Beantwoord

T-Mobile GO bundel wijzigen, tarieven kloppen niet


Er klopt iets niet, als ik mijn abo met de S8 wil verhogen van 5GB naar 10GB moet ik ineens 28 euro per maand betalen in plaats van 22,50 euro. Ook als ik zou wijzigen naar 1GB klopt het niet. Sterker nog, ik moet dan zelfs 0,49 euro bijbetalen.




Dit klopt dus voor geen meter met de voorwaarden: Als je je abonnement bijstelt, dan krijg je de korting die geldig was op het moment dat je je abonnement afsloot.

Kan iemand dit wijzigen in mijn account? Verder is er ook iets mis gegaan met het tarief, want ik wordt 18.51 euro per maand gefactureerd voor een 5GB abonnement staat er in My-Tmobile, gaarne corrigeren.
icon

Beste antwoord door Thalina 12 mei 2017, 14:42

Hi Marinbay,

Mijn collega Hajar bedoelde dat wij dat als webcare medewerkers niet in kunnen zien. Uiteraard is dit wel bij onze specialisten bekend. Eén van deze collega's heeft dan ook naar jouw vraag gekeken en dit onderzocht. Mijn collega heeft je hierover proberen te bellen, maar dat is helaas niet gelukt. De sms klopte inderdaad niet helemaal qua data, excuus! Ik kan ook de uitkomst van het onderzoek inzien, dus ik zal je hier uitleggen wat er precies aan de hand is.

Op 4 april 2017 heb jij een verlenging afgesloten met een Samsung S8 en T-Mobile GO Next (5GB). Op het moment van afsluiten was er speciale actie (dat heten zogenoemde netwerkacties) als je een abonnement afsloot in combinatie met een Samsung S8. Dat zijn ook de prijzen die je op jouw printscreen van 4 april ziet staan. Het gaat dus om een extra korting die je hebt gekregen op jouw abonnement bij verlengen omdat je hebt verlengd met een S8. Als je met een Go-abonnement jouw bundels wijzigt, dan vervalt deze netwerkkorting die je had op jouw bundel en in plaats daarvan ontvang je een andere korting (die vooraf bepaald is). We willen de vrijheid bieden om jouw bundel te kunnen wijzigen en daarom bieden we ook nog steeds een andere korting. Deze kortingen als je jouw bundel gaat wijzigen komen overeen met de kortingen die je nu ziet staan in My T-Mobile bij Bundels aanpassen. Dat de kortingen kunnen wijzigen als je jouw bundel aanpast, staat ook in de voorwaarden van jouw abonnement.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, wel hoop ik dat het meer duidelijkheid geeft. Denk er nog even rustig over na of je jouw bundel wilt wijzigen. Als er nog onduidelijkheden zijn, laat het gerust weten.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Wellicht heeft dit er mee te maken :
Let op! Als je een speciale hoge korting ontvangt, bijvoorbeeld naar aanleiding van een Shop-opening, vervalt deze hoge korting bij het bijstellen van je abonnement. In plaats daarvan ontvang je dan een lagere korting; de hoge korting kun je niet meer terugkrijgen.

Het tarief voor GO-UP is € 34,99 per maand, de korting bedroeg € 7,- (dus € 28,-, zie tarieven hier) en daarnaast heb je kennelijk een 'speciale hoge korting van € 5,50' aangeboden gekregen op GO-Up op het moment van afsluiten.
Ik zie bij mijn abonnement hetzelfde gebeuren, als ik terug ga van Up (10 Gb) naar Next (5 Gb) dan moet ik € 1,- per maand méér gaan betalen 😵
Nee, geen openingsactie of madness weken oid, dit zijn de normale tarieven. Ik vraag me af wanneer dit aangepast wordt in my tmobile.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marinbay,

Ik begrijp dat je hier duidelijkheid over wilt! Ik zie dat je op 04/04/2017 jouw verlenging hebt afgesloten. We hadden toen andere acties met de Samsung S8 dan op dit moment. De bovenste afbeelding die je meestuurt, zijn de prijzen die op dit moment gelden als je een verlenging of nieuw abonnement afsluit. Op 04/04 golden er dus andere prijzen en dus zie je ook in My T-Mobile andere prijzen staan als je jouw bundel wilt aanpassen. Dus de prijzen die je ziet in My T-Mobile kloppen.

Ik zie inderdaad dat je nu 18,51 euro betaalt in plaats van 18,50 euro. De korting die je ontvangt kan ik niet met 0,01 euro verhogen. Gelukkig gaat het maar om 0,24 euro voor 24 maanden. Ik ben je tegemoet gekomen met een korting van 1 euro. Dit is dus voor de gehele looptijd van jouw abonnement gelijk verrekend.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar ik hoop wel dat het meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag.
@Thalina,

Probeert u mij en iedereen hier op het forum nu in de maling te nemen?
Ik krijg nu al spijt van de verlenging, iets beloven en het dan niet doen is al een slechte zaak, maar niet erkennen dat er fouten zijn gemaakt door tmobile en de klant dan maar ook nog eens uitmaken als leugenaar gaat toch echt te ver.
Hierbij een screenshot van 4 april toen ik de verlenging deed.



Ik verzoek u nogmaals de tarieven in my tmobile aan te passen .
Reputatie 4
Hoi Marinbay,

Wij gaan dit voor je uitzoeken!

Ik heb het doorgezet naar onze specialisten die een onderzoek gaan starten. Zodra het resultaat bekend is zul je bericht ontvangen. Ik wil je in elk geval wel op jouw hart drukken dat wij elk onderzoek heel serieus nemen en ons best doen om het tot op de bodem uit te zoeken. Er zal snel meer duidelijkheid komen.

In de tussentijd ben je natuurlijk altijd welkom op het forum!
@Muberra
Dank je wel. Dat uw collega zomaar gaat roepen dat mijn tarieven anders zijn dan op de screenshot getuigt niet van een een gedegen onderzoek. Het lijkt me duidelijk dat de tarieven gelden wat op de screenshot staat, ten tijde van het afsluiten. Uiteraard staat het u vrij om dit door uw team bevestigd te zien. Maar dat uw collega roept dat de tarieven anders waren op 4 april getuigt al niet van een al te goede administratie.
Graag verneem ik wat in uw systeem staat wat de tarieven waren op 4 april met de S8, middels een screenshot.
Ik wacht uw reactie af.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marinbay,

Wij niet kunnen inzien wat de exacte tarieven waren destijds, omdat onze acties steeds verschillen. Het kan dus goed zijn dat de tarieven tijdens jouw verlenging heel anders waren dan de tarieven die je nu ziet. Wij gaan het in ieder geval onderzoeken en zodra wij meer weten, zullen wij het met je delen. We gaan ons best doen om je zo goed mogelijk te helpen!
@Hajar.
Er zitten tegenstrijdigheden in je reactie. Eerst zeg je dat je niet kan inzien wat de exacte tarieven zijn op 4 april, daarna zeg je dat je gaat onderzoeken. Ik vraag me af waar het onderzoek op gericht is, als je niet weet wat de tarieven waren, zoals je zelf verklaart.
En dan, hoe komt Thalina aan deze stelling:
Op 04/04 golden er dus andere prijzen en dus zie je ook in My T-Mobile andere prijzen staan als je jouw bundel wilt aanpassen.

Ik voel hier echt een gevalletje GC aankomen.
Ik zag een gemist gesprek om 10.55u. met onbekend nummer en een sms bericht dat je mij geprobeerd hebt te bereiken en je mij weer gaat bellen op 12 mei tussen 10u. en 12u. Om 14.40u. weer een gemist gesprek van een onbekend nummer met de mededeling dat ik zelf maar moet bellen met T-mobile. Ik geloof echt dat er iets grondig mis is met de administratie en je klok.
ik wil je verzoeken slechts per email of hier op het forum te reageren.
Graag verneem ik van je.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Marinbay,

Mijn collega Hajar bedoelde dat wij dat als webcare medewerkers niet in kunnen zien. Uiteraard is dit wel bij onze specialisten bekend. Eén van deze collega's heeft dan ook naar jouw vraag gekeken en dit onderzocht. Mijn collega heeft je hierover proberen te bellen, maar dat is helaas niet gelukt. De sms klopte inderdaad niet helemaal qua data, excuus! Ik kan ook de uitkomst van het onderzoek inzien, dus ik zal je hier uitleggen wat er precies aan de hand is.

Op 4 april 2017 heb jij een verlenging afgesloten met een Samsung S8 en T-Mobile GO Next (5GB). Op het moment van afsluiten was er speciale actie (dat heten zogenoemde netwerkacties) als je een abonnement afsloot in combinatie met een Samsung S8. Dat zijn ook de prijzen die je op jouw printscreen van 4 april ziet staan. Het gaat dus om een extra korting die je hebt gekregen op jouw abonnement bij verlengen omdat je hebt verlengd met een S8. Als je met een Go-abonnement jouw bundels wijzigt, dan vervalt deze netwerkkorting die je had op jouw bundel en in plaats daarvan ontvang je een andere korting (die vooraf bepaald is). We willen de vrijheid bieden om jouw bundel te kunnen wijzigen en daarom bieden we ook nog steeds een andere korting. Deze kortingen als je jouw bundel gaat wijzigen komen overeen met de kortingen die je nu ziet staan in My T-Mobile bij Bundels aanpassen. Dat de kortingen kunnen wijzigen als je jouw bundel aanpast, staat ook in de voorwaarden van jouw abonnement.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, wel hoop ik dat het meer duidelijkheid geeft. Denk er nog even rustig over na of je jouw bundel wilt wijzigen. Als er nog onduidelijkheden zijn, laat het gerust weten.
Nou, dan heeft T-Mobile heel wat uit te leggen, want dit is wat ik lees.
Ik krijg de korting die geldig was op het moment dat ik mijn abonnement afsloot, er staan verder geen voorwaarden, en u kunt dus achteraf geen extra voorwaarden stellen, want de enige voorwaarde wat tmobile stelt is dat het geen actie is bij shop opening of madness weken.
Tmobile kan zich hier dan dus ook niet op beroepen, temeer daar dezelfde tarieven gehanteerd worden, als ik nu mijn abonnement zou verlengen. Van een tijdelijke actietarief is hier dan ook geen sprake.

@Marinbay
Dat is niet de tarievenlijst waar Thalina in haar uitleg naar linkt. Zie regel 2 en 3 van de eerste alinea onder de opsomming van tarieven:


(Dit staat op pagina 1 van de tarievenlijst.)

Hey Akariko,

De kortingen die geldig waren op het moment van afsluiten van het contract zouden ook automatisch moeten worden getoond in My T-Mobile. In sommige gevallen werkt dit nog niet vlekkeloos, maar nagenoeg bij iedereen staat het correct. Als je dus bijstelt krijg je de korting die je op het moment van afsluiten contract/overstappen kreeg. Je kunt dus gewoon bijstellen! :)


Ik kan er niets anders van maken dat hier duidelijk gesteld wordt dat de kortingen gelden op het moment van afsluiten als ik bijstel.
Ik heb van T-Mobile niets meer vernomen over deze kwestie, dat is wel een kwalijke zaak
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Marinbay,

Om ons allebei van duidelijkheid te voorzien heb ik contact opgenomen met onze collega's die hier over gaan. Ik heb ze de volledige situatie uitgelegd en hoop zo snel mogelijk een duidelijke en volledige reactie van ze te ontvangen. Zodra ik een reactie ontvang laat ik het direct in dit topic weten!
Wanneer komt de reactie? Is al een week geleden.
In het andere topic wordt ook geklaagd dat de tarieven in MyTmobile niet kloppen met er afgesproken is en de klant hier actief achteraan moet gaan.



Ik vraag me af waarom het zo lang moet duren voordat Tmobile zijn fout herstelt.
Reputatie 6
Badge +16
Hey Marinbay,

Sorry voor mijn late reactie. Ik heb met meerdere collega's gesproken over dit onderwerp zodat ik zeker wist dat ik het juiste zou communiceren. Het is geen simpel verhaal, maar ik hoop dat je op deze manier wel meer duidelijkheid krijgt. Er zijn twee verschillende situaties;

Situatie 1: Je hebt een T-Mobile Sim Only abonnement afgesloten of een abonnement met toestel waarbij geen toestel specifieke korting wordt toegekend. Na een paar maanden wil je jouw bundel aanpassen, dan maak je bij de nieuwe bundel gebruik van de korting die ook actief was op het moment dat je jouw contract was aangegaan.

Situatie 2: Je hebt een T-Mobile abonnement in combinatie met een toestel aangeschaft waarbij een toestel specifieke actie geldig is. Hierbij geldt dat wanneer je na een x periode je bundel aanpast, je niet gebruikt maakt van de oorspronkelijke kortingen, maar van de netwerk kortingen die op dat moment actief zijn.

In jouw geval ging het dus om een toestel specifieke actie, waardoor je dus bij het wijzigen van je bundel nu, gebruik maakt van de huidige actieve kortingen.

Ik hoop dat mijn uitleg zo duidelijk is!
Dank voor de uitleg, maar kloppen doet het niet. En achteraf iets melden wat vooraf niet aan de klant is meegedeeld klopt zowieso niet.

Ik zie duidelijk dat het abonnement 10GB, per maand 22,50 euro kost.



In my Tmobile moet ik hiervoor 28 euro neerleggen.



Nogmaals, abonnementskosten svp in my tmobile wijzigen conform zoals die nu geldt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marinbay,

Excuses voor de late reactie. Ik heb dit ook nogmaals nagevraagd en bij jou is het geval dat je een bepaalde korting hebt gekregen op het moment van afsluiten contract. Wij zorgen ervoor dat je als je bijstelt je ook een korting krijgt. Je ziet dat jij nu ook €7 korting krijgt als je bijstelt naar 10GB. En om de kortingen op de verschillende bundels te bepalen, maken we een foto van de SIM Only prijzen op het moment van afsluiten van het contract. Deze prijzen kunnen inderdaad afwijken van de reguliere (SIM Only icm handset) prijzen die je momenteel op de website ziet. De Samsung S8 is een andere actie met andere kortingen dan de actie waar jij gebruik van hebt gemaakt bij het afsluiten van je abonnement. Daarom zie je nu ook een andere korting staan via My T-Mobile, dat is namelijk de korting die voor jouw contract geldt.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.

Reageer