Beantwoord

Hoe werkt betalen van herhalende bundel?

• 8 december 2018
  • 2 reacties
  • 671 Bekeken

Mijn prepaid gebruik ik soms maanden niet, en dan weer korte tijd veel. Om te voorkomen dat het nummer vervalt, heb ik begrepen dat herhalende opwaardering geldt als activiteit. Daarom heb ik voor mijn nummer voorlopig Combi XS ingesteld met maandelijks herhalen (5€ p/m). Automatisch opwaarderen is ingesteld op 10 euro als het tegoed onder de 2 euro raakt. (staat momenteel op 7,05 euro)

Maar wat gebeurt er nu als het tegoed naar 3 euro daalt en de maandelijkse 5 euro Combi XS moet worden afgeschreven? Wordt het tegoed dan toch gebruikt tot -2 euro, en dan weer aangevuld met 10 euro tot 8 euro? Of wordt de automatische maandherhaling gestopt van de Combi XS?
Hoe werkt het eigenlijk?
-
Het zou lastig zijn om steeds in de gaten te houden dat er voldoende tegoed aanwezig is, en dat handmatig te moeten aanvullen. Eigenlijk zou dan ingesteld moeten kunnen worden dat bij een hoger restbedrag automatisch wordt aangevuld dan de nu voor-ingestelde 2€. Bij 5 euro minimaal tegoed zou het bij Combi XS goed gaan, of voor duurdere bundels 10 of 15 euro. Men zou dus het minimale bedrag waaronder automatisch wordt aangevuld met een gekozen bedrag zelf moeten kunnen kiezen. Maar dat hoeft misschien niet als bij opwaarderen even een negatief tegoed kan worden ingecalculeerd.

icon

Beste antwoord door Folkert 8 december 2018, 18:11

Goedenavond,

Ik vermoed dat als je saldo 3 euro is en de bundel probeert zichzelf te verlengen dat je bundel herhaling vervalt vanwege te weinig beltegoed. Je zult de bundel in elk geval niet krijgen want negatief beltegoed kan nooit ontstaan op die manier.
Bij Prepaid moet je in jouw geval zelf controleren of er bijtijds meer dan 5 euro tegoed op staat.

Wat betreft activiteiten om je nummer te behouden: voldoende is het als je minimaal 1 keer per half jaar opwaardeert of iemand belt of een sms stuurt of een bundel koopt.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond,

Ik vermoed dat als je saldo 3 euro is en de bundel probeert zichzelf te verlengen dat je bundel herhaling vervalt vanwege te weinig beltegoed. Je zult de bundel in elk geval niet krijgen want negatief beltegoed kan nooit ontstaan op die manier.
Bij Prepaid moet je in jouw geval zelf controleren of er bijtijds meer dan 5 euro tegoed op staat.

Wat betreft activiteiten om je nummer te behouden: voldoende is het als je minimaal 1 keer per half jaar opwaardeert of iemand belt of een sms stuurt of een bundel koopt.

Groet, Folkert
Eindelijk gevonden:

"Heb je niet genoeg PrePaid-tegoed om je bundel te verlengen? De bundel stopt dan automatisch. Als je weer voldoende tegoed hebt, kun je zelf opnieuw een bundel aanschaffen. De vorige bundel wordt niet verlengd."

t-mobile.nl/mobiel/prepaid/bundels

Reageer