Beantwoord

dagelijks ongelimiteerd prepaid data

• 27 mei 2019
  • 6 reacties
  • 551 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
als ik voor bv 20 dagen elke dag ongelimiteerd prepaid data wil, moet ik dan elke dag dat activeren ?
Toeristen willen dolgraag gebruik maken van jullie supersnel net werk, en daar ook voor betalen,
en nemen ook geen abonnement .
om dan elke dag die handelingen uit te moeten voeren is nogal irritant !!!
of is daar een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Folkert 27 mei 2019, 22:55

Beste ejc,

Ik denk dat toeristen er geen moeite mee hebben om 1 keer per dag INTERNET DAG naar 4000 te sms'en want dat is het enige dat je hoeft te doen.
Inwoners van Nederland kunnen beter een abonnement nemen als ze zo vaak unlimited willen internetten.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste ejc,

Ik denk dat toeristen er geen moeite mee hebben om 1 keer per dag INTERNET DAG naar 4000 te sms'en want dat is het enige dat je hoeft te doen.
Inwoners van Nederland kunnen beter een abonnement nemen als ze zo vaak unlimited willen internetten.

Groet, Folkert
Reputatie 6
Badge +11
Er zal vast wel een Android of iOS applicatie zijn waarmee je het SMSsen kan automatiseren.
Maar je kan je ook afvragen of je wel daadwerkelijk elke dag zo'n gigantische capaciteit nodig hebt. Je kan ook een 2GB o.i.d maandbundel nemen en als dan blijkt dat je een dag b.v. veel meer nodig hebt, kan je er zo'n unlimited dagbundel 'overheen leggen'.

@Folkert Ook voor inwoners van Nederland kan een abonnement veel ongunstiger zijn dan prepaid. Ten eerste is een 'Unlimited' abo maar 5GB per dag. Dat kan al zo veel ergenis opwekken als je b.v. een keer een download groter dan 5GB moet doen, dat je ook voor abo nog een extra unlimited dagbundel zou willen hebben. Ik weet niet of dit voor een Unlimited variant van een Go abo werkt, maar voor kleinere maandcapaciteit heeft dat zin denk ik.

T-Mobile heeft geen maandelijks opzegbare abo's, dus stel je wilt max 2 maanden 'gewoon onbeperkt' mobiel internet dan ben je met een 'Unlimited' abo 372 euro kwijt. Met prepaid 180 euro.
Reputatie 7
Badge +18
Iemand die elke dag unlimited wil zit hoogstwaarschijnlijk de hele dag aan zijn mobiel gekluisterd en dan lijkt me 1 sms sturen toch geen onoverkomelijk probleem.

@tmoesel Geen idee hoe de unlimited prepaid bundel in de praktijk werkt maar als je een (niet unlimited) abonnement hebt en je wilt daar voor 1 dag een unlimited bundel aan toevoegen krijg je ook eerst een dagtegoed en moet je met gratis aanvullers aan de slag. Vraag is of dat bij Prepaid ook zo gaat...

Zie https://www.t-mobile.nl/consumer/media/pdf/voorwaarden/unlimiteddataforaday.pdf
Reputatie 6
Badge +11
Dat unlimited is vooral handig voor unattended use-cases, daarbij is de mobiele telefoon slechts een mobile modem of (HDMI)hub of hotspot. Als je b.v. ergens bent zonder WiFi en ook all niet al te beste 4G dekking van T-Mobile en je wil je laptop in de nacht iets laten downloaden of synchroniseren dan kan het handig zijn als er na 0:00 ook (weer) automatisch internet verbinding is. Wachten tot de ochtend en dan op het downloaden gaan wachten of langer wakker blijven tot net na 0:00 is ook een optie.

Ik zie geen detail beschrijving voor prepaid unlimited for a day, maar ik vrees dat dat ook maar 5GB is nu ik de voorwaarden voor de abo variant lees. Ik ben in ieder geval nog nooit over de 5GB heen gegaan, maar kan wel eens een keer proberen (er zit in ieder geval een snelheidsbeperking op). Een windows upgrade heeft me een keer 18GB gekost (via 4GvT), mede ook omdat waarschijnlijk door de nachtelijke Zwangstrennung er herhaling van download van dezelfde data was.
Reputatie 1
Ik was laatst in zwitserland voor 3 weken, toen daar een lokale Prepaid kaartje gekocht, daar kon je toen mee onbeperkte data weekbundels mee kopen, moet zeggen was wel wel verrekt handig.

Kan mij voorstellen dat zoiets ook hier handig zou zijn, niet alleen voor toeristen,maar ook voor mensen die binnenlands een vakantie houden.

En ja dan is het best wel irritant om dagelijks zo een smsje te moeten sturen. Dus een prepaid weekbundel is misschien niet eens zo een slecht idee.

Uiteraard is zoiets dan niet geschikt voor continue gebruik, want dan ben je altijd goedkoper uit met een sim only.

Maar voor af en toe gebruik en bij speciale gelegenheden, lijkt me best een prima optie.
Reputatie 6
Badge +11
En ja dan is het best wel irritant om dagelijks zo een smsje te moeten sturen. Dus een prepaid weekbundel is misschien niet eens zo een slecht idee.
Unlimited Data Weekend, zie https://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid/bundels

Reageer