Beantwoord

Voor één maand T-Mobile GO abonnement verhogen naar GO USA

Hoi - Ik ga met enige regelmaat naar de Verenigde Staten en het zou ideaal zijn als ik voor een maand kon switchen naar de VS variant van GO, en na een maand weer terug kan naar de EU variant. Echter, aangezien die abonnementsvorm nu gewijzigd is, een paar vragen:

1. stel ik zou naar GO USA wijzigen voor één maand, kan ik hem dan weer terugzetten naar wat ik momenteel heb (go unlimited eu) en word dus niet opgezadeld met de nieuwe unlimited + 10gb vorm
2. vervallen mijn kortingen (35 ipv 50 eu per maand voor het abonnement) als ik deze switch heen en weer maak?

Groet
icon

Beste antwoord door Thalina 4 mei 2017, 13:49

Hoi TBloemink,

Dat zou inderdaad erg handig zijn! 😉 En ik heb goed nieuws: dat is gewoon mogelijk! Je kunt jouw T-Mobile GO abonnement elke maand wijzigen en de maand erna weer terugzetten naar jouw huidige bundel of lager als je dat wilt. Erg handig voor als je een maandje naar de VS gaat. Als je je abonnement bijstelt, dan krijg je de korting die geldig was op het moment dat je je abonnement afsloot. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je jouw korting verliest van de bundel die je nu hebt als je jouw bundel tijdelijk verhoogt. Je kunt jouw bundel heel makkelijk verhogen of verlagen via My T-Mobile of de app. Dan zie je ook meteen wat de nieuwe maandkosten worden en welke korting je ontvangt.

Dus dat is goed nieuws! 🙂 Wanneer staat jouw volgende tripje gepland naar de VS? Alvast veel plezier! Als je nog vragen hebt hierover, stel ze gerust.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi TBloemink,

Dat zou inderdaad erg handig zijn! 😉 En ik heb goed nieuws: dat is gewoon mogelijk! Je kunt jouw T-Mobile GO abonnement elke maand wijzigen en de maand erna weer terugzetten naar jouw huidige bundel of lager als je dat wilt. Erg handig voor als je een maandje naar de VS gaat. Als je je abonnement bijstelt, dan krijg je de korting die geldig was op het moment dat je je abonnement afsloot. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je jouw korting verliest van de bundel die je nu hebt als je jouw bundel tijdelijk verhoogt. Je kunt jouw bundel heel makkelijk verhogen of verlagen via My T-Mobile of de app. Dan zie je ook meteen wat de nieuwe maandkosten worden en welke korting je ontvangt.

Dus dat is goed nieuws! 🙂 Wanneer staat jouw volgende tripje gepland naar de VS? Alvast veel plezier! Als je nog vragen hebt hierover, stel ze gerust.
Ik heb een gelijke vraag.
Ik ga op 8 september naar de VS en ben op 29 september weer terug.
Mijn unlimited abonnement loopt van de 14e van ieder maand tot de 13e van ieder maand.
Als ik nu naar Go USA zou wijzigen, wanneer gaat dat contract dan in? En als ik het op 29 september weer terug wijzig naar EU unlimited, wanneer stopt GO USA dan?
Hoeveel maanden GO USA betaal ik dan en gaat het abonnement dan in voor de 14e?

Groet
Hoi Daggobert.

Wanneer je een bundel wijzigt, gaat die wijziging direct in. Dus nu is ook echt nu. 😉 Dat geldt voor zowel het omhoog als omlaag bijstellen van de bundel.

Je betaalt voor de periode die je daadwerkelijk afneemt. Mocht je nu (of 7 / 8 september pas) de bundel omzetten, dan krijg je een gewijzigde factuur. Een uitgebreide uitleg en e-learning vind je op deze pagina. In het kort: je krijgt dan een stukje terug, omdat je op de afgelopen factuur te veel vooruit hebt betaald, je betaalt een stukje USA bundel voor de 'vorige' maand (7 / 8 september t/m 13 september) en je betaalt de gehele komende maand vooruit. Als je op 29 september besluit de bundel weer terug te zetten (zou in feite moeten kunnen, gezien het een nieuwe bundelmaand is), krijg je weer zo'n factuur. ;)

Je kan eenmaal per factuurmaand jouw bundels wijzigen. Meer over het wijzigen van bundels kun je eventueel op deze pagina lezen. :)

Mocht je er toch nog vragen over hebben, stel ze dan gerust.
Dat klinkt goed. Echter nog een vraag: ik heb nog de 60 dagen unlimited EU (nog 3 dagen over) en ben net terug uit Spanje en heb in mijn maand vanaf 14 augustus zeker meer dan 10GB verbruikt. Die maand loopt dan dus tot 13 September en ik ben dan al 5 dagen in de VS. Hoeveel data mag ik dan n.m. og verbruiken in de VS als ik op 8 september mijn abonnement heb aangepast naar Go IS?
Voor zover ik heb begrepen is er sowieso geen 'tegoed naar verhouding' meer, maar met Unlimited heb je daar, lijkt mij, ook niet mee te maken.

Of de 3 dagen onbeperkt EU ook blijven staan, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het lijkt me van wel, wellicht kan een T-Mobile Moderator hier nog iets over zeggen.
Thanks. Zou fijn zijn als T-mobile hier inderdaad ook nog iets over zou kunnen zeggen en dit zou bevestigen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Daggobert,

Goed om te zien dat onze Klantexpert Kaassausje al zo met je mee heeft gedacht!

De 60 dagen gelden per contractjaar, dus je hebt op dit moment nog 3 dagen Unlimited te gebruiken in de EU. Als je jouw bundel omhoog zet naar EU + USA, dan heb je alsnog hetzelfde principe, dus de 3 dagen Unlimited en erna ga je over op 10 GB per maand. Dit geldt voor Amerika en de EU, dus dit is niet van elkaar gescheiden. Aangezien je nu nog gebruik maakt van de 60 dagen wordt de 10 GB aangezet na de laatste dag verbruik. Je hebt dus 10 GB tot de 13e en erna weer. 🙂 Daarna kun je weer terugschakelen en op 13 november krijg je weer een nieuwe 60 dagen onbeperkt (afhankelijk van het abonnement wat je kiest).

Hopelijk is alles zo duidelijk? Alvast een goede vlucht en mooie reis!
Fijne goede informatie hier. Dank daarvoor.
Toch nog een vraagje over de korting voor en na wijzigen. Er staat hier https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/21854/aanpassen-stel-samen-stel-bij-abonnement dat speciale hoge kortingen kunnen vervallen. Hoe weet ik of mijn korting in die categorie valt?
En hoe zit het met de voorwaarden van mijn abonnement? Ik heb nu bijvoorbeeld nog de 60 dagen onbeperkt in mijn abonnement zitten blijven die staan of val ik straks onder de nieuwe voorwaarden?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Niocera,

Zo te zien heeft mijn collega André je al geholpen via de chat! 🙂 Om alleen nog even in te gaan op die speciale korting: Dit zijn bijvoorbeeld kortingen van Unlimited Madness of de opening van een Shop. Dit zijn namelijk kortingen van een speciale actie en die vervallen wanneer je de bundel wijzigt. Je krijgt dan namelijk de reguliere korting die op de bundel werd gegeven toen het abonnement werd afgesloten.

De 60 dagen blijven hetzelfde en deze tellen gewoon door, daar verandert niets aan als je de bundel wijzigt. Deze dagen worden gewoon verder gerekend en opnieuw aangevuld na één contractjaar.

Als je nog vragen hebt, dan horen we het graag!
Bedankt voor alle antwoorden. Ik ga naar San Francisco en de Bay Area. Ik ga ervan uit dat de T-Mobile dekking daar goed is (volgens de dekkingskaarten die ik heb gezien).
Nu even samenvattend om te checken of ik het echt begrijp (ik heb nu Unlimited NL + 60 dagen unlimited EU):
- op 7 september zet ik +US aan (kost dus 40 euro meer)
- op 8 september ben ik in SFO, blokkeert T-Mobile mijn telefoon settings automatisch voor T-Mobile en gaat dus 10GB / mnd aan data in
- Ik kan vanuit de VS onbeperkt bellen naar europa (incl. NL) en Europa naar mij in de VS (zonder dat dat mij extra kost
- op 23 september ben ik terug en schakel ik +US weer uit

Deze hele operatie kost mij dus 1 x 40 euro extra zolang ik niet meer da n 10GB aan data verbruik

Klopt bovenstaande?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Daggobert,

Goed dat je het nog even voor jezelf samenvat. Dit klopt inderdaad volledig!

Ik wens je alvast een fijne reis! 😃
Dank U!

Reageer