Beantwoord

Afronden dataverbruik per 200kB

Reputatie 7
Badge +18
Beste T-Mobile,

Vanaf morgen kan ik mijn Basis abonnement weer verlengen. Ik verbruik de laatste tijd echter maar enkele belminuten en ca. 30 Mb data per maand (Wifi thuis en bij werkgever).

Overstappen naar prepaid lijkt mij voordeliger maar ik vind het vreemd dat T-Mobile data nog steeds afrond per 200 kB. Als ik ook maar even Wifi kwijt ben en voor een paar tellen naar 4G overschakel kost mij dat meteen 200 kB. Zo gaat het snel met je prepaid internet bundel.

Concurrent Vodafone YOU rekent prepaid per kB en daarom overweeg ik toch serieus om daar naar over te stappen.

Graag reactie...
icon

Beste antwoord door David 16 maart 2018, 09:37

Hi Fdpg1963,

Spijtig om te lezen dat het netwerk tegenvalt en je een overstap overweegt!

Het afronden op 200 kb is omdat we dit rekenen als een datasessie. We rekenen inderdaad niet per kb af, dat klopt. Over het algemeen merken we dat dit verschil nagenoeg te verwaarlozen is. Je kunt daarnaast ook voordelige databundels kopen bij PrePaid, zodat je niet snel zonder data komt te zitten, ook niet met deze manier van data tellen.

Wat betreft het netwerkprobleem, ervaar je dit overal of op één locatie? Op jouw postcode zie ik een sterke dekking terug, dus ik ben erg benieuwd of je het probleem elders ook ervaart. Als het alleen thuis is, dan kan het nog aan jouw positie ten opzichte van de mast liggen. Je kunt dit ook testen door een kruistest uit te voeren. Zo weet je gelijk waar het probleem precies zit!

We zien jouw reactie graag tegemoet en hopelijk kunnen we dan achterhalen waar het netwerkprobleem vandaan komt!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Toevoeging (wijzigen post gaat niet): Signal Private Messenger berichten komen al maanden vertraagd binnen via T-Mobile. Via Wifi nooit vertraging en ook niet als ik naar Tele2 en Vodafone klanten berichten stuur.
Ik ben sowieso wel een beetje klaar met T-Mobile met hun "snelste netwerk"...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fdpg1963,

Spijtig om te lezen dat het netwerk tegenvalt en je een overstap overweegt!

Het afronden op 200 kb is omdat we dit rekenen als een datasessie. We rekenen inderdaad niet per kb af, dat klopt. Over het algemeen merken we dat dit verschil nagenoeg te verwaarlozen is. Je kunt daarnaast ook voordelige databundels kopen bij PrePaid, zodat je niet snel zonder data komt te zitten, ook niet met deze manier van data tellen.

Wat betreft het netwerkprobleem, ervaar je dit overal of op één locatie? Op jouw postcode zie ik een sterke dekking terug, dus ik ben erg benieuwd of je het probleem elders ook ervaart. Als het alleen thuis is, dan kan het nog aan jouw positie ten opzichte van de mast liggen. Je kunt dit ook testen door een kruistest uit te voeren. Zo weet je gelijk waar het probleem precies zit!

We zien jouw reactie graag tegemoet en hopelijk kunnen we dan achterhalen waar het netwerkprobleem vandaan komt!
Reputatie 7
Badge +18
Beste David,

De sterkte van het netwerk signaal is niet het probleem. Signal Private Messenger (soort WhatsApp maar dan met 100% privacy) berichten lijken soms onderweg te blijven hangen voor een paar minuten maar ook niet altijd. Overig internet werkt gewoon prima. Ik heb met 3 verschillende telefoons hetzelfde probleem. Het gaat alleen om inkomende berichten. Uitgaand naar Vodafone en Tele2 geeft nooit vertraging. Als dit het enige probleempje zou zijn dan zou ik niet naar andere providers kijken.

Wat betreft het overstappen is het eigenlijk een aantal dingen bij elkaar opgeteld. Het afschaffen van kleine belbundels, het afschaffen van T-Mobile Samen waardoor je het gevoel krijgt dat je alleen voordeel krijgt als je grootverbruiker bent.
Qua service en dit forum ben wel heel tevreden over T-Mobile dus het is ook wel een beetje dubbel allemaal.

Gezien mijn maandelijks verbruik van hooguit 5 belminuten, 1 of 2 sms'jes en ca. 50 Mb data ga ik in elk geval over op prepaid. Nu nog de keuze welke provider. Moet eerlijk zeggen dat Vodafone YOU er goed uit ziet qua prijs voor een anders niet zo voordelige provider.
Reputatie 7
Badge +18
Nog een aanvulling over het data afronden: Afgelopen jaren met mijn abonnement is altijd gebleken dat mijn telefoon exact hetzelfde data verbruik aangeeft als T-Mobile dus dat klopt precies.
Vannacht is mijn nieuwe bundel ingegaan. Verbruik volgens de telefoon tot nu toe: 272 kB
Mijn 4G sessies vanochtend waren van huis naar de fysio (waar ik een wifi hotspot gebruik omdar er geen enkel 4G signaal van geen enkele provider door de nieuwbouw komt) en vervolgens naar werk.
Met T-Mobile prepaid zou dit dus al 400 kB zijn, met Vodafone YOU 272 kB.
Reputatie 7
Badge +20
Hi fdpg1963,

Begrijpelijke beredenering inderdaad, je gaat niet betalen voor een abonnement waar je niet veel van verbruikt. Een overstap naar PrePaid is dan logisch en dan is het afwegen wat voor jou de beste keus is. Aan de manier van dataverbruik kunnen we verder niets doen, maar voor de service staan we in ieder geval altijd voor je klaar, dat is één zekerheid die je hebt! 🙂

Als wij je ergens bij kunnen helpen of als je nog ergens vragen over hebt, dan zien we die graag tegemoet!
Reputatie 7
Badge +18
De service waardeer ik zeer. Helaas vandaag weer vertraagd berichten met Signal Messenger binnen gekregen via 4G. Mobiel lag in de auto standby. Kom ik voor de deur aanrijden, mobiel ziet wifi en meteen komen er 4 berichten binnen met timestamp van 4-6 minuten terug. Zonder de telefoon aangeraakt te hebben. Heb nu een Samsung Note 3 Neo maar met mijn Samsung S3 mini en Motorola E2 had ik precies hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi fdpg1963,

Ik kan me voorstellen dat je de berichten gewoon meteen wilt zien! Dit vertraagde binnenkomen komt dus alleen voor bij Signal Messenger? In dat geval is het namelijk lastig voor ons om het exacte probleem vast te stellen, zeker omdat je aangeeft dat internet het verder wel goed doet. Je zou nog even kunnen checken hoe de instellingen voor het draaien op de achtergrond ingesteld staan. Dit kan volgens mij ook nog wel eens uitmaken. Ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi fdpg1963,

Ik kan me voorstellen dat je de berichten gewoon meteen wilt zien! Dit vertraagde binnenkomen komt dus alleen voor bij Signal Messenger? In dat geval is het namelijk lastig voor ons om het exacte probleem vast te stellen, zeker omdat je aangeeft dat internet het verder wel goed doet. Je zou nog even kunnen checken hoe de instellingen voor het draaien op de achtergrond ingesteld staan. Dit kan volgens mij ook nog wel eens uitmaken. Ik ben benieuwd!

Hoi Jaimy,

Ik begrijp heel goed dat dit een lastig probleem is waar niet met 100% zekerheid te zeggen is of het aan T-Mobile ligt. Binnenkort stap ik over op de Nokia 6.1 (zodra hij te koop is) met de nieuwste Android versie waar ik wellicht nog meer achtergrond instellingen kan aanpassen (geen energiebesparing etc. voor Signal). Eerst maar eens kijken of dat het probleem oplost. Ik gebruik nu een oude Samsung met Android 5.1.1 die helaas geen updates meer krijgt en waar te weinig aan in te stellen is.

Mijn abonnement loopt nog tot juli, daarna stap ik over op prepaid. Dat data afronden op 200 kB bij jullie zit me wel een beetje dwars maar overstappen naar Vodafone YOU is ook een gok. Nu heb ik in elk geval de zekerheid van goede snelle service en vriendelijke moderators op dit forum. Waardeer ik echt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi fdpg1963,

Ik ga voor je duimen dat het wordt opgelost met een nieuwe telefoon! Is inderdaad al een grotere kans als je meer opties hebt om zelf dingen in te stellen. Hou ons sowieso maar op de hoogte dan, ik ben nu wel benieuwd!

Wat betreft het overstappen: het liefst houden we je natuurlijk bij ons! Leuk om te lezen dat onze service in elk geval goed bevalt. Voor zulke complimentjes doe ik het natuurlijk. 😃
Reputatie 7
Badge +18
Hoi fdpg1963,

Ik ga voor je duimen dat het wordt opgelost met een nieuwe telefoon! Is inderdaad al een grotere kans als je meer opties hebt om zelf dingen in te stellen. Hou ons sowieso maar op de hoogte dan, ik ben nu wel benieuwd!

Wat betreft het overstappen: het liefst houden we je natuurlijk bij ons! Leuk om te lezen dat onze service in elk geval goed bevalt. Voor zulke complimentjes doe ik het natuurlijk. :D

Hoi Jaimy,

De Nokia 6.1 (2018 model) komt pas volgende maand uit dus ik moet nog even geduld hebben.
Wel heb ik na wat dataverbruik rekenwerk (inclusief afronden op 200 kB) gezien dat ik met T-Mobile prepaid inclusief 300 Mb bundel makkelijk uitkom en dan ben ik netto voordeliger uit dan bij andere providers. Dus ik heb besloten in juli over te stappen naar jullie prepaid dan heb ik in elk geval goede service en begeleiding met overstappen en nummerbehoud.
Reputatie 7
Badge +19
Yeaaaa, zo mag ik het horen! We vieren hier even een klein feestje hoor, haha.

Je kunt er inderdaad op rekenen dat wij je met alles zullen helpen! :D

Laat het maar weten als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, en zo niet, dan spreek ik je in elk geval volgende maand over de Nokia 6.1!
Reputatie 7
Badge +18
Vandaag een Signal bericht vertraagd binnen gekregen via de Wifi van de baas. Ik weet nu nog niet of het bericht onderweg blijft hangen of dat de telefoon te laat een melding geeft maar wat ik wel zeker weet nu is dat het niet aan T-Mobile ligt.

De Nokia 6.1 komt op 23 april uit volgens Coolblue.
Reputatie 7
Badge +19
Hey Folkert!

Dat is vanuit ons in ieder geval fijn om te lezen! Nu hoop ik nog steeds dat het met een andere telefoon opgelost wordt, want ik ben natuurlijk ook pas volledig tevreden als het voor jou helemaal werkt. Nog een maandje... 😃
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jaimy,

De problemen met Signal blijven aanhouden, ook met de nieuwe telefoon die toch echt heel snel is. Omdat er door andere gebruikers in de Playstore sinds enkele maanden ook over Signal geklaagd over vertraging word ben ik toch maar terug gegaan naar WhatsApp hoewel ik daar qua privacy geen grote fan van ben. Maar uiteindelijk moet het wel allemaal goed werken. Vooral voor mijn gezin wil ik snel bereikbaar zijn. Ik zit toch njet voor niks op het snelste netwerk van Nederland 🆒 Maar eens kijken hoe WA zich gedraagt, ik ga ook zoveel mogelijk 4G gebruiken om de snelheid te blijven monitoren.
Reputatie 4
Badge +13
Hey Folkert,

Dat begrijp ik maar al te goed, dat je snel bereikbaar wil zijn voor je gezin! Ik ben dan ook erg benieuwd wat je resultaten gaan zijn met betrekking tot het monitoren van de snelheid. Hou je ons daarvan op de hoogte? En hoe bevalt de nieuwe telefoon verder? 😃

Voor nu een hele fijne dag toegewenst en geniet vooral van het heerlijke weer!
Reputatie 7
Badge +18
Hey Bas,

De nieuwe telefoon bevalt prima. Lekker snel en heel goede 4G ontvangst vergeleken met de vorige (Moto E2), zelfs in de kelders op werk. Op dit moment zit ik nog op Basis simonly van vorig jaar met max. 15/3 Mbit maar zodra de verlenging ingaat ga ik naar max. 120/50 Mbit. Ik verwacht daar vooral voordeel van met uploaden in de praktijk.

Jij ook een fijne dag toegewenst!

Reageer