Beantwoord

Herhalende PrePaid internetbundel doet het niet meer


Al tijden heb ik een herhalende internetbundel (wordt dus maandelijks opnieuw op mijn gsm gezet en betaald uit mijn prepaid tegoed).

Gisteren checkte ik mijn internet-tegoed en bleek dat er helemaal geen bundel op mijn telefoon stond. De laatste keer dat mijn bundel voor 30 dagen was "vernieuwd" was op 22 april 2017. Meestal check ik regelmatig hoe het ermee staat, maar dit keer er niet aan gedacht vanwege familieomstandigheden. Zag dus ook dat er geen SMSje is geweest in mei. Dus ik ben hoogst verbaasd, en gefrustreerd ook, dat mijn bundel zo maar uit zichzelf is gestopt 😞 .

Wel heb ik gisteren onmiddellijk een nieuwe bundel gekocht, maar ik kan nergens vinden dat ik dit op herhalend kan instellen. Wat ik wel graag wil, anders moet ik iedere maand zelf opletten wanneer ik een nieuwe moet kopen. Dat is echt onhandig.

Hoe kan ik mijn bundel nu weer herhalend krijgen???
icon

Beste antwoord door Kaassausje 29 mei 2017, 14:15

Hoi Lorene.

PrePaid heeft op 23 april een aantal veranderingen moeten ondergaan. De veelgestelde vragen kun je in dit topic lezen. Voor een antwoord op je vraag quote ik alvast een stukje:

Mijn internetbundel wordt niet meer herhaald, hoe kan dat?
Ons PrePaid platform heeft recent een grote technische update gekregen en daardoor zijn er een aantal dingen veranderd. Eén daarvan is dat de internetbundels niet meer automatisch verlengd worden, maar de verbinding stopt. Je kunt dan zelf kiezen om een nieuwe bundel te nemen. Op deze pagina vind je meer informatie over de internetbundels.

Meer informatie over de aanpassingen van PrePaid kun je in dit topic vinden. Als je nog vragen over deze onderwerpen hebt, mag je ze in één van de gelinkte topics plaatsen. 🙂
Bekijk origineel

18 reacties

Hoi Lorene.

PrePaid heeft op 23 april een aantal veranderingen moeten ondergaan. De veelgestelde vragen kun je in dit topic lezen. Voor een antwoord op je vraag quote ik alvast een stukje:

Mijn internetbundel wordt niet meer herhaald, hoe kan dat?
Ons PrePaid platform heeft recent een grote technische update gekregen en daardoor zijn er een aantal dingen veranderd. Eén daarvan is dat de internetbundels niet meer automatisch verlengd worden, maar de verbinding stopt. Je kunt dan zelf kiezen om een nieuwe bundel te nemen. Op deze pagina vind je meer informatie over de internetbundels.

Meer informatie over de aanpassingen van PrePaid kun je in dit topic vinden. Als je nog vragen over deze onderwerpen hebt, mag je ze in één van de gelinkte topics plaatsen. 🙂
Dank je voor de opheldering. Had al wel op het forum gezocht, maar de gelinkte topics niet gevonden (met de zoekfunctie).

Tja .... ik vind dit enorm balen , om eerlijk te zijn. Ik begrijp uit de gelinkte info dat er aan een groep klagende mensen tegemoet gekomen is, maar nu ontstaat er een andere groep die juist wel veel profijt had van de herhalende bundels. Het enige waar ik op hoefde te letten is of mijn saldo toereikend was. Nu moet ik letten op èn mijn saldo èn de verstrijkdatum van mijn internetbundel.

Ik had het wel zo klantvriendelijk gevonden als T-Mobile me hierover had geïnformeerd. Een SMSje is makkelijk te automatiseren, gezien de SMSjes die ik kreeg bij herhalend internet.

Ik hoop maar dat deze groep ook duidelijk gaat klagen. Wie weet komt er dan een oplossing die voor beide partijen acceptabel is.

Ik ga wel uit kijken naar andere providers, want ik vind deze keuze van T-Mobile, netjes gezegd, "buitengewoon ongelukkig" (oftewel shit).
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Lorene,

Begrijpelijk dat je het handig vind als je niet na hoeft te denken over jouw internetbundel! Zoals Kaassasusje al vertelde zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd in het PrePaid systeem en daardoor zijn herhalende internetbundels niet meer mogelijk. We hebben onze PrePaid klanten een sms gestuurd over deze veranderingen, maar ik zie dat je een blokkade hebt geplaatst op deze sms'jes. Dus vandaar dat je deze niet hebt ontvangen. We hebben daarnaast op onze website en op het forum gecommuniceerd over de veranderingen. Ik heb in ieder geval de feedback over het afschaffen van de herhalende internetbundel doorgegeven aan mijn collega's die gaan over PrePaid. Zij gaan kijken of het mogelijk weer ingevoerd kan worden, maar ik kan je niets beloven.

Nog even iets anders: als je elke maand een internetbundel aanschaft, is het dan niet een idee om een abonnement te nemen? In verhouding ben je dan een stuk minder kwijt. Je hebt nu bijvoorbeeld al een Basis Sim Only abonnement met 500MB, 150 minuten en 100 sms'jes voor 10 euro per maand. En met een T-Mobile Samen groep erbij kun je daarbovenop nog een korting van 2,50 euro per maand krijgen. Uiteraard ben je niets verplicht hoor 🙂 Maar ik dacht: ik vertel het toch maar even, want het zou zonde zijn als je meer geld uitgeeft elke maand dan nodig is. Denk er rustig over na!

Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust! Ik help je graag!
Dank voor je uitgebreide antwoord.

Ik ben me er niet van bewust dat ik een blokkade heb staan op deze sms-jes :?. Het is weliswaar off topic hier, maar ik wil dat wel gelijk opheffen. Tot nu toe kreeg ik wel sms van T-Mobile bij herhaling van mijn bundel en saldo aanvullen of Surprise-spul. Dus ik wist niet beter dan dat ik sms van T-Mobile gewoon kreeg. Kan je me helpen om dit anders in te stellen?

Ik zal nadenken over je suggestie. Het is echter zo dat ik weinig gebruik maak van internet, houd altijd veel MB's over elke maand, maar ik wil de mogelijkheid wel hebben. Gebruik voornamelijk internet voor WhatsApp, Google Maps, Treintijden en Verkeersinformatie, dat soort dingen. Dus nu ben ik slechts €4,95 per maand kwijt en luttele centen aan bellen. Ik ben dus maar een kleine gebruiker (maar ja, ben groot geworden toen we nog niet eens telefoon hadden!).
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lorene

Ik wil de blokkade graag verwijderen, maar dan moet jij je eerst registreren via my T-Mobile bij Gegevens & Instellingen. Je ontvangt dan ook nog eens €5 PrePaid tegoed. Zodra je dat hebt gedaan, moet je het even laten weten en dan verwijder ik de blokkade.

Als je weinig verbruikt dan is PrePaid inderdaad een fijne optie. Mocht je in de toekomst meer gaan verbruiken dan kun je alsnog voor een abonnement kiezen. 🙂
Dank voor je bericht, maar .... ik snap niet dat ik me eerst moet registreren. Ik ben geregistreerd. Er staat bij "Blokkades" geen enkele optie geblokkeerd. En bij Berichten van T-Mobile heb alleen maar opties als "aanbiedingen" per email/post/sms en waarschuwen als MB's op raken.

Die €5 prepaid tegoed is gekoppeld aan mijn adresgegevens. Moet ik dan eerst mijn huis-adres opgeven om een SMS van T-Mobile te krijgen om gewaarschuwd te worden dat mijn herhalende internetbundel is afgeschaft? :?:?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lorene,

De adresgegevens zijn in dit geval nog niet geregistreerd via My T-Mobile. Wij kunnen op dit moment dan ook nog niet de blokkade deactiveren. Pas wanneer via 'Mijn gegevens' in My T-Mobile het adres compleet is, kunnen wij dit voor je doen. Je ontvangt dan ook de €5,- extra beltegoed.

Hopelijk lukt dit spoedig, zodat wij dit voor je kunnen regelen!
Ho, wacht eens even! Hiervan ontgaat mij de logica.:?:?:?

Ik heb een account bij T-Mobile. Zodoende heeft T-Mobile mijn telefoonnummer en mijn email-adres en kan dan geen SMSje sturen om mij te informeren dat ze mijn bundel hebben opgeheven??????

T-Mobile kan wel een SMSje sturen om te melden dat mijn internetbundel stopt (tenzij), dat mijn internetbundel is herhaald en dat mijn internetbundel is geactiveerd. Maar kan mij geen SMSje sturen dat mijn internetbundel is afgeschaft. Ik vind dit een raar beleid.
Reputatie 6
Badge +11
Ik ben net met SIMkaarten en apparaten in de weer en vindt het ook jammer dat er geen herhalende prepaid bundel meer is van TMO-NL En abo betekent sowieso 90 euro uitgegeven en dat voor maar zo af en toe wat testjes met meerdere SIMkaarten en apparaten. Het standaard afkappen bij betalen per MB ben ik ook niet echt blij mee, maar ik heb nog geen plannen om dat te gebruiken.

Een snelle blik bij mijn KPN account / bundelopties leert dat daar vrijwel ook alle bundels 31 dagen stoppen en de herhalende versie van sommige zijn duurder, maar ook sowieso duurder dan iets dergelijks van TMO-NL, wel als abo dan.

Goedkoper en voor sommigen ongemakkelijker blijkt dus actie van de klant te vereisen. Bij een andere provider krijg ik doorlopend 1GB per maand (prepaid, max 225Mbps DL) op mijn 'dagelijkse' telefoon maar door veel WiFi krijg ik die bundel vaak bij lange na niet op en toch krijg ik in de provider App elke keer de dringende drukknop om nog 100MB gratis extra bij te krijgen. Die App wil dan ook standaard graag allerhande (privacy) gegevens uit mijn telefoon weten...
Reputatie 4
Lorene & Tmoesel,

Ik zal jullie nog extra informatie geven! :D

Er zit een verschil tussen de sms'jes die je krijgt van ons. Via jouw My T-Mobile account kan je instellen of je sms'jes wilt ontvangen wanneer jouw MB's bijna op zijn en wanneer wij informatie te delen hebben met klanten. Als je kijkt bij "Gegevens & instellingen" op My T-Mobile en dan bij het kopje "Berichten T-Mobile" zie je staan dat je "Sms als je MB's op" aan hebt staan. Daarom ontvang je altijd daar netjes een sms over. Bij "Aanbiedingen per SMS" staat dat bij jou uit, dus krijg je ook geen informatie sms'jes. Als je dat vanaf nu wel wilt ontvangen dan kan je dat meteen aanzetten en ook weer uitzetten. Daar heb je alle vrijheid in!

Zoals mijn collega Thalina heeft aangegeven hebben wij de veranderingen ook op onze website en het forum gecommuniceerd. Er is veel feedback binnengekomen over de veranderingen dus dat hebben wij direct doorgezet naar onze collega's van PrePaid. Zij gaan kijken wat wij kunnen doen aan de herhalende internetbundels. We kunnen natuurlijk niks beloven, maar wij zijn achter de schermen er zeker mee bezig.
Reputatie 6
Badge +11
@Muberra
Als ik door "Aanbiedingen per SMS" aan te zetten voorkom dat de internetverbinding in uitzonderlijke gevallen wordt afgekapt, dan zet ik die optie wel aan. Ze lezen doe ik toch niet, want SMS lezen is te omslachtig op het device waar de SIMkaart in zit.

Een uitzonderlijk geval is b.v. die >200MB bij betalen per MB cut-off. Ik wil dat een systeem in het veld dat maar een paar MB's per maand nodig heeft, gewoon een jaar zonder omkijken draait. Om er 12x5 euro tegen aan te gooien of via abo 120 euro kan gewoon niet uit. Daarvoor kan ik met gemak een aantal WiFi richtantennes kopen of maken die het bereik van mobiel evenaren. En MB-verdeler met mijn 4GvT kan ook niet.

Het afkappen van mobiel internet is nu 2x gebeurd en kost een hoop tijd, om naar locatie te gaan etc. De reden was wellicht een onacceptable home/foreign datavolume verhouding, wat te begrijpen is en heb ik nu opgevangen met TMO-NL prepaid SIMkaarten.

Ik zal kijken hoe het verloopt en zien of ik langer dan een maand voortdurend contact kan houden door in My T-Mobile geld te storten en/of op knoppen te drukken. Een optie daar om die 200MB limit of andere afkapreden uit te zetten zou een fijne oplossing zijn.

Ik snap dat prepaid niet bijdraagt aan een goede ARPU, maar goed ik betaal al 50euro per maand aan TMO-NL en een soortgelijk bedrag aan andere provider. Misschien is het wat om bij een dergelijk groot abo een paar mini-abos/SIMs te geven die maar 32kbps/25MB o.i.d kunnen.

Ik heb al links en rechts gevraagd naar een consumenten oplossing voor 'Internet-der-dingen' (IoT) maar dat is er (nog) niet. Maar misschien heeft TMO-NL ondertussen wel iets in de pijplijn.
Reputatie 4
Hoi Tmoesel,

Dat begrijp ik helemaal!

Vandaar dat we nu ook gaan kijken naar andere opties. De stop van herhalende internetbundels was juist bedoeld om ervoor te zorgen dat er minder verwarring zou ontstaan. Nu krijgen we van veel klanten te horen dat ze het heel erg missen, dus moeten we kijken hoe we dit kunnen verbeteren. Onze specialisten zijn er hard mee bezig. Zodra er een update is zullen wij het op het forum met jullie delen.

Ik weet dat je erg actief bent op het forum, dus dat zal je dan meteen zien. Ook mijn complimenten voor hoe actief je op het forum bent en hoe goed je andere klanten helpt. Dat waarderen wij heel erg! 🙂
Reputatie 6
Badge +11
@Muberra
Ik zal kijken hoe het verloopt en zien of ik langer dan een maand voortdurend contact kan houden door in My T-Mobile geld te storten en/of op knoppen te drukken. Een optie daar om die 200MB limit of andere afkapreden uit te zetten zou een fijne oplossing zijn.

Ik snap dat prepaid niet bijdraagt aan een goede ARPU, maar goed ik betaal al 50euro per maand aan TMO-NL en een soortgelijk bedrag aan andere provider. Misschien is het wat om bij een dergelijk groot abo een paar mini-abos/SIMs te geven die maar 32kbps/25MB o.i.d kunnen.

Ik heb al links en rechts gevraagd naar een consumenten oplossing voor 'Internet-der-dingen' (IoT) maar dat is er (nog) niet. Maar misschien heeft TMO-NL ondertussen wel iets in de pijplijn.


Afgelopen woensdag was de bundel op en kon ik geen contact meer krijgen met het systeem op afstand. Heb toen voor die SIMkaart met iDeal een nieuwe bundel gekocht (wel veel te groot maar dat doet er even niet toe) en even later was de VPN verbinding weer zonder verder iets te doen. Dus het is voorlopig in de zomer met een overvloed aan zonneenergie draaiende te houden.

Ik zag ook dat op alle masten in de buurt NB-IoT actief is, misschien ga ik daar wat dieper in duiken als het op aaneengesloten grijze winterdagen te lastig wordt om een 'groot' mobiel systeem draaiende te houden op een relatief klein zonnepaneel.
Reputatie 7
Badge +18
Is het op dit moment nog steeds zo dat je bij prepaid geen herhalende internet bundel meer kunt activeren? Ik overweeg namelijk om van het kleinste basis abonnement over te stappen op prepaid omdat ik maar weinig bel en ook weinig data verbruik. Maar ik wil wel aaneengesloten 4G verbinding hebben en niet na hoeven te denken wanneer mijn bundel verloopt. Ik zorg dan natuurlijk wel voor voldoende beltegoed.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Folkert,

Slim idee! Met voldoende beltegoed is dat inderdaad gewoon mogelijk! Simpelweg even bij ons aan de bel trekken als het zelf niet lukt om in te stellen, en dan activeren wij het herhalen voor je. 😃
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jaimy,

Toen ik mijn nieuwe telefoon ging bestellen bij Belsimpel ontdekte ik dat ik 38 euro korting kon krijgen als ik via hun site mijn T-Mobile abonnement zou verlengen voor 2 jaar. Dus dat heb ik gedaan en blijf ik zeker tot zomer 2020 bij jullie. Alles is al geregeld. Netto misschien net ietsje duurder over 2 jaar tijd maar lekker onbezorgd en vanaf deze zomer 120/50 Mbit i.p.v. 15/3 nu.

Bedankt voor al je hulp en tips!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Folkert,

Yessss! Zo leuk om te lezen! Inderdaad heel relaxed om van zo'n abonnement gebruik te maken én de snelheid is ook erg handig.

Dat betekent toch zeker ook dat we je nog vaak op de Community zien? 😃
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jaimy,

Ik blijf gewoon actief op het forum. Leuk om af en toe mensen te kunnen helpen maar de snelle hulp van jou en je collega's naar mij toe is natuurlijk ook erg handig.

Reageer