Beantwoord

Teller 60 dagen in My T-Mobile en dataverbinding

Reputatie 1
Hallo luitjes,

Ik ben sinds zaterdag om naar Go, en hoewel My T-Mobile even van slag was, ziet het er nu weer normaal uit.

Echter mis ik wel iets wat ik heel graag in My T-Mobile wil zien. Hou er even rekening mee dat ik nog niet de nieuwe vorm heb gebruikt in het buitenlad, dus weet niet of het daar anders werkt (Gezien hoe met travel en surf de data pas zichtbaar werd in het buitenland, vermeld ik dit even).

Ik had graag een counter gezien voor het aantal dagen gebruik dat ik in het buitenland nog over heb. Dus effectief een controlemiddel hoeveel dagen er al gebruikt zijn van de 60 dagen. Die zie ik nu namelijk niet.

Daarnaast even een vraag met betrekking tot deze dagentelling. Ik heb deze vraag eerder gesteld, maar geen duidelijk antwoord op gezien in het hoofd topic van de Go abonnementen.

Wanneer telt een dag als 1 dag? Is dit als verbinding is gemaakt met een buitenlands netwerk of geldt dit alleen als een dataverbinding is opgezet op een buitendlands netwerk

Het verschil ligt heel subtiel, en zal ik even verduidelijken. Als ik nu ga tanken in België, ben ik van plan mijn dataverbinding uit te zetten, om juist 1 van die 60 dagen te besparen. Echter kan de telefoon alsnog van netwerk veranderen, en dus op een BE netwerk terecht komen. Als ik data echter uit heb staan, ga ik er van uit dat dit NIET meetelt als een dag van mijn 60 dagen, aangezien ik geen dataverbinding toelaat, en alleen bellen en sms toe laat. Aangezien de beperking van 60 dagen alleen geldt op data, ga ik er van uit, dat het dan niet mee telt op de 60 dagen.

Hiervoor wil ik ook graag die counter zien voor de 60 dagen. Als je denkt dat het niet klopt, kun je als klant aan de bel trekken bij T-Mobile.
icon

Beste antwoord door Thalina 24 januari 2017, 09:56

Hi KeiichiroNL,

Wat leuk dat je al bent omgezet naar T-Mobile GO! Blij mee? 🙂 Bedankt voor het delen van jouw idee over een teller op My T-Mobile! Ik zal het intern doorgeven zodat we hiernaar kunnen kijken. Verder zie ik dat Serviceweb jouw tweede vraag heeft beantwoord (dankje!). Het klopt inderdaad dat het alleen telt als je een dataverbinding maakt, dus als je die uitzet zal het niet geteld worden als een dag.

Veel plezier met je nieuwe abonnement! Als je nog andere vragen hebben over T-Mobile GO, dan mag je deze in het algemene topic stellen. We helpen je daar graag verder!

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi KeiichiroNL,

Over de eerste vragen kan ik geen antwoord geven. Dat zal iemand van T-Mobile moeten doen en aannemen wat je schrijft als eventueel aanpassing voor My T-Mobile. Goed dat je met een heel verhaal komt. Omdat er al een lopend topic is over dit onderwerp en om het forum overzichtelijk te houden is het misschien beter om dit bij de juiste topic te houden. Reacties kunnen geplaatst worden in dit algemene topic.

60 dagen als je je internet aan hebt. Gebruik je op een dag 0 KB aan internet, dan telt het niet als één dag. Dus als je op dag één je mail wilt checken, en dan voor 5 dagen je internet uit zet, dat telt het maar voor één dag. Het gaat hier dus echt alleen om internet en niet om bellen. Ik hoop dat deze vraag bij deze is beantwoord. Een gemiddelde gebruiker woont/werkt/studeert in Nederland, daarvoor geeft de 60 dagen doorgaans geen beperking bij één of twee vakanties per jaar. Ik snap goed dat er situaties zijn waarin de 60 dagen limiet minder goed uitkomt, daarentegen heb je de andere maanden met 10GB per maand toch een flinke voorraad aan MB's die je in het buitenland kunt besteden!

Heb ik je vraag een beetje kunnen beantwoorden? Het eerste deel is voor de klantenservice 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Hi KeiichiroNL,

Wat leuk dat je al bent omgezet naar T-Mobile GO! Blij mee? 🙂 Bedankt voor het delen van jouw idee over een teller op My T-Mobile! Ik zal het intern doorgeven zodat we hiernaar kunnen kijken. Verder zie ik dat Serviceweb jouw tweede vraag heeft beantwoord (dankje!). Het klopt inderdaad dat het alleen telt als je een dataverbinding maakt, dus als je die uitzet zal het niet geteld worden als een dag.

Veel plezier met je nieuwe abonnement! Als je nog andere vragen hebben over T-Mobile GO, dan mag je deze in het algemene topic stellen. We helpen je daar graag verder!
Reputatie 1
@Serviceweb

Dank voor het antwoord. Mijn vermoeden was hetzelfde, echter wou ik dit toch even bevestigd hebben door T-Mobile zelf. Daarvoor ook mijn idee van de teller. Dan kunnen mensen bewust letten op hoeveel dagen ze al in het buitenland gebruikt hebben ;)

@Thalina

Dank voor het doorzetten! Ik ga niet zeggen dat ik hoop snel wat te zien, wat ik kan snappen dat dit een en ander aan technisch gedoe met zich mee kan brengen, om het te realiseren :)

Wat mij betreft is alles verder zo beantwoord, en mag een slotje op dit topic 🙂
Een teller die bijhoudt wat het aantal dagen unlimited-EU tegoed is, is inmiddels in My T-Mobile zichtbaar. De teller blijkt echter niet altijd het juiste unlimited-EU tegoed aan te geven. Ik was namelijk 22 dagen in het buitenland geweest. Dit klopte ook precies met de teller van T-Mobile, totdat van de een op de andere dag 14 dagen extra werden afgeschreven en ik in plaats van 38 dagen plotseling nog maar een unlimited tegoed had van 24 dagen. Hierover contact opgenomen met T-Mobile. Inmiddels heeft T-Mobile mij te kennen gegeven dat dit bij meerdere klanten het geval is en de teller dus niet altijd het juiste tegoed aangeeft. Ze zijn het nu aan het uitzoeken hoe dit kan. Dit kost echter door de complexiteit wat tijd.
Dus wil je echt 60 dagen Unlimited-EU hebben, dan adviseer ik voorlopig de tellerstand goed in de gaten te houden en eventuele onterechte afschrijvingen bij T-Mobile te melden.
Reputatie 2
Bij mij geeft die teller al tijden '-1' aan. haha!

Reageer