Beantwoord

Stand van zaken MB-verdeler

6 Maanden geleden is er een inventarisatie geweest mbt de MB-verdeler. Doel van het onderzoek was om na te gaan onder welke voorwaarden de MB-verdeler toch mogelijk is met een GO-abonnement.
Over 3 maanden heb ik in dit huis 4 abo's te verlengen en wil dat graag doen bij TMobile door 4 GO abonnementen, maar niet zonder een MB-verdeler, dan wordt het een NO GO. Gebruik hem overigens in een mifi voor de auto.Is er al meer bekend over wat TMobile hiermee gaat doen? Kan anders zo maar zijn dat ik naar een andere provider moet kijken.
icon

Beste antwoord door David 14 augustus 2017, 17:23

Hoi The_Penguin,

Het zou erg jammer zijn natuurlijk, als je besluit te vertrekken!

Op dit moment is er nog geen alternatieve oplossing bedacht voor de MB-verdeler. We weten natuurlijk niet hoe het er over 3 maanden voor staat en daarna heb je nog 4 maanden de tijd voor de verlenging daadwerkelijk van start gaat. Het is voor nu dus even koffiedik kijken, maar we zullen geduld moeten hebben!

Als we je in de tussentijd ergens anders bij kunnen helpen, let us know!

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi The_Penguin,

Het zou erg jammer zijn natuurlijk, als je besluit te vertrekken!

Op dit moment is er nog geen alternatieve oplossing bedacht voor de MB-verdeler. We weten natuurlijk niet hoe het er over 3 maanden voor staat en daarna heb je nog 4 maanden de tijd voor de verlenging daadwerkelijk van start gaat. Het is voor nu dus even koffiedik kijken, maar we zullen geduld moeten hebben!

Als we je in de tussentijd ergens anders bij kunnen helpen, let us know!
Reputatie 1
Hoi The_Penguin. Je zal er als een soort pinquin geen last van ondervinden maar ga er maar van uit dat T-Mobile je in de kou laat staan. 🆒
Nog 7 maanden zal waarschijnlijk te weinig zijn gezien de periodes die T-Mobile blijkt nodig te hebben voor het nemen van klant [on] vriendelijke beslissingen.
Ik heb de MB-verdeler ook en wil dat graag voor nu en inde eeuwigheid zo houden, optimale vrijheid, in mijn situatie voor mijn smartphone en mijn ultrabook.
Met vervallen van mijn kortingen na twee jaar [momenteel nog 14 maanden of zo] komt voor mij ook HET MOMENT.
Ook ik ben, tot mijn tandenknarsende komende overgang SSSB naar GO in september, een tevreden MB verdeler gebruiker.
Bij het bestuderen van continuering mogelijkheden ben ik op dit forum gestuit en trof daar "het onderzoek" van 6 maanden geleden, en nu dus dit bericht.
Ik krijg het idee dat "het onderzoek" een zoethoudertje was.
Ook in dit antwoord wordt alleen op een specifieke situatie ingegaan.

Wordt het niet tijd voor een reële update naar alle bezoekers en reageerders op het initiële "onderzoek" ?
Reputatie 4
Badge
Het komt niet, ook niet over drie maanden of 6 maanden.
Ik ben ook erg benieuwd wat hierin de huidige cq toekomstige ontwikkelingen van gaan worden. Ik gebruik de verdeler icm een smartwatch. Dit maakt het voor mij mogelijk om niet continu de telefoon bij me te hoeven hebben. Als dit op korte termijn niet meer beschikbaar is als ik kan verlengen, is dit voor mij zeker een reden om over te stappen naar een concurrent.
Ik ben ook erg benieuwd, ik wacht al behoorlijk lang, sinds die peiling die er is geweest in januari dit jaar. Binnenkort (binnen 2 maanden) loopt mijn contract af en het zou fijn zijn als ik met iets vergelijkbaars door kan gaan.

Ik gebruik de extra MB verdeler in m'n iPad en soms in de auto. En in beide gevallen in combinatie met een vast aantal GB's als internet optie, en dat zal straks als die mogelijkheid er is naar T-Mobile Go ook niet anders zijn: ik zal waarschijnlijk de 5 of 10 GB optie kiezen.

Als de optie voor MB Verdeler voor T-Mobile Go er niet komt, dan blijf ik zitten met huidig abonnement totdat er een beter aanbod komt, bij T-Mobile of als het niet anders kan bij een concurrent. Maar liever niet natuurlijk.
Beginnende onnozelheid wellicht maar go of niet als ik betaal voor 5GB dan zie ik het (T-mobile) probleem ook niet. De site geeft ook aan dat go unlimited niet zou kunnen vanwege mogelijke impact op andere gebruikers als je continue met je mobiel en vedeler sim het netwerk leeg zit te trekken. Dus T-mobile let's go met die verdeler als je voor een vaste data limiet betaald.
Reputatie 7
Badge +18
Hey allemaal,

Ik snap dat jullie hier nog altijd met smart op wachten, maar ik reken er niet op dat er op korte termijn een vervanger komt voor de MB-Verdeler. De argumenten zijn ook logisch, maar het heeft wat meer voeten in de aarde dan gedacht. Het kan dus nog wel even duren voor hier meer duidelijkheid over is, maar zodra we iets aan nieuws hebben, laten we het gelijk weten!
Zoals al eerder vermeld loopt mijn contract binnenkort af. Tot voor kort zag ik hier dat ik dan de full price betaal voor vooral de opties (in dit geval internet). De kortingen vervallen dan.

Echter, op de My T-Mobile app en ook als ik inlog op My T-Mobile website zie ik nu staan dat de korting (30%) gegarandeerd geldig is tot 31 december 2018. Dan heb ik in principe geen redenen om over te stappen daar de pricing dan prima is. Daar ben ik blij mee (al zou ik dit wel graag bevestigd hebben). Geldt dit ook als ik switch naar een groter/kleinere internet bundel binnen mijn Stel Samen Stel Bij?
Reputatie 4
Hi AirWalker,

Goed dat je deze vraag stelt!

Ik zal je meer informatie geven. Normaal gesproken komen kortingen te vervallen na einddatum contract, maar jij maakt gebruik van een speciale korting die langer doorloopt. Dat heb je goed gedaan! 😛

Je hebt zelf alle vrijheid en controle om via My T-Mobile jouw bundels aan te passen. Op het moment dat je de bundel wijzigt blijf je een korting ontvangen, alleen de hoogte van de korting kan wijzigen. De einddatum van een korting wijzigt in elk geval niet. Wat jouw korting dan precies zal worden, dat zie je in My T-Mobile terug wanneer je kiest voor een andere databundel. Op die manier kan je het zelf goed in de gaten houden.

Heb je trouwens al wel gezien dat ons te gekke Unlimited Madness actie van start is gegaan? Misschien zit er wel een leuke deal tussen waar je hart nog sneller van gaat kloppen!

Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. 🙂
Is hier al weer meer activiteit in of heeft iemand hier een passend alternatief gevonden?
Reputatie 1
Zelfde bij mij. M'n contract loopt begin september af. Als tot die tijd nog geen mb verdeler is, vertrek ik naar andere aanbieder.
Reputatie 7
Badge +18
@DBruin en @Martin_vd

Er is geen verandering ten opzichte van de laatste berichten. Ik reken er niet op dat er binnen afzienbare tijd een alternatief komt voor de MB-verdeler. Een optie zou het opzetten van een hotspot zijn, met onze Go-abonnementen. Met Go Unlimited kun je dit zonder zorgen doen, aangezien je genoeg GB's hebt! 🙂
Zit in hetzelfde schuitje. Data Sim zit netjes in de auto en verbruikt zo’n 1,5 Gb aan data per maand (inclusief hotspot) en zit totaal op 3Gb van de 6 Gb die mijn huidige abonnement heeft. Over 2,5 maand loopt mijn abonnement af en aangezien ik niet zonder data in de auto wil zitten (Googlemaps navi, Audi connect) zal er inderdaad niks anders op zitten dan t-mobile na vele jaren trouwe abonnee te zijn geweest te verruilen voor Vodafone omdat zij deze dienst, voor € 5,- per maand extra, wel bieden.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Mick,

Ik had je graag iets anders verteld, maar de MB-verdeler komt niet meer terug. Ik hoop dat dit geen reden is om ons te verlaten. Je kan namelijk kiezen voor een Go Unlimited abonnement en dan kun je altijd je hotspot gebruiken en nooit zorgen maken om je MB's! Als ik nog iets anders voor je kan doen, laat het mij weten!
Erg jammer dat de MB-verdeler niet blijft, want ik ben erg tevreden met T-Mobile. Een hotspot opzetten is voor mij geen werkbaar alternatief want dan moet je samen op dezelfde lokatie zijn. Zodra de 32 maanden korting vervalt wordt mijn abonnement een stuk duurder. Voor mij is dat dus reden om (met tegenzin) naar een andere aanbieder over te stappen die dit wel aanbiedt. Gemiste kans, T-Mobile!
Hajar schreef:

Hi Mick,

Ik had je graag iets anders verteld, maar de MB-verdeler komt niet meer terug. Ik hoop dat dit geen reden is om ons te verlaten. Je kan namelijk kiezen voor een Go Unlimited abonnement en dan kun je altijd je hotspot gebruiken en nooit zorgen maken om je MB's! Als ik nog iets anders voor je kan doen, laat het mij weten!

Anno 2018 is een hotspot het meest domme argument wat er is, men heeft niks voor niks een auto of tablet met ingebouwde 4G. Wat mij betreft een bevestiging dat T-mobile marketing tegenwoordig enkel wordt geleid door een stel yuppen die enkel getriggerd worden door marketing uitspraken als "unlimited" en verder geen verstand hebben van techniek.

Ik ben nog steeds zwaar teleurgesteld dat T-Mobile (marketing) niet openlijk de discussie aangaat rondom de MB-verdeler en de argumentatie hiervoor. Want de argumentatie dat dit niet kan door Unlimited Go is een drogreden; OF unlimited OF MB-verdeler, KLAAR!!!
Tenzij T-Mobile wil bevestigen dat hun systeem dit niet aankan.

Reageer