Beantwoord

Data usage incorrect

  • 7 december 2019
  • 6 reacties
  • 322 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

My app states I've reached 5815 mb out of my 6gb data allowance and despite not quite having reached my quota, I can reach the internet. My mobile data has bee switched off nearly the whole time and even my mobile confirms I've only used 195 mb this month and not the 6gb T-mobile suggests. I feel rather ripped off. It seems impossible to contact t and mobile 

icon

Beste antwoord door Hajar 8 december 2019, 12:01

Hi @Hansvdw 

I would like to check your data usage. Can you send me a private message with the number you use, name, birth-date, full address and last 4 digits of your account number? The number that is linked to your forum account is a PrePaid number so I’m assuming your question regards a different number. 

Looking forward to your message!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4

What type of phone you have? 6GB and 195MB is a huge difference. Are you sure to have measured the exact same period? Even turning on mobile data for a short while is enough for your phone to use a lot of data. Usually WiFi assist and phone backup functionality cause huge data usage.

Samsung s10 with background data disabled. I'm on holidaysl here and I've had very little use for internet and have had mobile data switched off unless I needed to use itt. I'm an experienced user. On my regular account at home my monthly usage averages less than 6gb a month. Now apparently I've used this amount in amount in 4 days. It just didn't happen and my mobile data usage fumction on my phone backs that up. (yes, for the same period and more  

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hansvdw 

I would like to check your data usage. Can you send me a private message with the number you use, name, birth-date, full address and last 4 digits of your account number? The number that is linked to your forum account is a PrePaid number so I’m assuming your question regards a different number. 

Looking forward to your message!

Reputatie 3
Badge

Hij zegt dat ie hier op vakantie is, dus neem aan dat het juist wel over prepaid gaat.

Bij het kopen van een nieuwe simkaart krijg je 1GB gratis bij je 1 opwaardering, dus waarschijnlijk heeft ie daarna de grootste bundel genomen van 5GB, waardoor ie totaal op 6 GB uitkomt.

Inderdaad, prepaid volgens bovenstaand scenario, bedankt voor het meedenken. Is er ook een betere oplossing waarbij je meer beltegoed krijgt, 20 min is niet erg veel voor een maand voor dat geld. Thuis (in Australia) betaal ik 30 dollar, ongeveer 20 euro voor onbeperkt bellen en onbeperkt SMS en 3gb internet. 

Reputatie 3
Badge

Inderdaad, prepaid volgens bovenstaand scenario, bedankt voor het meedenken. Is er ook een betere oplossing waarbij je meer beltegoed krijgt, 20 min is niet erg veel voor een maand voor dat geld. Thuis (in Australia) betaal ik 30 dollar, ongeveer 20 euro voor onbeperkt bellen en onbeperkt SMS en 3gb internet. 


Ja er zijn momenteel zeker mogelijkheden, maar niet bij t-mobile. Als ik jou was zou ik is een kijkje nemen bij Vodafone prepaid.

 

Je hebt daar grotere prepaid data bundels en ook een 100bel/sms bundel voor 4 euro.

 

T-Mobile is wat betreft prepaid veel te duur voor wat je krijgt. 22,50 voor 5 GB en 20 min, slaat nergens op natuurlijk.

Reageer