Beantwoord

Sinds overstap GO Unlimited geen kwaliteitsvoorkeur YouTube

Sinds unlimited go actief is blijk ik gecapped te worden op youtube en is het niet meer mogelijk om vrij voor een beeld kwaliteit te kiezen! Ik vind dit redelijk ongehoord! Ik wil zelf kunnen bepalen in welke kwaliteit ik de filmpjes bekijk. Dit is geen onbeperkt data mensen!
icon

Beste antwoord door Skyrider 7 februari 2017, 01:23

Zoals ik al hierboven heb beschreven, heb ik (hoop ik) het antwoord voor je gevonden. Kon helaas mijn reactie niet meer aanpassen. Het blijkt dus echter een YouTube functie te zijn die je limiteert, niet T-Mobile.

Klik op de 3 stippen rechts bovenin als je in het hoofdmenu zit van YouTube. Ga dan naar Instellingen. Druk dan op algemeen en schakel "Mobiel data beperken" uit..

En voor de gene die een GIF'je wilt (kon helaas mijn reactie niet meer aanpassen) met simpele instructies:

Indien dit de oplossing voor je is, dan zou ik zeggen. Geniet van hoge kwaliteit video's! ^_^.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider

Bekijk origineel

24 reacties

Verder wil ik nog toevoegen dat de vastgestelde kwaliteit op dit moment schandalig laag is!
Hef de cap aub op! Ik wil zelf kunnen bepalen in welke kwaliteit ik video's bekijk!
Reputatie 4
Badge +9
Goedenavond Ferdi1.

Hoewel ik weet dat dit vroeger wel het geval was, denk ik echter niet of dit ook op dit moment het geval is. Bijvoorbeeld, ik speel nu op 4G een 4K filmpje af:

Klik op de spoiler knopje om mijn toestel (Galaxy S7) foto's te bekijken die ik heb genomen in YouTube. Ik ben echter niet gecapped, en ik zit op Unlimited GO NL/EU. Je kunt degelijk zien dat dat 4K (Ultra HD) is.

Ook heb ik geen moeite om een kwaliteit te kiezen.

Denk echt dat het ergens anders aan ligt.

Skyrider
Reputatie 6
Badge +17
T-Mobile mag en kan niet een specifieke netwerkverkeer "knijpen", dit is niet toegestaan volgens de wet. Ben je misschien over je dagelijkse limit van 5 GB gegaan? Dan wordt namelijk je volledige snelheid gecapped op 384 kbps.

Zou je eens een Speedtest via de Speedtest.net app doen en een screenshotje hier posten?

Groet,
Geen limiet, en was tot vorige week mogelijk kwaliteit aan te passen. Krijg nu de melding: "Handmatige kwaliteits selectie via mobiele netwerken wordt niet ondersteund".... Dit was voorheen nooit het geval..
....Met mn 20gb abo was dit nooit het geval.. tot nu met m'n unlimited go abo..

Verder is mn snelheid zeer hoog 146 Mb/s download laat in de uurtjes.. Heb geen limiet bereikt en heb verder vol snelheid.. dat is het dus niet... Kan nu via mn mobiel hier geen screenshotjes plaatsten maar bovenstaande snelheid is wat speedtest aangeeft..

Bedankt voor de reacties btw!
Ferdi1 schreef:

Verder wil ik nog toevoegen dat de vastgestelde kwaliteit op dit moment schandalig laag is!
Hef de cap aub op! Ik wil zelf kunnen bepalen in welke kwaliteit ik video's bekijk!

dat is gek Ik heb T Mobile prepaid kan dat wel opties kiezen op YouTube van de beeldkwaliteit
[img]https://image.ibb.co/giUTgF/IMG_4890.png[/img]
[img]https://image.ibb.co/enziFa/IMG_4898.png[/img]
[img]https://image.ibb.co/ewEHaa/IMG_4899.png[/img]
Fotos plaatsten ging even niet zoals t moest... kan via mobiel posts ook niet aanpassen...

Maar speetest resultaten van van de week + vandaag en melding van youtube ingesloten!
Reputatie 4
Badge +9
Wat ik kon vinden is het volgende:

YouTube update voegt kwaliteitskeuze op wifi toe

Als je een filmpje tikt dat je wil gaan bekijken, kun je rechts bovenin het beeld op drie stipjes tikken. Er verschijnt dan een serie icoontjes in beeld. Kies voor het tandwiel. Vervolgens schuift er een menu in beeld, waar je kunt kiezen hoe goed de kwaliteit van je filmpje moet zijn.

YouTube update enkel voor wifi bedoeld

Let op: dit werkt alleen via wifi. Onderweg zal de kwaliteit nog steeds automatisch worden bepaald. Wanneer je probeert om de instelling te bereiken zonder dat je verbinding met een wifi-netwerk hebt, krijg je de melding dat ‘handmatige kwaliteitsselectie van mobiele netwerken niet wordt ondersteund’.

Gebruik je toevallig een iPhone?

toevoeging
Ik zie inderdaad dat je gebruik maakt van een iPhone (via je profiel, indien die nog up-to-date is). Via google kan ik vinden dat YouTube elke keer je kwaliteit op automatisch zet.. Ik denk dat dit het probleem is.

Ik laat je weten wat ik vind.

toevoeging 2

Probleem gevonden! (hoop ik).

Open YouTube app.

Druk op de 3 stippen rechts bovenin. (in YouTube hoofdmenu). Ga naar Instellingen. Druk dan op algemeen en schakel "Mobiel data beperken" uit..

Dit zal je probleem op moeten lossen.

Groetjes,
Skyrider
Reputatie 4
Badge +9
Zoals ik al hierboven heb beschreven, heb ik (hoop ik) het antwoord voor je gevonden. Kon helaas mijn reactie niet meer aanpassen. Het blijkt dus echter een YouTube functie te zijn die je limiteert, niet T-Mobile.

Klik op de 3 stippen rechts bovenin als je in het hoofdmenu zit van YouTube. Ga dan naar Instellingen. Druk dan op algemeen en schakel "Mobiel data beperken" uit..

En voor de gene die een GIF'je wilt (kon helaas mijn reactie niet meer aanpassen) met simpele instructies:

Indien dit de oplossing voor je is, dan zou ik zeggen. Geniet van hoge kwaliteit video's! ^_^.

Skyrider
Reputatie 4
Badge +6
Hallo iedereen.
Zelf ben ik in bezit van een iPhone 7 en heb zelf namelijk geen last van het aangegeven probleem.
Helaas heeft google ervoor gekozen om via iOS het alleen op automatisch te laten als er gebruik gemaakt wordt van een mobiel netwerk.
Via WI-FI is er wel de keuze om te kiezen voor een geselecteerde video kwaliteit.

Dit staat er in de app op iOS

"Op mobiele apparaten stel je de kwaliteit in door eerst op Menu en dan op Instellingen te tikken. Deze optie is op sommige apparaten (zoals tv's en gameconsoles) en bij sommige verbindingen (zoals met iOS via een mobiel netwerk) niet beschikbaar."

Ik hoop iedereen voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet

Diego
Bedankt voor alle aangedragen oplossingen!

Maar het is heel simpel:

Feit 1. Met mn 20gb xl abo kon ik beeldkwaliteit aanpassen.
Feit 2. Met mn unlimited go is dit niet meer mogelijk.
....ook niet via instellingen...
Reputatie 6
Badge +13
Ik denk dat YouTube iets gedaan heeft met instellingen want als ik op mobiel netwerk kies voor kwaliteit afspeel dan krijg ik een mededeling dat dat niet mogelijk is.
Ik denk dus dat er niks aan de hand is maar gewoon een instelling van YouTube zelf.
Hoi Ferdi1.

Even wat anders, ik zie dat je hebt gezegd dat je mobiel geen afbeeldingen kunt plaatsen en geen posts kunt wijzigen, maar dat klopt niet helemaal, daar wil ik je graag nog een tip over geven. :)

Het klopt wel dat het via de 'gewone' mobiele versie niet kan, maar als je via Menu (links bovenin) op 'desktopversie weergeven' klikt, krijg je wel de optie om afbeeldingen toe te voegen aan je berichten. Ook komt er dan een potloodje rechts bovenin je bericht te staan, zodat je ze wel kunt wijzigen. (Wijzigen kan tot een uur na het plaatsen van een reactie.) Dan weet je dat alvast voor een eventuele volgende keer. 😉
Bedankt voor de tip Kaassausje! Zal er op letten.

Verder denk ik dat tmobile, als grote speler op de markt, veel meer moet weten van bovenstaand probleem. Dus wat constructieve en vooral eerlijke antwoorden worden op prijs gesteld.

Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +17
Ferdi, stop eens een andere simkaart van een andere provider in je toestel. Dan kun je testen als het aan T-Mobile ligt of aan je toestel.
Reputatie 4
Badge +6
Hallo iedereen.

Zoals aangegeven ligt het probleem niet bij t mobile.
Google heeft de instellig op automatisch gezet voor streamers op mobiel internet (geldt alleen voor iOS)
Er is geen andere mogelijkheid.
Het staat zelfs vermeldt in de FAQ van Google Inc.
Reputatie 6
Badge +13
@ferdi bij mij zit er een sim in van een andere provider dus het is echt geen T Mobile dingetje.
Dus dan hebben alle providers dat zeker afgesproken met elkaar :8

(Ik gebruikte een iPhone 6s en een provider met groen om even te testen voor je)
Bedankt voor alle antwoorden!
Super!

Maar toch is t zo dat ik tot vorige week mn kwaliteit kon instellen...
Is gewoon feit. Zonder wifi welteverstaan..
Reputatie 6
Badge +13
Kan toch goed dat YouTube daar een wijziging in heeft aangebracht.
Blijkbaar gaat Tmobile zelf niet reageren...

Any way, hartelijk dank voor alle input mensen! Wordt zeer gewaardeerd!
Reputatie 6
Badge +13
Dat duurt 24/48 uur dus even een beetje geduld is misschien wel op zijn plek :$

Daarbij als het op verschillende sim kaarten niet kan dan is het toch wel duidelijk dat het bij YouTube zit.
Reputatie 5
Badge +11
@Ferdi1
Wat de klanten in dit topic aangeven is juist. T-Mobile Nederland kan en mag géén soorten dataverkeer (zoals video) afknijpen volgens de Nederlandse wet en doet dit dus ook niet. Wij zijn slechts een "doorgeefluik" van het internet, niets meer en niets minder.

Desondanks is het natuurlijk wél heel vervelend dat je zelf geen videokwaliteit kunt kiezen in de YouTube app. Wij hebben zelf helaas geen invloed op hoe Google de YouTube app ontwikkelt. Het feit dat deze optie na het omzetten van je abonnement naar Go is veranderd, lijkt dan ook meer op puur toeval. Zoals @fluxsystem aangeeft, kan je op iOS sinds kort niet meer zelf de videokwaliteit bepalen op een mobiel netwerk in de YouTube app. Je gaf aan dat je snelheden van 100+Mbps haalt op het T-Mobile netwerk en dan zou de YouTube app gewoon moeten switchen naar HD kwaliteit, omdat de verbinding van T-Mobile gewoon in orde is.

Mocht je tóch nog het gevoel hebben dat er iets aan de kant van T-Mobile fout gaat, laat het ons dan weten. We denken graag met je mee. Ik hoop dat ik hier e.e.a. mee heb kunnen verduidelijken!
Hartelijk dank voor je antwoord Dennis.
Snelheid niets mis mee idd, integendeel.. Vooral laat in de uurtje zeer hoog! Erg content mee. Toch jammer van youtube, maar is blijkbaar niet anders.

De rest ook bedankt voor alle antwoorden!

Mvg

Reageer