Beantwoord

Geldigheidsduur simkaart

  • 20 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 2995 Bekeken

Hoelang is een simkaart geldig?
icon

Beste antwoord door David 22 augustus 2017, 12:13

Hey PV,

Zolang een simkaart actief gebruikt wordt, blijft deze gewoon actief! In het geval van een abonnement houdt dit in dat de simkaart actief blijft, zolang er een actief abonnement achter zit. Als je het abonnement opzegt, dan kun je er voor kiezen om het telefoonnummer om te laten zetten naar PrePaid of gewoon op te zeggen. In het laatste geval vervalt het nummer dan en dan is de simkaart ook gedeactiveerd. Een simkaart wordt ook gedeactiveerd wanneer je een nieuwe simkaart activeert.

Jouw simkaart is aangesloten op een PrePaidaansluiting, daar gelden dan ook weer aparte regels voor. Voor een simkaart met PrePaid geldt eigenlijk hetzelfde principe: Zolang jij de simkaart actief gebruikt, blijft deze actief. Je moet minstens één keer per 6 maanden een actieve handeling uitvoeren, anders wordt de simkaart gedeactiveerd en wordt het telefoonnummer ook afgesloten. Op deze website vind je precies wat er onder actieve handelingen valt, zodat je weet wat je moet doen om de simkaart actief te houden. We sturen na 5 maanden inactief gebruik ook een SMS, met de mededeling dat je nog 1 maand de tijd hebt. Ik zie echter bij jou dat je SMS'jes van ons geblokkeerd hebt en dit bericht dus niet krijgt. Houd er dan rekening mee dat je dit zelf in de gaten houdt óf de blokkade op de berichten via My T-Mobile verwijdert.

Hopelijk is alles zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we het graag!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey PV,

Zolang een simkaart actief gebruikt wordt, blijft deze gewoon actief! In het geval van een abonnement houdt dit in dat de simkaart actief blijft, zolang er een actief abonnement achter zit. Als je het abonnement opzegt, dan kun je er voor kiezen om het telefoonnummer om te laten zetten naar PrePaid of gewoon op te zeggen. In het laatste geval vervalt het nummer dan en dan is de simkaart ook gedeactiveerd. Een simkaart wordt ook gedeactiveerd wanneer je een nieuwe simkaart activeert.

Jouw simkaart is aangesloten op een PrePaidaansluiting, daar gelden dan ook weer aparte regels voor. Voor een simkaart met PrePaid geldt eigenlijk hetzelfde principe: Zolang jij de simkaart actief gebruikt, blijft deze actief. Je moet minstens één keer per 6 maanden een actieve handeling uitvoeren, anders wordt de simkaart gedeactiveerd en wordt het telefoonnummer ook afgesloten. Op deze website vind je precies wat er onder actieve handelingen valt, zodat je weet wat je moet doen om de simkaart actief te houden. We sturen na 5 maanden inactief gebruik ook een SMS, met de mededeling dat je nog 1 maand de tijd hebt. Ik zie echter bij jou dat je SMS'jes van ons geblokkeerd hebt en dit bericht dus niet krijgt. Houd er dan rekening mee dat je dit zelf in de gaten houdt óf de blokkade op de berichten via My T-Mobile verwijdert.

Hopelijk is alles zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we het graag!
Dank......slotje erop !

Reageer