Beantwoord

Turkije binnen EU zone

Reputatie 2
Ik kan mijn abo. verlengen naar unlimeted EU. ik vraag me echter af of turkije (netzoals bij vodafone ) binnen de eu zone valt zodat ik daar ook gebruik kan maken van mijn unlimited abo. ?
icon

Beste antwoord door Pilovali 11 februari 2017, 18:02

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Turkije is geen officieel EU land, dus Unlimited EU geldt daar niet. Je kunt wel een Travel & Surf bundel kopen.

Groet,

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Turkije is geen officieel EU land, dus Unlimited EU geldt daar niet. Je kunt wel een Travel & Surf bundel kopen.

Groet,
Reputatie 2
Badge +2
en de tarieven kun je hier vinden. Turkije valt in Zone 2.
Hi yakincali,

Tof om te lezen dat je overweegt om te verlengen, dat waarderen we erg! Ik zie dat Pilovali je van het juiste anwoord heeft voorzien. Turkije is geen onderdeel van de Europese Unie en valt daardoor in zone 2. De link van Dolphin geeft je meer duidelijkheid betreft de tarieven die wij hanteren in het buitenland, zeker het checken waard. Voor meer informatie en achtergrond over Unlimited Go raad ik je dit Forumtopic van harte aan.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag! 🙂
Reputatie 2
Ik zie helaas van mijn verlenging af, Bij een andere provider valt Turkije wel in de EU zone . Aangezien ik voor zaken veel in turkije ben komt dat me beter uit. Hopelijk kan tmobile in de toekomst de eu zone ook uitbreiden
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Yakincali,

Erg jammer om te lezen, maar begrijpelijk. Wellicht dat dit in de toekomst verandert, dan ontvangen we je natuurlijk weer met open armen!

Mocht je verder nog vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebben omtrent je abonnement dan horen we het natuurlijk graag van je.
Reputatie 2
Zwitserland is ook geen EU lid maar valt wel in de bundel ?!?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi cihan78,

Ik zie dat je op dit moment een T-Mobile GO abonnement bij ons hebt, leuk! 🙂 Bij ons T-Mobile GO abonnement valt Zwitserland in Zone 1 en niet in Zone EU. Zwitserland valt bij T-Mobile GO dus ook niet in de bundel. Op deze pagina vind je meer informatie over de indeling van de zones. Als je naar aanleiding daarvan nog vragen hebt, stel ze gerust!
Reputatie 2
Ben al jaren een trouwe tevreden vaste klant van T-mobile. Maar ik zie dat andere providers Turkije wel in hun EU bundel hebben. Hierdoor ga ik serieus overwegen om met tegenzin over te stappen naar de concurrent. Jammer T-Mobile. Je slaat hierdoor, in ieder geval voor mij, de plank totaal mis.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Cihan78,

Jouw punt is erg begrijpelijk, maar in ons geval is er gekozen voor de landen die tot de EU behoren, plus IJsland en Noorwegen. Turkije valt in dit geval in zone 2 en dus niet onder Go. Ik had je graag een antwoord gegeven waar je op gehoopt had, maar in dit geval is er geen ander antwoord voor je.

Als we je verder nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Hallo Pilavoli en Jordy. De beweringen kloppen niet. Ik zie dat Liechtenstein en Andorra ook als EU wordt beschouwd. Terwijl deze niet eens als potentiële lidstaten worden beschouwd door de rijksoverheid. Dus tmobile is onrechtvaardig bezig. Het zou echter niet verkeerd zijn als de Turkse gemeenschap ook van de voordelen konden profiteren. Ik geloof dat je dan 10 duizenden klanten blij maakt en nog eens duizenden nieuwe klanten kunt creëren. Ik ben benieuwd wat of hoe Tmobile zich zal opstellen bij een brexit. Helaas had ik me niet verdiept in de voor- en nadelen van de concurrent en heb kort geleden mij abonnementen verlengd.
Reputatie 4
Badge
Ik vind het juist een goede zaak dat in Tmobile hun zaken met turkse providers zoveel mogelijk beperkt.
Het is bekend dat de turkse overheid censuur pleegt op internet en telefoonverkeer afluistert.
@Kessie
Andorra zit gewoon op het spaanse netwerk. En alle andere dwergstaatjes zitten vermoedlijk ook op een provider van een euland. Dadelijk kom je ook nog met Vaticaanstad, Monacco en San marino en wilt dat vergelijken met een immens land als Turkije.
Alleen vodafone heeft turkije in bundel zitten als er nog andere zijn hoor ik dat graag ben nl ook op zoek
Ik heb thuis 4 abonnementen lopen. In april lopen er 2 af. En ra ra waar ik naar ga overstappen? En een jaar later volgen er nog 2. En ja alleen omdat ik dan in Turkije mijn internet tegoed kan gebruiken. T-moblile ik zou iets doen want over 2 jaar heb je geen klanten die naar Turkije voor zaken gaan of op vakantie gaan meer over. Als jullie dit ooit in de toekomst gaan doen dan is het te laat want waarom zouden wij dan weer terug gaan naar T-mobile?
tmobile 10 gb + onb bellen (1 jaar): €22 met €5 groep korting.

vodafone 20 gb + onb bellen (1 jaar): €21 met ziggo €5 korting.

Ben zelf na 19 jaar tmobile overgestapt omdat ik ook ziggo heb.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Birol,

We begrijpen goed dat je ook in Turkije met je Nederlandse bundel wilt kunnen bellen en internetten. De reden dat je nog niet met dezelfde voorwaarden kan bellen en internetten is omdat Turkije 'nog' niet bij de EU zit. Mocht dit wel gebeuren of mochten wij er voor kiezen om klanten alsnog met de Nederlandse voorwaarden in Turkije te laten internetten en bellen dan delen we dit natuurlijk meteen op ons forum. Houd ons forum dus goed in de gaten!

Aangezien je voor het grootste gedeelte van het jaar in Nederland bent zou ik het erg zonde en jammer vinden als je hierdoor zou overstappen. Met de huidige GO! GO! GO! Deals vind je vast een mooi toestel in combinatie met een goed passend en voordelig abonnement! Daarnaast kan je gebruik blijven maken van T-Mobile Extra, T-Mobile Samen en T-Mobile vriendenkorting als je klant blijft bij T-Mobile.
Hoi Issam. Grappig antwoord wat je geeft. Ik moet dus wachten tot Turkije in de EU zit???? Waarom kan je bij Vodafone dan wel gebruik maken van je bundel in Turkije? Per april stap ik met 2 abonnementen over. En volgend jaar met nog 2. Bij Vodafone hebben ze er blijkbaar iets meer voor over om klanten te behouden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Birol,

Dat is een keuze die Vodafone uiteindelijk zelf heeft gemaakt. Wij hebben Turkije, zoals hier aangegeven, niet toegevoegd aan roam like home, omdat Turkije niet bij de EU zit.

Jammer om te lezen dat je over gaat stappen, maar als het belangrijk voor je is dat Turkije er bij inbegrepen zit, dan snap ik dat ook wel weer. Mochten wij nog ergens bij kunnen helpen, let us know.
Ik ga ook na 13 jaar klant te zijn geweest bij Tmobile overstappen naar een andere provider omdat Turkije in hun pakket zit. Jammer!
Reputatie 7
Badge +17
Hi Umut,

Jammer dat je ons om die reden gaat verlaten. Ik hoop je in de toekomst weer terug te zien!
Beetje dom antwoord T-mobile. We weten allemaal dat Turkije geen EU land is. Blijkbaar zijn ze bij Vodafone iets slimmer en willen ze de vele klanten die jaarlijks naar Turkije gaan voor vakantie of zaken als klant behouden. Ook ik stap met 2 abonnementen over in mei. Travel en Surf is veel te duur en ik vraag mij af of je dan wel op het 4g netwerk zit.
Reputatie 4
Badge +5
@Birol en alle anderen die dit topic bekijken.

Hallo,

Over Vodafone. Vodafone heeft een eigen netwerk in Turkije en is daar ook actief. Het is dus makkelijker voor Vodafone om daar Roam like at home aan te bieden. Voor T-Mobile is het minder makkelijk omdat T-Mobile niet actief is in Turkije.

Over Travel & Surf
Als je een Travel & Surf pas koopt kan je verbinding maken met het Turkcell netwerk of met het Turk Telekom (AVEA) netwerk. Je hebt dan ook 4G. Met het Vodafone netwerk heb je geen 4G als T-Mobile klant. Ga ja naar steden dan hebben Turkcell en Turk Telekom een goede dekking en heb je 4G. Wil je naar een dorp gaan dan heb je vaak geen goede verbinding met Turk Telekom. Uit ervaring weet ik dat het beter is om het Turkcell te gebruiken.

Het is ook mogelijk om een lokale simkaart te halen. Vaak hebben de providers een winkel in het centrum of in een winkelcentrum. Vaak is dat handiger als je daar familie hebt. Want wanneer jij bij Vodafone zit en hun willen jou bellen dan bellen ze een Nederlands nummer en hebben ze dus extra kosten.

T-Mobile is niet verplicht om Roam like at home ook voor Turkije te laten gelden. Omdat Turkije geen EU-lidstaat is.

Als je wilt overstappen is het jammer dat je de Magenta familie verlaat.

- Snotaapje
Heel erg jammer dat Turkije volgens jullie niet als binnen de EU word beschouwt. Ik ga dit jaar op vakantie naar Turkije en kan dus geen gebruik maken van mijn bundel. Hierdoor zal ik ook voor die tijd overstappen naar Vodafone. Ik zou er als ik jullie was iets aan doen aangezien veel mensen hierover klagen lees ik.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Estheralice,

Ik verwacht in de nabije toekomst geen veranderingen, wat betreft Turkije en roam like home. Je kunt natuurlijk wel altijd nog een Travel & Surf pas aanschaffen, zodat je in Turkije ook kunt internetten!

Alvast een heel fijne vakantie!
Eerste wat ik ga doen is overstappen!
Nou, binnenkort zal ik maar ook eens overstappen. Is wel jammer dat andere providers dit wel hebben en T-mobile niet.

Reageer