Beantwoord

Huawei Y625 Dual sim met een T-Mobile PrePaid kaart geen 3G

• 29 juli 2016
  • 7 reacties
  • 194 Bekeken

Hallo,

ik heb hier liggen op mijn tafel een Huawei Y625 dual sim telefoon.
Met daar in een prepaid kaartje, nu moet ik dus gewoon als ik dat wil via mijn bel te goed kunnen internetten.
Maar ondanks verwoede pogingen, alle APN instellingen en zaken goed in te stellen 0,0 internet en 0,0 van mijn saldo af geschreven, en een internet loos toestel behavle als ik op Wi-Fi zit...

wie kent dit probleem en kan mij even op weg helpen, want na een maand aan kneuteren begin ik mijn twijfels te krijgen of het ooit gaat werken... 😛
icon

Beste antwoord door Hajar 31 juli 2016, 15:01

Hi Thepowershift,

Welkom op ons Forum!

Ik zie dat Koen en Kaassausje al goed met je meedenken. Zou je mij in privebericht je PrePaid 06-nummer kunnen sturen? Dan kan ik je kosteloos een simkaart opsturen.

Ik hoor graag van je. 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Hoi,

Welkom op het forum!

Heb je 1 simkaart in je toestel of meerdere? Heb je het andere simkaart-slot al eens geprobeerd? Houdt er rekening mee dat je alleen 3G internet hebt op dit toestel.

Laat even weten wat het andere slot doet!
Hoi,

Welkom op het forum!

Heb je 1 simkaart in je toestel of meerdere? Heb je het andere simkaart-slot al eens geprobeerd? Houdt er rekening mee dat je alleen 3G internet hebt op dit toestel.

Laat even weten wat het andere slot doet!

Beste koen,

Bedankt voor je antwoord, er zit 1 T-mobile simkaart in het toestel,
Hij zat eerst in SLOT2 maar is al naar SLOT1 verhuist

alle instellingen door gelopen, maar niks mag baten, het gaat om een ordinaire prepaid kaart, maar dat moet niks uitmaken, dat het betreft om 3G internet vind ik ook niet echt een ramp.
ding is van me zusje die 9 van de 10 keer op Wifi zit, maar soms onderweg snel ff iets moet zoeken en dan wel even gebruik wil maken van dr 3g verbinding.
Hoi Thepowershift.

Het prepaid kaartje is verder wel actief? (Bellen / sms'en)
Is er in het verleden misschien een blokkade geplaatst op het internetgebruik? Dan kan het zijn dat die nog actief is.

Als het een (heel) oud simkaartje is, kan dat het probleem ook veroorzaken. Oude simkaarten willen vaak voor o.a. netwerkproblemen zorgen in smartphones. De oude simkaartjes worden gratis vervangen. Als er een T-Shop in je buurt zit, is dat wellicht de snelste methode (het is nu weekend natuurlijk).
Hoi Thepowershift.

Het prepaid kaartje is verder wel actief? (Bellen / sms'en)
Is er in het verleden misschien een blokkade geplaatst op het internetgebruik? Dan kan het zijn dat die nog actief is.

Als het een (heel) oud simkaartje is, kan dat het probleem ook veroorzaken. Oude simkaarten willen vaak voor o.a. netwerkproblemen zorgen in smartphones. De oude simkaartjes worden gratis vervangen. Als er een T-Shop in je buurt zit, is dat wellicht de snelste methode (het is nu weekend natuurlijk).

internet is toegestaan.

kaartje is rond de 7 jaar oud
Dan is de kans aanzienlijk dat een nieuwe simkaart het probleem gaat verhelpen. Da's wel een verouderde simkaart. Een T-Mobile Moderator zou een nieuwe simkaart toe kunnen sturen zodra er eentje langs dit topic komt. Waarschijnlijk wordt dat wel pas maandag. De simkaart zou dan met 3 werkdagen op de mat moeten vallen.

Als er wat meer haast bij is geboden, dan zou je eventueel een T-Shop binnen kunnen lopen met de vraag of zij de simkaart ook gratis willen vervangen. Dat schijnen ze nog wel eens te doen. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Thepowershift,

Welkom op ons Forum!

Ik zie dat Koen en Kaassausje al goed met je meedenken. Zou je mij in privebericht je PrePaid 06-nummer kunnen sturen? Dan kan ik je kosteloos een simkaart opsturen.

Ik hoor graag van je. 🙂
Thnx Hajar, voor je antwoord, het prive bericht is verstuurd

hopefully lukt het allemaal!

Reageer