Beantwoord

Beltegoed verdwenen oktober

• Doet lekker mee
  • 1 reactie
L.S.,

Waar blijft mijn beltegoed????? Vorige week weer voor € 10 beltegoed gekocht, 1x gebeld met geen gehoor, niet ge-sms't, maar wel alle beltegoed verdwenen, op € 0,28 na. Ik begrijp dat prepaid-klanten totaal geen inzage hebbn in gegevens m.b.t. verbruik, maar dat die gegevens er wel zijn (lekker klantvriendelijk!!!). Graag wil ik weten waaraan ik bijna € 10 kwijt ben geraakt zonder te bellen of SMS'en.....

Pref.
icon

Beste antwoord door Ries 30 mei 2012, 14:45

@Pref
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Het tegoed is opgegaan aan het internetten en klopt het dat je een iPhone in gebruik hebt? Smartphones maken gebruik van het internet en vaak gebeurd dit op de achtergrond. Als je geen gebruik wilt maken van internet dan kun je het beste mobiele data uitzetten. Dit doe je via Instellingen > Algemeen > Netwerk en Mobiele data zet je uit.

Je maakt gebruik van een BlackBerry PrePaid sim en dit betekent dat je nooit meer dan €10,- per kalendermaand kwijt bent voor het internetten.

@Rzr
Het is niet helemaal duidelijk wat je wilt zeggen, kun je het anders zeggen? 🙂
Bekijk origineel

71 reacties

Administratiekosten - jeweet

PS: Wellicht overbodig maar voor de duidelijkheid: ik ben niet van t-mobile
Reputatie 5
@Pref
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Het tegoed is opgegaan aan het internetten en klopt het dat je een iPhone in gebruik hebt? Smartphones maken gebruik van het internet en vaak gebeurd dit op de achtergrond. Als je geen gebruik wilt maken van internet dan kun je het beste mobiele data uitzetten. Dit doe je via Instellingen > Algemeen > Netwerk en Mobiele data zet je uit.

Je maakt gebruik van een BlackBerry PrePaid sim en dit betekent dat je nooit meer dan €10,- per kalendermaand kwijt bent voor het internetten.

@Rzr
Het is niet helemaal duidelijk wat je wilt zeggen, kun je het anders zeggen? 🙂
Bedoel je dat als G3 ingeschakeld staat, er in feite een internetverbinding actief is, waardoor je, zonder überhaupt dat internet te gebruiken (downloaden, surfen o.i.d.) in enkele dagen tijd € 10 kwijt kunt zijn?
Badge +3
@Pref

Als dataverbindingen aan staat en je Wi-Fi is op een gegeven moment niet toereikend dan zal je mobiele internetverbinding het overnemen en dan kan het inderdaad snel gaan met beltegoed vooral als je veel App's hebt op je toestel.
mijn beltegoed gaat steeds weer op zonder dat ik bel of iets ik betaal elke maand 2.50 en ik moet 2x per maand blackberry naar 4000 sturen dus ben steeds dubbel kwijt.

hoe kan dit t-mobile waar ging het fout ?
als dit nog langer zo blijf dan ben ik weg bij jullie en is dat wat jullie willen ???

doe hier iets aan niet alleen voor mij maar ook voor de andere gebruikers!

groetjes
chantal
Badge +3
@loveslady

Je betaalt €2,50 per 30 dagen en ik kan terugzien dat je geen enkele keer te veel hebt betaald. De verwarring ontstaat waarschijnlijk omdat je meerdere malen BLACKBERRY naar 4000 sms-t. Maar wanneer de bundel nog actief staat en je stuur zo een sms om de bundel te activeren dan gaat er geen tegoed af omdat de bundel niet nogmaals kan worden aangezet. Maar je hebt gelijk er is inderdaad veel verwarring omdat internet en de BlackBerry Bundel apart van elkaar liepen.

Om dit te voorkomen in de toekomst kun je er ook voor kiezen om over te stappen op de nieuwe BlacbBerry Bundel. Je betaalt dan eenmalig €12,50 en je krijgt hierbij 350MB internet en toegang tot de BlackBerry Services. Wanneer je de Bundel aanzet is deze 30 dagen geldig of tot dat de 350MB is verbruikt. Je kunt de nieuwe BlackBerry Bundel aanzetten door BB INTERNET te sms-en naar 4000. Kijk voor meer informatie hier. De nieuwe BlackBerry Bundel kun je overigens pas aanzetten wanneer je huidige Bundel is verlopen.
@[url=" ?? loveslady-226732 members forum.t-mobile.nl https:>loveslady Je betaalt €2,50 per 30 dagen en ik kan terugzien dat je geen enkele keer te veel hebt betaald. De verwarring ontstaat waarschijnlijk omdat je meerdere malen BLACKBERRY naar 4000 sms-t. Maar wanneer de bundel nog actief staat en je stuur zo een sms om de bundel te activeren dan gaat er geen tegoed af omdat de bundel niet nogmaals kan worden aangezet. Maar je hebt gelijk er is inderdaad veel verwarring omdat internet en de BlackBerry Bundel apart van elkaar liepen. Om dit te voorkomen in de toekomst kun je er ook voor kiezen om over te stappen op de nieuwe BlacbBerry Bundel. Je betaalt dan eenmalig €12,50 en je krijgt hierbij 350MB internet en toegang tot de BlackBerry Services. Wanneer je de Bundel aanzet is deze 30 dagen geldig of tot dat de 350MB is verbruikt. Je kunt de nieuwe BlackBerry Bundel aanzetten door BB INTERNET te sms-en naar 4000. Kijk voor meer informatie

okee dat snap ik maar ik heb elke 1ste van de maand geen ping enzo en elke 8ste van de maand niet. + ik doe verders niets raars en toch ben ik elke maand weer al me btg kwijt ik snap er niets van me geld is steeds weg en ik heb ook niet elke maand het geld om 2 a 3x opte waarderen.

ik ben het onderhand zat om 2 x per maand zonder ping en watssapp te zitten en elke maan ook nog eens meer dan 1x op te waarderen.
Badge +3
@loveslady

Ik begrijp dat je dit vervelend vindt en daarom adviseer ik je ook om over te stappen naar de nieuwe BlackBerry Internet bundel. Dan hoef je maar 1 keer een sms te sturen en dan is je bundel 30 dagen geldig of tot je internet tegoed van 350MB op is, het maakt dan niet uit wanneer je de sms verstuurt.
Jullie snappen het niet helamaal geloof ik. Ik activeer elke maand op deeerste mijn bb internet bundel, die zou dan 30 dagen geldig moeten zijn maar op elke 8stevan maand moet ik mijn bb internet bundel weer activeren omdat ik dan al niksmeer kan. Er gaat iedere keer beltegoed af zonder dat ik bel ofwat dan ook geld kost. Als ik niet 2 keer activeer dus op de 1ste en 8ste van elke maand dan heb ik gewoon geen internet meer. Dit gaat elke maand zo dus kom niet aan met activeer de nieuwe bb bundel want daar is mijn probleem niet mee opgelost. Ik wil gewoon de eerste opwaardeen mijn internet bundel activeren en niet de 8ste ook nog een keertje.

Mijn internet doet nu helemaal niksen zou dat wel moeten doen dus even het knopje omzetten zodat ik nog gewoon kan internetten tot de30 dagen vanaf de eerste om zijn.
Badge +3
@loveslady

Je hebt een BlackBerry PrePaid en hierbij hoef je internet niet te activeren, er wordt automatisch maximaal 10 euro per kalendermaand afschreven voor internet en dan kun je de rest van die maand gebruik maken van internet. Wanneer je BLACKBERRY sms't naar 4000 activeer je alleen de BlackBerry Bundel voor €2,50 per 30 dagen. Ik zie inderdaad dat je de BlackBerry Bundel altijd rond de 8ste van de maand activeert, maar nooit meerdere malen in een maand. De verwarring ontstaat waarschijnlijk omdat er aan het begin van de maand 10 euro wordt afgeschreven en je rond de 8ste weer een sms krijgt dat je de BlackBerry Bundel dient te activeren. Dit komt omdat internet en de BlackBerry Bundel los van elkaar staan. En daarom gaf ik je het advies om de nieuwe BlackBerry Internet te activeren, waarbij internet en de BlackBerry Bundel samengaan.
Ik heb 23-6  opgewaardeerd met 10 euro ik heb mijn telefoon niet een sgebruikt volgende dag had ik maar 24 cent over, wat is dat nou ik wil weten waar mijn beltegoed blijft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn beltegoed verdwijnt zonder dat ik er gebruik van maak. Ik heb een internet maandbundel. Thuis maak ik gebruik van wifi. Ik bel niet en smst niet. Hoe kan dit?
ik heb voor twee weken terug mijn beltegoed opgewaardeerd met 5 euro van de gespaarde punten

ik kreeg een sms van t, mobile dat de 5 euro er op staat, maar nee hoor geen tegoed er op

is dat te ahterhalen?

gr henny hartog 
Mijn beltegoed verdwijnt zonder dat ik er gebruik van maak. Ik heb een internet maandbundel. Thuis maak ik gebruik van wifi. Ik bel niet en smst niet. Hoe kan dit?

Kan iemand mij aub uitleggen waarom mijn beltegoed spoorloos verdwijnt ??? Ik maak daar helemaal geen gebruik van. Bvd
Badge +3
@puckje

Op 3 juli is er 2 keer naar het buitenland ge-sms't en daardoor is er beltegoed afgeschreven.

@henny hartog

Ik kan zien dat het beltegoed inmiddels is bijgeschreven. Klopt dit?
[quote]@puckje Op 3 juli is er 2 keer naar het buitenland ge-sms't en daardoor is er beltegoed afgeschreven.

Sorry hoor, maar ik heb helemaal niet naar het buitenland ge-smst. Zoals eerder aangegeven gebruik ik mijn beltegoed uitsluitend om mijn internetbundel op te waarderen. Het gaat mij om het bedrag van 53 cent dat spoorloos is verdwenen. Hoeveel kost dan 1 smsje naar het buitenland? Want zelfs als ik 2 smsjes verstuurd zou hebben kom ik niet aan het bedrag van 53 cent. Het is voor mij echt een raadsel.
[QUOTE=Ysammar;959609]@puckje

Op 3 juli is er 2 keer naar het buitenland ge-sms't en daardoor is er beltegoed afgeschreven.

Sorry hoor, maar ik heb helemaal niet naar het buitenland ge-smst. Zoals eerder aangegeven gebruik ik mijn beltegoed uitsluitend om mijn internetbundel op te waarderen. Het gaat mij om het bedrag van 53 cent dat spoorloos is verdwenen. Hoeveel kost dan 1 smsje naar het buitenland? Want zelfs als ik 2 smsjes verstuurd zou hebben kom ik niet aan het bedrag van 53 cent. Het blijft voor mij echt een raadsel.

@puckje

De twee Sms-Berichten zijn bij elkaar € 0,58 cent. Dat is iets meer dan je mist. Wat is precies je vraag?
@puckje De twee Sms-Berichten zijn bij elkaar € 0,58 cent. Dat is iets meer dan je mist. Wat is precies je vraag?

Het probleem is dat mijn beltegoed verdwijnt zonder dat ik er gebruik van maak. De laatste keer is 53 cent spoorloos verdwenen. Ik heb dit gisteren gevraagd en kreeg als antwoord dat ik 2 smsjes naar het buitenland heb verstuurd. Maar ik heb helemaal geen smsjes naar het buitenland gestuurd. Zelfs als dat wel het geval zou zijn dan kom ik niet aan het bedrag van 53 cent. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Het is echt iets van de laatste weken. Dus probeer ik te achterhalen wat er aan de hand is. Mvg
@Puckje,

Een SMS naar het buyitenland betekent: een SMS naar een buitenlands mobiel nummer.

Wanneer iemand uit Zweden met een Zweedse mobiel naast je op de bank zit in Utrecht. Dan wordt het sms-bericht dat je stuurt nog steed berekend als "naar het buitenland", omdat je naat een buitenlands mobiel nummer een SMS stuurt. Het maakt niet uit of die persoon uit het buitenland momenteel in Nederland is. Het gaat om het land waar het telefoonnummer geregistreerd is, waar je een bericht naartoe stuurt.
@puckje

Ik kan me voorstellen dat je dit denkt alleen is het voor je nagekeken en misschien heb je het zelf niet verzonden er zijn in ieder geval vanaf de simkaart van het telefoonnummer waarmee je bent ingelogd 2 keer een sms bericht verzonden naar het buitenland. Mocht het niet zo zijn dan had ik dit ook niet aangegeven.
hallo,

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn prepaid sim, na het opwaarderen verdwijnt mijn beltegoed.
Bij de instellingen van mijn telefoon heb ik bij dataverbinding de optie 'indien nodig' aangevinkt dus ik gebruik ook geen internet..
Kan iemand mij helpen ??
Reputatie 2
hallo,

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn prepaid sim, na het opwaarderen verdwijnt mijn beltegoed.
Bij de instellingen van mijn telefoon heb ik bij dataverbinding de optie 'indien nodig' aangevinkt dus ik gebruik ook geen internet..
Kan iemand mij helpen ??

Nou, volgens mij geef je zelf het antwoord al. Je geeft aan dat je bij de dataverbinding de optie "indien nodig" aanvinkt. Dit houdt dus in, dat "indien nodig" (dus als je geen wifi verbinding hebt) en er een dienst op de achtergrond draait (app o.i.d.) de telefoon verbinding maakt met het internet. Als je dit niet wilt, zet de dataverbinding dat gewoon UIT.
Hallo mensen,

Ik begrijp helaas ook niet hoe het kan dat mijn beltegoed na een paar dagen al bijna op is, terwijl ik niet of nauwelijks gebeld heb en ik 300 bonus SMS-jes had waardoor ik - dacht ik - ook niks voor de SMS-jes die ik gestuurd heb, heb betaald.

Ik wil gebruik maken van ping, what's app, SMS en bellen , wat voor bundel moet ik dan gebruiken en/of welke instellingen moet ik aan of uitzetten? Bedankt voor jullie reactie!
Badge +3
Excuses voor de late reactie:(

@nhka

Wat Dakdoef aangeeft klopt inderdaad. Het beltegoed wordt afgeschreven door internet gebruik!.

@Jopin

Om gebruik te kunnen maken van internet en ping kun je de BlackBerry Internet bundel aanzetten. Je betaalt hier 12,50 voor. Kijk voor meer informatie over deze bundel hier.

Reageer