T-mobile benadeelt vaste klanten

• 3 februari 2019
  • 20 reacties
  • 693 Bekeken

Sinds vorig jaar heb ik op mijn adres 4 keer een unlimited abonnement met het bijbehorend klantenvoordeel. Abonnement was €35 per abonnement. Abonnement is afgelopen maand (zoals in de kleine lettertjes vermeld staat) verhoogd met inflatiecorrectie naar €35,59.
Als nieuwe klanten nu dit abonnement afsluiten hebben zij geen inflatiecorrectie en betalen €35. De vaste klant wordt dus benadeelt met een inflatiecorrectie. Zeer klant-onvriendelijk en zou veranderd moeten worden.

20 reacties

Reputatie 3
Wedden dat nieuwe (en verlengende) klanten ook gewoon een factuur van 35,59 euro krijgen (volgens de kleine lettertjes)?
ik zal het volgende maand wel zien (en anders koop ik per maand wel een rolletje drop minder).
Reputatie 1
Ik heb onlangs verlengd bij T-Mobile met Sim-Only €35 alles onbeperkt Unlimited GB + Bellen en in mijn contract staat dan dat ik voor de komende 2 jaar €35,- ga betalen met €2,50 klantkorting is dat €32,50.- omdat mijn vrouw ook bij T-Mobile zit.
Reputatie 3
Ah, da’s mooi! Dat stond bij mijn verlenging ook. Dan zal de factuur van mij volgende maand februari (volgens hetgeen bij mijn verlenging met ingang van deze maand stond) ook wel weer 35 euro worden, terwijl ik voor de afgelopen maand januari 35,59 euro betaalde. Kan ik met ingang van deze maand weer dat rolletje drop blijven kopen ...
Reputatie 6
Badge +11
Ik heb onlangs verlengd bij T-Mobile met Sim-Only €35 alles onbeperkt Unlimited GB + Bellen en in mijn contract staat dan dat ik voor de komende 2 jaar €35,- ga betalen met €2,50 klantkorting is dat €32,50.- omdat mijn vrouw ook bij T-Mobile zit.
Of T-Mobile bevoordeelt losse klanten?
Die 35 euro is al met korting want de 'reken' aboprijs is 50 Euro per maand, o.a. gebruikt voor berekening van roaming datavolume. Dat is wat je gaat betalen nadat je minimale aboduur erop zit. Dus misschien kun je jezelf wel beschouwen als losse klant, tenzij je nooit verlengd en dus altijd hetzelfde contract houdt en na 2 jaar 50+ euro gaat betalen.
Uitleg m.b.t. inflatiecorrectie staat in de aanvullende voorwaarden en als het goed is staat er in je contract ook een verwijzing naar die aanvullende voorwaarden.
Reputatie 3
Nou snap ik het niet meer ... Moet ik over februari nu weer 35 euro of toch 35,59 euro betalen?

Graag spoed: ik stond net op het punt om naar de snoepwinkel te gaan voor mijn maandelijkse rolletje drop! Ik heb geen zin om die dan zelf te moeten betalen: ik wil mij niet voor 0,59 euro per maand in de schulden gaan steken ..,
Reputatie 1

Ik heb onlangs verlengd bij T-Mobile met Sim-Only €35 alles onbeperkt Unlimited GB + Bellen en in mijn contract staat dan dat ik voor de komende 2 jaar €35,- ga betalen met €2,50 klantkorting is dat €32,50.- omdat mijn vrouw ook bij T-Mobile zit.Of T-Mobile bevoordeelt losse klanten?
Die 35 euro is al met korting want de 'reken' aboprijs is 50 Euro per maand, o.a. gebruikt voor berekening van roaming datavolume. Dat is wat je gaat betalen nadat je minimale aboduur erop zit. Dus misschien kun je jezelf wel beschouwen als losse klant, tenzij je nooit verlengd en dus altijd hetzelfde contract houdt en na 2 jaar 50+ euro gaat betalen.
Uitleg m.b.t. inflatiecorrectie staat in de aanvullende voorwaarden en als het goed is staat er in je contract ook een verwijzing naar die aanvullende voorwaarden.

Ik verleng ieder 2 jaar en als ik alleen was zou ik misschien naar Tele2 zijn gegaan een besparing van 10 euro per maand al is de verbinding niet heel goed vooral in Europa dan. Klopt het was altijd 50 euro maar nu sinds een aantal jaren is het 35 euro en krijg nog eens €2,50,- korting waardoor ik €32,50 ga betalen. Mocht ik opeens €50,- ga betalen dan ga ik zeker klagen. Ik ben al jaren lid van T-Mobile sinds 2008 en 2 keer weg geweest en altijd spijt gehad: Simpel (2010-2012) Tele2 (6 maanden) Simpel was het slechtste ervaring en voor €5,- kreeg ik steeds rekening van rondom €80,- was heel vervelende tijd.

Nou snap ik het niet meer ... Moet ik over februari nu weer 35 euro of toch 35,59 euro betalen?

Graag spoed: ik stond net op het punt om naar de snoepwinkel te gaan voor mijn maandelijkse rolletje drop! Ik heb geen zin om die dan zelf te moeten betalen: ik wil mij niet voor 0,59 euro per maand in de schulden gaan steken ..,

Nee gewoon €35,- je kan die snoep halen.
Reputatie 3
@Batavus1980 (lijkt mij nix trouwens, geef mij maar mijn Riese&Müller uit 2014): wanneer is je verlenging ingegaan dan? En wat betaalde je over januari 2019? Ik weet namelijk niet meer of je gelijk hebt. Misschien dat een T-Mobile Moderator hier uitsluitsel over kan geven?
Mijn verlenging gaat pas in per 13 februari, dus ik weet nog niet wat ik nu maandelijks ga betalen. Op de bevestiging van mijn verlenging stond inderdaad gewoon 35 euro (en niets over “korting op 50 euro” of over aanvullende voorwaarden). Mijn nieuwe contract is blijkbaar pas zichtbaar na 13 februari? Over januari betaalde ik gewoon 35,59 euro, het jaar daarvoor maandelijks 35 euro. Mooi als ik vanaf februari weer 35 euro zou gaan betalen!

Bij Tele2 -ik heb ook twee Tele2 abonnementen- speelt trouwens precies hetzelfde, met een halfjaar verschil. Tot 01-07-2018 betaalde ik 25 euro per abonnement, daarna 25,35 euro per maand. Ik kan per mei 2019 verlengen voor 25 euro per maand ... Ook dat is door Tele2 bevestigd. Dus misschien ga ik ook daar weer terug van 25,35 naar 25 euro per maand? Zou mooi zijn!

Hoop spoedig van een T-Mobile Moderator te horen of ik vandaag nog mijn maandelijkse rolletje drop wel of niet kan kopen ...
Reputatie 1
Voor de duidelijkheid op mijn contract staat nu vermeld €35,- per maand ik heb pas verlengd en mijn abonnement is nog niet ingegaan. en betaal uiteindelijk €32,50 met korting. Wat raar dat ze verhogen zelfs bij TELE2 een vriend van mij heeft dat alles onbeperkt en zegt het is gewoon €25.
Reputatie 3
Dus Tele2 = 25,35 euro en T-Mobile = 35,59 euro voor waar we het hier over hebben, denk ik zomaar ...
(met andere condities en overige bijkomstigheden)
Wedden om een rolletje drop?
(ik persoonlijk ben bij de prijs het meeste geïnteresseerd in wat je uiteindelijk als klant maandelijks betaalt en minder geïnteresseerd in wat er allemaal omheen wordt gegoogeld als aanbod, op papier, in offertes, contracten, kleine lettertjes, facturen, inflatie, BTW etc etc)
Reputatie 5
Badge +6
Tele2 past inflatie correctie toe in Juli. T-mobile in Januari.
Reputatie 3
Sinds vorig jaar heb ik op mijn adres 4 keer een unlimited abonnement met het bijbehorend klantenvoordeel. Abonnement was €35 per abonnement. Abonnement is afgelopen maand (zoals in de kleine lettertjes vermeld staat) verhoogd met inflatiecorrectie naar €35,59.
Als nieuwe klanten nu dit abonnement afsluiten hebben zij geen inflatiecorrectie en betalen €35. De vaste klant wordt dus benadeelt met een inflatiecorrectie. Zeer klant-onvriendelijk en zou veranderd moeten worden.

Conclusie: T-Mobile (en Tele2) benadeelt ALLE klanten en niet alleen de vaste ...
Reputatie 1
Waarom staat er in mijn contract dan:

Looptijd van 2 jaarGo €0,00 Unlimited GB + bellen €35,00 Korting- € 2,50 Totaal maandelijkse kosten € 32,50 dat is dan €32,50,- wat ik ga betalen
Reputatie 3
"Ga betalen volgens contract" is niet hetzelfde als "Betaald hebt voor maand X" na verlenging of per nieuw abo ... Pas als je dit weet -en als hier een verschil tussen zit- kan je er al-dan-niet verder mee (niet doen, is mijn advies).
Reputatie 5
Badge +4
Ook vaste klanten kunnen op een gegeven moment weer verlengen en kunnen dan weer (een tijdje) het afgeronde bedrag betalen, omdat je dan tegen de geldende prijs verlengt. Als je jarenlang niet verlengt, dan ga je inderdaad langzaamaan in prijs omhoog. Nieuwe klanten krijgen die inflatiecorrectie ook om hun oren, alleen wat later. Inflatiecorrectie wordt door veel providers (en andere dienstverleners) toegepast.
Reputatie 3
Sinds vorig jaar heb ik op mijn adres 4 keer een unlimited abonnement met het bijbehorend klantenvoordeel. Abonnement was €35 per abonnement. Abonnement is afgelopen maand (zoals in de kleine lettertjes vermeld staat) verhoogd met inflatiecorrectie naar €35,59. Als nieuwe klanten nu dit abonnement afsluiten hebben zij geen inflatiecorrectie en betalen €35. De vaste klant wordt dus benadeelt met een inflatiecorrectie. Zeer klant-onvriendelijk en zou veranderd moeten worden.Conclusie: T-Mobile (en Tele2) benadeelt ALLE klanten en niet alleen de vaste ...
@NielsT en @Batavus1980 : ik heb de weddenschap verloren en moet mijn conclusie bijstellen: T-Mobile benadeelt wel alleen de vaste klanten en NIET alle klanten (i.t.t. Tele2 die WEL al hun klanten benadeelt).

Ik betaal inderdaad vanaf vandaag -na verlenging- over februari 2019 weer 35 euro i.p.v. 35,59 euro. Ik heb dus één maandje (januari) de inflatiecorrectie van 0,59 euro betaald en vanaf nu weer niet. Klanten die verlengen of nieuwe klanten worden dus bevoordeeld t.o.v. de vaste klanten. Heel raar om deze bevoordeling te doen d.m.v. correctie van de inflatiecorrectie!

ik ga meteen mijn rolletje drop kopen ...
Reputatie 3
Overigens ook apart: vanaf vandaag heb ik geen huidig contract meer im “My T-Mobile” staan. Alleen nog een looptijd tot van “4G voor Thuis”. Maar zonder huidige contract: ik kan daar mee leven ...
Reputatie 1
@OndersteSteen Ik heb ook verlengd voor 2 jaar met alles onbeperkt en ben blij dat het €35 is. Ik betaal straks €32,50;- door €2,50 korting per maand met klantvoordeel.

Hoe bevalt jouw het pakket onbeperkt? Kan je die 5GB limiet per dag op maken? Daarna moet je toch steeds 1GB activeren?
Reputatie 3
Hoe bevalt jouw het pakket onbeperkt? Kan je die 5GB limiet per dag op maken? Daarna moet je toch steeds 1GB activeren?
Wat bedoel je? Unlimited 4G voor Thuis is 100Gb per maand, 5Gb per dag en onbeperkt 2Gb aanvullers.
ik vind het een vreselijk pakket vanwege die methode van 2Gb aanvullers: “klats boem!” geen internetverbinding meer (de berichten bij 80% en bij 100% verbruik verdwijnen in je 097 nummer want je leest natuurlijk geen berichten die naar je modem worden gestuurd). De verbinding is matig bij mij, 10 Mbps (er wordt max 25 Mbps beloofd) maar daar kan ik mee leven. Dat gedoe met die aanvullers en het plotseling stoppen van de verbinding zorgt ervoor dat ik zo snel mogelijk dit pakket wil opzeggen: in mijn geval begin volgend jaar als hier glasvezel wordt aangelegd.
Dus nog een jaartje behelpen helaas!
Reputatie 1
@OndersteSteen Ik gebruik alleen voor mobiel Sim-Only is dat na 5GB steeds 2GB? Want mij is verteld 1GB moet ik steeds activeren tot aan de nieuwe dag dan krijg je weer 5GB. Voor thuis gebruik ik Ziggo.
Reputatie 3
Nogmaals: ik heb het over T-Mobile “4G voor Thuis” met 100Gb per maand, 5Gb per dag en onbeperkt 2Gb aanvullers.
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Reageer