Beantwoord

Unlimited internet gratis 1GB-aanvuller werkt niet


Ik heb sinds een tijdje het T-mobile unlimited abonnement. Voordat ik het abonnement heb afgesloten heb ik eerst veel informatie I gevonden, om na te gaan wat er nu precies mee bedoeld werd. Mij is modeling en schriftelijk meegedeeld dat unlimited ook echt unlimited betekent binnen Nederland. Je krijgt dagelijks 5 gig, en een waarschuwings sms bij 80% verbruik. Dan kun je direct en gratis met een gig opwaarderen. Als dat onverhoopt ook op raakte, krijg je weer een waarschuwings en zou je weer gratis met een gig moeten kunnen opwaarderen. Eindeloos, onbeperkt.Dat leek me wel wat. Hoewel ik het wel raar vond dat je dan als klantenservice steeds manueel moest aanvullen.

Helaas blijkt dat het Unlimited abonnement helemaal niet doet wat er beloofd is door T-mobile (waarvan audio en pdf bewijsmateriaal).
Ik heb een paar keer gehad dat ik door de vijf gig data heen was, en bij80 % keurig een smsjes. Kon dan ook direct aanvullen met 1 gratis gig. Waar het structureel mis loopt - en wat ondanks herhaaldelijk contact met klantenservice zelfs ontkennen wordt door tmobile- is het doorgaan met opwaarderen als je 6 gid nagenoeg of helemaal op is. Je krijgt dan geen enkele mogelijkheid meer om je data uit te brengen, niet - zoals contractueel toegezegd en modeqling bevestigd - gratis, maar zelfs niet eens betaald. Dit is geen incident, maar een structureel probleem. Het bijzondere is dat T-mobile het probleem weigert te erkennen en er zelfs een medewerkster van de klantenservice het zo bont maakte mij te verdwijnen dat ik fabeltjes vertelde. Niet het geval, zo legde ik haar uit. Ik maak nl screenshots, gespreksnotities en wat diens meer zij. Waarop ze me prompt de eis voorgelegd heeft om die aan T-mobile op te sturen, zonder me daarvoor een correct emailadres te willen doorgeven. Omgekeerde bewijslastsituatie, lijkt me...
Anyway. Hebben meer Go Unlimited abonnement dit probleem met de gratis "onbeperkt" data aanvuller, erover (herhaaldelijk) bij klantenservice geklaagd, en steeds met een ander kluitje in
het riet gestuurd?

Hoe unlimited is Go unlimited eigenlijk, met andere woorden, als je voorafgaand aan het afschuiven van vier of vijf klantenservicemedewerkers te horen krijgt dat het binnen Nederland echt ongelimiteerd is, en eindeloos kan worden aangeboden, maar dat na afsluiten blijkt dat dat toch echt niet zo is.
icon

Beste antwoord door Jaimy 1 september 2017, 10:21

[UPDATE - 01-09-2017]

Hoi allemaal,

Dankzij jullie feedback over het niet kunnen aanvullen van de MB's, zijn onze specialisten druk bezig met het onderzoeken van het probleem.

Als tijdelijke oplossing adviseren wij jullie om uit te loggen en opnieuw in te loggen in de My T-Mobile App of op de website, waarna de MB-aanvuller weer beschikbaar is.

Zodra wij meer nieuws hebben, zullen we dat direct in dit topic laten weten!

Bekijk origineel

86 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Is het wel de bedoeling dat je slechts 1 GB bij laadt? Ik dacht eigenlijk dat je opnieuw 5 GB zou moeten krijgen. Gaat daar niet al iets mis?
Reputatie 1
Ik heb het even getest (moest toch de kaart van TomTom updaten op mn mobiel), maar inderdaad je kan maar 1x aanvullen.
En de SMS is duidelijk in het volgende:
"Beste klant, je start elke dag met 5 GB die je gratis ONBEPERKT kan aanvullen...."

Staat toch duidelijk dat je kan BLIJVEN aanvullen.
Ik ga straks de klantenservice ook 's ff bellen en een klacht deponeren, want nu is Unlimited gewoon een valse reclame truuk (iets wat verboden is).
Dus hoop dat ze dit snel fixen, anders wordt het veel unlimited klanten verliezen denk ik 🙂
Reputatie 1
Even ter aanvulling:

Opvallend genoeg kon ik net ineens weer een GB er bij doen.
Zo te zien zit er een tijdslimiet tussen de aanvul acties, onhandig uiteraard als je bv de Europa kaart wil updaten van 7GB 😉
Dus ik ga toch ff bellen met T-Mobile, maar het lijkt er op dat je inderdaad kan blijven aanvullen, echter met een tijdslimiet er tussen.
Ik ga nog even uitzoeken hoe lang die tijd is.

Update na 30min: nog niet mogelijk aan te vullen.
Hoi Suzy,

Ik zou haast denken dat er een storing zit in je abonnement. Heb namelijk onderstaande info gevonden: In dit abonnement start u elke dag met een vast aantal GB, welke u, indien nodig, zelf kosteloos en onbeperkt gedurende dezelfde dag kunt aanvullen met een GB-aanvuller. Na het
bereiken van de limiet van uw data wordt de internetsnelheid in Nederland teruggebracht naar 384Kbps/64Kbps. Met deze internetsnelheid kunt u bijvoorbeeld wel WhatsAppen, e-mailen en muziek luisteren maar data-intensieve diensten als video kijken zijn niet meer mogelijk. U ontvangt een waarschuwings-SMS bij het bereiken van 80% van uw data én bij het volledig verbruiken van uw data.

Je moet dus elke keer als je GB op zijn opnieuw kunnen opladen. Je start met 5GB en is die bijna op dan krijg je een smsje en kan je 1GB opvragen. Is die 1GB op, dan kan je weer 1GB opvragen en ga zo maar door. Daar zit geen limiet aan, zo begrijp ik het uit alles van T-Mobile. Heb zelf het abonnement niet dus ik kan niet met je mee kijken of het ook zo is. Maar wat jij in je KOP tekst zet: go unlimited: gratis mb's aanvullen werkt maar 1x per dag - dit klopt gewoon echt niet.

Misschien is dat bij jou nu wel zo, maar dan denk ik dat er iets mis gaat in het systeem. Ik hoop dat iemand van T-Mobile deze topic snel oppakt en er voor je mee aan de slag gaat. Mocht je nog meer vragen hebben, lees deze topic eens: T-Mobile introduceert T-Mobile GO: Unlimited in Nederland én EU!

Succes in ieder geval en nog een fijne dag gewenst. Je komt hier zeker wel uit met T-Mobile, ook al lijkt het misschien nu even niet zo.
Reputatie 1
Net even met T-Mobile gebelt, en er is een case aangemaakt.
Dat je niet kan aanvullen als je nog 1000MB over hebt klopt, maar je zou vrijwel direct erna de knop voor aanvullen moeten krijgen als je minder over hebt.
En dit is niet het geval dus gaan ze naar kijken want dat hoort niet.
Goed dat T-Mobile er een case van heeft aangemaakt. Zijn ze er in ieder geval mee bezig en dan komt het vast en zeker wel goed. In ieder geval veel plezier met je T-Mobile Unlimited abonnement.

En misschien een beetje onnodig om te melden, maar doe het graag. Heb je ook de onderstaande gratis diensten van T-Mobile al?

- T-Mobile Samen (2,50 korting en gratis samen bellen)
- T-Mobile Extra Punten sparen (cadeaus sparen, altijd leuk)
- T-Mobile Vriendenkorting (vrienden aanmelden en krijg beide 25,- korting)


Nogmaals veel plezier, het zal zeker goed komen.
Fijne dag!
Reputatie 1
Ik zelf heb de 2.50 korting, zou ik ook zeker aanraden, scheelt toch weer op het maandbedrag 😉
@evharten
Ik heb na afsluiten van het abonnement getest. Toen deed zich dit al voor. Heb direct na constatering contact opgenomen met klantenservice, maar zij konden geen verklaring geven en golden het op kinderziektes. Oke, dat kan. Maar er is geen call aangemaakt en dat had wel gemoeten.
Een tijdje later deed zich hetzelfde probleem voor. Weer gebeld, weer afgescheept zonder dat er een call aangemaakt is.
Ik voelde me aardig in het ootje genomen, ondanks dat 6 gig per dag aardig veel is, is het niet wat geadverteerd, mondeling en schriftelijk overeengekomen is.
Intussen blijkt na een test en bijzonder genoeg na het posten van mijn reactie op dit forum dat je, na een flinke wachttijd, wel degelijk de 7e gig kunt aanvragen. Op zich best fijn, dat, maar die flinke wachttijd plus het fenomeen dat dit pas gelukt is na het wereldkundig maken van mijn constatering zitten me dwars. Die flinke wachttijd is namelijk niet overeengekomen, bovendien is mij verteld dat het opwaarderen kan direct als de oude bundel op is. Ik vind het ook raar dat de medewerkers van klantenservice voor mij geen calls aanmaken hierover, ik heb ze toch wel een keer of drie, vier gebeld en het probleem toegelicht. Ik ga het nog een keer proberen via de klantenservice,maar als daar weer niks uitkomt, dan wordt het tijd andere stappen te ondernemen.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Suzy en evharten;

Vreemd dat jullie beide niet onbeperkt kunnen aanvullen met 1GB dat zou namelijk wel moeten werken. Het is wel zo dat de 1GB aanvuller 100% verbruikt moet zijn voordat je een nieuwe aanvuller kunt activeren. Was dat bij jullie ook het geval? Of had je 80% verbruikt? Het werkt namelijk alleen als je 100% hebt verbruikt.

@Suzy; Mocht je na 100% verbruik nog steeds geen 1GB-aanvuller kunnen activeren, laat het mij dan weten. Dan maak ik voor jou ook een case aan. Ik hoor graag van je!
@serviceweb
Ik vind het fijn een reactie te hebben gekregen, maar u neemt mijn klacht niet serieus. Evharten heeft mijn bevindingen getest en ook hij of zij heeft hetzelfde geconstateerd. Gaat u me nu vertellen dat er heel toevallig ook een storing in zijn of haar abonnement zit?

Bij deze de oproep aan mensen met een Go unlimited abonnement; test of hetzelfde fenomeen zich voordoet. Als daarbij een representatief aantal van de testers het geval is, lijkt me dat Tmobile op zijn minst wat uit te leggen heeft.

En dan bedoel ik niet het hele advertentieriedeltje opnieuw afdraaien. En roepen dat mijn melding van de gang van zaken niet juist kan zijn. U bent de tweede die dit doet. Ik kan elke bewering staven en dat heb ik ook aangegeven.

Een punt van aandacht voor ALLE klantenservicemedewerkers van Tmobile. Het is niet zo'n goed idee om tegen je klant te zeggen dat iets niet zo kan zijn, terwijl een klant het na testen kan reproduceren. Voor de volle 100% van de testgevallen.
Op dat moment moet je jezelf misschien eens achter de oren krabben en bedenken dat heel misschien de klant wel eens gelijk zou kunnen hebben en een onderzoek opstarten om uit te vinden wat er aan de hand is.

Heel hard roepen dat het niet KAN en daarmee ontkennen dat er iets aan de hand kan zijn, laat staan het oplossen, is namelijk best wel dom en kortzichtig. T is wel de makkelijkste en goedkoopste route, dat dan weer wel. Maar op termijn kost het je verschrikkelijk veel klanten en je goede naam. Om die weer op te bouwen heb je best heel wat jaren nodig.
@Hajar
Bedankt voor je reactie. Het zou moeten werken is niet hetzelfde als het werkt.
Ja, ik ben me ervan bewust dat de databundel helemaal leeg moet zijn voor het downloaden van de 6e gig aan data. Maar ook werkt het niet of pas na een extreem lange wachttijd. Het bevreemdt me ook ten zeerste dat het opwaarderen van de 1gig muv de eerste keer niet ook kan als de bundel voor 80% op is en je je waarschueingssms krijgt.

Maak die case maar aan alsjeblieft.
En ook ik zie graag compensatie tegemoet voor het niet nakomen van de overeenkonst door Tmobile
Suzy_Q schreef:

@serviceweb
Ik vind het fijn een reactie te hebben gekregen, maar u neemt mijn klacht niet serieus. Evharten heeft mijn bevindingen getest en ook hij of zij heeft hetzelfde geconstateerd. Gaat u me nu vertellen dat er heel toevallig ook een storing in zijn of haar abonnement zit?



Ik zou mijn bericht nog eens terug lezen! Dan kan je zien dat ik daar best serieus over ben en je laat weten dat wat je zegt niet kan en dat je dus na 5GB recht hebt op 1GB en zo elke keer weer 1GB meer (dus ik zeg, vervelend dat moet dus wel kunnen!). Ik spreek je aan op je topic naam en blijf er achter staan dat het, bij normaal gebruik, dit niet mogelijk moet kunnen zijn. Ja, jij hebt waarschijnlijk, samen met misschien nog wel meer mensen, toch een storing in het systeem ontdekt. Maar dit wil niet zeggen dat ik je probleem niet serieus zou nemen!

Daarnaast geef ik ook aan dat ik hoop dat een T-Mobile medewerker dit voor je kan oplossen. Ik zelf kan het niet, al zou ik het zo voor je doen, als ik het wel kon. Blijf het erg lastig vinden en hoop dat ze een oplossing kunnen vinden, of beter, dat ze het probleem kunnen vinden.

Toch nog een fijne dag!
@Hugob. Mijn abonnement is 5 gig per dag en dan gratis en onbeperkt steeds met 1 gig aanvullen. Er zijn wel verschillende abonnement in deze lijn. Misschien heb jij een ander?
@serviceweb. Ik waardeer de moeite die u heeft genomen te reageren absoluut. Mijn hartelijke dank daarvoor.
Ik hoop dat u wel kunt begrijpen dat het bij mij niet goed valt te horen dat iets niet kan, terwijl ik het een paar keer heb geconstateerd (en gedocumenteerd), en bovendien moeiteloos kan reproduceren. Zoals bovendien aangegeven in mijn eerste post. Vandaar dat ik stelde dat u mijn klacht niet serieus neemt.

Volgens hetgeen Tmobile adverteert over de geleverde diensten bij dit abonnement mag deze situatie zich niet voordoen, maar dat betekent niet dat hij zich niet voordoet.

Of er sprake is van een storing bij enkele abonnementen of van een structureel fenomeen bij alle go unlimited abonnementen is op grond van twee meldingen niet na te gaan. Vandaar mijn oproep aan andere afnemers van dit abonnement om zelf een test te doen. Wellicht wordt het dan wat duidelijker wat er gaande kan zijn.

Het probleem lijkt me evident. De oorzaak van het probleem is dat allerminst, noch is duidelijk hoe wijdverspreid dit fenomeen zich voordoet. Zonder onderzoek naar de oorzaak lijkt het me niet eenvoudig om een oplossing te vinden en implementeren.

Uiteraard hoop ik ook dat hier een correcte oplossing voor gevonden wordt.
U ook een fijne dag!
Reputatie 1
Hajar schreef:

Hi Suzy en evharten;

Vreemd dat jullie beide niet onbeperkt kunnen aanvullen met 1GB dat zou namelijk wel moeten werken. Het is wel zo dat de 1GB aanvuller 100% verbruikt moet zijn voordat je een nieuwe aanvuller kunt activeren. Was dat bij jullie ook het geval? Of had je 80% verbruikt? Het werkt namelijk alleen als je 100% hebt verbruikt.

@Suzy; Mocht je na 100% verbruik nog steeds geen 1GB-aanvuller kunnen activeren, laat het mij dan weten. Dan maak ik voor jou ook een case aan. Ik hoor graag van je!



Dit is inderdaad correct als de 1GB bundel volledig op is kan je na ongeveer 10-30 seconden weer aanvullen, zou dit niet beter zijn om dit al mogelijk te maken rond de 80% ? anders gaat een update bv op je mobiel ook met horten en stoten, en dat is niet echt handig zeg maar 😉
Voor mij was er al een case gelukkig, maar je zou gewoon eerder bij moeten kunnen vullen dat is iig zeker.
Reputatie 7
Badge +17
@Suzy: Ik zie dat je gister een collega hebt gesproken en dat er al een case is aangemaakt. Jouw probleem wordt nu onderzocht door onze technische afdeling. Zodra zij een oplossing hebben, zullen zij contact met je opnemen. Onze excuses voor het ongemak!

@evharten: Bij de eerste MB-aanvuller is het wel mogelijk om er bij 80% een te activeren. Vanaf de 2e aanvuller kun je er alleen een activeren als die 100% is verbruikt. Houd daar dus rekening mee als je bijvoorbeeld een update uitvoert. Mijn collega's van de technische afdeling zullen contact met je opnemen zodra zij jouw probleem hebben onderzocht.
Reputatie 1
Probleem is dat je er geen rekening mee kan houden, een update van 7GB (tomtom europa) kan je dus gewoon niet op een normale manier doen.
Het is iets wat gewoon aangepast moet worden anders is het alsnog gelimiteerd.
Een ander in een andere post gaf ook al zo iets aan, bv. doormiddel van een Push melding via de T-mobile app en dan gelijk kunnen opwaarderen als je bv nog 100 MB over hebt of 50MB, zodat je niet gelimiteerd wordt.
Nu wordt je dus weldegelijk gelimiteerd en is het feitelijk niet ongelimiteerd.
mooiste zou zijn als het gewoon hetzelfde gaat als met de 1e , op 80%.
Uiteraard wel de interactie bij de klant laten die zelf de bundel moet activeren.
Reputatie 7
Badge +17
Hi evharten,

Dankjewel voor het delen van feedback. De reden waarom je pas na 100% verbruik een nieuwe aanvuller kan activeren is om misbruik tegen te gaan. Ik heb zelf ook Unlimited data en kan zorgeloos mijn MB's aanvullen. Hopelijk zal het bij jou soepel verlopen nadat de technische afdeling jouw probleem heeft onderzocht.
Reputatie 1
Ik snap dat het is om misbruik tegen te gaan, maar op deze manier wordt je dus nog steeds beperkt, want je kan nu gewoon niet normaal een update doen.
Ik heb momenteel niet echt een probleem, het werkt zoals omschreven is iig, maar zou handiger zijn als je iets eerder kan aanvullen zodat het elkaar iets overlapt en je dus de snelheid houdt.
Reputatie 6
Badge +13
Het is ook niet bedoeld als vervanging van je thuis WiFi dus de grote updates zou je ook gewoon thuis kunnen doen natuurlijk 😳
Reputatie 1
Even een quote van medewerker: "Je zou je wifi uit moeten kunnen laten met Unlimited"

Het is juist het hele doel dat je gewoon alle updates voor je phone via 4G kan laten gaan met Unlimited 😉
Stel je bent onderweg, maar de kaart mist info, je ziet dat er een update is, dus wil je die doen!
in mijn geval heb ik de Europa kaart geinstalleerd staan, deze is 6.97GB.
Moet toch kunnen met Unlimited lijkt me ? en de medewerker van T-Mobile was het met me eens ook.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Evharten,

Dat zou inderdaad gewoon moeten kunnen! Ik denk dat Rosan hier bedoelt dat het niet bedoeld is voor laptops en dergelijke apparaten, maar dat is een aanname. Voor dergelijk hevig smartphonegebruik moet jij inderdaad gewoon Unlimited kunnen gebruiken!
Ik heb het zojuist ook getest, en het klopt idd dat het via de T-mobile app het langer duurt om een extra GB te downloaden. Maar als je naar je portal op het web gaat is het wel mogelijk direct om de 7e,8e, etc GB te activeren.
Reputatie 1
Welke portal ? want via de App, een ook My T-Mobile website gaat het niet.
Via de Website werkte het direct voor mij. De app duurde de veel langer.

Reageer