Beantwoord

data bundel genoeg om sim kaart te behouden

• 5 juli 2018
  • 2 reacties
  • 452 Bekeken

ik heb voor mijn twee dochters een pre-paid simkaart van T-Mobile. Hun beltegoed is al zo'n beejte op, maar ze hebben dit ook niet nodig. Nu ben ik wel bang dat ze binnenkort een bericht krijgen dat hun sim kaart geblokkeerd gaat worden, omdat ze dus geen data gebruiken en/of bellen/sms-en. Wij bellen onderling gratis in onze 'thuis groep' , en internet doen ze via wifi.
Nu heb ik dus geen zin om voor hun beide 10 euro bel tegoed op te waarderen, want dat is gewoon niet nodig. Nu vroeg ik mij af wat nu de voordeligste optie was om toch het nummer te behouden. Kunnen ze mij bellen, dat ik opneem en dan weer opleg, is dat voldoende contact met het netwerk? Of dat ze even de data verbinding aanzetten?
Mijn ene dochter heeft nog 11 cent en de andere nog 6 cent...
Ook zag ik dat je bundels kunt kopen van rond de 5 euro, die zijn dan een week geldig. Dit zou ook nog een optie zijn, is dat dan ook voldoende om de sim kaart te behouden?
icon

Beste antwoord door fluxsystem 5 juli 2018, 11:34

Hallo Diana.

Je moet altijd binnen 6 maanden, iets hebben gedaan op het netwerk zoals smsen, bellen, internetten.
Je hoeft maar echt heel kort te bellen om het nummer actief te houden.

2 seconden bellen en daarna ophangen zal voldoende moeten zijn, en dat blijft het nummer ook actief en wordt deze niet geblokkeerd.

Als er vragen zijn hoor ik het graag

• Diego
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Diana.

Je moet altijd binnen 6 maanden, iets hebben gedaan op het netwerk zoals smsen, bellen, internetten.
Je hoeft maar echt heel kort te bellen om het nummer actief te houden.

2 seconden bellen en daarna ophangen zal voldoende moeten zijn, en dat blijft het nummer ook actief en wordt deze niet geblokkeerd.

Als er vragen zijn hoor ik het graag

• Diego
Reputatie 7
Badge +18
Je moet 1x in de 6 maanden iets verbruiken maar ik weet niet of onderling gratis bellen daar ook onder valt...

Reageer