Beantwoord

T-Mobile SIMonly simkaart niet geschikt voor GO

• 18 juni 2019
  • 14 reacties
  • 837 Bekeken

• is een Top Poster
  • 7 reacties
Beste,

Onlangs mijn oude SIMonly abonnement verandert in nieuw 2jaars GO contract. Tegelijk ook een nieuw toestel aangeschaft. Volgens mijn account heb ik een 3in1 simkaart. Helaas blijkt het niet zo te zijn (er is geen nano sim eruit te klikken).
Hoe kan ik een geschikte SIMkaart krijgen? Omdat ik net een nieuw contract heb afgesloten vindt ik niet dat ik voor een SIMkaart hoef te betalen.
Groet,
Stefan

PS: Hoe weet ik dat de overgang naar mijn nieuw abonnement goed is gegaan? Volgens de app is mijn contract 14 juni ingegaan en ik krijg nieuw tegoed al over 14 dagen?
icon

Beste antwoord door Hajar 19 juni 2019, 09:23

Hi S.100,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je verlenging goed is gegaan. De gegevens die je ziet zijn correct. Na de start van je abonnement bepalen we een vaste dag in de maand waarop je je nieuwe tegoed ontvangt en we je factuur maken. Dit noemen we de tegoed-datum. De tegoed-datum en de dag waarop je gebruik bent gaan maken van je abonnement zijn dus meestal niet hetzelfde.Je ontvangt je nieuwe datategoed dus op de 2e van de maand.

Wat betreft je simkaart deze kan je normaal gesproken in 3 uitdrukken. Je kan dan zelf de juiste formaat kiezen. Een nieuwe simkaart is onderweg. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen thuis en kan je straks via My T-Mobile activeren bij Sim & toestel. Ik wens je veel plezier met je abonnement en als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi S.100,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je verlenging goed is gegaan. De gegevens die je ziet zijn correct. Na de start van je abonnement bepalen we een vaste dag in de maand waarop je je nieuwe tegoed ontvangt en we je factuur maken. Dit noemen we de tegoed-datum. De tegoed-datum en de dag waarop je gebruik bent gaan maken van je abonnement zijn dus meestal niet hetzelfde.Je ontvangt je nieuwe datategoed dus op de 2e van de maand.

Wat betreft je simkaart deze kan je normaal gesproken in 3 uitdrukken. Je kan dan zelf de juiste formaat kiezen. Een nieuwe simkaart is onderweg. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen thuis en kan je straks via My T-Mobile activeren bij Sim & toestel. Ik wens je veel plezier met je abonnement en als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Hi Hajar,

Mooi, bedankt voor je hulp.
Groet,
Stefan
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stefaam

Graag gedaan. Nog een fijne dag!
Beste Hajar,
Ik vraag me af of de overstap naar mijn nieuw abonnement echt goed is gegaan:
Vokgens de app heb ij nog 96min over van mijn bundel maar zie op eens dat ik dat sinds 25 juni alle gesprekken als buitenbundel word en afgerekend. Zonder ervan bewust te zijn heb ik dus nu een behoorlijk bedrag uitstaan terwijl ik ervan uitging dat de gesprekken gratis zouden zijn.
Zou je me hierbij s.v.p. willen helpen?
Alvast bedankt,
Stefan
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Stefan,

Ik vermoed dat dit nog even niet helemaal goed stond in My T-Mobile, want ik zie in jouw account geen extra kosten terug. Zie jij die nog wel? Zo ja, zou je me daar dan een foto of screenshotje van willen sturen? Dan kan ik er verder induiken!
Hi Jaimy,

Dank voor je reactie. Ik heb screenshots gemaakt.
Hoe kan ik een privé bericht sturen?
Groet,
Stefan
Ik kan wel een prive bericht sturen maar er is geen optie voor attachments en als ik de screenshots in de text kopier krijg ik de melding dat er niet meer dan 10.000 tekens toegestaan zijn.
Groet,
Stefan
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stefan,

Je kan screenshots in dit topic delen zorg er alleen voor dat er geen prive gegevens zichtbaar zijn dus alleen je verbruik. Ik ben nu ingelogd op je My T-Mobile omgeving en ik zie geen extra kosten bij je verbruikstatus. Gaat het soms om een ander nummer? Ik ben heel benieuwd naar je screenshots! Mocht je straks op je factuur wel kosten terug zien, trek dan aan de bel dan kijken we hoe we dat kunnen corrigeren!
Hi Hajar,

Bijgevoegd de screenshots van eind juni waar ik de extra kosten op zag (zonder privé gegevens).
Heb ondertussen de nieuwe factuur ontvangen en zie inderdaad meer dan EUR20 aan buiten bundel kosten!

Zouden jullie hierna willen kijken s.v.p.
Groet,
Stefan
Reputatie 7
Badge +19
Hoi S.100,

Dankje voor de screenshots! Ik heb ook meteen met jou meegekeken in de factuur en één en ander voor je uitgerekend. Ik heb gelukkig gevonden waar dit door komt, en ik zal het jou uiteraard ook uitleggen!

Elk gesprek ónder de mintuut, wordt als een volledige minuut gerekend. Ik zie dat je best wel wat gesprekken hebt gevoerd onder de minuut, en dat betekent dat als je alles bij elkaar optelt, je boven de 120 belminuten uitkomt. Dit zorgde ervoor dat sommige gesprekken kosten met zich meebrachten, omdat de 120 belminuten al verbruikt waren.

Ik hoop dat het zo allemaal helemaal duidelijk wordt, waar de kosten vandaan komen. Heb je er toch nog meer vragen over, laat het dan vooral weten zodat we je er verder mee kunnen helpen!
Beste Jaimy
Bedankt voor je uitleg.
Ik snap dat achteraf gezien mij verbruik boven het bundel uitkwam.
Mijn bezwaar is dat de app mij de indruk gaf dat ik b.v. op 30 juni nog 97min over had terwijl mijn beltegoed al op was.
Dit vind ik misleidend.
Graag hoor ik van je hoe ik hiervoor gecompenseerd kan worden.
Groet,
Stefan
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stefan,

Ik zie dat de fout bij ons lag en dat je verbruiksstatus onjuist was. Ik heb daarom de kosten die binnen je bundel zouden moeten vallen vergoed. De kosten naar servicenummers vallen standaard buiten de bundel. De vergoeding zal je terug zien op je volgende factuur. Ik verwacht dat je verbruiksstatus vanaf nu wel correct wordt weergegeven. Mocht je zien dat iets niet klopt, trek dan gelijk aan de bel.

Ik hoop dat ik je voor nu naar tevredenheid heb geholpen!
Hi Hajar,

Dank voor je snelle reactie en de vergoeding.

Met vriendelijke groet,

Stefan
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan!

Reageer