Beantwoord

Sim only basis naar go

Ik heb een sim only basis maar was me er niet van bewust dat na het op gaan van de internetbundel de snelheid naar 0 gaat. Ik wil daarna wel graag kunnen whatsappen en mailen. Daarom wil ik m'n abonnement omzetten naar sim only go. Kan dit?
icon

Beste antwoord door Hajar 25 juli 2017, 14:10

Hi thermen,

Ik zie dat je niet bent ingelogd met jouw My T-Mobile account en dus kan ik niet bij je gegevens. Je kan je basis sim abonnement niet omzetten, maar je kan wel verlengen naar Go Sim Only. Ik kan nu niet zien wanneer je mag verlengen, maar controleer dat even zelf via My T-Mobile bij Mijn abonnement. Mocht dat niet lukken dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om je databundel te verhogen.

Als nog vragen hebt, laat het mij weten. 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi thermen,

Ik zie dat je niet bent ingelogd met jouw My T-Mobile account en dus kan ik niet bij je gegevens. Je kan je basis sim abonnement niet omzetten, maar je kan wel verlengen naar Go Sim Only. Ik kan nu niet zien wanneer je mag verlengen, maar controleer dat even zelf via My T-Mobile bij Mijn abonnement. Mocht dat niet lukken dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om je databundel te verhogen.

Als nog vragen hebt, laat het mij weten. 🙂
Hallo Hajar,

Het probleem is dat ik een maand geleden verlengd heb. Ik was altijd gewend dat m'n internetsnelheid verlaagd werd zodra m'n bundel op was. Ik ben niet goed voorgelicht in de winkel dat dit bij sim only basis niet zo werkt... En tot overmaat van ramp kan je bij sim only basis niet hoger dan 2 gb per maand... Moet ik nu serieus 2 jaar lang van het internet afblijven om te voorkomen dat ik halverwege de maand geen mail en whatsapp meer kan ontvangen? Dit moet toch om te zetten zijn? :S
Reputatie 4
Hoi Thermen,

Ik zal je meer informatie geven!

De verlenging kan niet ongedaan worden gemaakt. Zoals mijn collega Hajar hierboven heeft uitgelegd is het niet mogelijk om tijdens de lopende contractperiode over te stappen op een ander abonnement. Ik kan heel goed begrijpen dat je ervan baalt dat de communicatie niet optimaal is geweest vanuit de medewerker, mijn excuses hiervoor. Wij doen ons best om alle informatie omtrent onze abonnementen duidelijk en transparant te vermelden op al onze informatiekanalen, zoals de website. Hier kun je bijvoorbeeld direct de Basis Sim & Go-abonnementen vergelijken en zie je alle opties erbij staan.

Mocht je nog vragen hebben of iets anders zijn waarbij wij je kunnen helpen, geef het dan gerust aan! 🙂
Hallo Hajar,

Het probleem is dat ik een maand geleden verlengd heb. Ik was altijd gewend dat m'n internetsnelheid verlaagd werd zodra m'n bundel op was. Ik ben niet goed voorgelicht in de winkel dat dit bij sim only basis niet zo werkt... En tot overmaat van ramp kan je bij sim only basis niet hoger dan 2 gb per maand... Moet ik nu serieus 2 jaar lang van het internet afblijven om te voorkomen dat ik halverwege de maand geen mail en whats app meer kan ontvangen? Dit moet toch om te zetten zijn? :S

ik ben blij voor mezelf dat ik dit lees, had bijna op doe maar gedrukt. Zal een alternatief moeten zoeken, wellicht vodafk
Vervelend voor jou, dat slome i-net houd me nu in de oude vorm nog wel online.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Sjaakafhaak,

Je zou natuurlijk ook voor een Go Sim Only kunnen gaan! Wellicht past dat beter bij jouw wensen? Je kunt op deze pagina meer lezen over deze abonnementen! Mocht je willen dat wij verder met je meedenken over watvoor abonnement bij jou past, laat ons dan gerust weten wat je eisen zijn. We denken graag met je mee. 😃
nope, wil niet bellen, heb alleen data nodig. bellen heb ik mn 2de provider voor.
Eigenlijk hebben jullie niet meer passend abbo, overstap naar ben regel je zeker niet?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sjaak,

Aah oke. Wij bieden inderdaad geen data abonnementen, maar je zou wel kunnen kiezen voor een Basis sim abonnement. Dan kun je kiezen voor een kleine belbundel. Mocht je liever naar Ben overstappen dan kun je contact opnemen met Ben. :)

Ik wens je nog hele fijne feestdagen!
Dit is serieus nog steeds zo,

Ik heb nu ook een maand T mobile basis, voorheen had ik KPN, daarbij was ik ook de "throttle" gewend. Nu zit ik dus 2 jaar vast aan een abbonement wat ik niet wil? Daar valt echt niets aan te doen?

Op de bestel pagina staan nergens fatsoenlijk (en duidelijk) aangegeven dat je niets meer kunt met je telefoon. Het gaat mij echt alleen om minimale bereikbaarheid als ik niet bij een Wifi punt (thuis/werk) ben.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Mathijs,

Bij Basis Sim zit inderdaad, zoals eerder ook aangegeven, geen internet op basissnelheid, dat is enkel bij de Go-abonnementen. Op dit moment kun je tijdelijk, omdat er nieuwe abonnementen zijn geïntroduceerd eind januari, jouw Basis Sim omzetten naar Go. 🙂 Dit kun je doen via My T-Mobile en dan wordt het direct omgezet naar een Go-abonnement naar jouw keus!

Bij Basis Sim zit hier geen andere optie bij, om internet op lage snelheid te krijgen. Het is dan echt kiezen tussen een databundel, aanvullers of geen mobiel internet.

Als je hier nog vragen over, of hulp bij nodig, hebt, dan horen we dat graag van je!
Hoi David, ze zijn wel een stuk duurder. Dan mag ik meteen dubbel zoveel betalen voor dezelfde features., dan is naar 2gb gaan goedkoper, is dat correct?
Reputatie 7
Badge +18

Ik heb nu ook een maand T mobile basis, voorheen had ik KPN, daarbij was ik ook de "throttle" gewend. Nu zit ik dus 2 jaar vast aan een abbonement wat ik niet wil? Daar valt echt niets aan te doen?

Op de bestel pagina staan nergens fatsoenlijk (en duidelijk) aangegeven dat je niets meer kunt met je telefoon. Het gaat mij echt alleen om minimale bereikbaarheid als ik niet bij een Wifi punt (thuis/werk) ben.

Als je op https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only kijkt en klikt op "Bekijk alle voordelen" zie je duidelijk dat je alleen bij Go altijd online bent.

Als je op https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only kijkt en klikt op "Bekijk alle voordelen" zie je duidelijk dat je alleen bij Go altijd online bent.

deze pagina is nieuw.
Reputatie 7
Badge +20
@Mathijs,

Dat klopt inderdaad, je krijgt meer functionaliteiten en mogelijkheden, dus daar betaal je dan meer voor. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je databundel op te hogen, als je met 2 GB ook goed uit de voeten kunt! :)

@Fdpg1963,

Bedankt voor de aanvulling! Mathijs, dat is inderdaad een goed overzicht van de verschillen in de prijsplannen en die pagina bestaat al een tijdje. Dat is nu echter mosterd na de maaltijd natuurlijk! 😉

Reageer