Beantwoord

Geen gratis 250 MB bij PrePaid opwaardering van 5 euro

  • 26 januari 2016
  • 9 reacties
  • 505 Bekeken

Mijn zoon heeft het prepaid voordeelplan. Dan geldt: bij elke opwaardering automatisch 250 MB gratis erbij, 30 dagen geldig. Zie de pagina voor prepaid voordeel:
https://www.t-mobile.nl/prepaid/tarieven/prepaid-voordeel
Daar is verder geen beperking zoals minimumbedrag of andere voorwaarden te lezen.

Maar elke keer als ik via mytmobile op de myfamily pagina mijn zoon een opwaardering van 5,- euro overmaak, krijgt hij wel het beltegoed maar niet de beloofde MB's.
Dit is al 4 keer achter elkaar fout gegaan
De eerste en tweede keer heb ik het bij de klantenservice aangekaart, ze gaven aan dat het een fout was en hebben deze 2x 250 MB toen alsnog toegekend.
De derde keer heeft de klantenservice weer aangegeven dat het fout was en beloofd dat het alsnog toegekend zou worden, dit is niet gebeurd. Ook zou een specialist hiermee intern aan de slag gaan.
Nu is het de vierde keer wéér niet toegekend.

Uiteraard zou mijn zoon de MB's alsnog graag ontvangen, maar belangrijker is dat dit voortaan wel goed gaat bij elke opwaardering.

Hoe kan ik dit het beste laten oplossen?
Speelt dit niet bij meer personen?
icon

Beste antwoord door Thalina 28 januari 2016, 10:11

Hoi Homerus,

Allereerst welkom op het forum! Heb je al een kijkje genomen in het voorstel topic? We vinden het leuk om je beter te leren kennen!

Terug naar je vraag! Ik zie dat onze klantexpert Michel al het een en ander heeft verteld. In jouw situatie zit het iets anders. Als je in de winkel of online wilt opwaarderen gaat dit vanaf 10 euro. Dit heet een commercieel opwaardering. Bij al deze opwaarderingen krijg je de gratis MB's van de actie. Vandaar dat er ook in de voorwaarden staat 'vanaf 10 euro', want deze opwaarderingen zijn altijd al minimaal 10 euro.

Als je via Friends & Family opwaardeert voor iemand anders, dan kun je al opwaarderen vanaf 5 euro. Het gaat daarnaast ook om een ander soort opwaardering. Hierdoor valt de opwaardering buiten de actie van 250MB gratis. Ook omdat het onder de 10 euro is. Mijn collega's hebben dit helaas over het hoofd gezien en zijn coulant geweest om alsnog de MB's toe te voegen. Het klopt dus dat hij deze MB's niet ontvangt bij deze opwaardering en ik kan ze helaas ook niet toevoegen vanwege deze voorwaarden. Misschien is het een idee om voortaan via deze pagina op te waarderen voor je zoon, dan ontvang hij wel de MB's van de actie.

Daarnaast kan ik je dat we vanaf 1 februari T-Mobile Samen introduceren, een opvolger van Friends & Family. Daarmee krijg je nog meer voordeel en T-Mobile Samen is gratis. Jullie bellen daarmee onderling gratis binnen Nederland. Misschien is het een idee om daar naar over te stappen? Op deze pagina kun je meer informatie vinden, ook wat de verschillen zijn tussen T-Mobile Samen en Friends & Family.

Hopelijk geeft mijn antwoord meer duidelijkheid! Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Bekijk origineel

9 reacties

Ja klopt heb ik geprobeerd en kreeg 50 minuten gratis erbij en 250 mb geen actie meer volgens mij
Reputatie 3
Beste Homerus,

Hartelijk welkom op het forum van T-Mobile!

Erg vervelend, dat u zoon na elke opwaardering van € 5,- niet de bonus krijgt van 250 MB, terwijl daar niet duidelijk over wordt gecommuniceerd via de website.
Dankzij een paar telefoontjes naar de klantenservice, heeft u zoon toch nog gratis 2 X 250 MB toegekend gekregen, wat uiteraard fijn is maar helaas niet klopt met de geldende actievoorwaarden.

Want ik heb na lang zoeken (want het is inderdaad lastig vindbaar), de geldende actievoorwaarden gevonden, waaraan je moet voldoen om die gratis 250 MB te ontvangen.
Hierin wordt helaas ook vermeld, dat je deze gratis 250 MB ontvangt na elke opwaardering vanaf € 10,- , en dus niet bij een opwaardering van € 5,-.
Dit verklaart dus ook, waarom u zoon niet na elke opwaardering van € 5,- , die gratis 250 MB heeft toegekend gekregen.
Ook erg vervelend, dat er enkele medewerkers van de telefonische klantenservice, niet op de hoogte zijn van de actievoorwaarden die gelden voor deze gratis bonus actie.
Waardoor u zoon dus extra mazzel heeft, met die gratis 2 X 250 MB die hij achteraf nog heeft gekregen.

Hier de actievoorwaarden, om in aanmerking te komen voor die gratis 250 MB bij elke opwaardering.

Waarom T - Mobile deze bonus niet geeft bij een opwaardering van € 5,- is mij ook niet helemaal duidelijk, gezien er wel wordt vermeld "bij elke opwaardering".
Wat mij betreft, zou dit inderdaad beter vermeld moeten worden op de prepaid pagina, met daarbij een link naar de actievoorwaarden.

Hoop dat ik hierbij de nodige duidelijkheid heb gegeven, ook al is dit waarschijnlijk niet direct het antwoord waarop u zat te wachten.
Reputatie 3
Om verwarring te voorkomen!
De actie "gratis 250 MB" na elke opwaardering (vanaf € 10,-) is nog gewoon actief.
Dank voor uw snelle reactie!
Uit de link naar de actievoorwaarden (deze had ik al gevonden) begrijp ik dat dat een tijdelijke actie is voor ALLE prepaid klanten is.

Maar mijn zoon heb ik juist overgezet naar het Voordeelplan en op de bijbehorende webpagina staat duidelijk dat het voor iedere opwaardering geldt, zonder een voorwaarde van een minimum van 10,- of andere voetnoot. Daar waren de klantenservice medewerkers het ook mee eens.

Alleen de niet-"Prepaid-voordeelplan"klanten hebben mijns inziens voordeel aan deze tijdelijke actie (250 MB bij tenminste 10,- opwaardering) welke u stuurde, want voor "Prepaid-voordeelplan"klanten geldt toch duidelijk dit altijd al bij iedere(!) opwaardering moet worden toegekend?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Homerus,

Allereerst welkom op het forum! Heb je al een kijkje genomen in het voorstel topic? We vinden het leuk om je beter te leren kennen!

Terug naar je vraag! Ik zie dat onze klantexpert Michel al het een en ander heeft verteld. In jouw situatie zit het iets anders. Als je in de winkel of online wilt opwaarderen gaat dit vanaf 10 euro. Dit heet een commercieel opwaardering. Bij al deze opwaarderingen krijg je de gratis MB's van de actie. Vandaar dat er ook in de voorwaarden staat 'vanaf 10 euro', want deze opwaarderingen zijn altijd al minimaal 10 euro.

Als je via Friends & Family opwaardeert voor iemand anders, dan kun je al opwaarderen vanaf 5 euro. Het gaat daarnaast ook om een ander soort opwaardering. Hierdoor valt de opwaardering buiten de actie van 250MB gratis. Ook omdat het onder de 10 euro is. Mijn collega's hebben dit helaas over het hoofd gezien en zijn coulant geweest om alsnog de MB's toe te voegen. Het klopt dus dat hij deze MB's niet ontvangt bij deze opwaardering en ik kan ze helaas ook niet toevoegen vanwege deze voorwaarden. Misschien is het een idee om voortaan via deze pagina op te waarderen voor je zoon, dan ontvang hij wel de MB's van de actie.

Daarnaast kan ik je dat we vanaf 1 februari T-Mobile Samen introduceren, een opvolger van Friends & Family. Daarmee krijg je nog meer voordeel en T-Mobile Samen is gratis. Jullie bellen daarmee onderling gratis binnen Nederland. Misschien is het een idee om daar naar over te stappen? Op deze pagina kun je meer informatie vinden, ook wat de verschillen zijn tussen T-Mobile Samen en Friends & Family.

Hopelijk geeft mijn antwoord meer duidelijkheid! Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Beste Thalina,

Dank voor je antwoord.

Waarschijnlijk is mijn punt niet duidelijk; het gaat mij specifiek om Voordeelplan gebruikers. Voor de deelnemers van het prepaid Voordeelplan is op de bijbehorende pagina duidelijk te lezen dat er altijd(!) 250MB wordt toegekend bij iedere(!) opwaardering zonder voorwaarde. Je kunt dit niet anders lezen dan dat dat ook moet gelden voor een opwaardering voor 5,-. Zie:


Gratis 250 MB bij elke opwaardering. Deze extra's zijn 30 dagen geldig alleen binnen Nederland (service- en premiumnummers uitgesloten).

De voorwaarde waar jij en jouw collega naar verwijzen ken ik (ben ik in mijn vorige reactie al op ingegaan), de T-Mobile Samen ken ook.
Maar bij Voordeelplan staat gewoon letterlijk dat elke opwaardering wordt beloond met 250 MB zonder uitzondering/voorwaarde.

Alvast dank voor je reactie.

PS. Wat me opvalt is dat naam van mijn topic inmiddels -niet door mij- is aangepast van:
- Prepaid Voordeel "bij iedere opwaardering gratis 250 mb": werkt niet bij 5,- opwaardering?
- Geen gratis 250 MB bij PrePaid opwaardering van 5 euro
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Homerus,

Goed dat je dit nog even aangeeft! Het was mij inderdaad nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelde, maar nu wel. Ik ben gelijk naar mijn collega gelopen die verantwoordelijk is voor deze PrePaid-pagina op onze website. Zij gaat er zo snel mogelijk naar kijken en de voorwaarden toevoegen. Bedankt voor je oplettendheid!

Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag!
Laat die "bij iedere opwaardering gratis 250 mb" nou één van de redenen zijn waarom ik mijn kinderen op het Voordeel plan had overgezet en af en toe 5,- opwaardeer, maar ik begrijp dat jullie nu dus voorwaarden gaan toevoegen dat er een minimum van 10,- vermeld wordt.

Wel jammer, want uiteraard is dat niet helemaal wat ik hoopte te bereiken (we dachten dat we MB's tegoed hadden en dat we altijd op deze manier met 5,- bel- en datategoed konden opwaarderen). In plaats daarvan wijzigen jullie nu de vermelde voorwaarden... Maar daarmee wordt in ieder geval de onduidelijkheid wel weggenomen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Homerus,

Begrijpelijk dat je voor PrePaid Voordeel hebt gekozen vanwege de actie met de gratis 250MB. Dat is natuurlijk ook een mooie actie! Ik begrijp ook dat het verwarrend kan overkomen, maar ik wil wel benadrukken dat de voorwaarden niet opeens zijn toegevoegd of aangepast. Deze actie loopt al een tijdje en altijd al krijg je pas 250MB vanaf een opwaardering met 10 euro.

Hiervoor is gekozen omdat bijna iedereen via een winkel of online opwaardeert en dat kan pas vanaf 10 euro. Ik heb ook nog even nagevraagd aan mijn collega en als je via Friends & Family met 10 euro opwaardeert ontvang je ook de gratis MB's van de actie. Dus ik wil je in ieder geval adviseren om voortaan met 10 euro op te waarderen als dat mogelijk is voor jullie.

We proberen altijd zo helder mogelijk te zijn in onze communicatie, maar zoals ik begrijp uit jouw verhaal was dit aan onze kant niet duidelijk aangegeven. Daarom gaat mijn collega de pagina aanpassen om mogelijke verwarring weg te nemen. Om de situatie toch nog tegemoet te komen heb ik uit coulance 50MB aan je zoon gegeven.

Hopelijk geeft mijn antwoord meer duidelijkheid. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Reageer