Beantwoord

Gebeld naar 1885

zie op mijn bel tegoed dat ik heb gebelt met nr 1885
voor 14, 95 euro maar ik heb dit nummer niet gebeld
nummer is ook niet bekend ????
wat is dit en waarom
groetjes ed klees
icon

Beste antwoord door CrisTien 20 juni 2018, 19:54

Beste Peukevreugd, 1885 is een doorverbind nummer naar vervoerders NS, Connexxion enz.
heb je die soms gebeld?
Die lui vragen € 1,- per minuut met een starttarief van 4,5 cent.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Beste Peukevreugd, 1885 is een doorverbind nummer naar vervoerders NS, Connexxion enz.
heb je die soms gebeld?
Die lui vragen € 1,- per minuut met een starttarief van 4,5 cent.
nee niet gebeld
heb er gisteren naar toe gebeld om te horen wat dat was
wist niet eens wat het was
wat nu
groetjes ed
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ed,

Ik kan me voorstellen dat je heel graag wilt weten waar deze kosten vandaan komen! Ik heb meteen even met jou meegezocht en zie inderdaad dat het een soort doorverbindnummer is. Zover ik zie is het volgens mij niet officiëel van een vervoersbedrijf. Zou je eens kunnen kijken of je op 12-06-2018 een ander service-nummer hebt gebeld, wat wellicht is doorverbonden of iets dergelijks?

Mocht je echt nergens mee gebeld hebben, dan wil ik er graag voor jou verder in gaan duiken. Laat het me maar weten Ed!
ben gebeld door tmobiel wordt uit gezocht
Reputatie 7
Badge +19
Oh, kijk! Dat is fijn. Dan komt het sowieso helemaal goed.

Je bent in elk geval welkom op de Community als wij je nog ergens mee kunnen helpen!
zie op mijn bel tegoed dat ik heb gebelt met nr 1885
voor 14, 95 euro maar ik heb dit nummer niet gebeld
nummer is ook niet bekend ????
wat is dit en waarom
groetjes ed klees

Ik heb precies hetzelfde. Op mijn factuur zie ik dat ik op 04-07-2018 een servicenummer heb gebeld 1885, 14:50 min wat € 14,83 kost. Dit nummer heb ik niet gebeld en is bij mij ook niet bekend. Op dat moment was ik ook aan het werk, dus kan ik dit ook niet gebeld hebben. Hoe nu verder?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Claudia,

Een opmerkelijk voorval! Dat gaan we tot op de bodem uitzoeken.

Het nummer lijkt van Telefonie-service.nl te zijn, een website waarbij je doorgeschakeld wordt naar de klantenservice van een bedrijf. Het is mij niet helemaal helder hoe dit dan precies werkt, maar je betaalt er wel flink voor. Het bedrag wat jij noemt, kom dan ook overeen met de tarieven die zij rekenen. Heb je misschien gedacht dat je via hen een klantenservice belde waar geen of lage kosten voor gerekend werden, maar dat dit niet het geval is? Zou je kunnen aangeven wat er in jouw oproepgeschiedenis staat, op dat moment? Het gesprek is namelijk wel bij ons geregistreerd, dus dit zou plaatsgevonden moeten hebben. Het is dan ook opvallend dat je het niet herkent, dus laten we dit verder nalopen! Ik ben benieuwd naar jouw reactie!
Ik bel nooit een klantenservice en kan het mij ook echt niet herinneren. Mijn oproep geschiedenis gaat tot 29-07-2018, dus kan daar verder niets in terugvinden.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Claudia,

Dat is helemaal duidelijk! Ik heb dit gelijk doorgezet naar de afdeling die dit bij ons kan controleren. Zij pakken dit zo spoedig mogelijk op, gaan dit uitzoeken en laten dan ook weten wat de uitkomst is. Het kan zijn dat zij contact met je opnemen en dit gebeurt met een afgeschermd nummer. Dan weet je dat wij dat kunnen zijn, wanneer je gebeld wordt. 🙂

Als je in de tussentijd vragen hebt, laat het ons gerust weten!
Hallo,

Ik kijk zojuist op mijn factuur in de mail en die dat er op 24-10-2018 €29,96 is afgeschreven door het servicenummer 1885 waar ik 24 min mee gebeld zou moeten hebben?! Ik weet van niks en schrik van dit enorme bedrag. Hoe kan dit? 😢

Vriendelijke groet,
Patricia
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Patricia,

Dat is altijd even schrikken, als er gebeld is met een nummer waarvan je niet wist dat er kosten aan verbonden zitten. Het gesprek is bij ons wel geregistreerd op jouw simkaart, dus dit houdt in dat het gesprek vanaf dat nummer is gevoerd. Het telefoonnummer (0900-) 1885 is een servicenummer waarbij je doorverbonden wordt en hier zitten kosten aan verbonden. Servicenummers vallen niet binnen de belbundel, dus de kosten van dergelijke nummers kan erg oplopen. Het is dan altijd ook goed om even na te gaan wat de kosten zijn van zo'n servicenummer, want er zijn vaak wel goedkopere opties om contact met bedrijven op te nemen.

Mochten we je nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het ons gerust weten, we helpen je er graag bij verder!
Ik bekeek zojuist mijn factuur, ook bij mij staat er 1885 met de totale kosten van €13,22
Ik kan mij alleen echt niet herinneren wat dat dan is? Hierboven lees ik dat veel mensen zeggen NS klantenservice, daar heb ik niet naar gebeld, sterker nog klantenservice van NS is gratis nummer... Kan iemand mij helpen achterhalen wat 1885 zou kunnen betekenen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fati,

Eigenlijk heeft David het hierboven al uitgelegd. 1885 is een service nummer waarbij je doorverbonden wordt met een bedrijf naar keuze. Hier zijn dus kosten aan verbonden. Het gesprek staat geregistreerd op de simkaart en heeft 13.20min geduurd vandaar dat je hogere kosten hebt gemaakt. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Hallo,
ik kreeg vanavond een sms bericht dat mijn factuur rekening klaar stond.
Tot mijn verbazing zag ik dat deze veel hoger was dan afgelopen maanden. Ik ben op onderzoekt uitgegaan. En kwam achter dat er ene servicenummer 1885 gebeld was door mij. Even googelen dat het een servicenummer voor openbare vervoer was.
Ik heb nooit naar deze servicenummer gebeld. Ik reis nooit met openbaar vervoer. Laat staan te bellen voor informatie.
Ik betaald altijd netjes mij facturen, maar vind deze keer van de zote, dat het ineens 10 euro duurder is.

Met vriendelijk groet
Dhr. P.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Steve,

Ik begrijp dat je ervan kan schrikken. Zoals ik hierboven ook aangeef is 1885 geen nummer voor openbaar vervoer, maar een service nummer die je doorverbindt naar een bedrijf naar keuze. Als je mij een privébericht stuurt met je 06-nummer, naam, geboortedatum, adres en laatste 5 cijfers van je iban dan kijk ik graag met je mee naar je factuur.
Ook op mijn rekening febr. 44€ voor 44 min bellen!! ik weet van niets, begrijp er helemaal niks van.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @MargoJilleba,

Ik heb op jouw eigen topic gereageerd, net als onze Superuser CrisTien. Het is niet de bedoeling dat je meerdere malen hetzelfde bericht plaatst, aangezien dit als spammen wordt gezien. Je kunt in jouw eigen topic reageren.

Reageer