Beantwoord

Geen internet meer via Prepaid

Hallo, sinds enkele dagen kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken via 3/4G (enkel via wifi). Ik heb standaard Prepaid. Is er een storing? Iets anders? Ik heb geen instellingen veranderd. Wanneer ik mijn mobiele gegevens inschakel (en wifi uit) zie ik 4G in mijn scherm. Ik kan dit echter niet gebruiken (gaat ook niks van mijn beltegoed af). Enig idee hoe ik dit op kan lossen?
icon

Beste antwoord door Thalina 4 mei 2017, 16:18

Hoi Sandra,

Geen paniek: er is in principe niets veranderd aan jouw PrePaid 🙂 Je hoeft ook niet per se een bundel aan te schaffen om gebruik te kunnen maken van internet. Je kunt zoals Kaassausje al uitlegde gewoon kiezen voor Betalen per MB. Dat is precies hetzelfde als hoe het voorheen was. Alleen hebben we deze verandering erin aangebracht omdat we vaak vragen kregen van PrePaid klanten die ongemerkt data verbruikten zonder dat ze dit doorhadden en wilden. Dat is natuurlijk zonde! Daarom hebben we ervoor gekozen om PrePaid internet in Nederland hetzelfde te laten werken als in het buitenland: wanneer je wilt internetten laat de browser van het toestel automatisch een landingspagina zien. Hier kan je kiezen uit:
• een bundel
• betalen per MB
• geen internet

Je moet dus nu aangeven dat je wilt betalen per MB, dan gaat jouw internetverbruik gewoon van jouw beltegoed af. Net zoals voorheen 🙂 Het heeft als groot voordeel dat datagebruik niet ongemerkt uit het tegoed gaat snoepen als bijvoorbeeld jouw bundel op is (bijvoorbeeld 's nachts) of als je vergeten bent jouw data uit te zetten. Meer over de wijzigingen bij PrePaid vind je in dit topic.

Ik zou het jammer vinden als je om deze reden ons zou verlaten! We hebben het juist ingevoerd om onze klanten te beschermen tegen onverwachte kosten. Omdat ik begrijp uit jouw verhaal dat je niet goed had begrepen dat je gewoon op de normale manier kon blijven internetten en daarom een bundel hebt aangeschaft, heb ik jouw internetbundel uit coulance vergoed. Ik heb dit toegevoegd aan jouw beltegoed. Ik hoop dat je blij bent met deze oplossing!

Ik hoop dat bovenstaande informatie wat meer duidelijkheid geeft. Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, ik help je graag!

Bekijk origineel

23 reacties

David schreef:

Hoi Spockje,

Begrijp ik het goed als je eerst internet hebt ingesteld, toen besloot op te waarderen en daar bent gebleven? Het klinkt dan eigenlijk alsof het opwaarderen het proces om internet aan te zetten heeft onderbroken. Je kunt in dat geval dan ook het beste even de instructies uit het topic opnieuw doornemen, zodat je internet kiest op jouw toestel. Dit kan dus met een bundel of met betalen per MB, dat is wat je zelf net het handigst vindt! :)

Mocht het niet lukken, stuur mij dan in een privébericht even jouw telefoonnummer, dan kan ik kijken wat er aan de hand is. Een screenshot van het scherm voor het internet zou in dat geval ook handig zijn, maar die kun je dan weer in een reactie in dit topic achterlaten. Zorg er dan wel voor dat je privégegevens onleesbaar maakt.

We zien je bericht graag spoedig tegemoet, Spockje!

Maandag nog eens de stappen gedaan die ik altijd doe,en wat denk je laat hij het toch doen,dus evengoed bedankt David voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Spockje,

Begrijp ik het goed als je eerst internet hebt ingesteld, toen besloot op te waarderen en daar bent gebleven? Het klinkt dan eigenlijk alsof het opwaarderen het proces om internet aan te zetten heeft onderbroken. Je kunt in dat geval dan ook het beste even de instructies uit het topic opnieuw doornemen, zodat je internet kiest op jouw toestel. Dit kan dus met een bundel of met betalen per MB, dat is wat je zelf net het handigst vindt! 🙂

Mocht het niet lukken, stuur mij dan in een privébericht even jouw telefoonnummer, dan kan ik kijken wat er aan de hand is. Een screenshot van het scherm voor het internet zou in dat geval ook handig zijn, maar die kun je dan weer in een reactie in dit topic achterlaten. Zorg er dan wel voor dat je privégegevens onleesbaar maakt.

We zien je bericht graag spoedig tegemoet, Spockje!
Ik heb ook het hele proces gedaan wat hier boven staat,behalve bij mijn stond er nog een klein beetje tegoed op en toe heb ik er geld opgezet maar nu gaat nu niet meer naar de volgende pagina er staat alleen hoeveel mijn PrePaid tegoed is.
wat nu??????.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Druivensapje,

Kan gebeuren 🙂 Laat je weten of het met de tips van Müberra is gelukt?
@Muberra : Ik zie nu je reactie en ik ga dat eens proberen :-S
Dank je tmoesel en matti100. Duidelijke uitleg. Ik begrijp nu waar het probleem zit. Die sms ter bevestiging is ruim een maand oud. Ik moet dus weer het hele proces door :(( Ik weet niet of ik hier zin in heb. Ik overweeg om eens te kijken of het ergens anders eenvoudiger kan.
Reputatie 4
Hoi Druivensapje,

Ik wil meteen Matti100 en TMoesel bedanken voor het meedenken en de tips, super! :D

Misschien heb je dit al geprobeerd, maar ik wil het toch even vragen. Je kunt wel op de landingspagina komen, maar dan moet je WiFi helemaal uitstaan en jouw data helemaal verbruikt zijn. Heb je dat al geprobeerd? Ga naar de volgende de pagina, log in en kies voor " betalen per MB". Als je die optie wilt gebruiken uiteraard. Belangrijk is wel dat eerst al jouw data wordt opgemaakt, anders kan je namelijk niet opnieuw een internetbundel aanschaffen of weer voor 'Betalen per MB' kiezen.

We horen graag van je. 🙂
Druivensapje schreef:

Dank je voor je reactie Matti100. De link naar forumbericht had ik (nog) niet gezien. Ik herken heel veel in wat mex23 en A_N schrijven. En ook jouw aanvullingen hier. Ik heb via mijn mobiel (onder wifi) bij mobiel internetten aangegeven dat ik per Mb wil betalen. Kreeg toen ook een bevestiging per sms. Alleen wanneer ik mobiel internet aanzet, krijg ik niks. Geen t-mobile.nl pagina want geen internet.

druivensapje heeft al een bevestigingssms dat ze per MB wil betalen!

Druivensapje: die sms is maar 1 maand geldig òf 200mb : daarna moet je het hele proces herhalen. Ook na gebruik van prepaidsurprise data moet je weer herbevestigen.
Reputatie 5
Badge +11
@Druivensapje
Na de technische aanpassing van 23 april is prepaid internettoegang min of meer net zo geregeld als dat in hotels vaak het geval is: Je internet verbinding (in dit geval via 2G/3G/4G) werkt maar tot aan T-Mobile's toegangsportaal/betaalportaal (dus eigenlijk niet) en dat zie soms aan dat uitroepteken achter 4G of WiFi symbool.

Je komt alleen maar verder als je via een webbrowser actie onderneemt. Dat kan op de telefoon zelf, maar ook op een andere computer door in je My T-Mobile account internettoegang voor je SIMkaart weer vrij te schakelen.

Met veel telefoons en apps zijn de instellingen zo dat je vanuit een app (b.v. WhatsApp) niet automatisch naar je webbrowser gaat. In dat geval kan je zelf de webbrowser openen en naar willikeurige website gaan, b.v. www.google.com, dan moet je automatisch op https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass uitkomen.
Dank je Matti100 voor je tips. Ik gebruik alleen apps wanneer ik mobiel internet. Voorheen zette ik "mobiel datagebruik" aan en hup ik had 4G. Nu werkt dat niet meer sinds de technische aanpassing. Ik heb geen blokkades ingesteld. En toch blijf ik die 4G met uitroepteken krijgen. Aan de dekking ligt het niet. @T-Mobile was is er mis? Wat doe ik niet goed?
Als je in het buitenland bent, moet je als prepaid klant weer op een andere manier doorgeven aan Tmobile dat je " wilt betalen per MB". Is dat misschien het geval?

En nog een tip: zoek op internet via je browser. Bij mij hielp dat. En heb je gecontroleerd of je BLOKKADES hebt ? Je kunt namelijk op Mytmobile blokkades instellen , waaronder internetgebruik.

Je hebt ook je eigen Instellingen van de telefoon aangepast, dwz mobile datagebruik AAN gezet?
Zie je wel 3G of 4G bovenaan je scherm staan? Dat was in in situatie wel zichtbaar, maar toch werkte het internet niet.
Ik hoop dat Tmobile het een en ander voor je kan nakijken.
Dank je voor je reactie Matti100. De link naar forumbericht had ik (nog) niet gezien. Ik herken heel veel in wat mex23 en A_N schrijven. En ook jouw aanvullingen hier. Ik heb via mijn mobiel (onder wifi) bij mobiel internetten aangegeven dat ik per Mb wil betalen. Kreeg toen ook een bevestiging per sms. Alleen wanneer ik mobiel internet aanzet, krijg ik niks. Geen t-mobile.nl pagina want geen internet.
Hier is nog een andere pagina met uitleg: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/info-internetten-met-prepaid-279108 .
Recept:
- klik de landingspagina https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass .
- Log in.
- kies internetbundel en daarna " betalen per MB".
- kies " volgende en volgende " ( Maw rond dit proces volledig af).
- als het goed is krijg je direct een bevestigingssms. Zie screenshot.

Stel je vragen maar aan mij en geef dmv screenshots door, waar je eventueel bent blijven steken. Screenshots zijn niet mogelijk vanaf je mobiele telefoon, maar je kunt die "betalen per MB" ook aanzetten vanaf de tablet of computer. En dan kun je op het forum wel screenshots ( klik Afbeeldingen en Bladeren) achterlaten.

*Zucht* ik blijf nog steeds een uitroepteken zien bij 4G wanneer ik even mobiel internet wil inschakelen. Ik heb alle adviezen en tips uit deze reacties gelezen en geprobeerd. Ook https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/prepaid-aanpassingen-technische-upgrade-278554/index1.html uitgeplozen. Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar 😞 Kunnen jullie mij helpen zodat ik gewoon weer de trein app kan gebruiken als mijn trein vertraging heeft?
Reputatie 4
Hoi Catantmb, Deianeira en SandraP44,

Zoals mijn collega Thalina hierboven heeft uitgelegd hebben wij dit juist gedaan in het voordeel van onze klanten. Wij willen voorkomen dat er onterecht kosten worden gemaakt vanuit jullie tegoed zonder dat jullie het doorhebben. Het is echt voor de bescherming van onze klanten en daarom zijn er nu 3 mogelijkheden wanneer jullie willen internetten: een bundel aanschaffen, betalen per MB of geen internet. Jullie kunnen blijven internetten als altijd, maar uit voorzorg moeten jullie eerst de manier van internetten aangeven. Kijk voor alle extra informatie in dit topic die wij speciaal voor dit onderwerp hebben aangemaakt.

@Deianeira,

Wat voor bundel heb je precies aangeschaft op 24 april? Ik zie in het systeem dat je nog wel tegoed hebt. Kan jij dit nu ook terugzien? Als je bundel echt opeens weg is, dan zal ik dat voor je oplossen! :)

@Sandra,

Je hebt nu nog 300 MB over om te besteden, want Thalina heeft voor jou de internetbundel vergoed. Dus als je dat eerst opmaakt, dan kan je daarna weer op de normale manier kiezen voor betalen per MB. Het is inderdaad niet fijn als je niet goed wordt geïnformeerd in de T-Shop. Jouw feedback zal ik ook zeker doorzetten.

Voor nu wens ik iedereen een fijn weekend! 🙂
Wederom bedankt voor jullie adviezen!
Thalina, jij bedankt voor je uitvoerig antwoord en oplossing!
Ik schafte vanmiddag de bundel aan in een T-mobile-winkel waar mij werd verteld dat dit de enige mogelijkheid was. Jammer dat men mij niet beter informeerde. Sterker nog, de medewerker wist niets van de wijziging op Prepaid-gebied en raadpleegde de interne site....
Toch weer een vraag: er werd mij door jullie geadviseerd via "de landingspagina" aan te geven dat ik mijn MB's wilde betalen via mijn beltegoed. Dit probeerde ik. Echter, ik kan dit nu niet invoeren omdat ik volgens deze site al een bundel heb. Betekent dit dat ik na deze maand (als mijn bundel verloopt) de wijziging naar betalen via MB's wel in kan voeren? Raak het spoor toch een beetje bijster....
catantmb schreef:

Dag t-mobile

Begrijp ik het goed dat ik vanaf nu elke keer dat mijn internet bundel afloopt moet aangeven dat ik opnieuw een internet bundel wil aanschaffen ipv dat deze automatisch verlengd wordt?
Dat vind ik reuze onhandig, waarom krijg je bij aanschaf niet de keuze of je de bundel wel of niet automatisch wilt verlengen?

HEEL goede Vraag..ik kan nu zelf mijn bundel niet meer oproepen dat op 23 april inging voor 1 maand geldig..opeens zegt mijn App ik heb geen beltegoed , wat echt niet waar is , nu is mijn hele bundel weg , is toch niet normaal , hoezo is T-Mobile nu zo onhandig met alles ..ik vind het geen verbetering en dat niet eens een sms bericht gestuurd wordt dat dingen veranderen is een heel slechte zaak !... 😠
Dag t-mobile

Begrijp ik het goed dat ik vanaf nu elke keer dat mijn internet bundel afloopt moet aangeven dat ik opnieuw een internet bundel wil aanschaffen ipv dat deze automatisch verlengd wordt?
Dat vind ik reuze onhandig, waarom krijg je bij aanschaf niet de keuze of je de bundel wel of niet automatisch wilt verlengen?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Sandra,

Geen paniek: er is in principe niets veranderd aan jouw PrePaid 🙂 Je hoeft ook niet per se een bundel aan te schaffen om gebruik te kunnen maken van internet. Je kunt zoals Kaassausje al uitlegde gewoon kiezen voor Betalen per MB. Dat is precies hetzelfde als hoe het voorheen was. Alleen hebben we deze verandering erin aangebracht omdat we vaak vragen kregen van PrePaid klanten die ongemerkt data verbruikten zonder dat ze dit doorhadden en wilden. Dat is natuurlijk zonde! Daarom hebben we ervoor gekozen om PrePaid internet in Nederland hetzelfde te laten werken als in het buitenland: wanneer je wilt internetten laat de browser van het toestel automatisch een landingspagina zien. Hier kan je kiezen uit:
• een bundel
• betalen per MB
• geen internet

Je moet dus nu aangeven dat je wilt betalen per MB, dan gaat jouw internetverbruik gewoon van jouw beltegoed af. Net zoals voorheen 🙂 Het heeft als groot voordeel dat datagebruik niet ongemerkt uit het tegoed gaat snoepen als bijvoorbeeld jouw bundel op is (bijvoorbeeld 's nachts) of als je vergeten bent jouw data uit te zetten. Meer over de wijzigingen bij PrePaid vind je in dit topic.

Ik zou het jammer vinden als je om deze reden ons zou verlaten! We hebben het juist ingevoerd om onze klanten te beschermen tegen onverwachte kosten. Omdat ik begrijp uit jouw verhaal dat je niet goed had begrepen dat je gewoon op de normale manier kon blijven internetten en daarom een bundel hebt aangeschaft, heb ik jouw internetbundel uit coulance vergoed. Ik heb dit toegevoegd aan jouw beltegoed. Ik hoop dat je blij bent met deze oplossing!

Ik hoop dat bovenstaande informatie wat meer duidelijkheid geeft. Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, ik help je graag!
Sandra, maar het is nog steeds mogelijk om 3G te hebben zonder bundel! Via de " landingspagina" opgeven.
Ik weet nog niet of je dat elke keer moet doen als je internet wil aanzetten. Want dat zou reuze onhandig zijn.
Want als je geen internet hebt, heb je toch ook geen landingspagina? Zie mijn vraag in het hoofdtopic.
Dank jullie voor jullie reactie! Heb nu inderdaad maar een bundel aangeschaft. Erg jammer, want vond de "oude Prepaid" voor mijn kinderen en mijzelf ideaal. Wij verbruikten nooit die 4,90 per maand. Ga me nu verdiepen in andere aanbieders. Thanks!
Sandra,
In de andere topics zie je meer slachtoffers van deze technische aanpassing. Goed om te weten dat het nog steeds mogelijk is, maar jouw keuze voor " Betalen per MB" moet je eerst doorgeven via de " landingspagina". ..., /prepaid-data-pass . Daar moet je kiezen voor "internetbundels" en vervolgens voor " Betalen per MB".
Mij overkwam het afgelopen zondag op een ongelegen moment en EricaL heeft ook een bericht met in de kop de datum "30 april" . Dus misschien dat je deze onderwerpen nog kan terugvinden.
Mijn onderwerp was " sinds-vanmiddag-werkt-3g-niet-meer-op-mijn-prepaid-iphone4s-278490" . En er zijn er nog meer.
Hoi SandraP44, welkom op het klantenforum.

PrePaid heeft heel recent een aantal wijzigingen gehad, in dit topic kun je lezen wat de veranderingen zijn.

Wat betreft internet: dit is ook gewijzigd, je moet eerst een internetbundel aanschaffen of kiezen voor betalen per MB op de landingspagina. Meer informatie over de internet-opties van PrePaid vind je op deze pagina

Reageer