Beantwoord

Traag internet na MB-aanvuller

• 17 juli 2019
  • 2 reacties
  • 1057 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo!

Op dit moment maak ik gebruik van het Unlimited abonnement (Go '18).

Vandaag had ik al 5 GB verbruikt (voornamelijk door Netflix) en ging ik dus mijn eerste MB-aanvuller gebruiken. Nadat ik mijn MB-aanvuller had gebruikt merkte ik dat Netflix nog steeds niet wou laden en andere apps met internet werkten ook niet naar behoren. Voor de zekerheid controleerde ik eerst of de MB-aanvuller wel goed was aangezet en dit was het geval, in de T-Mobile app stond dat ik nog 1000 MB over had. De MB-aanvuller was dus wel geactiveerd alleen de snelheid was niet teruggekomen. Ik heb de speedtest van T-Mobile zelf gebruikt en een externe speedtest (Speedtest.net), de resultaten waren erg verschillend.... T-Mobile gaf aan dat ik een snelheid had van 137 Mbps en Speedtest.net gaf aan dat ik een snelheid 0,37 Mbps had.

Dit is (gelukkig) pas de tweede keer dat ik hier tegen aanloop en de vorige keer was het na 00:00 opgelost. Maar dit is misschien wel iets waar jullie naar moeten kijken, aangezien dit behoorlijk hinderlijk kan zijn.

Hiernaast nog snel een andere vraag, is het mogelijk om weer sms'jes te krijgen wanneer een MB-aanvuller op 80% zit? Dit zou namelijk erg handig zijn als ik via een mobiele hotspot een voetbalwedstrijd of iets dergelijks stream. Als je nu vergeet de MB stand in de gaten te houden loopt de stream soms net vast op een spannend moment.

Met vriendelijke groet,
Corné
icon

Beste antwoord door Jaimy 19 juli 2019, 15:55

Hoi Corné,

Klinkt niet helemaal soepel, dus goed dat je het aangeeft hoor!

Heb je ook al eens geprobeerd om het toestel opnieuw aan- en uit te zetten wanneer je deze issues ervaart? Het toestel wordt dan opnieuw aangemeld op het netwerk, waardoor dingen als snelheid ineens opgelost kunnen zijn.

Laat je het weten als dit nog eens voorkomt, en of dan het trucje werkt?

Fijn weekend vast!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Corné,

Klinkt niet helemaal soepel, dus goed dat je het aangeeft hoor!

Heb je ook al eens geprobeerd om het toestel opnieuw aan- en uit te zetten wanneer je deze issues ervaart? Het toestel wordt dan opnieuw aangemeld op het netwerk, waardoor dingen als snelheid ineens opgelost kunnen zijn.

Laat je het weten als dit nog eens voorkomt, en of dan het trucje werkt?

Fijn weekend vast!
Hallo Jaimy,

Bedankt voor je antwoord!

Volgens mij had ik de eerste keer toen ik hier last van had mijn mobiel meerdere keren opnieuw opgestart zonder resultaat, maar helemaal zeker weet ik dit helaas niet meer. De afgelopen keer (de dag van mijn topic) had ik het in ieder geval niet geprobeerd.

Mocht ik er weer last van krijgen (hopelijk niet) dan zal ik jouw trucje uitproberen en zal ik laten weten of het werkt.

Met vriendelijke groet,
Corné

Reageer