Beantwoord

betalen per MB

• 9 november 2019
  • 4 reacties
  • 816 Bekeken

Ik kreeg een SMS dat betalen per MB niet meer geldig was bij mijn prepaid bundel. Dat moest ik opnieuw instellen. Er stond nergens dat dit iets kost. Toch werd er zomaar 1 euro van mijn beltegoed afgeschreven. Hoe zit dit?

icon

Beste antwoord door Hajar 10 november 2019, 12:07

Hi,

Bij contact met internet wordt er 1 euro gebufferd.  De 1 euro wordt alvast gereserveerd voor internetverbruik. Het wordt niet daadwerkelijk van je beltegoed afgeschreven en je kan er straks ook gewoon gebruik van maken, maar in je verbruiksstatus zie je het wel terug.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi,

Bij contact met internet wordt er 1 euro gebufferd.  De 1 euro wordt alvast gereserveerd voor internetverbruik. Het wordt niet daadwerkelijk van je beltegoed afgeschreven en je kan er straks ook gewoon gebruik van maken, maar in je verbruiksstatus zie je het wel terug.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

in mijn gegevens staat betalen per mb aan. maar ik kan niet op internet als ik wifi uitzet en mobiele gegevens aan!

Wat moet ik doen?

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @riannedebruin 

Staat er beltegoed op de simkaart? Krijg je geen 4G bij inschakelen mobiele data maar heb je wel bereik?

Je zou je toestel eens opnieuw kunnen starten of de netwerk instellingen resetten en als niks werkt dan las ik wel in een gerelateerde topic hoe iemand anders het op had gelost. Namelijk door een bundel voor één dag te kopen en dan zie je ook meteen of je 4G dan wel werkt en vervolgens betalen per mb aanzetten na de bundel. (Dus uit en aan zetten werkte voor hem)

Betalen per mb kan je zelf niet uitzetten maar door aankoop van een bundel wordt die optie uitgeschakeld.

Er wordt gezegd dat 1 euro wordt gereserveerd voor betalen per mb voor internetgebruik en het niet daadwerkelijk wordt afgeschreven, maar ik zie nergens dat die euro is gereserveerd. Het is gewoon afgeschreven en dat vind ik raar!

Reageer