Vraag

Blackberry Internet maakt geen verbinding

• 30 augustus 2011
  • 397 reacties
  • 29759 Bekeken

Toon eerste reactie

397 reacties

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/sjoester18-163028/" & https://"https://forum.t-mobile.nl/members/royboy010-216515/" & https://"https://forum.t-mobile.nl/members/brx-216511/"

Ik heb jullie de laatste servicebooks toegestuurd en de netwerk instellingen aangepast, willen jullie een battery-pull doen en hierna controleren of jullie gebruik kunnen maken van de services?

Hoi Chris,

Volgensmij heb ik hetzelfde probleem. Sinds gisteren ben ik niet meer in staat mails te beantwoorden!! Ik ontvang wel alle apps en mails , alle tekens staan aan internet, 3G, BB maar de mails kan ik niet versturen! Ook de service books?
Hoop dat je mij kunt helpen.

Groet
Reputatie 6
@Guerjay

Welkom hier bij ons op het Forum!

Ik heb dit voor je gecontroleerd. Ik zie geen verkeerde instellingen. Heb je een battery-pull gedaan om de instellingen opnieuw van het netwerk te halen? Wel heb ik je de laatste servicebooks toegestuurd
Mijn bb curve 8250 geeft steeds aan dat ik geen verbinding kan maken, het later opnieuw moet proberen. Whatsapp is verouderd, geeft hij aan, maar ik kan het niet bijwerken. Er staat rechtsbovenin ook een slotje.... Ik begrijp er niks meer van ! en kan niks meer !! help
Reputatie 6
@XanderNoldus

Je kunt geen gebruik maken van de BlackBerry services omdat je geen BlackBerry voordeelbundel meer geactiveerd hebt. Je kunt deze activeren door 'BB INTERNET AAN' te sms'en naar 4000. De kosten van deze bundel worden met het tegoed verrekend. De bundel is 30 dagen geldig en je krijgt een datategoed van 400 Mb die je deze 30 dagen kunt gebruiken.
Vandaag was mijn huidig prepaid blackberry internet is stopgezet. Ik heb vandaag nog mijn Blackberry Prepaid  Internet Bundel opgeladen en geactiveerd. 
Ik kreeg een smsje dat mijn bundel geactiveerd is maar tot heden heb geen internet.
Is er een storing????:( 
Reputatie 4
Badge +4
@swlips: heeft u nog minimaal €1,- beltegoed over? dit heeft u namelijk wel nodig om gebruik te kunnen maken van internet
@ swlips

Welkom op het T-Mobile Forum!

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik zie dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice en dat we bezig zijn met jouw probleem. Op het moment dat we meer weten zullen we je informeren. Mijn excuses voor het ongemak!
Hallo T-mobile,

Ik heb wi-fi maar kan geen WhatsApp meer gebruiken. Normaliter wel, weten jullie de reden?

Groet,
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Maccarone, dit klinkt als een verlopen BlackBerry bundel, heeft u dit al gecontroleerd?
Reputatie 2
Mijn BlackBerry World doet het niet ik heb een Z10 ...
Hoe los ik dit op ?
Hallo Maccarone, dit klinkt als een verlopen BlackBerry bundel, heeft u dit al gecontroleerd?

dat klopt. maar waarom ben ik opeens maandelijks verplicht een bundel aan te schaffen. Ik heb vaak bundel en na afloop met 0,80ct btg wi-fi als alternatief voor het gebruik van WA etc.
Nu kan dit niet meer?

nog een vraag: ik koop bundel en bel 0x, surf nauwelijks (woordenboek ofzo) en toch altijd ruim voor einddatum bundel, is mijn btg onder de 1 Euro

Groet
Maccracone
Reputatie 4
Badge +4
@Amaka: dat kan goed kloppen, hebben veel meer mensen last van. Is een probleem bij Blackberry, wordt aan gewerkt! maar er is nog geen oplossing.

@Maccarone: Alle data verkeer vanuit een BlackBerry gaat over de (versleutelde) servers van BlackBerry. Met de BB bundel verschaft u uzelf, naast internettoegang, ook de toegang tot deze servers. Als u geen actieve bundel heeft dan gebruikt u beltegoed voor internet.
@Amaka: dat kan goed kloppen, hebben veel meer mensen last van. Is een probleem bij Blackberry, wordt aan gewerkt! maar er is nog geen oplossing.

@Maccarone: Alle data verkeer vanuit een BlackBerry gaat over de (versleutelde) servers van BlackBerry. Met de BB bundel verschaft u uzelf, naast internettoegang, ook de toegang tot deze servers. Als u geen actieve bundel heeft dan gebruikt u beltegoed voor internet.

U snapt mij niet.Normaliter koop ik bundels en ook al bel ik niet en surf ik niet, mijn btg blijft onder de 1Euro midden in de maand. Op het einde vd maand kan ik alleen nog via wi-fi appen. Maar dat kan sinds kort ook niet meer.
Vraag is: waarom gaat mijn btg  op, als ik een actieve bundel heb + niet bel/surf
U bent BB expert, dus hoop dat u het kunt verhelpen...,

gegroet
Reputatie 4
Badge +4
Beste Maccarone,

ik heb geen inzicht in bundels en verbindingen, daar zal een T-mobile medewerker u mee moeten helpen vrees ik. Ik kan dus niet verklaren waarom uw toestel uw BlackBerry bundel niet aanspreekt terwijl dit wel zou moeten.

Het enige wat ik op dat gebied nog kan bedenken is dat u na het vernieuwen van uw bundel minder dan €1,- euro beltegoed hebt gehad, want dan kunt u ook geen gebruik meer maken van internet. Maar u geeft al aan dat u bij het inschakelen van de bundel al meer dan een euro restant heeft.

Dit kan niet aan uw toestel liggen, maar er gaat iets mis in de verbinding als ik het zo lees. Heeft u geen services per ongeluk aanstaan die beltegoed opsnoepen zonder dat u het merkt? U kunt dit controleren op https://www.payinfo.nl
Reputatie 6
@Maccarone

Je maakt gebruik van BlackBerry Bonus SMS en activeert de BlackBerry licentie voor € 2,50. Hiermee kun je 30 dagen gebruik maken van de BlackBerry diensten. De kosten voor gebruik van data/internet worden met het tegoed verrekend, tot een maximum van € 10,- per kalendermaand. Kun je inmiddels weer gebruik maken van de diensten?
@Maccarone

Je maakt gebruik van BlackBerry Bonus SMS en activeert de BlackBerry licentie voor € 2,50. Hiermee kun je 30 dagen gebruik maken van de BlackBerry diensten. De kosten voor gebruik van data/internet worden met het tegoed verrekend, tot een maximum van € 10,- per kalendermaand. Kun je inmiddels weer gebruik maken van de diensten?

Hallo,
Ja ik begrijp het en heb zojuist een bundel. Maar ik vrees dat mijn btg weer op gaat.
Las ergens iets met gegevensservice uitzetten en via de bundel appen. Maar dit lukt niet, want alle services zijn nu uitgeschakeld. wat een gedoe
Ik snap de regeling, alleen snap ik niet dat btg alsnog weggaat na die 10E terwijl ik niet bel en surf enz. Snapt u?
Beste Maccarone,

ik heb geen inzicht in bundels en verbindingen, daar zal een T-mobile medewerker u mee moeten helpen vrees ik. Ik kan dus niet verklaren waarom uw toestel uw BlackBerry bundel niet aanspreekt terwijl dit wel zou moeten.

Het enige wat ik op dat gebied nog kan bedenken is dat u na het vernieuwen van uw bundel minder dan €1,- euro beltegoed hebt gehad, want dan kunt u ook geen gebruik meer maken van internet. Maar u geeft al aan dat u bij het inschakelen van de bundel al meer dan een euro restant heeft.

Dit kan niet aan uw toestel liggen, maar er gaat iets mis in de verbinding als ik het zo lees. Heeft u geen services per ongeluk aanstaan die beltegoed opsnoepen zonder dat u het merkt? U kunt dit controleren op https://www.payinfo.nl

Bedankt voor uw service!
Ja ik snap het ook niet meer. Heb maar weer een nieuwe bundel gekocht. Ik las iets met gegevensservice uitzetten. Maar nu kan ik helemaal niks... Dus die moet wel aan staan? Maar ik vrees dat ik dan in een mum van tijd geen btg meer heb.
Services zoals?
Ik denk dat dat het is. Iets snoept het op. Wnat doe bijna niks met me tel
Reputatie 4
Badge +4
Beste Maccarone,ik heb geen inzicht in bundels en verbindingen, daar zal een T-mobile medewerker u mee moeten helpen vrees ik. Ik kan dus niet verklaren waarom uw toestel uw BlackBerry bundel niet aanspreekt terwijl dit wel zou moeten.Het enige wat ik op dat gebied nog kan bedenken is dat u na het vernieuwen van uw bundel minder dan €1,- euro beltegoed hebt gehad, want dan kunt u ook geen gebruik meer maken van internet. Maar u geeft al aan dat u bij het inschakelen van de bundel al meer dan een euro restant heeft.Dit kan niet aan uw toestel liggen, maar er gaat iets mis in de verbinding als ik het zo lees. Heeft u geen services per ongeluk aanstaan die beltegoed opsnoepen zonder dat u het merkt? U kunt dit controleren op https://www.payinfo.nl Bedankt voor uw service!Ja ik snap het ook niet meer. Heb maar weer een nieuwe bundel gekocht. Ik las iets met gegevensservice uitzetten. Maar nu kan ik helemaal niks... Dus die moet wel aan staan? Maar ik vrees dat ik dan in een mum van tijd geen btg meer heb.Services zoals?Ik denk dat dat het is. Iets snoept het op. Wnat doe bijna niks met me tel

Met de gegevensservices schakel je inderdaad alle internet uit, dan kun je alleen nog maar bellen en smsen, handig voor in het buitenland ;)

Wat Chris076 aangeeft zou wel kunnen verklaren waarom u langzaamaan uw beltegoed kwijtraakt, want dat komt onderaan de streep op hetzelfde neer als de BB bundel.

Voor de BB bundel betaald u per maand 12,50 en dan heeft u internettoegang voor 30 dagen en max 400MB.

Met de BlackBerry Bonus SMS activeert u de BlackBerry licentie voor € 2,50. Hiermee kun je 30 dagen gebruik maken van de BlackBerry diensten.
Maar daarnaast worden de kosten voor gebruik van data/internet met het beltegoed verrekend tot een maximum van € 10,- per kalendermaand. Dus iedere keer als u internet gebruikt (pagina openen, pingen, whatsapp, email) dan kost dat een klein beetje beltegoed.
Beste Maccarone,ik heb geen inzicht in bundels en verbindingen, daar zal een T-mobile medewerker u mee moeten helpen vrees ik. Ik kan dus niet verklaren waarom uw toestel uw BlackBerry bundel niet aanspreekt terwijl dit wel zou moeten.Het enige wat ik op dat gebied nog kan bedenken is dat u na het vernieuwen van uw bundel minder dan €1,- euro beltegoed hebt gehad, want dan kunt u ook geen gebruik meer maken van internet. Maar u geeft al aan dat u bij het inschakelen van de bundel al meer dan een euro restant heeft.Dit kan niet aan uw toestel liggen, maar er gaat iets mis in de verbinding als ik het zo lees. Heeft u geen services per ongeluk aanstaan die beltegoed opsnoepen zonder dat u het merkt? U kunt dit controleren op https://www.payinfo.nl Bedankt voor uw service!Ja ik snap het ook niet meer. Heb maar weer een nieuwe bundel gekocht. Ik las iets met gegevensservice uitzetten. Maar nu kan ik helemaal niks... Dus die moet wel aan staan? Maar ik vrees dat ik dan in een mum van tijd geen btg meer heb.Services zoals?Ik denk dat dat het is. Iets snoept het op. Wnat doe bijna niks met me tel

Met de gegevensservices schakel je inderdaad alle internet uit, dan kun je alleen nog maar bellen en smsen, handig voor in het buitenland ;)

Wat Chris076 aangeeft zou wel kunnen verklaren waarom u langzaamaan uw beltegoed kwijtraakt, want dat komt onderaan de streep op hetzelfde neer als de BB bundel.

Voor de BB bundel betaald u per maand 12,50 en dan heeft u internettoegang voor 30 dagen en max 400MB.

Met de BlackBerry Bonus SMS activeert u de BlackBerry licentie voor € 2,50. Hiermee kun je 30 dagen gebruik maken van de BlackBerry diensten.
Maar daarnaast worden de kosten voor gebruik van data/internet met het beltegoed verrekend tot een maximum van € 10,- per kalendermaand. Dus iedere keer als u internet gebruikt (pagina openen, pingen, whatsapp, email) dan kost dat een klein beetje beltegoed.

dat is mij duidelijk. Maar de bundel dekt toch het internet gebruik tot 400mb? Daarna kost het een klein beetje btg, maar ik verbruik geen 400mb. Heb nu 15E btg -/- 12,50= 2,50 2,50 zou ik einde vd maand moeten hebben, tenzij maandverbruik van > 400mb. 
Halverwege de maand heb ik altijd nog maar 0,80ct o.i.d. payinfo heb ik geen diensten. Ik zal mijn mb in de gaten houden en anders weet ik het niet meer en doe ik de tel weg.
bedankt voor uw hulp!

PS weet u hoe ik thuis alleen gebruik kan maken van wi-fi en niet van andere wi-fi (afsnoepen) of van me btg?
Reputatie 4
Badge +4
Heel vreemde situatie... ik begrijp niet wat er misgaat, want zoals u het beschrijft doet u niks verkeerd...

Chris076, kun jij dit verklaren?

Alleen gebruik maken van wifi kan door mobiel netwerk uit te schakelen, vervolgens wifi in te schakelen en wachten tot hij echt verbinding heeft (dan worden de stip en de boogjes wit afhankelijk van het bereik) en daarna het mobiele netwerk weer in te schakelen.

Mijn eigen toestel doet dit automatisch, maar met deze methode weet je het zeker.
Heel vreemde situatie... ik begrijp niet wat er misgaat, want zoals u het beschrijft doet u niks verkeerd...

Chris076, kun jij dit verklaren?

Alleen gebruik maken van wifi kan door mobiel netwerk uit te schakelen, vervolgens wifi in te schakelen en wachten tot hij echt verbinding heeft (dan worden de stip en de boogjes wit afhankelijk van het bereik) en daarna het mobiele netwerk weer in te schakelen.

Mijn eigen toestel doet dit automatisch, maar met deze methode weet je het zeker.

iig bedankt voor al uw hulp. Normaal reageert men met algemene antwoorden. Bedankt! compliments
Reputatie 4
Badge +4
Bedankt! ik wordt er een beetje verlegen van ;)

Ik vind het jammer dat ik u geen volledige oplossing kan geven...

Ik hoop dat het snel duidelijk wordt wat er nu precies misgaat, want daar ben ik ook erg benieuwd naar

Reageer