Beantwoord

Spotify niet datavrij met een Samsumg Galaxy S10

  • 16 december 2019
  • 16 reacties
  • 606 Bekeken

Ik kom verschillende topics tegen over datavrije muziek die niet datavrij blijkt te zijn. Ook ik merk dat als ik op mijn Galaxy S10 via Spotify muziek luister, zowel mijn datavrije muziek als mijn reguliere dataverbruik toeneemt, ook al doe ik op dat moment verder niets op mijn telefoon. 

Als ik mijn T-Mobile-sim in mijn iPhone 7 stop en dan muziek luister via Spotify, loopt alleen de teller van de datavrije muziek op.

Kortom, op de Samsung werkt het niet (goed), op de iPhone wel. Enig idee hoe dit kan? En hoe het opgelost kan worden?

icon

Beste antwoord door Seccie 16 december 2019, 13:06

Hoi @Regrublit,

Goed dat je dit hier even meldt! Ik ga er even vanuit dat je de meest actuele versie van Spotify geïnstalleerd hebt op je toestellen? 

In dit topic kun je alle aangesloten muziekdiensten vinden die vallen onder datavrije muziek. In dit topic vind je meer informatie over hoe je hoog dataverbruik kunt voorkomen, en ook tips om een datateller in te stellen voor zowel Android & iOS.

Gebruik je de data uit My t-mobile of maak je gebruik van een andere teller? Kun je screenshots maken van het dataverbruik van Spotify waar het om gaat? Kun je 3 voorbeelden geven van momenten waarop je naar muziek luisterde op zowel je iPhone als je Android device en er MB's in mindering werden gebracht? Met deze informatie kan vervolgens een forum moderator aan de slag.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Regrublit,

Goed dat je dit hier even meldt! Ik ga er even vanuit dat je de meest actuele versie van Spotify geïnstalleerd hebt op je toestellen? 

In dit topic kun je alle aangesloten muziekdiensten vinden die vallen onder datavrije muziek. In dit topic vind je meer informatie over hoe je hoog dataverbruik kunt voorkomen, en ook tips om een datateller in te stellen voor zowel Android & iOS.

Gebruik je de data uit My t-mobile of maak je gebruik van een andere teller? Kun je screenshots maken van het dataverbruik van Spotify waar het om gaat? Kun je 3 voorbeelden geven van momenten waarop je naar muziek luisterde op zowel je iPhone als je Android device en er MB's in mindering werden gebracht? Met deze informatie kan vervolgens een forum moderator aan de slag.

Hoi Seccie,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad op al mijn devices de nieuwste versie van Spotify staan, en ik ga uit van de datatellers in de Mijn T-Mobile app. Ik zal vandaag wat screenshots posten van zowel mijn Samsung als mijn iPhone.

Je laatste vraag begrijp ik niet helemaal, bedoel je 3 tijdstippen waarop ik via mijn iPhone heb geluisterd en 3 tijdstippen via mijn Samsung?

Groet,
William

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi William,

Dat bedoelt Seccie inderdaad. Als je ons van die voorbeelden voorziet dan kunnen we met je meekijken. 

Is hier ooit een oplossing voor gevonden? 

Bij mij werkt het namelijk nog steeds niet. 

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @marjan123456,

Zou je ons van meer gegevens kunnen voorzien, want dan kan T-Mobile intern een onderzoek beginnen. 

In dit topic kun je alle aangesloten muziekdiensten vinden die vallen onder datavrije muziek. In dit topic vind je meer informatie over hoe je hoog dataverbruik kunt voorkomen, en ook tips om een datateller in te stellen voor zowel Android & iOS.

Gebruik je de data uit My t-mobile of maak je gebruik van een andere teller? Kun je screenshots maken van het dataverbruik van Spotify waar het om gaat? Kun je 3 voorbeelden geven van momenten waarop je naar muziek luisterde op zowel je iPhone als je Android device en er MB's in mindering werden gebracht? Met deze informatie kan vervolgens een T-Mobile community moderator aan de slag.

Ik ben benieuwd naar je reactie en je screenshots. 

 

Voor nu wens ik je alvast een prettige dag. 

 

Hoi,

Zoals je bovenstaande ziet.

Ik ben begonnen met spotify de eerste screenshot om 14h47 . Een nieuwe screenshot om 15h06 ongeveer 20min later. Je ziet verschil op de datateller, maar niet op de datavrije muziek.   Ik moet wel melden dat ik momenteel in frankrijk zit. Maar dan nog zou het moeten werken neen? 

-ik haal even mijn telefoonnummer uit de printscreens-

Dankje,

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @marjan123456,

Bedankt voor het insturen van je screenshots.
Het valt me meteen op dat je op dit moment in het buitenland bent. 
Dit zijn de spelregels voor Datavrije Muziek in het buitenland: 

Datavrije Muziek bieden we op dit moment aan in Nederland en in de EU. In Nederland kost dit geen MB’s. In de EU heb je 8 GB extra voor Datavrije Muziek zonder extra kosten. De minimale hoeveelheid data die in de EU voor Datavrije Muziek gebruikt kan worden is afhankelijk van de betaalde prijs voor het abonnement inclusief kortingen en kan wijzigen als gevolg van gereguleerde wholesaletarieven. Je ontvangt een waarschuwings-SMS bij het bereiken van 80% van jouw data. Daarna gaat het verbruik voor muziek streamen uit jouw gewone abonnement.

Deze informatie kun je terugvinden in de Aanvullende gebruikersvoorwaarden over Datavrije Muziek. 

Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben. 

@Seccie ,

Dus ik heb toch gewoon 8gb (12 volgens de app van t-mobile). En hier kan ik dus niets mee? Want het gaat gewoon van mijn data af. 

Of hoe moet ik dit zien? 

Ik heb het, betaal voor het abbonement, maar dikke peg ik heb het eigenlijk toch niet? 

Raar

Reputatie 7
Badge +11

@marjan123456,

Dat heb ik niet gezegd. Ik ben dan ook zelf ook geen T-Mobile moderator, maar ik heb geprobeerd om je als mede-klant op weg te helpen. Als het nog steeds van je databundel afgaat, dan zal er nader onderzoek moeten worden gedaan, maar dan zullen we moeten wachten op reactie van een community moderator.  

@Seccie ,

Excuses. Was misschien een beetje bot van me inderdaad. Ik waardeer je antwoord, vind het alleen spijtig. 

Ik zie hier meerdere forumtopics over, en nergens vind ik een oplossing. Alsof ze er niets mee doen. 

Nogmaals excuses

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @marjan123456,

Bedankt voor je excuses dat waardeer ik. Het idee van de community is om eerst als mede-klanten elkaar te helpen, en de community moderators houden altijd een oogje in het zeil. Moderators reageren op topics en vragen op volgorde van binnenkomst. Ik ga er dus ook vanuit dat ze binnenkort terugkomen op je vragen. 

@Seccie ,

 

Ik ga rustig op een respons van hun wachten. 

Hopelijk komt er een oplossing! 

Wou namelijk mijn data sparen om zondag naar Formule1 te kunnen kijken.. Geen muziek op vakantie dan maar :( 

Achja.

Nogmaals, alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +8

Hi @marjan123456 

Hier ga ik je uiteraard mee verder helpen! Voordat ik dit door kan zetten naar de technische afdeling ik wil je vragen een testje te doen. Daarvoor heb je even een half uurtje de tijd nodig, waarvan je daadwerkelijk een paar minuten echt zelf wat doet en de rest vooral de muziek laten spelen. Wat je daarvoor mag doen is eerst een screenshot maken van de interne datateller van je telefoon waar het verbruik van Spotify in staat én een screenshot van de verbruiksstatus in My T-Mobile (app) op dat moment waar ook de datavrije muziek in te zien is. Dan mag je een half uur lang Spotify laten spelen en voor de rest helemaal niets doen op je mobiele telefoon. Ook niet reageren op appjes, mailtjes of social media. Dus echt alleen Spotify laten spelen. Na een half uur - zet er bijvoorbeeld even een timer voor - mag je weer een screenshot maken van zowel de interne datateller waar het verbruik van Spotify in staat als van onze verbruiksstatus in My T-Mobile waar alles in staat. Zou je mij die 4 screenshots door kunnen sturen? Dan kan ik een specialist gespecificeerd onderzoek laten doen hiernaar. Ik zie je bericht graag tegemoet! :smile:

@Evy ,

Hieronder de printscreens na een halfuur spotify aan te hebben. Het rare is wel, lijkt erop dat de teller van de telefoon zelf geen verandering aangeeft.

 

Reputatie 7
Badge +11

@marjan123456 Fijn om te zien dat @Evy vanaf vandaag met je melding bezig is. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @marjan123456 

Bedankt voor de screenshots! Ik heb het doorgezet naar onze technische specialisten en zij gaan dit verder onderzoeken. Ze zullen je binnen 7 werkdagen van een terugkoppeling voorzien. Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, laat het ons weten!

Reageer