Vraag

Toch kosten voor bellen in EU bij GO! Unlimited EU abonnement

• 20 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 1041 Bekeken

Al jaren trouw klant van T-Mobile, maar wat me op vakantie is overkomen laat me alles heroverwegen. Ik kies bewust voor T-Mobile (al jaren GO! Unlimited EU, samen met mijn familie) om mij geen zorgen te maken over extra kosten. Nu was ik afgelopen maand in Schotland op vakantie met mijn vriendin (heeft een abonnement bij Ben) en moesten wij bellen naar de autoverhuur maatschappij vanwege een lekke band. Bleek dat ik voor het bellen naar dezelfde nummers in Schotland wel moest betalen en zij niet (is gecheckt op de uiteindelijke facturen).

Hoe kan het dat een budgetmaatschappij als Ben geen kosten hiervoor in rekening brengt en T-Mobile als premium provider mij wel meer laat betalen?

Na bellen met de klantenservice kwam er een vaag verhaal over mogelijke afspraken die Ben heeft met dat bepaalde servicenummer, onvoorstelbaar vind ik dat aangezien bij die maatschappijen alle kosten worden gedrukt. Voor welke service betaal ik dan nog een premium?

Overigens ook belachelijk dat als je een klacht wil formuleren, je dit nog steeds met een ouderwetse brief moet doen, dat is echt de enige optie volgens de servicemedewerker. Leven we nog in de vorige eeuw T-Mobile?

(Dit zegt T-Mobile zelf over bellen in het buitenland naar servicenummers: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/buitenland, illustreert dat T-Mobile hier dus wel een keuze in heeft en het niet aan een buitenlandse partij ligt.
Nee, buitenlandse servicenummers, bijvoorbeeld de Franse wegenwacht, mogen nog steeds extra kosten rekenen.
Zelfs als de servicenummers gratis zijn voor inwoners van het land, mogen de bedrijven toch extra kosten rekening wanneer jij -als buitenlander- er naar toe belt.
Maak je gesprekken met buitenlandse servicenummers dus niet langer dan nodig.)

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Albert-Jan,

Ik zie dat je gister ook al hebt gesproken met collega (waar overigens Hollands Nieuwe wordt genoemd). Hij heeft jou uitgelegd dat servicenummers inderdaad kosten met zich meebrengen en ook opde website wordt dit duidelijk vermeld. Ik kan me voorstellen dat je je hier niet bewust van was, maar in het vervolg kun je er gelukkig rekening mee houden!

Het klopt inderdaad dat je een klacht kunt indienen via een brief. Uiteraard zijn we wel gewoon via allerlei andere kanalen beschikbaar voor klantenservice!

Reageer