Beantwoord

Waarom kost het aanvragen van die extra GB zoveel moeite?


Verdrietig want wij zijn klant geworden bij T-Mobile. Een abonnement met Unlimited 4G maar om dat te gebruiken moet ik na 5GB iedere keer een extra GB bij klikken. Met het inloggen en alle clicks die daar bij komen kijken zijn dit behoorlijk wat handelingen. Sinds begin deze week moet ik ook nog bevestigen dat ik geen robot ben dus het behalen van mijn extra GB kost nog meer tijd en moeite. Ik heb op deze manier helemaal niet het idee dat ik Unlimited 4G heb. Wat ik binnenkort wel heb is RSI! Vooral op het moment dat ik wat straten of verkeersborden moet gaan aanwijzen. Op een of andere manier kan ik daar niet in slagen...

Wie heeft hier ook last van? Zou het mogelijk zijn om hier samen een zaak van te maken?
icon

Beste antwoord door Bas 11 januari 2018, 11:12

Hey Bart,

Bedankt voor je feedback over het aanvragen van de extra GB! We proberen ons altijd te verbeteren en feedback van onze klanten is daarbij één van de de belangrijkste elementen! 😉

Ik zal allereerst even de achterliggende gedachte uitleggen bij het aanvragen van de extra GB, nadat je 5GB per dag hebt verbruikt. We proberen hiermee te voorkomen dat onze klanten hun mobiele abonnement gebruiken om hun vaste internet te vervangen. De bundel kost je zoals je weet niets en kan onbeperkt opnieuw aangevraagd worden, maar het voorkomt wel dat je eindeloos grote bestanden probeert binnen te halen over je mobiele verbinding. Het aangeven van de verkeersborden (Captcha) is hierbij een hulpmiddel om misbruik te voorkomen.

Mocht het nou zo zijn dat hier een nieuwe of vergelijkbare optie voor beschikbaar is die hetzelfde resultaat behaalt maar dan zonder het extra klikken, dan zullen we dit uiteraard overwegen. Heb je zelf een suggestie, schroom dan vooral niet dit aan ons door te geven! We willen je natuurlijk geen RSI bezorgen, maar onbeperkt laten genieten van het snelste en beste netwerk van Nederland! 😃

Voor nu hoop ik je wat meer informatie te hebben gegeven, ik zie je reactie graag tegemoet. 😃

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2
Badge +11
Hey Bart,

Bedankt voor je feedback over het aanvragen van de extra GB! We proberen ons altijd te verbeteren en feedback van onze klanten is daarbij één van de de belangrijkste elementen! 😉

Ik zal allereerst even de achterliggende gedachte uitleggen bij het aanvragen van de extra GB, nadat je 5GB per dag hebt verbruikt. We proberen hiermee te voorkomen dat onze klanten hun mobiele abonnement gebruiken om hun vaste internet te vervangen. De bundel kost je zoals je weet niets en kan onbeperkt opnieuw aangevraagd worden, maar het voorkomt wel dat je eindeloos grote bestanden probeert binnen te halen over je mobiele verbinding. Het aangeven van de verkeersborden (Captcha) is hierbij een hulpmiddel om misbruik te voorkomen.

Mocht het nou zo zijn dat hier een nieuwe of vergelijkbare optie voor beschikbaar is die hetzelfde resultaat behaalt maar dan zonder het extra klikken, dan zullen we dit uiteraard overwegen. Heb je zelf een suggestie, schroom dan vooral niet dit aan ons door te geven! We willen je natuurlijk geen RSI bezorgen, maar onbeperkt laten genieten van het snelste en beste netwerk van Nederland! 😃

Voor nu hoop ik je wat meer informatie te hebben gegeven, ik zie je reactie graag tegemoet. 😃
Reputatie 4
Badge +6
@Bas
Wordt na 5GB de IP verbinding verbroken of blijft die gewoon intact en wordt de DownLink snelheid teruggebracht naar 384kbps ?
Reputatie 2
Badge +11
Hey tmoesel,

Goede vraag! Het is zo dat de IP verbinding intact blijft en de snelheid inderdaad wordt teruggebracht naar 384Kbps. 😃
Ik heb juist dit abonnement genomen omdat ik geen vaste aansluiting heb. Het was al een teleurstelling toen ik er achter kwam dat ik beperkt werd door de dagbundel. Daar is mij tijdens de telefonische verkoop niets over gemeld. Deze persoon wist ook dat we opzoek waren naar een abonnement voor het vervangen van een vaste lijn omdat deze daar niet ligt. Onmogelijk! Ik stel voor dat jullie stoppen met zeuren over hoe klanten hun product gebruiken. Mijn missie is nu daarom ook om de lijn 100% te belasten. Voor het clicken ga ik opzoek naar een Chinees die weet wat wel en geen straten zijn want ik weet het niet. Moet ik de foto van een straatnaam bordje nou wel of niet aanklikken?
Reputatie 4
Badge +6
@Bartjhfskdjfh
Die telefonische verkoop heeft jouw bewust of onbewust het verkeerde abonnement verkocht. Dit
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis
is bedoeld als vervanging voor vaste lijn. Je betaald wel veel meer, maar hey, geen RSI.
Je kan ook oneindig online nemen, kost dan nog meer, het dubbele van nu. TMO NL is een commercieel bedrijf en laten iedereen al een jaar of zo weten dat ze een paar promil punten beter zijn dan de concurrenten waarvan ze er wellicht dit jaar definitief 1 gaan opvreten, zodat er weer minder concurrentie en marktverstoorders zijn en de prijs weer omhoog kan. Hopelijk heb je geen 2jaar contract, maar is het 1jaar.
@tmoesel
Op de 4G voor thuis zit een 100GB datalimiet? Daar ben ik in 5 dagen doorheen. Wat moet je dan de rest van de maand? Oneindig online komt met RSI. 5GB per dag plus heel veel klikken voor een extra GB. Nee wij hebben een twee jaar contract en dat maakt het allemaal niet grappig. Afgelopen maand heb ik 628346 daar moet je behoorlijk wat voor klikken. Daarnaast kost het ook gewoon heel veel tijd. Tijd die ik ook kan gebruiken om mijn werk af te maken. Als je omgeving er iedere 10 minuten uit klapt omdat je even moet klikken is dat niet heel efficiënt. Het is ook niet zo dat je de GB er bij kan klikken voordat je omgeving de verbinding met de rest van de wereld verliest. Ik zit nog 19 maanden aan het contract vast dus ik ga mijn best doen om deze maand een nieuw record neer te zetten. 1TB lijkt mij een mooi streven.
Reputatie 6
Badge +7
Het zou mij benieuwen, het is volgens de voorwaarden ook niet bedoeld om een vaste lijn te vervangen. maar voor een telefoon. op 4G voor Thuis past dit dan weer wel. hier kan je ook grotere bundels in een keer afnemen.
Reputatie 1
Bartjhfskdjfh schreef:

[...] Daar is mij tijdens de telefonische verkoop niets over gemeld.[...]



Dat is heel vervelend, maar T-Mobile doet over die daglimiet van 5 GB niet geheimzinnig. Het staat op de internetsite overduidelijk (in het roze kader) op deze pagina vermeld: https://www.t-mobile.nl/go-unlimited. Ook in de tarievenkaart staat duidelijk vermeld dat het abonnement 'specifiek [is] bedoeld voor individueel mobiel internet gebruik op smartphones en tablets'. Een zaak aanspannen omdat jij het voor iets anders gebruikt is dus niet zinvol.

Het abonnement is ook bedoeld voor onbeperkt internet op je mobiel (waar 5 GB per dag (ruim) voldoende voor is) en niet als internetvervanger voor thuis (waar 5 GB per dag weer te krap voor is). Gebruik voor thuis kan technisch wel, maar door de beperking van 5 GB per dag is het minder praktisch.

Tarievenkaart: https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2017/t-mobile-go-310717.pdf
Reputatie 4
Badge +6
@Bartjhfskdjfh
Waar slaat dit getal 628346 op? MB's ? GB's? anders?
Helaas ben je denk ik goedgelovig voor de bijl van de marketing kreten gegaan. Het US Englisch GO Unlimited is wat anders dan het NL Onbeperkt alsook Geen datalimiet. Er zijn talloze knoppen waaraan het T-Mobile NL marketing leger kan draaien en ik ken niemand die in een telecomwinkel of bij koop van een persoon (dus niet via internet) eerst een kopje koffie en een stoel vraagt en een uurtje om de aanvullende voorwaarden door te nemen. Daarna is er dan nog steeds de winkelmedewerker die je moed inpraat om toch maar de deal te sluiten mocht je twijfelen.
Dit soort moderne juwelen van marketingresultaat niet adhoc in winkel of aan telefoon of deur kopen is mijn advies.
Het lijkt er een beetje op dat je 'een bestelbus hebt gekocht om daarmee voor je werk zand te vervoeren door heel NL'. Misschien moet je verhuizen en/of je werk anders inrichten en de detail opties van 4GvoorThuis eens goed nalezen, dan kun je er wellicht wel mee uit de voeten (nachtelijke synchronisatie), als T-Mobile tenminste niet binnenkort deze optie om zeep helpt.
Dat zijn de MBs die ik verbruikt heb. Denk dat ik mijn oplossing wel gevonden heb. Gaat me weer geld kosten.
Reputatie 4
Badge +6
Bartjhfskdjfh schreef:

Dat zijn de MBs die ik verbruikt heb. Denk dat ik mijn oplossing wel gevonden heb. Gaat me weer geld kosten.

OK duidelijk. Bedenk dat er ook vele klanten zijn die voor hetzelfde geld een factor 10 of nog minder verbruiken. Als je naar ratio zou moeten betalen ben je ruim 300 euro per maand kwijt.
Ze bieden Unlimited aan. Tot nu toe merk ik daar niets van... Naar mijn mening betekend dat 1. Geen snelheidsbeperking. 2: Geen databeperking. Beide is het geval want na 5GB wordt mijn snelheid terug gezet en daarmee wordt ik beperkt omdat ik nooit het aantal GBs binnen kan halen dat ik wil. Lijkt mij weer een gevalletje misleiding. Ik wil best wat minder data gaan verbruiken maar dan wil ik ook minder gezeik zodat ik mijn werk gewoon af kan maken. Nu zet ik mijn camera stream maar open om zoveel mogelijk data te gebruiken. In 10 minuten ben ik er door heen en klik ik er weer een GB bij. Ik wacht wel tot dat T-Mobile mij belt om een speciale afspraak te gaan maken. De TB wordt voor mij volgende maand het nieuwe streven.
Reputatie 6
Badge +7
Hallo Bart,

Misleiding lijkt het me allerminst. het staat duidelijk aangegeven. Helaas heb je niet genoeg onderzoek gedaan naar de voorwaarden. Het alternatief is 4G voor thuis.

Ben je het hier echt niet mee eens dan kan je een klacht indienen bij degeschillencommissie
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Bart,

Tmoesel en Hidden.nld geven het al terecht aan, Go Unlimited is bedoeld voor mobiel gebruik, niet als vervanger voor de vaste lijn. Om die reden is er dan ook een moment ingebouwd waarop je een aanvuller moet kiezen. Bij vast gebruik gaat het een stuk sneller met data, dus dan moet je inderdaad vaker klikken. Wij maken geen "speciale afspraken", zoals jij het noemt, wanneer er misbruik van het abonnement wordt gemaakt. Er wordt wel onderzoek gedaan naar het dataverbruik en als dit opvallend veel is, zoals jij aangeeft te willen verbruiken, neemt de afdeling die hier over gaat hier verdere stappen in. Dit kan betekenen dat jouw mate van dataverbruik consequenties heeft. Dit wil ik je in ieder geval meegeven, zodat je weet wat het voor gevolgen kan hebben.

Zoals gezegd, in jouw geval is 4G voor Thuis een geschikter alternatief, ondanks dat deze geen onbeperkte bundel heeft. Hierbij heb je een vaste bundel en geen dagelijkse datalimiet. Wanneer de oorspronkelijke databundel verbruikt is, kun je dan wel GB-aanvullers aanschaffen om te kunnen blijven internetten.

Als je hier nog vragen over hebt, let us know.
Reputatie 4
Badge +6
@Bartjhfskdjfh
Blijkbaar verstook je 8*1000/10*60 = ruim 13Mbps continue met die camera. Wat voor codec gebruikt die? En wat voor resolutie?
Aanpassing daaromtrent is wellicht een deel van de oplossing.

Reageer