Beantwoord

T-Mobile GO Unlimited aangepast naar 10GB

Reputatie 7
Badge +20
Waarom heeft Tmobile dat zo snel aangepast?
https://www.bright.nl/nieuws/t-mobile-schrapt-onbeperkt-eu-roamen-uit-pakket.

Lijkt mij dat je dan beter het abbonement van €28,- kan nemen krijg je ook 10gig in de EU. !?
icon

Beste antwoord door Muberra 3 mei 2017, 13:57

Hoi Hakuin, CrisTien en Jcompagner,

Omdat jullie vragen allemaal over hetzelfde onderwerp gaan beantwoord ik het even in één reactie! :)

T-Mobile heeft dit nieuws zelf uitgebracht met een officieel persbericht, omdat wij juist onze klanten en de rest van Nederland direct en duidelijk willen informeren waarom wij hebben gekozen om de voorwaarden voor nieuwe klanten aan te passen. Het laatste wat wij willen is dat onze vaste trouwe klanten (die op dit moment al T-Mobile GO Unlimited hebben) hier hinder van kunnen ondervinden. Daarom zal er voor deze klanten niks veranderen en blijven jullie profiteren van de mooie voorwaarden van het GO Unlimited abonnement met 60 dagen lang onbeperkt internet in de EU. Ook iedereen die voor 1 mei een GO Unlimited abonnement heeft aangevraagd die nog niet is ingegaan, krijgen de 60 onbeperkte roamingdagen in de EU. Dat zal niet veranderen, dus daar hoeven jullie je echt geen zorgen over te maken.

Wij maken onbeperkt mobiel internet en bellen toegankelijk voor iedereen, doordat wij dit als enige provider voor een superscherpe prijs aanbieden. Dit doen wij juist omdat wij het belangrijk vinden dat iedereen zijn mobiel buitenshuis net zo zorgeloos kan gebruiken als thuis. Omdat we vinden dat daar ook het buitenland (de EU) bijhoort, boden we bovendien, als enige echte challenger, 60 dagen unlimited in de EU. Nu is echter gebleken dat een kleine groep klanten een zeer hoog internetverbruik in het buitenland laat zien. De kosten die hiermee gemoeid gaan zijn nog vele malen hoger dan wij hadden kunnen voorzien. De EU regulering geeft ons geen handvaten om dit effect tegen te gaan. We zouden niets liever willen dan de 60 roamingdagen behouden, maar om ons Unlimited abonnement toegankelijk en dus betaalbaar te houden voor iedereen kunnen we nu niet anders dan het abonnement aanpassen voor nieuwe klanten. En uit onderzoek is ook gebleken dat 10 GB meer dan voldoende is voor het overgrote deel van onze klanten.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is en dat jullie zijn gerustgesteld dat er voor jullie alles hetzelfde blijft. Voor nu veel plezier met jullie GO abonnementen! 😃
Bekijk origineel

29 reacties

Badge +13
Waarschijnlijk omdat er toch klanten zijn die in die 60 dagen dat het mocht er flink misbruik van hebben gemaakt.
En dan verpest die klant het voor de klant die het op een normale manier zou willen gebruiken.

Maar dan nog os 10gb per maand een mooi aantal toch?
Reputatie 7
Badge +20
Nee, en mag dan ook de naam onbeperkt niet meer dragen. Al weken reclame voor onbeperkt en nu ineens 10gig. 🤔 Gewoon vreemd allemaal
Reputatie 7
Badge +20
Ze baseren dit dus op NL gebruik en niet op misbruik in het buitenland.
Slim is anders.

https://www.iculture.nl/nieuws/t-mobile-go-unlimited-10gb-roaminglimiet/

Ben voor het eerst in 8 jaar teleurgesteld in Tmobile

Vraag mij af of ik met stel samen en stel bij mijn gig kan verhogen op vakantie en wat ik dan krijg en ga betalen
Reputatie 4
Badge +6
Bestaande klanten behouden de onbeperkte data in het buitenland.
Voor nieuwe klanten vanaf 1 mei geldt de 10GB regel
Badge +13
Die 10gb geld alleen voor de EU in Nederland mag je nog wel onbeperkt gebruik maken van dat abonnement.

Maar waarom ben je teleurgesteld?
Het is nog steeds een mooi abonnement toch?
Reputatie 7
Badge +20
Er is nog een abbonement met 10gig. €28,- gaan mensen dat toch nemen.
En als ze zo snel de regels aanpassen wat staat ons dan nog te wachten?

Ben terleurgesteld omdat het een (in mijn ogen) kul verhaal is.
Heeft niets met misbruik te maken. Ik denk zelf meer met geld vangen
Badge +13
Omdat je met dat andere abonnement in Nederland nog steeds onbeperkt internet heb.
En aangezien je dus meer in NL moet zitten om geen misbruik te maken van een abonnement in zijn geheel is het een prima oplossing toch?
Je heb dus wel degelijk veel profijt van het abonnement als je veel data nodig heb.
En tijdens vakantie kan je lekker toch nog genoeg doen met die 10gb.
Reputatie 7
Badge +20
Ik krijg Go next, maar aan 5 gig heb ik niet genoeg in het buitenland. Kan ik dan alsnog voor 1 maand upgraden naar 10 gig?
En welke moet ik dan nemen want ook die van €28,- geeft 10 gig in het buitenland ?
Wat ik raar vind is dat tmobile dit zelf niet bekend op deze site en wat is de volgende stap? Extra betalen voor elke gigabite die je extra gebruikt bovenop de 5 gb?
Klanten binnenhalen met lokkertjes is makkelijk, maar door minder goede veranderingen door te voeren verlies je klanten.
Reputatie 7
Badge +20
Wat ik raar vind is dat tmobile dit zelf niet bekend op deze site en wat is de volgende stap? Extra betalen voor elke gigabite die je extra gebruikt bovenop de 5 gb?
Klanten binnenhalen met lokkertjes is makkelijk, maar door minder goede veranderingen door te voeren verlies je klanten.

Ben ik helemaal met je eens, vraag mij ook af wat ze nog meer voor grapjes gaan uithalen
ik ben benieuwd wanneer ze dit ook aan gaan passen voor de bestaande unlimited gebruikers..

Ik heb nu net een tijdje puur om de unlimited in de EU. In NL zal ik denk ik met 10GB ook wel uit kunnen gemiddeld gezien
Maar als ik op vakantie ben in de EU wil ik net de Ziggo GO app en Netflix kunnen doen zeker als de wifi (zoals vaak) brak is..

Het stomme is dat die 10GB nu eigenlijk minder is dan andere, bv ik heb ook ziggo thuis en ben toch overgestapt van vodafone naar tmobile puur om de all unlimited in de EU...
Maar als dat voor mij zou veranderen ben ik veel beter af bij vodafone want daar heb ik met de data verdubbelaar dan in in ieder geval altijd 20GB...

Ik vind het gewoon wat raar dat er geen verschil is met een lager abo, geeft dan 20GB of zo. Zodat je tenminste echt concurreert met andere max abo's (Tele2 24GB, Voda + Ziggo, KPN compleet?)
Reputatie 4
Hoi Hakuin, CrisTien en Jcompagner,

Omdat jullie vragen allemaal over hetzelfde onderwerp gaan beantwoord ik het even in één reactie! :)

T-Mobile heeft dit nieuws zelf uitgebracht met een officieel persbericht, omdat wij juist onze klanten en de rest van Nederland direct en duidelijk willen informeren waarom wij hebben gekozen om de voorwaarden voor nieuwe klanten aan te passen. Het laatste wat wij willen is dat onze vaste trouwe klanten (die op dit moment al T-Mobile GO Unlimited hebben) hier hinder van kunnen ondervinden. Daarom zal er voor deze klanten niks veranderen en blijven jullie profiteren van de mooie voorwaarden van het GO Unlimited abonnement met 60 dagen lang onbeperkt internet in de EU. Ook iedereen die voor 1 mei een GO Unlimited abonnement heeft aangevraagd die nog niet is ingegaan, krijgen de 60 onbeperkte roamingdagen in de EU. Dat zal niet veranderen, dus daar hoeven jullie je echt geen zorgen over te maken.

Wij maken onbeperkt mobiel internet en bellen toegankelijk voor iedereen, doordat wij dit als enige provider voor een superscherpe prijs aanbieden. Dit doen wij juist omdat wij het belangrijk vinden dat iedereen zijn mobiel buitenshuis net zo zorgeloos kan gebruiken als thuis. Omdat we vinden dat daar ook het buitenland (de EU) bijhoort, boden we bovendien, als enige echte challenger, 60 dagen unlimited in de EU. Nu is echter gebleken dat een kleine groep klanten een zeer hoog internetverbruik in het buitenland laat zien. De kosten die hiermee gemoeid gaan zijn nog vele malen hoger dan wij hadden kunnen voorzien. De EU regulering geeft ons geen handvaten om dit effect tegen te gaan. We zouden niets liever willen dan de 60 roamingdagen behouden, maar om ons Unlimited abonnement toegankelijk en dus betaalbaar te houden voor iedereen kunnen we nu niet anders dan het abonnement aanpassen voor nieuwe klanten. En uit onderzoek is ook gebleken dat 10 GB meer dan voldoende is voor het overgrote deel van onze klanten.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is en dat jullie zijn gerustgesteld dat er voor jullie alles hetzelfde blijft. Voor nu veel plezier met jullie GO abonnementen! 😃
Reputatie 7
Badge +20
Lees weer tegenstrijdige berichten t-mobile zei zelf iets heel anders.

https://tweakers.net/nieuws/124151/t-mobile-schrapt-onbeperkt-roamen-bij-go-unlimited-abonnement.html

Hier staat niets over Te hoog verbruik in het buitenland
Als er uit onderzoek(welk onderzoek) is gebleken dat 10gig voldoende is lijkt mij ook dat er GEEN sprake was van enig (misbruik)?
Reputatie 1
Hallo T-Mobile

Ik snap dat er bij te groot verbruik dingen aangepast moeten worden.

Echter, vraag ik me af of de 10GB/maand bij europees rekenmodel wel genoeg is.

Het model geeft namelijk aan dat bij een unlimited abbonnement, minimaal 2 * (Abbonnementsprijs/7.7) aan data moet worden gegeven.

Met de €35 prijs, zou dit 2* 35/7.7 = ~9.5GB zijn.

Maar deze €35 is niet jullie abbonnementsprijs, maar de actieprijs

De abbonementsprijs staat namelijk op €50. De €35 geld alleen met een lopend contract, waar ook beschreven staat dat je €15 korting krijgt.

Als ik deze €50 neem, kom ik dan uit op 2*50/7.7 = ~13GB.

Hoe zit dit nu? Welke prijs geld voor het rekenmodel?
Je kan de groot misbruikers in de EU toch aanschrijven met de fair use policy van tmobile. Staat in de voorwaarden. Met 10 man gaan tetheren op 1 tmobile abonnementje kost buitensporig veel data.
Ik snap best waarom tmobile dit gedaan heeft. Tmobile moet de buitenlandse providers betalen voor het gebruik van hun netwerk en als iemand heel veel data gebruikt kost dat tmobile extra geld. Dat geld wordt verwerkt in het abonnementsgeld en alle tmobileabonnees draaien daarvoor op.
het probleem met Fair Use Policy en dat je adverteert met Unlimited is een beetje een contradictie

Het is unlimited of niet (fair use). Want aan fair use zitten gewoon limieten en wat dat is zal dan beschreven moeten worden.

Dus ik snap best dat ze het iets willen afbakenen, maar waarom dan maar 10GB.. Dat is plotseling minder dan alle top abo's van de concurrenten, dus je gaat van beter dan iedereen naar plotseling slechter dan iedereen.
Er zou gewoon een verschil moeten bestaan tussen het lagere abo, persoonlijk vind ik dat ze minimaal het dubbele moeten gegeven dus zeg maar 20GB dan ben je ook in lijn met de andere aanbieders.
20GB is bv ook 40 uur netflix in stand "normaal" dat lijk me per maand op vakantie prima (dan heb je ook nog wel voldoende voor andere dingen)
Ziggo Go app verbruikt ook snel 1GB per 1a2 uur
> Dat is plotseling minder dan alle top abo's van de concurrenten, dus je gaat van beter dan iedereen naar plotseling slechter dan iedereen.

+1

Eens, ik hoop op een heroverweging, anders is het in september overstappen voor mij. Unlimited is juist in het buitenland zo aantrekkelijk. In NL kan ik nog terugvallen op wifi.
> Dat is plotseling minder dan alle top abo's van de concurrenten, dus je gaat van beter dan iedereen naar plotseling slechter dan iedereen.

+1

Eens, ik hoop op een heroverweging, anders is het in september overstappen voor mij. Unlimited is juist in het buitenland zo aantrekkelijk. In NL kan ik nog terugvallen op wifi.

Ook helemaal mee eens. En ook ik hoop op een heroverweging. Juist voor 60 dagen buitenland heb ik dit abo genomen. En ik ben daar geen 'grootverbruiker' maar door regelmatig wegvallen van wifi gebruik ik regelmatig meer dan 10 Gb in de maand. Die 60 dagen was voor mij ideaal.
Arjojan, als je het voor 1 mei hebt afgesloten, kan je de 60 dagen unlimited gewoon blijven gebruiken.
Dat weet ik, maar eind oktober 'verloopt' mijn contract, dat ik in januari heb omgezet naar Go unlimited EU. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik wellicht een nieuw tweejarig contract afgesloten i.p.v. het oude om te zetten, zodat ik 2 jaar de 60 dagen had kunnen gebruiken i.p.v. nu 9 maanden.
Reputatie 7
Badge +20
Dat weet ik, maar eind oktober 'verloopt' mijn contract, dat ik in januari heb omgezet naar Go unlimited EU. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik wellicht een nieuw tweejarig contract afgesloten i.p.v. het oude om te zetten, zodat ik 2 jaar de 60 dagen had kunnen gebruiken i.p.v. nu 9 maanden.

Zou niet netjes zijn van Tmobile als ze dit niet oplossen.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Arjohan,

Begrijpelijk dat je zo lang mogelijk gebruik wil kunnen maken van de 60 dagen onbeperkt in het buitenland. Wij wisten op voorhand ook niet dat er een wijziging in de voorwaarden zou zijn voor nieuwe T-Mobile Go klanten. Ook als we dit wel hadden geweten kon je jouw abonnement niet verlengen met de oude voorwaarden, deze is namelijk vanaf juli pas te verlengen.

Na oktober kan je uiteraard nog steeds de 10GB per maand gebruiken en als je goed met je data om gaat dan zou het wel moeten lukken om dit vol te houden toch? Check ook dit topic waarin tips en tricks staan om je data verbruik te verlagen.
Hallo Issam,
Dan heb je me niet goed begrepen. Als ik het had geweten, dan had ik mijn abonnement niet omgezet, maar een NIEUW abonnement (met nieuw nummer) genomen en het bestaande (goedkope) gewoon door laten lopen tot oktober NAAST dat nieuwe!
10 Gb lijkt veel, maar wifi valt in nogal wat zuidelijke landen veelvuldig uit of is zo brak, dat ik dan ben aangewezen op mobiel internet. En dan WAS dit abonnement een uitkomst.
Wat ik nu in oktober ga doen weet ik nog niet.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Arjohan,

Mijn excuses, ik heb je inderdaad verkeerd begrepen. Echter kunnen we de situatie niet veranderen, hoe graag we het ook willen!

Als je verder nog vragen of onduidelijkheden hebt dan horen we het natuurlijk graag van je. We staan je graag te woord arjohan.
Misbruikt? Hallo zeg....ik heb een GO unlimited abbo aangeboden gekregen....tsja en omdat ik dan over de 5gb per dag heen ga ben ik een misbruiker? Pffffff

Reageer