Beantwoord

Van Basis Sim naar Go Sim

• 22 december 2018
  • 8 reacties
  • 1197 Bekeken

Hallo,

Ik heb al jaren een Basis Sim abonnement die ik afgelopen september weer met 2 jaar heb verlengd. Nu is er iets in mijn situatie veranderd en zal ik regelmatig naar Frankrijk moeten bellen. In hoever ik het begrijp, valt het buiten mijn bundel en zou ik moten overstappen naar een Go bundel, wat prima is, maar zou ik daarvoor moeten wachten tot mijn huidige Basis Sim contract afloopt in september 2020?! Ik mag hopen dat ik iets over het hoofd heb gezien want dit lijkt me erg belachelijk.
icon

Beste antwoord door David 23 december 2018, 14:42

Hi Johan,

Even een correctie, want er is een omzetting naar Go Unlimited mogelijk met jouw huidige Basis Sim. Je stapt dan in op Go Unlimited en als je een maand later zou willen bijstellen, dan is dat ook mogelijk. Lees wel even goed de voorwaarden door op de pagina, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Hopelijk is dit in ieder geval weer een stukje opluchting? 🙂 Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons gerust weten!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo Johan,

Je hebt niets over het hoofd gezien. Je hebt een contract afgesloten voor een periode van 2 jaar dus je kunt pas naar Go in september 2020. Tenzij je je Basis abonnement afkoopt maar dat zal niet gunstig zijn omdat je net begonnen bent. De kosten voor afkopen zijn 50% van alle nog komende termijnen zonder kortingen tot einde contract.

Dat is het nadeel van het voordelige Basis abonnement, Go abonnementen zijn duurder maar flexibeler qua bundels en/of overstappen naar abonnement met toestel.

Groet, Folkert
Reputatie 7
Badge +20
Hi Johan,

Even een correctie, want er is een omzetting naar Go Unlimited mogelijk met jouw huidige Basis Sim. Je stapt dan in op Go Unlimited en als je een maand later zou willen bijstellen, dan is dat ook mogelijk. Lees wel even goed de voorwaarden door op de pagina, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Hopelijk is dit in ieder geval weer een stukje opluchting? 🙂 Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons gerust weten!
Beste Folkert,
bedankt voor uw reactie.

Beste David,
Helaas is het geen opluchting gezien een Unlimited abonnement meer is dan ik nodig heb en vooral dat €35 p.m. veel meer is dan ik zou willen/kunnen uitgeven.
Dat ik een maand later zou kunnen bijstellen, betekent het dat ik over zou kunnen stappen naar een Go bundel van €17,50? Zoja, waarom niet gelijk en eerst een maand Unlimited moeten nemen?
En in de voorwaarden staat dat huidige kortingen komen te vervallen bij het omzetten. Wil het dus zeggen dat ik mijn Klantvoordeel korting (voor het hebben van meerdere T-Mobile abonnementen) dan verlies?

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Johan,

Ik geef je graag meer uitleg. Je hoeft niet perse over te stappen naar Go Unlimited je kan ook kiezen voor Go Basic of Go Up. Je kan dus zelf bepalen welke bundel je wilt en vervolgens kun je die zelf maandelijks aanpassen mocht je dat willen. Het klopt dat je huidige kortingen komen te vervallen, maar Klantvoordeel kun je gewoon zelf activeren via My T-Mobile. Daar kun je dus gebruik van blijven maken. Je geeft aan dat je vaak belt naar Frankrijk en met een Go Basic, Next, Up en Go Unlimited GB + kun je 120 minuten per maand van Nederland náár de EU bellen. In de EU zelf kun je wel onbeperkt bellen met een Go abonnement.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Mocht je interesse hebben in een omzetting, laat het ons dan weten. Dan maken we dat in orde voor je! Fijne feestdagen! 🙂
Hi Hajar,

Bedankt voor de uitleg. In dat geval zou ik interesse hebben in een Go Basic abonnement. Zijn er verder nog omzetkosten?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Johan,

Your wish is my command. Ik heb je abonnement omgezet naar Go Basic en dit is ook gelijk zichtbaar op My T-Mobile. Hier zijn geen kosten aan verbonden en je kan nu lekker profiteren van de Klantvoordeel.

Hopelijk is hiermee alles naar wens! 🙂
Perfect, dankjwel Hajar!
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan, Johan. Fijn weekend!

Reageer