Beantwoord

Unlimited in het buitenland

• 2 september 2017
  • 3 reacties
  • 485 Bekeken

Reputatie 2
Hallo,

Wellicht heeft iemand hier een antwoord op.
Op dit moment ben ik woonachtig in Spanje. Wanneer ik het unlimited abonnement afsloot wist ik niet dat het onbeperkte internet alleen geldig is voor 60 dagen. Nu gebruik ik telkens MB aanvullers omdat mijn internet snel opgaat. Nu is mijn vraag hoelang dien ik (of mijn sim-kaart) in Nederland te zijn om weer gebruik te kunnen maken van die 60 dagen onbeperkt internet?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Friesian_1 2 september 2017, 06:56

Hallo,

Nu is mijn vraag hoelang dien ik (of mijn sim-kaart) in Nederland te zijn om weer gebruik te kunnen maken van die 60 dagen onbeperkt internet?

Bedankt!

Ik zou het anders formuleren, wat de vraag betreft.
Bron

Voorwaarden
Voorwaarden Roam like at Home
Vanaf 13 juni 2017 worden er door T-Mobile in de EU geen extra roamingkosten meer in rekening gebracht en zijn de kosten gelijk aan het nationale tarief. Het uitgangspunt van de roaming regulering is om periodiek reizen te ondersteunen maar niet om permanent roaming mogelijk te maken. De Europese Commissie heeft daarom voorzorgsmaatregelen opgesteld voor mobiele operators om onredelijk gebruik te voorkomen. T-Mobile kan onredelijk gebruik vaststellen op basis van de verhouding tussen nationaal- en internationaal (roaming) aanwezigheid en verbruik. Het uitgangspunt is dat je meer tijd in Nederland moet besteden dan in het buitenland, of je de dienst(en) meer in Nederland moet gebruiken dan in het buitenland. In dit geval is er sprake van redelijk gebruik. Er is sprake van onredelijk gebruik van de dienst(en) als je gedurende een periode van minimaal vier maanden méér tijd buiten Nederland, maar in de EU doorbrengt en méér verbruik vertoont in de EU dan in Nederland. Elke dag waarop je je aanmeldt op het netwerk van T-Mobile in Nederland geldt als een dag in Nederland.

Bij gebruik van langer dan 4 maanden in het buitenland speelt de fup en mag de provider vragen stellen. Dus mijn advies in dat geval is dat je dan beter kiest voor een abonnement bij een Spaanse provider, ga na op welke termijn voor jou het beste is om de Nederlandse aansluiting op te zeggen. Wanneer je dan af en toe in Nederland komt kun je dan met je Spaans abonnement Roamen like at home. RLAH.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Volgens mij wordt die 60 dagen per jaar gerekend. Dan heeft het geen nut om even weer naar Nederland te gaan om weer 60 dagen te krijgen.
Hallo,

Nu is mijn vraag hoelang dien ik (of mijn sim-kaart) in Nederland te zijn om weer gebruik te kunnen maken van die 60 dagen onbeperkt internet?

Bedankt!

Ik zou het anders formuleren, wat de vraag betreft.
Bron

Voorwaarden
Voorwaarden Roam like at Home
Vanaf 13 juni 2017 worden er door T-Mobile in de EU geen extra roamingkosten meer in rekening gebracht en zijn de kosten gelijk aan het nationale tarief. Het uitgangspunt van de roaming regulering is om periodiek reizen te ondersteunen maar niet om permanent roaming mogelijk te maken. De Europese Commissie heeft daarom voorzorgsmaatregelen opgesteld voor mobiele operators om onredelijk gebruik te voorkomen. T-Mobile kan onredelijk gebruik vaststellen op basis van de verhouding tussen nationaal- en internationaal (roaming) aanwezigheid en verbruik. Het uitgangspunt is dat je meer tijd in Nederland moet besteden dan in het buitenland, of je de dienst(en) meer in Nederland moet gebruiken dan in het buitenland. In dit geval is er sprake van redelijk gebruik. Er is sprake van onredelijk gebruik van de dienst(en) als je gedurende een periode van minimaal vier maanden méér tijd buiten Nederland, maar in de EU doorbrengt en méér verbruik vertoont in de EU dan in Nederland. Elke dag waarop je je aanmeldt op het netwerk van T-Mobile in Nederland geldt als een dag in Nederland.

Bij gebruik van langer dan 4 maanden in het buitenland speelt de fup en mag de provider vragen stellen. Dus mijn advies in dat geval is dat je dan beter kiest voor een abonnement bij een Spaanse provider, ga na op welke termijn voor jou het beste is om de Nederlandse aansluiting op te zeggen. Wanneer je dan af en toe in Nederland komt kun je dan met je Spaans abonnement Roamen like at home. RLAH.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rachel1,

Jan Kelder en Frutjuh hebben allebei al goede antwoorden gegeven!

Ben je tijdelijk in Spanje of voor lange tijd? Zoals Frutjuh namelijk al aangeeft is het niet de bedoeling dat je een Nederlands abonnement hebt wanneer je niet in Nederland woonachtig bent. Dit is tegen de regels van de Fair Use Policy (FUP) en wordt dan ook zeker onderzocht. Je moet in een periode van 4 maanden meer in Nederland zijn dan ergens anders, dus het klinkt alsof je inderdaad het verkeerde abonnement hebt, aangezien je aangeeft in Spanje te wonen. Misschien kun je hier wat meer info over geven, zodat dit opgehelderd wordt?

We zien jouw reactie graag tegemoet en als er nog vragen zijn, dan horen we het graag!

Reageer