Beantwoord

Tarieven Zwitserland, geen kosten voor gebeld worden?

• 28 januari 2018
  • 6 reacties
  • 512 Bekeken

Ik werd een aantal dagen geleden gebeld door een collega uit Zwitserland met een Zwitsers nummer. Ik was op dat moment in België. Volgens de tariefkaart zou mij dit inkomende gesprekken 23 cent per minuut kosten. We hebben 7 minuten met elkaar gebeld, maar ik heb geen buiten de bundel kosten. Hoe zit dit nu precies? Zijn de tarieven gewijzigd?
icon

Beste antwoord door Issam 29 januari 2018, 16:33

Hoi hoi Jassy,

Ik begrijp je verwarring! Ik geef je graag meer informatie hierover. :)

Zoals Alexander al aangaf heeft er vorig jaar een verandering plaatsgevonden. Deze verandering zorgt er voor dat je in de EU kan bellen en gebeld worden zoals in Nederland. Als je in Nederland wordt gebeld door een Zwitsers nummer dan worden er ook geen kosten in rekening gebracht. In de EU dus ook niet!

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord. Mocht je aanvullende vragen hebben dan horen we het natuurlijk graag van je!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Dit kost je niets sinds juni vorig jaar. In de EU landen betaal je niks meer voor inkomende gesprekken. Daar hoort België ook bij.
Maar goed, dit is een inkomend gesprek uit een niet-eu land of in elk geval een land die niet in de regulering valt. Ik snap hier eerlijk gezegd niks van. T-Mobile beschouwd Zwitserland immers als Zone 1.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi hoi Jassy,

Zoals Alexander al aangaf heeft er vorig jaar een verandering plaatsgevonden. Deze verandering zorgt er voor dat je in de EU kan bellen en gebeld worden zoals in Nederland. Als je in Nederland wordt gebeld door een Zwitsers nummer dan worden er ook geen kosten in rekening gebracht. In de EU dus ook niet!

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord. Mocht je aanvullende vragen hebben dan horen we het natuurlijk graag van je!
Reputatie 7
Badge +10
Ik moest ook even goed kijken.

Het komt er dus op neer dan als jij in zwitserland bent je 23 cent per minuut moet betalen maar aan de andere kant van de wereld in Reunion (Indian Ocean) je gratis gebeld word.

Het word nog leuker.... Het Nederlandse Sint-Maarten valt onder Zone 2 maar het franse Saint-Martin valt binnen de eu.
Hoi hoi Jassy,

Bedankt voor je antwoord! Vreemd, in de voorwaarden staat namelijk dat ik gewoon 23ct moet betalen. Daar beroep ik mij altijd op als ik iets niet zeker weet, immers zijn de voorwaarden wederzijds leidend. Zeker omdat T-Mobile Zwitserland niet tot de EU rekent, wat in je antwoord ook een beetje verwarrend is.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi JassyNL,

Goed dat je de voorwaarden in de gaten houdt hoor! De verandering heeft te maken met een wijziging in de Europese regels, wat dus met het opstellen van de voorwaarden nog niet bekend was. Dat is de reden dat hier nu andere regels voor gelden. Als jij in België bent, dan valt dat onder de EU en gelden dus dezelfde tarieven als wanneer je in Nederland bent. Zou je op dat moment in Zwitserland zijn, dan valt dat inderdaad onder Zone 1 met bijbehorende tarieven.

Zie ook deze pagina om alle tarieven nog even duidelijk op een rijtje te zien!

Hopelijk is het zo allemaal duidelijk. Laat het ook vooral weten als je toch meer vragen hebt! Ik ben pas tevreden als alles helder voor je is. 😉

Reageer