Beantwoord

Toch meerdere simkaarten nu Unlimited gemaximeerd is

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje ben ik tot grote tevredenheid abonnee van T-Mobile, met een stel samen en stel bij abonnement. Over een tijdje verloor dit abonnement en wil ik graag overstappen naar Unlimited GO. De belangrijkste reden voor mij om over te stappen naar T-Mobile was destijds de multisim. Hartstikke handig, nu heb ik een sim in mijn telefoon, eentje in de auto en eentje in mijn MiFi. Helemaal top!
Door de komst van GO Unlimited is deze mogelijkheid afgeschaft. Echter, daarna is er een maximum datagebruik gekomen voor nieuwe abonnees. Dus zou je denken dat je deze maximale hoeveelheid data dan kan verdelen over alle simkaarten, waardoor misbruik niet mogelijk is.

Voor mij zou dit een reden zijn om te blijven bij T-Mobile (nu lonken andere aanbieders waar dit wél kan...)

Toch iets voor T-Mobile om te het-overwegen? Denk dat er nog veel meer mensen blij mee zouden zijn. Zeker wanneer er eindelijk meer datavrije muziekaanbieders (TuneIn! Duurt lang!) zouden worden toegevoegd.

Wat denken jullie? En kan iemand van T-Mobile zeggen of dit wordt overwogen?

Alvast dank! Groeten
icon

Beste antwoord door David 6 juni 2017, 17:00

Hey allemaal,

We hebben hier geen nieuwe informatie over, zoals Tmoesel ook terecht aankaart blijft het onbeperkte internet in Nederland gewoon bestaan. Dit is, net als het unlimited verbruik in het buitenland, ook een obstakel voor de MB-verdeler. Ik weet dat er collega's mee bezig zijn, omdat er nog altijd vraag naar is, maar ik ga er niet vanuit dat er op korte termijn een alternatief komt. Zorg er in ieder geval voor dat je het forum in het oog houdt, want mocht hier een update over komen, dan delen we dat hier gelijk!

Als we nieuws hebben over dit onderwerp, dan zullen we dat natuurlijk gelijk met jullie delen!
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Victorzelf,

Ik hoop dat al het andere waar je tevreden over bent jou zal overtuigen om bij ons te blijven! 😳
@Hajar Ben bang van wel. Jammer, want verder ben ik echt heel erg tevreden.
Reputatie 6
Badge +11
@victorzelf
Jouw huidige multisim abo had ik eigenlijk ook wel willen hebben alleen door veel buitenland in afgelopen jaren was dit gewoon niet mogelijk. Had jaren geleden DuoSIM met alias voor vast nummer in 2km omtrek van woning en nog wat leuke features (VodafoneGmbH) maar dat was niet parallel data. Dus veel flightmode aan uit etc totdat smartphones 4G etc eigenlijk beter werden dan een dongel. Mijn auto wordt vrij weinig gebruikt, aleen soms lange afstanden. Dan is tunein ook mijn favorite app tesamen met google maps. Bellen (een gesprek voeren om precies te zijn) doe ik vanoudsher via (betaald) skype omdat mensen vaak niet naar een buitenlands nummer durfden of konden bellen.

Toen tunin op soms lange stukken snelweg nog veel haperde (alleen maar 2G/EDGE ) heb ik wat lopen programmeren met nieuwe audiocodec (OPUS) die audio vanuit thuis omzette naar lage bitsnelheid van 16kbps. Dat past ruim binnen de 128kbps van een basis abo zonder bundels (ongeveer 10euro per maand) en kwaliteit is ongeveer FM. Spotify gebruikt minder dan 100kbps dacht ik, en dat is CD kwaliteit)

Over 18 jaar ziet de techniek er weer veel anders uit, meer per apparaat neem ik aan. Ik neig nu meer naar een onafhankelijke SIMkaart per service, dus b.v. een soort van audioluister-SIMkaart-abo in 1 deal bij de autoradio+spotify, kan dus toe met een beperkte maximale snelheid.
Voor gewoon gemak zou ook 3x GO Unlimited met Samen korting kunnen, kost wel 90 euro per maand dan. Met in totaal 8 SIMkaarten (inclusief 4GvT) ben ik nu ongeveer 75 euro per maand kwijt.
Een andere vergelijking die je zou kunnen maken met de antwoorden van tmobile is die van een politicus.
Als een politicus belooft dat er iets gaat veranderen is het MISSCHIEN.
Als een politicus zegt dat er misschien wat gaat veranderen is het NEE.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Victor,

Daar kan ik je op dit moment geen duidelijkheid over geven. Zoals David ook aangeeft bieden wij op korte termijn geen alternatief aan. Maar wie weet gaat dat er wel komen in de toekomst. Wij zullen dat dan uiteraard met jullie delen. Ik hoop in ieder geval dat het geen reden is om ons te verlaten.
@Hakuin Haha, je zou best eens gelijk kunnen hebben. Naast wiskunde heb ik ook geen verstand van voetbal, dus daar kan ik inhoudelijk niks over zeggen 😉 Maar... Stel dat jouw uitleg klopt en het dus de komende jaren niet terugkomt die multisim, ben ik dan de enige die daar flink van baalt? Mensen? Iemand??? Benieuwd naar jullie reacties!!!
Het antwoord is dipomatiek bericht dat het de komende jaren niet komt.
Je kan het misschien vergelijken met het kampioenschap van feyenoord. Ieder jaar hoopt men dat het komt, maar het duurde nog 18 jaar. Dus heel veel geduld mensen!
@David Dank voor je antwoord. Jammer, ik ga er dan vanuit dat ik over een tijdje bij de concurrent zit. Balen, want ik ben echt heel tevreden. Kun je je collega's misschien een beetje aansporen? 🙂 Gr.
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

We hebben hier geen nieuwe informatie over, zoals Tmoesel ook terecht aankaart blijft het onbeperkte internet in Nederland gewoon bestaan. Dit is, net als het unlimited verbruik in het buitenland, ook een obstakel voor de MB-verdeler. Ik weet dat er collega's mee bezig zijn, omdat er nog altijd vraag naar is, maar ik ga er niet vanuit dat er op korte termijn een alternatief komt. Zorg er in ieder geval voor dat je het forum in het oog houdt, want mocht hier een update over komen, dan delen we dat hier gelijk!

Als we nieuws hebben over dit onderwerp, dan zullen we dat natuurlijk gelijk met jullie delen!
@tmoesel
Dank voor je reactie. Ik ben niet zo goed in wiskunde (jeugdtrauma-alert!) maar ik geloof dat ik je hier kan volgen 🙂 Ik zou met maximaal 5 gb in totaal per dag (op drie sims in totaal) in zowel binnen- als buitenland heel tevreden zijn. Het gaat mij er vooral om dat ik mijn 3 sims wil houden en geen zin heb in tethering of steeds kaartjes overhevelen van het ene apparaat naar het andere. Dat is juist zo handig in de huidige situatie. Al snap ik wel dat T-Mobile ook geen excessen wil qua datagebruik en het gebruik door anderen dan de abonnee. Maar wellicht dat "we" ergens in het midden kunnen uitkomen.

@T-Mobile:
Benieuwd naar jullie reactie. Werpt de maximering voor nieuwe abonnees nog nieuw licht op deze discussie? Ergo: zit er een kans in dat de multisim toch blijft bestaan door deze nieuwe regels? Het risico op misbruik is nu immers lager. Graag een reactie, wil weten of ik (tevreden) klant kan blijven. Hoop van wel. Dank alvast!
Reputatie 6
Badge +11
@victorzelf
Er was ergens op het forum al een discussie over wat jij vraagt, maar ik weet zo niet meer waar. Maar deze site staat de info:
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/abonnement-en-prepaid/voordeelbundels/mb-verdeler

Als je alleen even naar NL gedeelte kijkt: Dan heb je 5GB per dag full speed, daarna 384k of steeds 1GB bij-SMSsen. Dus 'onbeperkt' oneidig veel data in wiskundige termen.
Fundamenteel gezien bestaat delen niet bij oneindig, want het delen van oneindig is ook oneindig en dan zou T-Mobile dus eigenlijk ieder GO Unlimted 2x gecloond gratis weggeven. Daarvoor is natuurlijk strategie naar 'onbeperkt' niet ingezet.

Ik heb geen totaalkostenvergelijk in mijn hoofd, maar wellicht is met dat 'Samen' concept wel een goeie deal te maken, wellicht af en toe hotspot. DuoSIM kan zo te zien niet tegelijkertijd data actief hebben.
@tmoesel Klopt, maar begreep dat vanwege de verrekening met buitenlandse providers daar de grootste kostenpost zit voor T-Mobile. Dus al ze daar een (begrijpelijk) maximum opzetten heb ik daar wel vrede mee. Het gaat mij er vooral om dat ik mijn drie simkaarten wil blijven gebruiken. Als die opgeteld in het buitenland dezelfde maxima hebben als één aparte zou ik er prima vrede mee hebben...
Reputatie 6
Badge +11
@victorzelf
Hoezo is GO Unlimited nu gemaximeerd? Wel voor buitenland naar ik zag, maar voor NL toch niet. Heb je de aanvullende voorwaarden al bekeken?:
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/go-av-voorwaarden-redelijk-gebruik.pdf
Maa misbruik is niet mogelijk want gemaximeerd. Je kunt de data over zoveel kaarten verdelen als je wilt lijkt me, want er is een totaal aan maximale MB's.
Gaat er echt niet komen om misbruik met unlimited go tegen te gaan. Stond dacht ik al ergens in een topic. Wel verkrijgbaar duosim.
Reputatie 1
Het lijkt me dat @victorzelf een punt heeft. Het lijkt me daarnaast ook best wel tijd dat T-mobile er iets over gaat zeggen.

Dit onderwerp leeft enorm, er is maanden over gediscussieerd en aan de telefoon meldt de klantenservice regelmatig dat "er inderdaad wordt gedacht over terugkeer van de multisim". Ook is er in dit forum aan ons gevraagd om mee te denken over drie scenario's voor terugkeer van de multisim, notabene door T-mobile zelf.

Toch is het nu al weer maanden stil, heeft T-mobile de onbeperkte bundel in de EU alsnog beperkt en weten we nog niets.

Jammer.
Verloor is verloopt en het-overwegen is her-overwegen. Lastig, zo'n klein schermpje 🙂

Reageer