Beantwoord

Betalen per MB staat aan maar geen 4G verbinding

Het bundel "Betalen per MB" staat volgens het My T-Mobile dashboard op actief voor m'n pre-paid SIM-kaart. Ook is er nog genoeg beltegoed aanwezig echter krijg ik geen internetverbinding. Het 4G staat aan, maakt ook verbinding. Ik kan zelfs bij de My T-Mobile pagina maar verder niks.
icon

Beste antwoord door Folkert 9 februari 2019, 16:38

Lijkt me geen slecht idee @elsawolf , zo kun je eenmalig de 4G verbinding testen. Een (kleine) bundel verdien je al snel terug.

Bekijk origineel

15 reacties

Betalen per MB staat op de site aan. Maar staat het ook in je telefoon aan? Op mijn Lumia 550 bijvoorbeeld is dat Instellingen /Netwerk en draadloos / Mobiel netwerk en simkaart / Mobiel dataverkeer
Ik kan geen vergelijkbare optie vinden op de telefoon, het is trouwens een Samsung Galaxy J5 (2016) met Android 7.1.1. Ik denk zelf ook niet dat het aan de telefoon licht, hooguit aan de SIM-kaart.
Reputatie 2
Badge +1
https://handleidingen.vodafone.nl/samsung/galaxy-j5/het-toestel-aanpassen/mobiele-data-in-of-uitschakelen/
elsawolf schreef:

Het bundel "Betalen per MB" staat volgens het My T-Mobile dashboard op actief voor m'n pre-paid SIM-kaart. Ook is er nog genoeg beltegoed aanwezig echter krijg ik geen internetverbinding. Het 4G staat aan, maakt ook verbinding. Ik kan zelfs bij de My T-Mobile pagina maar verder niks.

Zoals ik in het begin al zij staat het 4G wel aan, ik krijg alleen geen verbinding met internet pagina's zoals bijvoorbeeld Google. Wel kan ik op de My T-Mobile pagina wat er voor mij op lijkt dat er iets niet klopt met de instellingen aan de kant van T-Mobile.
Reputatie 1
Lijkt er toch op dat je geen tegoed hebt om te kunnen internetten. Je kunt wel bij de T-Mobile pagina om tegoed aan te vullen, dus je instellingen lijken in orde.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Elsa,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je nog tegoed hebt en dat Betalen per MB inderdaad aan staat. Ook heb je geen blokkades dus zou je een goede dataverbinding moeten hebben. Ik denk graag met je mee over een oplossing. Heb je al geprobeerd om je netwerkinstelling te resetten? Dat doe je als volgt instellingen -> algemeen beheer -> Resetten -> Netwerkinstellingen resetten. Heb je de mogelijkheid om een ander simkaart in je toestel te testen en jouw simkaart in een ander toestel? Zo kunnen we achterhalen of het aan je toestel of simkaart ligt.

Ik hoor graag van je!
Ik heb dit uitgeprobeerd echter kon ik alleen een andere kaart in dit apparaat stoppen omdat in dit apparaat alleen een micro simkaart kan en ik alleen een nano simkaart met adapter naar micro simkaart heb uit een andere telefoon(OnePlus 6). Ik kan dus alleen een andere simkaart in m'n Samsung apparaat testen en hierbij werkte het internet uitstekend. Het licht dus niet aan apparaat of instellingen, toch?
Is er een mogelijkheid om een nieuwe simkaart toegestuurd te krijgen?

bedankt voor jullie tijd!
Reputatie 7
Badge +15
@elsawolf volgens mij ben je sneller weer online als je even (mits mogelijk) morgen langs een TM shop gaat? Anders moet je wachten tot de moderators weer reageren.
Fijne avond.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Elsawolf,

Ik kan jou wel een nieuwe simkaart toesturen hoor!

Ik zie wel dat jouw adresgegevens nog niet toegevoegd zijn aan jouw My T-Mobile. Om de simkaart te kunnen opsturen, zou je deze dus kunnen toevoegen. Zodra je dat gedaan hebt kun je het hier even laten weten en dan regel ik het voor jou! Mocht je om privacy-redenen geen adresgegevens willen toevoegen, dan kun je inderdaad langs een T-Shop gaan.

Laat je het weten als ik je de kaart mag opsturen? 🙂
Hi Jaimy,
Als dit de beste oplossing is zou ik dat graag willen, zijn hier nog extra kosten aan verbonden?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Elsawolf,

Nee hoor, geen zorgen, die krijg je van mij vergoed!

Ik zie dat je de adresgegevens inmiddels hebt ingevuld - dankjewel daarvoor - en ik heb daarom direct een simkaart voor jou aangevraagd en de kosten ervan weer aangevuld op jouw beltegoed.

Je vindt de simkaart binnen enkele dagen op je deurmat. Laat je ons weten of die het probleem heeft opgelost? 😃
Helaas helaas, dit heeft niet geholpen,
de gestuurde SIM-kaart werkt na activatie via de T-mobile website niet. Zowel in de eerder genoemde Samsung Galaxy J5 als ook in een oude Samsung Galaxy Young.
In beide apparaten werken andere SIM-kaarten wel normaal. Het zal dus toch aan T-mobile zelf moeten liggen?
Bellen en SMS werken overigens wel gewoon.
Zou het een oplossing kunnen zijn om bijvoorbeeld een XS internet bundel te kopen?
Reputatie 7
Badge +16
Lijkt me geen slecht idee @elsawolf , zo kun je eenmalig de 4G verbinding testen. Een (kleine) bundel verdien je al snel terug.
Reputatie 1
Heb je het op meerdere locaties geprobeerd?
Daarnaast, ik neem aan dat je je momenteel in Nederland bevindt?
Van welke andere providers doen de simkaarten het wel in jouw telefoon?
Tot slot ben ik benieuwd welke APN in je toestel staat ingesteld.
Ik heb een bundel gekocht (Unlimited vandaag) hiermee werkte het 4G perfect, toen deze bundel na een dag niet meer werkte (zoals het natuurlijk hoort) had ik weer de optie om betalen per MB aan te zetten. Hierna werkte alles heel normaal. Het was dus een kwestie van uit en weer aanzetten alleen op een niveau waaraan ik ten eerste niet gedacht had en waar ook geen 'uit' knop was. Het probleem was dus blijkbaar dat het betalen per MB bundel op de een of andere manier niet naar behoren werkte en dat door een ander bundel te kopen ik het betalen per MB bundel weer opnieuw kon gebruiken.

Bedankt allemaal voor jullie hulp, het is dus opgelost.

Edit:
Een optie om betalen per MB in het my T-mobile dashboard uit te kunnen zetten zou dit dus sneller en makkelijker opgelost kunnen hebben, ik hoop dat hier misschien een optie voor kan komen.

Reageer