Vraag

roaming buiten NL langere periode

• 20 november 2019
  • 1 reactie
  • 400 Bekeken

Recentelijk kreeg ik dit bericht: “Beste klant, in de afgelopen 4 maanden is je verblijf en roaming verbruik in de EU groter dan in Nederland. We vragen je daarom in de huidige factuurperiode van  20/11/2019 t/m 19/12/2019> je (roaming) gedrag aan te passen. Anders valt het buiten redelijk verbruik en brengen wij bij de volgende factuurperiode een toeslag van E 5,44 per GB (afgerekend per 1 kB) voor je roaming verbruik in de EU in rekening. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/eu-roaming  Groeten, T-Mobile”

Ik zit nog tot 18 december in Zweden, hoe zorg ik dat ik niet enorm hoge kosten krijg? Is het verstandig om mijn data uit te zetten?

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5

Hi @nickbennink 

Zweden valt binnen de EU en daarvoor krijg je 14 GB per maand, je kan in de T-mobile app kijken hoeveel dagen en MB je nog voor de huidige maand hebt, aan de hand daarvan kan je je data gebruiken.

Het is bijvoorbeeld wel handiger om de taken die de meeste data verbruiken via Wi-Fi te doen indien mogelijk en iets opzoeken of zoiets wat niet zoveel data kost gewoon uit je bundel te doen.

Dus hou je verbruik en tegoed gewoon in de gaten en alternatieven zijn veel via WiFi of een prepaid sim daar indien nodig.

Reageer