Beantwoord

geen verbinding tussen 2 prepaid telefoons

• 2 januari 2020
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

Ik heb twee telefoons met t-mobile prepaid. Sinds kort kan de ene de andere niet meer bellen en andersom. Wanneer er wordt opgenomen hoor je niets. De andere telefoon blijft doorbellen alsof er niet is opgenomen. Bellen naar anderen kan wel. Hoe ik dit verhelpen? Het is net alsof de twee telefoons tot  één zijn samengevoegd...

icon

Beste antwoord door David 6 januari 2020, 15:28

Hi @MAGOR,

Samensmelten van telefoonnummers doen we niet, maar het is zeker een opmerkelijk probleem! 

Heb je dit probleem op iedere locatie of test je het in dit geval alleen thuis? Ervaren anderen niet dezelfde problemen als ze een van deze telefoonnummers (proberen te) bellen? Heb je de simkaarten toevallig al eens uit de telefoons gehaald en omgewisseld om te kijken of de problemen dan ook blijven? 

Aantal vragen, vooral bedoeld om iets meer info te krijgen, want dit is een probleem wat ik volgens mij nog niet eerder ben tegengekomen.. We zien je reactie vanzelf verschijnen!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MAGOR,

Samensmelten van telefoonnummers doen we niet, maar het is zeker een opmerkelijk probleem! 

Heb je dit probleem op iedere locatie of test je het in dit geval alleen thuis? Ervaren anderen niet dezelfde problemen als ze een van deze telefoonnummers (proberen te) bellen? Heb je de simkaarten toevallig al eens uit de telefoons gehaald en omgewisseld om te kijken of de problemen dan ook blijven? 

Aantal vragen, vooral bedoeld om iets meer info te krijgen, want dit is een probleem wat ik volgens mij nog niet eerder ben tegengekomen.. We zien je reactie vanzelf verschijnen!

Beste David, wat ik er niet bij gezet had is dat we in het buitenland zijn. Half oktober vertrokken naar Frankrijk, sinds begin december in Italië. We hebben het probleem op meerdere locaties. Anderen kunnen ons ook niet bellen, maar wel sms'en. Wij kunnen zelf ook sms'en en internetten. We hebben de simkaarten nog niet gewisseld. Ik heb iets gelezen over een maximum bij EU-data-roaming. Kan het daar iets mee te maken hebben? Groeten

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MAGOR,

De regels voor het EU roamen zijn geldig voor abonnementen, niet voor PrePaid, dus dat is in dit geval niet aan de orde. Heb je op de simkaarten ook al eens handmatig een andere provider geselecteerd om te kijken of dat wel effect heeft? 

Is er toevallig ook nog een andere simkaart in de buurt? Dan zou je daar ook nog mee kunnen testen namelijk en dan weten we direct waar het probleem zit en kunnen we aan de hand daarvan vervolgstappen aangeven. We horen het graag van je!

Reageer