Beantwoord

T-Mobile Go Unlimited verlenging is bedriegen.

• 22 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 1668 Bekeken

Ik heb begin dit jaar mijn 'echte' Go Unlimited verlengd, maar ben niet geïnformeerd omtrent de veranderingen die erg verstrekkend zijn.... Als ik een abo verleng ga ik er niet vanuit dat ik een nieuw abo krijg of dat de voorwaarden sterk ten nadele veranderen. Ik heb mijn 'echte Unlimited' abo afgesloten in mei 2017, dus vóórdat de EU met de nieuwe regels kwam. Nu heb ik dus een 'onecht' abo die gelimiteerd is tot 10GB per maand in de EU. Dat is dus diefstal, want ineens heb je dus geen internet meer in het buitenland. Nu lees ik op de FAQ dat er ergens een arbitraire datum is geprikt van vóór 1 mei, waarbij de voorwaarden wél gelijk blijven. Ik heb hier meerdere keren over gebeld maar er is geen duimbreed toegegeven, erger nog, ik betaal meer dan ervoor..... !! Ik denk dat ik alle mogelijke social media ga gebruiken om hier tegen te ageren, mijn Rechtsbijstand kan wellicht ook een handje helpen. Grtz en tot ziens T-Mobile....
icon

Beste antwoord door Rosan 22 augustus 2018, 20:59

Je heb je contract verlengd en dus getekend voor de nieuwe voorwaarden het is niet zo dat je je bestaande contract kan behouden bij een verlenging dat heeft nooit gekund.
Door te verlengen word de overeenkomst vernieuwd en gelden er dus nieuwe voorwaarden.
Dat is niks nieuws dat is altijd zo geweest bij abonnementen en zo lang je niks wijzigt in de zin van een nieuwe verlenging gelden de oude voorwaarden.

Je had ook je bestaande contract door kunnen laten lopen maar let wel lopende kortingen vervallen dus de prijs zou omhoog kunnen gaan naar de prijs zonder korting volgens de tarieven lijst van toen je je abonnement aanging.
Bekijk origineel

7 reacties

Bespaar je de moeite van rechtsbijstand. Staat gewoon in de voorwaarden. Je hebt ook zelf informatieplicht.Wettelijk hoeft tmobile maar 9,2gb ( of daar in de buurt) te geven in de EU.
Helaas was het onbeperkt EU abonnement voor tmobile veel te duur, ze moesten er soms geld bijleggen. Vandaar dat ze het beperkt hebben tot 10gb.
Tja, niet slim van je Hakuin. Ik heb een overeenkomst afgesloten in mei 2017 dus vóór de EU regeling, ik had duidelijke voorwaarden hiervoor (https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/go-av-voorwaarden-redelijk-gebruik-jan2017.pdf), en een lopend contract veranderen is illegaal zonder hierover te informeren dan wel een mogelijkheid tot opzegging te geven. Want dit mag blijkbaar ook niet.
Badge +13
Je heb je contract verlengd en dus getekend voor de nieuwe voorwaarden het is niet zo dat je je bestaande contract kan behouden bij een verlenging dat heeft nooit gekund.
Door te verlengen word de overeenkomst vernieuwd en gelden er dus nieuwe voorwaarden.
Dat is niks nieuws dat is altijd zo geweest bij abonnementen en zo lang je niks wijzigt in de zin van een nieuwe verlenging gelden de oude voorwaarden.

Je had ook je bestaande contract door kunnen laten lopen maar let wel lopende kortingen vervallen dus de prijs zou omhoog kunnen gaan naar de prijs zonder korting volgens de tarieven lijst van toen je je abonnement aanging.
Ik heb het bestaande contract verlengd, korting liep nog één jaar, dus no prob dacht ik.... Echter ik ben niet op de hoogte gesteld van voorwaarden die veranderd zouden zijn (lopend contract verlengd, geen nieuw contract getekend) en betaal toch 2€ meer, rara. Via telefoon kom ik er niet uit en email of schriftelijk is geen optie in de comms lijn bij T-Mobile.
Badge +13
Nogmaals je kan niet je bestaande contract open breken en tijd daarvan aanpassen bij een verlenging (ze noemen het op veel plekken ook vernieuwen zie ik) word er altijd een nieuw contract gestart van 12 of 24 maanden tegen de nieuwe voorwaarden.
Vermoedlijk heb je bij de vernieuwing ook de nieuwe voorwaarden gekregen toen je dat regelde?
Ik heb bij de verlenging (geen woord over vernieuwing) geen nieuwe voorwaarden gehad.
Als je je bestaande contract had laten doorlopen ( je zou dan wel 50€ gaan betalen, omdat je korting vervalt) had je wel je onbeperkt EU internet gehouden.
Als je verlengt kunnen ook de voorwaarden veranderen. Met de verlenging ben je een nieuwe overeenkomst aangegaan en had je naar de voorwaarden moeten kijken.
Ik heb ook verlengd en wist van de veranderde voorwaarden, omdat ik daar naar gekeken heb.
Veel succes met je strijd tegen tmobile. Het zal je vast lukken, want je bent zo slim.

Reageer