Beantwoord

Betalen per MB inschakelen kost 2 euro?

• 19 mei 2020
  • 8 reacties
  • 141 Bekeken

• is een Master Poster
  • 13 reacties

Kreeg van de week een sms dat betalen per MB opnieuw geactiveerd moest worden. Dit heb ik zojuist gedaan, en meteen is er 2 euro beltegoed afgeschreven…. ?????

Graag een verklaring… data staat uit voor die simkaart, is alleen als backup voor het geval mijn zakelijke simkaart eens niet werkt.

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 mei 2020, 14:20

Hallo @EddyK 

Bij contact met internet wordt er 1 euro gebufferd. Je kunt dus nog wel even internetten voordat er opnieuw wordt afgeschreven. De 1 euro wordt alvast gereserveerd voor internetverbruik. Het wordt niet daadwerkelijk van je beltegoed afgeschreven, je ziet het echter wel in je verbruikstatus terug. Het niet verbruikte tegoed blijft gewoon staan.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EddyK 

Bij contact met internet wordt er 1 euro gebufferd. Je kunt dus nog wel even internetten voordat er opnieuw wordt afgeschreven. De 1 euro wordt alvast gereserveerd voor internetverbruik. Het wordt niet daadwerkelijk van je beltegoed afgeschreven, je ziet het echter wel in je verbruikstatus terug. Het niet verbruikte tegoed blijft gewoon staan.

Wie verzint zoiets??? En waarom is dat nergens terug te vinden???

Er is 2 euro afgeschreven trouwen! En het is gewoon van mijn tegoed afgeschreven… niets gereserveerd!

Data staat uit op die simkaart en telefoon is verbonden met wifi, dus er is geen contact geweest via mobiel internet. Instellen heb ik op de website gedaan via de computer…

Die 2 euro ben ik dus gewoon kwijt aangezien ik het waarschijnlijk nooit voor internet ga gebruiken?

OK, 1 euro van de 2 euro is er weer bij zie ik zojuist… nu die andere nog aub.

@Waqqas  Waarom is om 16:09 uur de titel aangepast/verminkt? Nu staat er “etalen"…

Wil ook nog graag antwoord op mijn vraag waarom die euro ingepikt wordt… erg vreemde gang van zaken die nergens op de site (vindbaar) vermeld staat!!!

Reputatie 7
Badge +15

@EddyK ik ben een klant en kan dat niet doen.

Ook hier bij mij thuis heb ik altijd wifi maar er zijn af en toe momenten dat de wifi heel even wat minder is en dan schakelt de telefoon ook even naar 4G, dit zou gebeurt kunnen zijn bij jou.

Over de 1 euro die gebufferd is voor internet, die blijft denk ik gewoon gereserveerd totdat je 1 euro aan internet hebt verbruikt. Een moderator kan je wellicht meer informatie hierbij geven.

@Waqqas Kreeg een mail dat het bericht door jou aangepast is… vandaar.

Zoals ik al schreef staat data voor die simkaart uit, heb 2 simkaarten in m'n telefoon zitten. Data gaat via de andere simkaart en automatisch overschakelen tussen de simkaarten staat uit. Moet data echt eerst met de hand inschakelen voor deze simkaart als ik het zou willen gebruiken.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @EddyK 

Ik heb de titel aangepast.  Ik zie dat er wat verwarring is over de 1 euro buffer. Zoals @Waqqas aangeeft wordt er standaard 1 euro gereserveerd voor internet gebruik ook al maak je nog geen gebruik van. Dit wordt later weer toegevoegd aan je tegoed. Voor nu heb ik die euro alvast toegevoegd aan je tegoed zodat alles hopelijk weer naar wens is!

@Hajar Dank je! Ik denk niet dat ik er snel gebruik van zal maken ;-)

Reageer