Blackberry services: Opnieuw signalen dat er problemen zijn

Reputatie 6
Op het ogenblik krijgen wij signalen binnen dat er problemen zijn met de BlackBerry diensten. We zijn aan het onderzoeken waar de problemen precies liggen en hoe deze opgelost kunnen worden. Zodra er meer bekend is worden jullie hier op de hoogte gehouden. Excuses voor het ontstane ongemak!

RIM heeft bevestigd dat de problemen bij hen liggen, de storing is dezelfde als gisteren. Ze zijn druk bezig dit zo snel mogelijk op te lossen.

http://www.nu.nl/internet/2638440/blackberry-kampt-weer-met-storing.html

Klik hier voor update van 13 oktober 09:25

This topic has been closed for comments

677 reacties

Reputatie 6
@iedereen

RIM heeft officieel aangegeven dat de storing verholpen is! Er kan door de grote hoeveelheid data die verwerkt moet worden nog wel een vertraging zijn in de aflevering van berichten.

http://nl.blackberry.com/serviceupdate/
Ow en nog wat, mensen trek niet zovaak die batterij uit je telefoon, dit kan schade toebrengen aan software and hardware.

Installeer het gratis programma, QuickPull.

QuickPull sluit je telefoon eerst goed af en herstart dan alles zonder dat je problemen kan krijgen.

Je haalt de stroom toch ook niet ineens van je windows pc om af te sluiten?
T-Mobile heeft aangegeven in gesprek te gaan met RIM over compensatie voor gebruikers/klanten.

Verwacht hier niet te veel van, RIM zou dan een precedent creeeren en wereldwijd mensen moeten compenseren.
Wettelijk gezien valt die euvel onder overmacht, en dan is niemand echt aansprakelijk.

Immers klanten kunnen nog wel bellen en smsen, dus noodzaak is niet echt aanwezig.

Maar goed, een compensatie vanaf de kant van T-Mobile zou hun sieren, des te meer omdat wij geen verbintenis met RIM aangaan maar met T-Mobile welke de zorgplicht draagt en verplichting tot optimale service.

Inderdaad WhatsApp en sommige andere diensten/apps werken niet zoals het zou moeten.
Als IT Expert begrijp ik dat er nog kleine bugs zijn, maar aangezien WhatsApp een betaalde dienst is, zou deze met voorrang behandelt moeten worden.
Immers betaal je voor de applicatie.

Ik denk trouwens dat het probleem meer door gebruikers is veroorzaakt wat dit euvel betreft, want veel berichten werden eerder niet verzonden en nu de diensten weer draaien, krijgt RIM een overflow van data binnen welke connectieproblemen kan opleveren.

Ik raad iedereen aan WhatsApp te de-installeren en tot morgen wachten en dan pas herinstalleren.
Als genoeg mensen dit doen kan RIM de data verwerken.
whatsapp ligt er idd uit , rest werkt (traag)
Heel de avond kunnen appen, mail, internetten..<br />
<br />
Maar vanaf 22:30 uur ligt Whatsapp weer op zn gat en verzend hij niets meer..<br />
<br />
Ik word er een beetje onpasselijk van... wat een graf techniek<br />
<br />

<br />
ps, Tmobile, jullie forum tijd loopt een uur achter :')

ik denk zelfs wel twee uur
hier doet de whatss app het niet meer deed het helemaal vanmorgen en vanmiddag begaf die het alles al gedaan iemand een idee??
Reputatie 2
Heel de avond kunnen appen, mail, internetten..

Maar vanaf 22:30 uur ligt Whatsapp weer op zn gat en verzend hij niets meer..

Ik word er een beetje onpasselijk van... wat een graf techniek

ps, Tmobile, jullie forum tijd loopt een uur achter 😂
Reputatie 3
Hier werkt oook weer alles sinds vannacht normaal
Heb wel batterijpull gedaan maar veranderd niets, nog geen internet ...
Bij mij werkt ook alles weer sinds vannacht, internet weigerde nog af en toe vandaag. Maar nu werkt alles weer zoals t hoort.
Reputatie 2
Geachte T-Mobile,

Eerst jullie storingen vanwege het netwerk en nu storingen door RIM zelf.
Ik betaal altijd netjes mijn rekeningen en vaak voor het minimale gebruik van de services door toedoen van jullie en de laatste 3 dagen door toedoen van RIM.
Aangezien ik voor de maximale services betaal voel ik mij erg belazerd maar tot op de dag van vandaag heb ik nooit een vergoeding gevraagd. Het lijkt mij nu ook geheel logisch dat er een vergoeding zou moeten komen voor blackberry-gebruikers. En ja het is feit dat jullie er niks aan de storing van de afgelopen 3 dagen konden doen maar ik vind persoonlijk dat jullie dat dan uit zouden moeten vechten met RIM zelf.

Zelf gaat T-Mobile wel claimen bij RIM. KPN geeft tenminste aan de claim bij RIM te gebruiken om hun gebruikers te compenseren!! Het minste wat T-Mobile kan doen. En het "dubbele contract" wat afgesloten is: 1 bij T-Mobile en 1 bij RIM............ Waar kan er bij RIM geclaimd worden dan? Heb toch echt mijn handtekening onder een T-Mobile contract gezet. Gebruikers claimen bij T-Mobile en die claimt het maar weer bij RIM.. Niets afschuiven op de gebruikers...
Ik heb vanaf gisteravond ongeveer 23 uur, alles weer bruikbaar op de telefoon.
Géén batterijpull gedaan. Alleen even de Watsapp verwijderd omdat die maar bleef zoeken/laden.
vanmorgen weer de whatsapp geinstalleerd en vandaag ging alles boven verwachting supersnel.
No problems tot nu toe (nog)
Geachte T-Mobile,

Eerst jullie storingen vanwege het netwerk en nu storingen door RIM zelf.
Ik betaal altijd netjes mijn rekeningen en vaak voor het minimale gebruik van de services door toedoen van jullie en de laatste 3 dagen door toedoen van RIM.
Aangezien ik voor de maximale services betaal voel ik mij erg belazerd maar tot op de dag van vandaag heb ik nooit een vergoeding gevraagd. Het lijkt mij nu ook geheel logisch dat er een vergoeding zou moeten komen voor blackberry-gebruikers. En ja het is feit dat jullie er niks aan de storing van de afgelopen 3 dagen konden doen maar ik vind persoonlijk dat jullie dat dan uit zouden moeten vechten met RIM zelf.
nou heb wel internet maar wordt steeds trager en me whatss app ligt er alweer uit....
Reputatie 2
Ook hier momenteel geen internet. Weer problemen??
Mijn internet en alles ligt er al weer zo'n 2 uurtjes uit ..
ok....in ieder geval bedankt voor de hulp.

grt. kirsten.
Nog steeds hetzelfde,heb de batterij er ook al uitgehaald,zonder resultaat!!!!!!!!
Nu werkt het,maar wel traag,internet heb ik ook,bedankt voor de hulp(hij staat niet meer op handmatig netwerk)

Karin
Badge +12
@KirstenV96,

Dan kan je het beste even wachten op een reactie van Chris076

deze komt nu niet meer want hij is niet aanwezig zie ik..

@Karin1967,

Geduld houden

zet je toestel eens handmatig op netwerk.
Helaas ....alle twee geprobeerd ( handmatig netwerk zoeken en batt. pull. ) maar het zelfde resultaat.

kirsten.
Volgens mij is het weer zover

Het is nu 18u en weer verzend hij geen whatssapp berichten,vanmiddag nog wel maar ontzettend traag,en ook het internet werkte nog niet.
Ik word er scheitziek van!!!!!!!!!!!!
Badge +12
@JeroenvanL,

Zoek eens handmatig naar het T-mobile netwerk.

Gebeurd er dan wat ?

@Kirsten,

Heb je de batterij al uit je toestel gehaald terwijl hij aanstaat ?
Zoek ook jij eens handmatig naar het T-mobile netwerk.
Beste T-mobile

ik heb gehoord dat de problemen bij BB zijn opgelost, maar ik kan twitter, msn en andere app's alleen gebruiken via wifi ook internetten kan alleen via wifi ( dit was ook al het geval voor de storing bij BB ) mogelijk kunt u mijn instellingen controleren.

bvd kirsten.
Hier werkt ook alles weer goed , wel af en toe met een hik erin
@JeroenvanL,<br />
<br />
Dan kan je het beste even bellen naar T-mobile, die kunnen je dan een refresh sturen, misschien dat het dan weer werkt.<br />
<br />
Krijg je een foutmelding dan?

Ping / Facebook / Whatsapp doen nog evenveel als tijdens de storing (niets)
Internet kan er geen netwerk worden gevonden..