Beantwoord

Grove fout bij berekening kosten 1233 voicemail

  • 5 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 1210 Bekeken

Als ik met unit-bundel 1233 bel verdwijnen onmiddellijk meer dan 30 units, zelfs als ik onmiddellijk weer opleg. Hoe kan dit? Dit gebeurt steeds, waardoor voicemail onbruikbaar wordt. Wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen? Klantenservice bellen levert niets op. Vind het dubieus.
Misschien een zaak voor de toezichthouder?
icon

Beste antwoord door Hajar 11 september 2018, 09:55

Hi rmc78,

Ik heb gelijk je case erbij gepakt en zie dat deze inmiddels is opgepakt. Ook zijn er twee belpogingen gedaan om jou te bereiken, maar dat was niet gelukt. Volgens het onderzoek is het verbruik correct verwerkt per unit in het systeem. De reden waarom jij hogere kosten maakt is omdat je nog gebruik maakt van het oude prijsplan. Als je wilt kunnen we je prijsplan omzetten naar PrePaid 50% voordeel om kosten te besparen.

Ik hoor graag of je akkoord gaat!
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +13
Beste, alvast een tip lees voortaan goed de adviezen voor gebruikers namen en gebruik niet je 06 nummer
Nu kan iedereen die kwaadwil misbruik maken hiervan, ik heb het gemeld en het word vandaag of morgen gewijzigd voor je.
Kwa voicemail ben je wel gewoon in Nederland?
Ja, fijn Rosan, dank je, dat was niet de bedoeling inderdaad, maar is wel wat er gebeurd als je braaf door de defaults klikt ...en ik kan het zelf daarna niet meer wijzigen lijkt het...

Ik woon en ben (meestal) in Nederland, hopelijk ook "qua voicemail", -what does this even mean?- ik heb als klant niet eens een manier om dat vast te stellen, laat staan in te stellen?
Transparantie is voor mij erg laag. Misschien denkt het systeem wel dat ik nog in Frankrijk ben...

Het probleem bestaat al minstens 4 maanden en zit gewoon aan jullie kant, dat gaf degene die ik belde eigenlijk ook wel toe, maar er werd niets aan gedaan.
Er is blijkbaar iets niet juist geregistreerd, (misschien omdat ik een oude orange klant ben?), ik krijg b.v. ook geen surprises, en akelig weinig inzicht in mijn verbruik, (geen uitsplitsing naar telefoon, sms, internet)?

Het min of meer stiekem opslurpen van het tegoed via het voicemail nummer is echter het meest ergerlijk, het kostte mij geld, en vooral veel te veel aandacht, en dit zelfs nog na een gesprek voor eigen rekening met de klantenservice die niets kan doen, en het zou gewoon nooit hebben mogen gebeuren.
Ik heb mijn voicemail nu voorlopig uitgezet, dat helpt, maar ik zie dat niet als een acceptabele oplossing.


Vriendelijke Groet rmc78
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rmc78,

Dat is inderdaad niet de bedoeling van de unitbundels, in combinatie met jouw voicemail! Daar lijkt in ieder geval iets mis te gaan en dit ga ik direct doorzetten naar onze technische specialisten. Zij kunnen dan gelijk voor je kijken waarom er precies zoveel units worden gebruikt voor een simpel belletje naar jouw voicemail. Zodra zij hier resultaten van hebben, dan krijg je hier gelijk bericht van!

Het klopt dat je bij PrePaid inderdaad slechts een beperkte inzage hebt in het verbruik. Dit is alleen mogelijk bij abonnementen en niet bij aansluitingen met PrePaid. Wat PrePaid Surprise betreft zie ik al gelijk wat er aan de hand is. Je hebt berichten over promoties van ons geblokkeerd. Hier valt PrePaid Surprise ook onder, dus vandaar dat je deze niet ontvangt. Als je hier aan mee wilt doen, moet je toestemming verlenen zodat wij je deze berichten weer kunnen toesturen.

Zodra we nieuws voor je hebben hoor je van ons en als je vragen voor ons hebt, dan weet je ons te vinden!
Ik begin een beetje ongeduldig te raken, wij zijn nu dik een maand verder en nog steeds ben ik 30-40 units kwijt als ik voicemail bel, (zelfs al na enkele seconden) en het probleem treed ook op bij een ander 0024 nummer (e.g. een nummer van t-mobile zelf) . Ik ben vast niet de enige met dit probleem. Dit is niet acceptabel.
Reputatie 7
Badge +20
Hi rmc78,

Ik heb gelijk je case erbij gepakt en zie dat deze inmiddels is opgepakt. Ook zijn er twee belpogingen gedaan om jou te bereiken, maar dat was niet gelukt. Volgens het onderzoek is het verbruik correct verwerkt per unit in het systeem. De reden waarom jij hogere kosten maakt is omdat je nog gebruik maakt van het oude prijsplan. Als je wilt kunnen we je prijsplan omzetten naar PrePaid 50% voordeel om kosten te besparen.

Ik hoor graag of je akkoord gaat!
Beste Hajar,

Men heeft mij wel bereikt, maar er is helaas nog steeds niks opgelost. Ik bel met een unit bundel 100 sms/minuut/MB en raak nog steeds meer dan 30 units kwijt als ik even een 0024 nummer (service or voicemail ) bel, ook al leg ik na een seconde weer op. Dat heeft dus niks met een oud tarief te maken, lijkt me, en zou ook buitensporig duur zijn. 50% korting is leuk, doe maar, maar ik wil natuurlijk ook gewoon met de prepaid unit bundel kunnen bellen tegen de geadverteerde kosten, i.p.v. fantasie prijzen.

Waarom werkt de bundel niet zoals geadverteerd? Ik ben vast niet de enige met dit probleem. En het was ook heel lastig om er achter te komen. Sommige van jullie klanten betalen nu dus buitensporig hoge verborgen kosten. Dat zou jullie ernstig zorgen moeten baren. Dat hoop ik althans.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik heb dit nogmaals doorgestuurd naar onze specialisten en ze gaan er weer naar kijken. Zodra ik meer weer laat ik het je weten!

Reageer