Vraag

Doorschakelen PrePaid nummer lukt niet

• 26 februari 2017
  • 28 reacties
  • 3186 Bekeken

Ik probeer mijn prepaid nummer door te schakelen naar een ander 06 nummer (ander toestel).
Bij het intoetsen van de doorschakeling krijg ik de foutmelding: "verbindingsprobleem of ongeldige mmi-code".

Ik heb mijn sim al uit de teefoon verwijderd, telefoon aan/uit gezet. Ik heb de volgende opties geprobeerd:
**21*telefoonnummer#
**21*+316telefoonnummer#
**61*telefoonnummer#
In mijn dual sim toestel lukt het doorschakelen van de andere sim overigens wel. In beide sim slots kan ik de doorschakeling aan/uit zetten.

Hoe kan ik mijn t-mobile prepaid nummer doorschakelen naar een ander 06 nummer?

28 reacties

Ik heb ook nog de opties met één * voor de doorschakeling ipv twee geprobeerd.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Elvee,

Jammer om te lezen dat het niet lukt om de doorschakeling in te stellen! Allereerst heb ik de doorschakelingen in ons systeem gereset voor jou. Kun je nu eens al jouw eventuele doorschakelingen opheffen door de code ##002# in te toetsen en vervolgens de beltoets. Kun je daarna de stappen die uitgelegd staan op deze pagina volgen? Mocht dit niet lukken, kun je jouw simkaart dan eens in een ander toestel doen en het via deze telefoon proberen? Lukt het dan wel?

Ik zie trouwens dat je nog een vrij oud PrePaid prijsplan hebt, Laptop PrePaid. Gezien jouw opwaarderingen in het verleden kun je direct overstappen naar ons PrePaid Voordeel 50% prijsplan. De tarieven zijn een stuk voordeliger dan bij jouw huidige prijsplan. Op deze pagina kun je de tarieven van het nieuwe PrePaid prijsplan vinden. Als je wilt overstappen kan je een SMS sturen met VOORDEEL naar 1414. Je kunt ook je tariefplan wijzigen via My T-Mobile.

Verder zie ik dat je nog gebruik maakt van een bijna prehistorische simkaart 😉 Ik heb daarom een nieuwe simkaart voor je besteld. Je ontvangt deze binnen drie werkdagen op de mat. Vergeet 'm niet eerst te activeren voordat je de simkaart gaat gebruiken. Ik wil je de simkaart kosteloos toesturen, maar op dit moment hebben wij een storing met het intern opwaarderen voor PrePaid klanten. Ik heb je een privébericht gestuurd met twee codes die je zelf kunt opwaarderen. Op die manier ontvang je alsnog de gemaakte kosten voor de simkaart terug in beltegoed 🙂 Het is een beetje een omweg, maar ik wilde je toch een nieuwe simkaart toesturen dus vandaar op deze manier.

Een hoop informatie, lees het even rustig door. Laat je weten of bovenstaande tips hebben geholpen voor de doorschakeling? Anders gaan we op zoek naar een andere oplossing!
Beste Thalina,

Bedankt voor je antwoord.
- Doorschakelingen opheffen door de code ##002# geeft nog steeds dezelfde foutmelding: "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code". Ook de sim in een ander toestel stoppen geeft dezelfde foutmelding.
- een SMS sturen met VOORDEEL naar 1414 geeft de foutmelding (via SMS): "Helaas kunt u niet overstappen naar het door u aangevraagde prijsplan ...."
- www.t-mobile.nl/my/. geeft ook een foutmelding: "Sorry Er is een onverwachte fout opgetreden.
Er is een onverwachte fout opgetreden tijdens het genereren van de opgevraagde pagina."

De simkaart is er een uit november 2010, gekocht bij de aanschaf van een iPad. Ik heb er altijd probleemloos mee kunnen bellen en internetten. Ik wacht de nieuwe simkaart af en kijk of het doorschakelen en wijzigen van het tariefplan daarmee wel lukt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Elvee,

De simkaart afwachten is sowieso handig, want een oude simkaart kan altijd voor problemen zorgen!

Wij kunnen jouw prijsplan voor jou omzetten, maar het is wel handig om even goed de voorwaarden van jouw huidige prijsplan (Laptop PrePaid) door te nemen en die van PrePaid Voordeel. Het is namelijk goed om even te kijken waar je het meeste gebruik van maakt en welke kosten hier aan verbonden zitten. Wij kunnen deze wijziging namelijk niet meer terugdraaien als deze verwerkt is, aangezien het een oud prijsplan betreft. Het zou dan ook zonde zijn als je er later achter komt dat je toch liever Laptop PrePaid had willen houden.

We horen graag wat jouw beslissing is en wat je merkt van de nieuwe simkaart! 🙂
Helaas heeft de nieuwe simkaart het probleem met doorschakelen niet opgelost. In welke telefoon of simkaart-slot ik de sim ook doe, ik blijf de melding krijgen "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI code". De enige MMI code die nu wel werkt is het opvragen van de status van de doorschakeling met ##002#
Het aanpassen van het prijsplan heb ik nog niet geprobeerd. Ik wil eerst de doorschakeling werkend krijgen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Elvee,

Jammer dat de nieuwe simkaart niet gewerkt heeft! :S

Ik heb dit doorgezet naar de technische afdeling, hopelijk weten zij waar dit aan kan liggen. Er is een kans dat het aan het type prijsplan ligt en dat je daardoor deze doorschakeling niet in kunt schakelen. Zij zullen hier hopelijk uitkomst in bieden en aangeven of dit vermoeden klopt. Hopelijk bieden zij gauw duidelijkheid!

Als wij in de tussentijd iets voor jou kunnen doen, laat het dan weten!
Is al bekend wanneer de technische afdeling gaat kijken naar het probleem met doorschakelen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Elvee,

De technische afdeling geeft het volgende aan'; Dit is een laptop prepaid abonnement, daar wordt dit niet op ondersteund. Je kan vanwege jouw prijsplan dus geen doorschakeling activeren. Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid.

Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik het graag! 🙂
De hele procedure van een nieuwe simkaart was dus niet nodig geweest. Vreemd dat de gewone helpdesk deze kennis niet paraat heeft.
Hoe kan ik mijn huidige prijsplan omzetten naar een gewoon pre paid nummer, zodat ik wel kan doorschakelen? Zoals al eerder aangegeven lukt het mij niet zelf mijn prijsplan te wijzigen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi elvee,

Wij kunnen je prijsplan aanpassen naar het PrePaid Voordeel prijsplan. Met jouw akkoord gaan wij hier gelijk mee aan de slag. Let wel op dat je 06-nummer verandert wanneer we deze wijziging doorvoeren.

We wachten je reactie af!
Waarom is het nodig dat mijn 06 nummer wijzigt? Met een nummerwijziging ga ik niet akkoord.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Elvee,

Ik begrijp dat je liever niet wit dat jouw 06-nummer wijzigt. Het is technisch niet mogelijk om jouw huidige PrePaid simkaart om te zetten naar het PrePaid Voordeel prijsplan zonder dat jouw nummer wijzigt. Ik heb het net getest met een testsimkaart en het nummer wordt automatisch veranderd. Dit kan ik niet tegenhouden, anders had ik het zeker voor je gedaan! Maar het goede nieuws is dat ik samen met Issam een oplossing heb bedacht. Het is met een omweg, maar dan kunnen we wel jouw prijsplan wijzigen. Als je het goed vindt, sturen wij jouw een nieuwe PrePaid simkaart op. Vervolgens vraag ik voor jou nummerbehoud aan, zodat jouw huidige 06-nummer wordt overgezet naar deze nieuwe simkaart. Binnen twee werkdagen wordt jouw 06-nummer dan overgezet. Op deze nieuwe PrePaid simkaart zit je dan al automatisch op het PrePaid Voordeel prijsplan. En vervolgens stuur ik jouw een opwaardeercode zodat je ook jouw beltegoed gewoon behoud op deze nieuwe simkaart.

Eigenlijk blijft op deze manier alles hetzelfde, alleen krijg je een nieuwe simkaart en het juiste prijsplan 🙂 Vind je het goed dat ik dit voor jou in orde ga maken? Ik hoor het graag van je!
Dat klinkt als een goede oplossing. Ik ga ervan uit dat voor dit nummerbehoud geen extra kosten in rekening worden gebracht?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Elvee,

Fijn om te horen dat we met deze omweg toch een oplossing hebben! 🙂 Dit kost inderdaad niets extra's, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zou je nog even jouw adres kunnen controleren via My T-Mobile en eventueel aanpassen als het gewijzigd is? Dan weet ik zeker dat ik de simkaart naar het juiste adres stuur.

Zodra je het adres hebt gecontroleerd zal ik nummerbehoud voor je aanvragen en en de simkaart naar je toesturen. Ik zal de aanvraag voor nummerbehoud een paar dagen in de toekomst doen, zodat je zeker weten de simkaart hebt ontvangen. Vervolgens ontvang je hier een bevestiging van met een sms'je en op de dag dat jouw nummer wordt overgezet kun je de nieuwe simkaart gaan gebruiken zodra het bereik op jouw huidige simkaart wegvalt. Gaat helemaal goedkomen!

Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?
Mijn adresgegevens zijn up-to-date.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Elvee,

Bedankt voor het controleren van je gegevens! Ik had een nummerbehoud aanvraag ingevoerd voor aanstaande vrijdag, maar kon de simkaart pas morgen versturen. Dus dit vond ik toch iets te kortdag, voor het geval de post vertraging heeft. Daarom heb ik nu de aanvraag geannuleerd en ga ik 'm morgen opnieuw invoeren en dan voor aankomende maandag 20/0. Dan weten we zeker dat je de simkaart ontvangen hebt 🙂 Je hebt hier vanmiddag wat sms'jes over ontvangen, maar deze kun je dus negeren. Sorry voor de verwarring! De simkaart doe ik morgen op de post en ik doe dan ook de nieuwe nummerbehoud aanvraag. Gaat helemaal goedkomen!

Ik laat het je morgen nog even weten als alles in orde is gemaakt!
Ik krijg zojuist een aantal sms jes binnen over het nummerbehoud. Maar het meest recente sms je verontrust mij:

"Jouw annulering voor Nummerbehoud is door ons verwerkt. Je blijft gebruikmaken van je nieuwe T-Mobile nummer. Groeten, T-Mobile"

Ik wil wél nummerbehoud, zoals ook in de berichten hierboven is toegezegd.
Ik zie dat onze post elkaar net hebben gekruist!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Elvee,

Begrijpelijk dat dit voor verwarring zorgt, sorry hiervoor! Ik denk dat mijn bericht jouw bericht heeft gekruist. Kun je eens naar mijn bovenstaande bericht kijken? :)

EDIT:
Ik zie dat ook dit bericht net jouw bericht heeft gekruist haha. Conclusie is in ieder geval: het gaat goedkomen! 🙂 Morgen maak ik alles voor je in orde!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Elvee,

Nog even een update over het proces: de simkaart wordt vandaag verstuurd, dus die ontvang je hopelijk morgen of vrijdag. Mocht je 'm vrijdag eind van de dag nog niet ontvangen hebben, laat het dan even weten aan ons. Verder heb ik opnieuw nummerbehoud aangevraagd en nu voor de juiste datum 😉 Het duurt altijd even voordat deze is goedgekeurd, maar ik houd het in de gaten vandaag. Zodra het is goedgekeurd ontvang je hierover een sms'je.

Voor nu: geniet van het mooie weer! 🆒 En bij vragen weet je mij te vinden!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Elvee,

Ik zie dat de aanvraag voor nummerbehoud net is goedgekeurd voor 20/03! 🙂 Nu is het dan nog even wachten op de simkaart.
Reputatie 6
Badge +17
Goedemorgen Elvee,

Laat je even weten of je de simkaart gisteren of vandaag ontvangt? 🙂 Alvast een fijn weekend!
Ik heb de simkaart inmiddels ontvangen (nog niet geactiveerd).
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Elvee,

Fijn om te horen dat je de simkaart hebt ontvangen 🙂 Je hoeft deze nieuwe simkaart niet te activeren. Zodra maandag het bereik op jouw huidige simkaart wegvalt, kun je de nieuwe simkaart in jouw toestel doen. Deze simkaart is al geactiveerd. Ik heb net ook gelijk beltegoed toegevoegd aan deze nieuwe simkaart, dus als maandag jouw nummer wordt overgezet is alles meteen in orde.

Laat je maandag weten of het is gelukt? Mocht je er niet uitkomen, stuur dan gerust een bericht maandag. Ik ben dan ook gewoon aan het werk, dus ik help je dan graag verder 🙂
Het is goed gegaan met de nieuwe sim kaart. Ik kan nu doorschakelen.

Helaas is bij het doorvoeren van het nummerbehoud iets anders niet goed gegaan. Ik had geen toegang meer tot diverse menu onderdelen in My t-mobile en ook niet tot het forum. Op advies van de webcare helpdesk (twitter) heb ik nu een nieuw My t-mobile account en nieuw Forum account moeten aanmaken.

Reageer