Beantwoord

automatisch opwaarderen met 10€ per maand. Is dat cumulatief bij maandenlang niet gebruiken?

• 10 september 2018
  • 3 reacties
  • 976 Bekeken

Ik had al enkele keren beltegoed/nummer verlies met prepaid bij andere providers. Dat komt omdat ik bijna alleen op vakantie het apparaat gebruikte, en vergat binnen de geldigheidsperiode te bellen.
  • Nu heb ik sinds kort een T-Mobile prepaid kaartje geactiveerd en heb voorlopig automatisch opwaarderen ingesteld bij saldo onder de 2 euro. Maar ja, dat zal bij lang niet gebruiken, niet kunnen voorkomen dat de geldigheid verloopt, omdat dan geen opwaardering plaats vindt.
  • (Er van uit gaande dat een opwaardering beltegoed/nummerverlies voorkomt)
  • Is het nu zo dat bij automatisch opwaarderen met 10 euro in de maand, wel ongeldigheid wordt voorkomen bij maandenlang niet gebruiken? De volgende vraag is: Wat gebeurt er met het toegoed als maandenlang niet gebruikt wordt? Telt dit op, zodat na een jaar 120 euro beltegoed ontstaat? Of vervangt de maandelijkse 10 euro de vorige, met verlies van die vorige 10 euro?
  • Ik meen in de forumhistorie gezien te hebben dat vroeger met lagere bedragen kon worden opgewaardeerd. Dat zou mooi zijn want 120 euro per jaar is zo hoog dat dan misschien beter een abonnement kan worden afgesloten. Wilt u lager opwaarderen s.v.p. weer mogelijk maken?
icon

Beste antwoord door Jaimy 10 september 2018, 16:14

Hoi Hpieters,

Ik ga je hier natuurlijk meer duidelijkheid in geven en eigenlijk kan ik je ook meteen geruststellen. ☺

Na 6 maanden inactiviteit wordt een PrePaid simkaart bij ons afgesloten. Echter, bij actief gebruik blijft jouw simkaart gewoon actief, en Automatisch Opwaarderen valt onder actief gebruik. Dat betekent dat jij je geen zorgen hoeft te maken als je Automatisch Opwaarderen aan hebt staan. Het tegoed zal dan inderdaad wel oplopen, dus als je dit niet gebruikt, is het wellicht wel zonde van het geld (dat is uiteraard aan jou). Tien euro is hierin het minimum en op het moment zijn er geen plannen om dit bedrag lager in te stellen.

Hopelijk geeft mijn antwoord genoeg duidelijkheid! Heb je nog meer vragen, stel ze dan ook gerust!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Hpieters,

Ik ga je hier natuurlijk meer duidelijkheid in geven en eigenlijk kan ik je ook meteen geruststellen. ☺

Na 6 maanden inactiviteit wordt een PrePaid simkaart bij ons afgesloten. Echter, bij actief gebruik blijft jouw simkaart gewoon actief, en Automatisch Opwaarderen valt onder actief gebruik. Dat betekent dat jij je geen zorgen hoeft te maken als je Automatisch Opwaarderen aan hebt staan. Het tegoed zal dan inderdaad wel oplopen, dus als je dit niet gebruikt, is het wellicht wel zonde van het geld (dat is uiteraard aan jou). Tien euro is hierin het minimum en op het moment zijn er geen plannen om dit bedrag lager in te stellen.

Hopelijk geeft mijn antwoord genoeg duidelijkheid! Heb je nog meer vragen, stel ze dan ook gerust!
Jaimy stelde:
"Het tegoed zal dan inderdaad wel oplopen, dus als je dit niet gebruikt, is het wellicht wel zonde van het geld (dat is uiteraard aan jou)"

Ik:
Dat zal wel mee vallen, immers in de wifi-loze vakantie gebruik ik tamelijk veel data, doordat ik dan tijd heb om bijv. de laptops bij te werken enz. Dus die opgespaarde 120 euro kan ik daarvoor goed gebruiken. Wordt het tegoed toch te hoog dan kan het automatisch opwaarderen tijdelijk gestopt worden.

Of ik kan streamen naar de TV met zenders die daar niet via de satelliet-ontvanger beschikbaar zijn.
(Ziggo Go - Casting) Dan is het tegoed snel op, nietwaar? 🙂 Of valt dit onder data-misbruik? Lijkt me sterk, het wordt toch allemaal keurig betaald! Niet te vergelijken met tv kijken via een normaal abonnement, dat dan inderdaad overmatig zwaar belast zou raken, als iedereen dat zomaar deed.
Ik heb begrepen dat daar speciale data-only abonnementen voor zijn met langere nummers dan de gebruikelijke 06 nummers. Ik kan me vaag herinneren dat die met 097 beginnen. Had er ooit één.

PréPaid auto-opwaarderen met 10€ per maand:
Op deze manier, met auto-opwaarderen, lijkt het eigenlijk op een abonnement van 10 euro per maand, maar met tegoed dat niet kan vervallen. Raakt dat toch op, dan kunnen bundels worden gebruikt.

• Wat ik u nog afvraag:
  • Stel dat het toegoed jarenlang oploopt. Is daar een maximum aan tijd of bedrag-hoogte aan?
  • Of kan dat theoretisch oplopen tot in het oneindige, (zolang de prepaid geldig blijft) ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi hpieters,

Je hebt in ieder geval genoeg manieren gevonden om je tegoed te gebruiken, nice! Het tegoed blijft gewoon geldig zolang je simkaart actief is. Er is geen tijd of maximum bedrag aan verbonden. Je kan dus gewoon op deze manier doorgaan als je dat zou willen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten! 🙂

Reageer