Beantwoord

Beltegoed verdwenen, scammers en opnemen via ipad.

• 2 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 528 Bekeken

Vraagje. Mijn vriend heeft, net als ik, ook t mobile via prepaid kaart. Al vele jaren, en tevreden. Sinds kort wordt hij veel gescamt vanuit binnen- en buitenland. Hij is blijkbaar op een lijst beland. Hij neemt jullie tips aan en belt niet terug naar die nummers. Hij heeft wel een paar keer opgenomen. En 1 keer ook met zijn ipad. Nu zag hij ineens dat al zijn beltegoed weg is. Kan je je beltegoed verliezen als je wordt gebeld door scammers en opneemt? Of als je opneemt met de ipad vanuit huis waar we een gewone wifi verbinding hebben via ziggo? Is er iets dat we kunnen doen om negatieve financiele gevolgen te voorkomen? Graag zou ik hier een antwoord op willen, ook omdat ik nu zelf ook al zomaar twee keer gebeld ben vanuit Dublin. Ik neem niet op en ken ook niemand in Dublin. Irritant, die scammers. Alvast bedankt.

Brigitte (MissButterfly)
icon

Beste antwoord door Gilbert 2 augustus 2019, 20:40

Hoi Brigitte,

Wat vervelend dat jullie op een spam/scam lijst beland zijn geraakt. Normaliter zou het opnemen van een gesprek voor jullie geen geld moeten kosten. Opnemen via de iPad zou hier ook geen invloed op moeten hebben. Het is namelijk nog steeds de iPhone die het daadwerkelijke gesprek voert. Het zou kunnen zijn dat het wat anders is dat de kosten maakt. Je zou eventueel eens kunnen kijken op Payinfo of je nummer niet gekoppeld is aan een abonnementsdienst. Deze site is veilig, T-Mobile maakt namelijk deel uit van de stichting die het onderhoudt.

Ik weet even niet of je bij prepaid ook ergens een plek hebt waar je het gebruik kan inzien zoals je dat bij een abonnement kan. In het ergste geval kunnen de moderators dit misschien wel inzien.

Hopelijk heb ik je hiermee al een beetje kunnen helpen, zo niet roep gerust, er zijn vast mensen die hier meer over weten dan ik ;)

-Gilbert
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Brigitte,

Wat vervelend dat jullie op een spam/scam lijst beland zijn geraakt. Normaliter zou het opnemen van een gesprek voor jullie geen geld moeten kosten. Opnemen via de iPad zou hier ook geen invloed op moeten hebben. Het is namelijk nog steeds de iPhone die het daadwerkelijke gesprek voert. Het zou kunnen zijn dat het wat anders is dat de kosten maakt. Je zou eventueel eens kunnen kijken op Payinfo of je nummer niet gekoppeld is aan een abonnementsdienst. Deze site is veilig, T-Mobile maakt namelijk deel uit van de stichting die het onderhoudt.

Ik weet even niet of je bij prepaid ook ergens een plek hebt waar je het gebruik kan inzien zoals je dat bij een abonnement kan. In het ergste geval kunnen de moderators dit misschien wel inzien.

Hopelijk heb ik je hiermee al een beetje kunnen helpen, zo niet roep gerust, er zijn vast mensen die hier meer over weten dan ik ;)

-Gilbert

Reageer