Beantwoord

250MB data na 7 dagen weg

31 mei heb ik voor 10,00euro opgewaardeerd 250MB aan data gekregen + 20MB van de prepaid suprise die 7 dagen geldig is. In tootaal 270MB waarmee ik een dikke maand vooruit kan,weet ik uit ervaring. Helaas & dagen verder is mijn data gelijk aan 0 terwijl gisteren ochtend nog ca. 230MB over waren. Volgens mij klopt hier iets niet en ik had graag duidelijkheid hier over willen hebben.
m.v.g. 😞
icon

Beste antwoord door David 8 juni 2016, 09:57

Hey Adulem,

Je hebt met jouw laatste bericht inderdaad gelijk! 🙂 De 20 MB van PrePaid Surprise is inderdaad 7 dagen geldig, dit promotionele tegoed vervalt dan, tenzij je het verbruikt hebt (wat bij jou dus het geval lijkt).

Mocht je nou ooit twijfelen aan je dataverbruik: wij mogen het helaas niet inzien in verband met de wetgeving op privacy, maar je kunt dit zelf wel controleren. Check hiervoor dit topic, je kunt dan gelijk tips nalopen om je dataverbruik (indien nodig) te beperken.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Bekijk origineel

16 reacties

In je telefoon, wanneer je bijvoorbeeld gegevensgebruik ziet staan, kun je daar heel veel terug vinden qua verbruik en waardoor. En anders zou dat hebben gekund met een datamanager die er enkele zijn.
Een provider mag geen inzage hebben waaraan de MB worden verstookt, wel hoeveel. Dit heeft te maken met privacywetgeving.

Info over hoog dataverbruik voorkomen.

Om je een voorbeeld te geven hoe snel het kan gaan...:)
Bron: https://eensim.nl/blog/data-verbruik-apps-diensten/

Skype/bellen via internet (incl. video) 180 MB per uur
Youtube/streaming video 4-5 MB per minuut
Radio/muziek streamen (lage kwaliteit) 0.5 MB per minuut
Radio/muziek streamen (goede kwaliteit) 1 MB per minuut
Dit is me echter duidelijk alleen ik doe dit al een tijdje een ik let wel op mijn gebruik.
Natuurlijk ga je met 250MB geen films kijken en soortgelijk, ik gebruik dat ook hier en daar een berichtje te sturen via de viber ,Facebook enz.. Eerder nooit problemen gehad en nu ineens dit, er is niets nieuws op de apparaat geïnstalleerd er is eigenlijk niets verandert. Het is wel interessant dat dit valt precies samen met de 7dagen geldigheid van de 20MB van prepaid surprise. Er daar zit ik er beetje mee.
Voor de zekerheid lees over wifi assist bij IOS of slimme netwerkwissel bij Android.

https://forum.t-mobile.nl/apple-444/let-op-ios-9-veel-dataverbruik-door-wi-fi-assistentie-259510

Fijne avond nog. 🙂
Reputatie 6
Maar wat zegt je dataverbruik van je telefoon nu? heb je daar al naar gekeken?
Dank je wel, alleen is dit hier niet van toepassing. Namelijk ik heb een iPhone 4, dus dat ligt het hier niet aan. Zoals ik het al geschreven heb, gisteren waren dat nog ca.230MB het is werkweek en door de week verbruik ik nihil vanwege Wi-Fi op het werk en thuis, vandaag om 17:31 twee berichten achter elkaar,terwijl ik thuis zit, "bundel bijna op" en "bundel is op" en dat ben ik niet van t mobile gewend. Toestel uitgebreid bekeken en niets bijzonder gevonden, data al een jaar niet gereset ( nu weer wel) dus geen inzicht hoe dan ook in laatste paar dagen. Iets klopt niet en ik ben niet van mening dat dit aan de verbruik of aan het toestel ligt, er is in beide gevallen geen verandering plaats gevonden, geen nieuwe installatie en geen verschil in het verbruik dan normaal.
Ik heb vermoeden, dat het verhaal van prepaid surprise 20MB dat 7 dagen geldig is hier mee te maken heeft, het komt te veel overeen als je het zo bekijkt.
Nooit eerder problemen gehad tig keren opgewaardeerd en nu doe ik een keer met het surprise dingen en mijn telefoon wordt gek, iets te moeilijk te geloven, en dan ook toevallig, precies 7 dagen na opwaarderen.
Weet je dat er een verschil bestaat tussen vermoeden, moeilijk te geloven en feiten, weten? :)
Ik heb onlangs nog opgewaardeerd, ook met extra 20 MB. Mijn instellingen staan ook bij gegegvensgebruik goed, bij mij gebeuren geen ongelooflijke dingen. (Vermoed ik:))
Reputatie 7
Badge +20
Hey Adulem,

Je hebt met jouw laatste bericht inderdaad gelijk! 🙂 De 20 MB van PrePaid Surprise is inderdaad 7 dagen geldig, dit promotionele tegoed vervalt dan, tenzij je het verbruikt hebt (wat bij jou dus het geval lijkt).

Mocht je nou ooit twijfelen aan je dataverbruik: wij mogen het helaas niet inzien in verband met de wetgeving op privacy, maar je kunt dit zelf wel controleren. Check hiervoor dit topic, je kunt dan gelijk tips nalopen om je dataverbruik (indien nodig) te beperken.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Hoi David.

Had ik toch de goede link (info) gegeven, zo te zien.:)
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/250mb-data-na-7-dagen-weg-267669/index1.html#post1318640

Groetjes van
Frutjuh
Reputatie 7
Badge +15
Hey Frutjuh,

Klopt helemaal! Ik zie dat jij de link inderdaad al gedeeld had! Goed bezig! 🙂
Hallo David,
Ik heb hat toestel grondig nagelopen, niets vreemds gevonden, nu na meer dan een jaar heb ik dataverbruik op het toestel gereset en 200MB aangeschaft onder anderen om te checken of verbruik anders is, tot nu toe niets vreemds. Ik heb van jouw collega te horen gekregen dat ik flink aan data eergisteren gebruikt heb maar niet ook hoe veel. Indien mijn data vandaag op is dan is het toestel boosdoener, anders weet ik het niet. Ik heb geen instellingen verandert en ik gebruik hem zoals altijd, dus het wordt in de gaten houden en afwachten . Het zou misschien een idee zijn om op mijn tmobile ook overzicht per sessie te weergeven, dan zou men meer overzicht hebben.
Reputatie 7
Badge +20
Hi adulem,

Je kan zelf inzien hoeveel data je hebt verbruikt per app. Zie je daar niks opvallends? Zoals David al heeft aangegeven kunnen wij alleen zien hoeveel er is verbruikt maar niet aan wat. In dit topic vind je uitgebreid uitleg over verschillende interne datatellers die je zou kunnen gebruiken om zo je verbruik in de gaten te houden.

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten! 🙂
Hi Hajar,
Ik zei het al, een jaar lang zijn de data niet geschoond, dus daaruit is niets achter te halen. Daarom weer data aangevoeld en register schoon gemaakt en nu kijken wat gebeurt. Monitoren dus.
Reputatie 7
Badge +20
Ja inderdaad je kan het beste zelf in de gaten houden en kijken waar het aan ligt. Mocht je in de toekomst weer andere vragen hebben of hulp nodig hebben, laat het ons dan weten! 🙂
Doen we, dank jullie allemaal wel.
Een kleine wellicht nuttige tip.
Controleer indien mogelijk zo nu en dan de Wi-Fi-verbinding met een Wi-Fi analyzer app.

Groetjes,
Frutjuh.:)

Reageer