Beantwoord

Waarom wordt mijn mobiele internetsnelheid niet verhoogd bij het aanvragen van een extra GB?

  • 2 juni 2019
  • 11 reacties
  • 953 Bekeken

  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties
Zie titel.

Ps. waarom gebeurd dit alleen wanneer jullie niet telefonisch bereikbaar zijn?
icon

Beste antwoord door Hajar 3 juni 2019, 13:15

Hi BI88,

Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je gebruik maakt van een Go Unlimited abonnement . Ik zie dat het is gelukt om een MB-aanvuller te activeren. Wat voor foutmelding krijg je wanneer je probeert een mb-aanvuller te activeren? Hoe vaak heb je dit ervaren? Mocht het vaker gebeuren kun je dan 3 voorbeelden met datum en tijdstip geven? Dan kunnen we ernaar kijken.

Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
@Rainer

Aaah fijn dat het is opgelost! Bedankt voor het delen!
Ik heb net gebeld met de Klantenservice waar ik een hele vriendelijke medewerker aan de lijn kreeg, die op het idee kwam om een netwerkreset uit te voeren. Blijkbaar kunnen zij dat tegenwoordig. Na de reset worden alle verbindingen verbroken - dus ook je actieve gesprek met de klantenservice! - maar daarna werd ik netjes teruggebeld en verzocht mijn telefoon te herstarten. Daarna belde hij nogmaals terug om te vragen of de snelheid nu inderdaad weer gereset was, hetgeen zo bleek te zijn.
Goeie service, bedankt!

In de call moet je dan "GPRS reset" aangeven zodat de medewerker weet waar het om gaat.

Uiteraard doet dit niet af aan het feit dat het probleem nog steeds regelmatig de kop opsteekt, en dat daar een permanente oplossing voor gevonden moet worden.
Daarnet gebeurde het weer. Ik activeerde voor de derde keer vandaag een GB aanvuller, die ook geregistreerd wordt bij jullie op de server (de app toont dat er weer 1GB beschikbaar is en ik krijg een SMS), maar de snelheid is niet omhoog gegaan. Dit keer zat er ruim de tijd tussen de drie aanvullers:
10:57
11:39
12:13

Zoals het nu werkt is het nagenoeg onbruikbaar en heb ik dus helemaal niet de beschikking over "onbeperkt internet".

Zijn jullie al verder met het onderzoek?
Hi @David ,

Mijn simkaart zit in een Samsung Galaxy S7. Ik ben veel onderweg en moet vaak grote bestanden uitwisselen. D'r is weinig andere keus.

Groeten,
Rainer
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Rainer,

Jouw case is sowieso nog in onderzoek, dus ook aanvullende informatie zal ook meegenomen worden. Ik moet wel zeggen dat dit oogt als zeer intensief gebruik. Ik ben best benieuwd waar je het voor gebruikt en in welk apparaat je de simkaart hebt zitten?
Vandaag is het alweer raak. Dit keer heb ik de GB aanvullers bijgehouden, zie hieronder.

@Hajar : kun je me ajb laten weten of het überhaupt nut heeft om deze dingen hier te posten? Want ik heb namelijk zelf geen "eigen" callnummer of iets dergelijks om informatie aan toe te voegen. Het zou mooi zijn als dit wordt doorgegeven aan jullie technische afdeling, en dat alles wat te maken heeft met het probleem bij elkaar wordt gebracht. Voor de duidelijkheid, het probleem is dus: "GB aanvuller reset wel het dagtegoed, maar niet de downloadsnelheid". Dit is toestel- en locatie/netwerkonafhankelijk, want het is een serverside instelling binnen jullie netwerk zelf die voor mijn abonnement het afknijpen van de snelheid regelt.

GB-aanvullers op 26-09-2019:
  1. 12:34
  2. 12:37
  3. 12:40
  4. 12:43
  5. 12:46
  6. 12:50
  7. 12:53
  8. 12:55
  9. 12:58
  10. 13:02
  11. 13:04
  12. 13:06
  13. 13:09
  14. 13:11
  15. 13:14
  16. 13:20
  17. 13:23
  18. 13:25
  19. 13:27 <- hier ging het fout. Teller staat op 1000 MB, maar de snelheid is weer niet verhoogd.
Nu moet ik weer 6,5 uur met deze supertrage snelheid werken.

Alvast bedankt,
Rainer
Hi Hajar,

Ik zie dat er meer mensen melding maken van dit probleem (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/1gb-opwaarderen-bij-onbeperkt-reageert-niet-315445#post1517027)

Vannacht was het weer zover: GB staat weer op 1000, maar snelheid blijft laag.
25-09 2:06
En daarnet opnieuw:
26-09 1:57

Ik heb op die andere post de volgende reactie toegevoegd:
Het ligt niet aan het toestel, het ligt aan een bug binnen jullie servers waardoor eens in de zoveel tijd niet de volle bandbreedte wordt vrijgegeven nadat een GB aanvuller is geactiveerd.
Ik had het nu net ook weer, na een aantal keren wel succesvol een aanvuller te hebben geactiveerd. De snelheid blijft dan net zo lang laag totdat je 1 hele GB hebt gedownload op die trage snelheid, want dan pas kan je weer de volgende GB aanvuller activeren. Dit duurt bij een snelheid van 44kb/s dus ongeveer 6,5 UUR voordat je weer internet kan hebben op normale snelheid.

Ik wil jullie graag dringend verzoeken hier echt op serversoftwareniveau naar te kijken, want het zorgt er dus voor dat je je toestel in zijn geheel niet meer normaal kan gebruiken gedurende minstens 6,5 uur na onsuccesvol zo'n aanvuller geactiveerd te hebben!

Is er inmiddels al iets bekend over een oplossing?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Rainer

Goed dat je een melding hebt gemaakt. Dit wordt nu verder onderzocht door onze specialisten. Ik hoop dat ze je snel van een terugkoppeling kunnen voorzien. Excuses voor het ongemak!
Het is me vandaag al DRIE keer gebeurd dat de GB aanvuller wel correct was verwerkt, maar dat de snelheid niet omhoog ging. Het lijkt wel steeds erger te worden dit. Ik heb er via de helpdesk ook een melding van gemaakt, want dit gaat zo echt niet meer, ik kijk elke keer met argusogen naar m'n internetsnelheid in de hoop dat hij toch please please het dit keer gaat doen...
Ik heb hier ook last van, dat de aanvuller wel is geactiveerd en ik dus weer zogenaamd 1 GB te downloaden heb op de volle snelheid, maar dat de snelheid vervolgens niet is verhoogd. Ik moet dan de hele 1GB (of 800 MB, 20%) afwachten tot ik opnieuw een GB aanvuller kan activeren.
Ik ben elke keer dat ik een GB aanvuller gebruik huiverig dat hij weer niet gaat werken.
Reputatie 7
Badge +20
Hi BI88,

Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je gebruik maakt van een Go Unlimited abonnement . Ik zie dat het is gelukt om een MB-aanvuller te activeren. Wat voor foutmelding krijg je wanneer je probeert een mb-aanvuller te activeren? Hoe vaak heb je dit ervaren? Mocht het vaker gebeuren kun je dan 3 voorbeelden met datum en tijdstip geven? Dan kunnen we ernaar kijken.

Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, laat het mij weten!

Reageer