Beantwoord

Abonnement omzetten naar PrePaid

• 7 oktober 2018
  • 15 reacties
  • 1117 Bekeken

Ik ga in waarschijnlijk januari emigreren naar buiten de EU. Mijn T-mobile abonnement heb ik daarom dan niet meer nodig, en mijn abonnement is ook afgelopen. Ik zou wel graag mijn NL nummer behouden. Is het daarom mogelijk mijn abonnement om te zetten naar een PrePaid met nummerbehoud? Hoe lang vooraf zou ik dit moeten doen?
icon

Beste antwoord door Hajar 8 oktober 2018, 09:56

Hi Thijs,

Wat gaaf dat je naar het buitenland gaat emigreren. Ik zie dat Cristien jou al wat informatie heeft meegestuurd. Het is zeker mogelijk om je abonnement om te zetten naar PrePaid. De administratiekosten voor het omzetten naar PrePaid bedragen € 9,95. Deze kosten worden automatisch in rekening gebracht. Na de omzetting staat er beltegoed van € 5,- op de simkaart.

Als je hiermee akkoord gaat dan maak ik gelijk je omzetting in orde! Houd alleen wel rekening met een maand opzegtermijn.

Ik hoor graag van je of je akkoord gaat.
Bekijk origineel

15 reacties

Bedankt voor de snelle reactie
Reputatie 7
Badge +20
Beste @thijsteunissen Waar ga je heen? Dat zal een hele stap zijn om buiten de EU te gaan wonen.
je hebt één maand opzegtermijn

Hier kan je meer lezen over het omzetten.
veel succes met het omzetten en straks met de verhuizing!👍
Dank voor de antwoorden. Fijn dat het eenvoudig kan. Ik weet nog niet de exacte datum dus ik laat het later weten, maar houd in ieder geval rekening met de maand opzegtermijn.
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan, Thijs! Tegen die tijd hoor ik graag van je! 😊
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @curlyman,

Goede avatar, I like it!

Je kunt gewoon de huidige simkaart behouden en in je toestel laten zitten, de aansluiting wordt aan onze kant veranderd, maar je hebt daar geen nieuwe sim voor nodig. Dit gebeurt allemaal automatisch op de dag nadat je contract is afgelopen. In jouw geval is dit 31 januari. Ik heb dit ook verwerkt in ons systeem, dus op die datum gaat jouw abonnement over in een PrePaid-aansluiting.

Wat belangrijk is om te onthouden is dat je minimaal één keer in de zes maanden actief gebruik moet maken van jouw mobiele nummer. Onder het kopje 'Ik gebruik mijn PrePaid maar heel soms, maar nu kan ik helemaal niet meer bellen. Hoe kan dit?' op onze website zie je precies welk gebruik actief is.

Als we nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het gerust weten!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @SelmaB,

Hoe bevalt het verblijf in het buitenland?

Uiteraard wil ik je hier graag bij helpen. Er geldt wel een opzegtermijn van een maand, wat betekent dat als we vandaag het verzoek doen, dan wordt het abonnement per 07/10 omgezet naar PrePaid. Kun je mij hiervoor je 06-nummer, adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van je IBAN sturen via een privébericht?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Thijs,

Wat gaaf dat je naar het buitenland gaat emigreren. Ik zie dat Cristien jou al wat informatie heeft meegestuurd. Het is zeker mogelijk om je abonnement om te zetten naar PrePaid. De administratiekosten voor het omzetten naar PrePaid bedragen € 9,95. Deze kosten worden automatisch in rekening gebracht. Na de omzetting staat er beltegoed van € 5,- op de simkaart.

Als je hiermee akkoord gaat dan maak ik gelijk je omzetting in orde! Houd alleen wel rekening met een maand opzegtermijn.

Ik hoor graag van je of je akkoord gaat.
Hoi Hajar,

Graag zou ik vanaf 7 januari 2019 mijn abonnement omzetten naar PrePaid. Kan jij dit voor mij in orde maken?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Thijs,

Welkom terug! Ik heb je overstap naar PrePaid direct in orde gemaakt. Op 7 januari wordt je abonnement omgezet naar PrePaid. Ik heb je ook een e-mail gestuurd ter bevestiging. Hopelijk is hiermee alles naar wens!

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, hoor ik het graag. 🙂
Beste T-mobile, ik heb gisteren mijn abonnement proberen om te zetten naar een t-mobile prepaid met nummerbehoud via de klantenservice.

De eerste t-mobile collega vermelde mij dat het niet kon. Op aan dringen verbond ze mij met een collega die het wel zou kunnen. Hij heeft alles voor mij in orde gemaakt en bevestigde dat ik mijn huidige sim kaart kan gebruiken voor pre paid met nummer behoud.

De e-mail bevestiging zegt alleen iets anders, die zegt dat het alleen een opzegging is. Ik wil voorkomen dat ik mijn nummer kwijt raak. Kan iemand mij helpen?

Groeten,
Andrew
Dag T-mobile,
Ik heb een prive bericht naar https://community.t-mobile.nl/members/mitch-373778 gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen. Is het omzetten in werking gezet?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Drewwiee

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je aanvraag goed is verwerkt. Je hebt wel te maken met een maand opzegtermijn en dus wordt je abonnement op 30-10-2019 omgezet naar PrePaid. Hopelijk is hiermee alles naar wens! 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi @SelmaB

Ik heb het verder opgepakt en jou direct omgezet naar PrePaid. Ik heb je ook een bevestigingsmail gestuurd. Hopelijk is hiermee alles naar wens! Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Hallo, Mijn abonnement loopt per 30 januari a.s. af.
Ik verblijf een tijd van het jaar in het buitenland met buitenlandse simkaart en wil daarom mijn abonnement omzetten in een prepaidkaart met nummerbehoud voor gebruik in Nederland.
Nu ga ik in december weer naar het buitenland en wil de prepaidkaart voor die tijd al ontvangen, of fungeert mijn huidige simkaart, dan als prepaidkaart?
Kan e.e.a. vanuit deze community worden geregeld?
Dag T-mobile,
Ik ben momenteel ook in het buitenland en zou mijn abonnement ook graag omzetten naar pre-paid (abonnement loopt over twee dagen af). Helaas zijn jullie slecht via de Chat bereikbaar, bellen naar een NL 06 doe ik liever niet vanuit het buitenland ($$). Kunnen we het op deze manier regelen?

Reageer