Beantwoord

088 /0900 nummers goedkoper per juli 2017?

• 29 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 230 Bekeken

Hallo.
Ik ben hier nieuw.. Ik heb geen flauw idee of mijn vraag hier juist staat.
Ik heb ergens gelezen dat servicenummers geen extra kosten meer mogen bereken.
Ik heb 20€ prepaid opgewaardeerd.
Ik moest een incassobureau bellen.. En vervolgens online.nl.
Ik moet een rekening betalen die ik al betaald heb maar niet verwerkt schijnt.. Heel vervelend..
Wat ik nog vervelender vind is dat ik nog maar 8€ prepaid tegoed heb???
Ik heb 12€ betaald om 2 instanties te bereiken. En heb geen uren gebeld! Ik vind dit echt belachelijk.
Hoe zit dit precies?
icon

Beste antwoord door Hajar 30 augustus 2017, 11:05

Hi Edzas,

Ik zie dat iedereen goed mee denkt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je op 28/8 en 29/8 hebt gebeld naar een 088 nummer. Servicenummers en 088 nummers hanteren eigen tarieven. Op deze pagina vind je een overzicht van de tarieven van jouw prijsplan en daar geven wij ook aan dat er voor 088 nummers een beltarief geldt. Bij T-Mobile betaal je alleen het tarief van jouw PrePaid-tarief, dat is €0,15 per minuut. Daarnaast worden er servicekosten in rekening gebracht voor het bellen naar het 088-nummer.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Edzas,

Ik heb daar helemaal niets over gehoord, uitsluitend dat per juni de roamingkosten onder een EU verorderning vallen (en dus aan banden zijn gelegd). Servicenummers zijn gewoon nog steeds kosten die, afhankelijk van je abonnement, een bepaald bedrag kosten. Zo kosten 0900 nummers zowel belminuten/tarief + de kosten van dat specifieke nummer...

Omdat ik ook niet kan ruiken wat voor abonnement je hebt (dit is een forum voor klanten onderling), kan je kijken wat jouw abonnement aan tarieven meebrengt: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven#ro2

Als je toch meer detail wil, met een 24 tot 48 uur lopen moderators topics langs... Die kunnen wel in jouw gegevens als dat nog nodig zou zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Extra kosten van servicenummer mogen ze niet meer berekenen aan eigen klanten.
Dus voorbeeld: als ik klant ben van Eneco en ik moet ze bellen mogen ze geen extra kosten meer berekenen omdat ik al klant ben.
De extra kosten worden niet door Tmobile opgelegd maar door het bedrijf wat je gebeld hebt.
De bedrijven moeten de extra kosten wel melden aan de telefoon.
https://www.sprout.nl/persberichten/einde-extra-kosten-0900-nummer-voor-klantenservice

Als je van mening bent dat jouw rekening niet klopt kan je altijd bij Tmobile aan de bel trekken. ( en je klacht neerleggen bij de bedrijven die je gebeld hebt)
Reputatie 5
Badge +13
Alleen de gebruikelijke belkosten worden berekend. Heb je een belbundel dan gaat het je minuten af. Heb je een beltegoed dan wordt het bedrag van je beltegoed afgeschreven. Zie ook deze uitleg .
Betaal je bijvoorbeeld 30 cent per minuut en het gesprek duurt 10 minuten dan wordt er €3,- van je beltegoed afgeschreven.
CrisTien, dank, heb even bijgelezen... Dit was mij onbekend, bij deze nu wel.

iamPuk, hou wel rekening dat dat dus per abonnement nog verschilt. Het voorbeeld van CrisTien is dus wel de 'eigen' klantenservice / servicenummers, niet als je naar een ander belt.

Dus een 088 / 0900 nummer kost wel degelijk geld als je een ouder abonnement hebt waar het verkeerstarief niet uit je bundel gaat. (zijn wel hele oude abonnementen, even daar gelaten). Had dit in een ander topic onlangs uitgezocht 😉 en de meeste nieuwe abonnementen hebben die verkeerstarieven vanuit bundel tegenwoordig.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Edzas,

Ik zie dat iedereen goed mee denkt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je op 28/8 en 29/8 hebt gebeld naar een 088 nummer. Servicenummers en 088 nummers hanteren eigen tarieven. Op deze pagina vind je een overzicht van de tarieven van jouw prijsplan en daar geven wij ook aan dat er voor 088 nummers een beltarief geldt. Bij T-Mobile betaal je alleen het tarief van jouw PrePaid-tarief, dat is €0,15 per minuut. Daarnaast worden er servicekosten in rekening gebracht voor het bellen naar het 088-nummer.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.

Reageer