Vraag

Ik kan geen voicemail of SMS openen in het buitenland

• 4 september 2017
  • 16 reacties
  • 225 Bekeken

Hi, Ik heb een Alcatel pixi 4 5 op prepay, maar als ik een bericht proberen openen ik krijg een balk met " permissions denied, you can change them in apps" maar als ik ga naar apps ik weet niet wat ik moet veranderen? vreemd is dat ik kan steed naar nummers in Engeland en Nederland bellen, maar geen SMS sturen, ik weet niet wat ik moet doen?? dankje Coatcheckcop

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 4
Hi Coatcheckcop,

Goed dat je dit aangeeft!

Ik ga je meer informatie geven! Zou je handmatig van provider kunnen wisselen? Het kan namelijk met het netwerk in Engeland te maken hebben. Niet elk buitenlands netwerk ondersteunt een PrePaid-nummer. Als je kijkt op de dekkingskaart, dan zie je dat je bijvoorbeeld met Vodafone in Engeland helemaal niet kunt bellen & smsen met een PrePaid-nummer. Zou je handmatig kunnen switchen naar de andere netwerken? Hopelijk zorgt dat voor meer duidelijkheid.

Ik hoor graag van je of het is gelukt!
Hi, ik heb nooit eerdere deze probleem gehad, dit is alleen gebeurd toen ik het nieuwe SIM T mobile kaart in het nieuwe telefoon gebruiken, ik heb nooit problemen met mijn oude telefoon, een Sony walkman foon, en ik heb een apart Engelse EE (vroeger T mobile prepay Sim kaart in mijn Engelse telefoon) het is inderdaad vreemd omdat als ik de Engelse telefoon naar Nederland heb, schakelt het EE prepay direct over naar T mobile NL, ik had het idee dat het iets te maken heeft met "data roaming" dus zet ik het aan in de NL Tmobile telefoon maar dat maakt alleen het batterij binnen 24 uur helemaal plat! ik ben morgen weer in Nederland en ik zie als mijn Engelse EE Sim telefoon schakelen direct over naar T mobile.nl. bedankt Coatcheckcop
Reputatie 7
Badge +19
Zoals Muberra ook al aangaf, ondersteunt niet elk buitenlands netwerk een PrePaid-nummer. Om toch te kunnen bellen en sms'en, kun je handmatig een ander netwerk selecteren. Met de providers Everything everywhere, Hutchison 3G en Telefonica zou je wel moeten kunnen sms'en! Zou je dat eens willen proberen?

Data roaming heeft te maken met internetten, je zet met die optie dus het internet in het buitenland aan. Deze optie heeft geen invloed op het wel of niet kunnen sms'en en bellen in het buitenland.

Hopelijk zorgt mijn antwoord voor meer duidelijkheid. Mocht je nog meer vragen hebben, dan horen we het graag!
Hi jaimay, dit is echt te gek!! ik ben nu net terug in Nederland en ik probeer de voicemail en de SMS van u van T Mobiel te openen en steeds krijg ik een balk met "permissions denied! you can change them in "settings" > apps ?? Hoe kan dat ik snap het helemaal niet, Toen ik de het nieuwe SIM kaart in de telefoon heb geplaats (ze doet het voor me in de T mobile winkel op Rokin Amsterdam) was het goede werkende.
(ik vermoed de hele tijd dat het niet iets met de Engelse EE network te maken heeft, Wat denkt u?

Bedankt Wilby
UPDATE!! Ik ben bij beide T mobile winkels in Amsterdam op Het Rokin en Kalverstraat, de mw in Kalverstr. heeft de SI card gecheckt en zei dat er is niks mis met de network/Sim card, en dat de balk met de "permission denied" is iets in de telefoon zelf, het is zo vreemd want ik denk dat ik heb niets veranderd, de mevrouw in Kalverstraat weet ook niet welke setting te veranderen, bedankt Coatcheckcop
Ik heb met google geprobeerd een oplossing te vinden voor mijn Alcatal Pixi 4 5 telefoon,
op deze link het geeft de SMS service centre beschrijving als:-
https://support.t-mobile.com/docs/DOC-4220

Check your message blocking settings. See your device how tos > Messages & Email > Manage messages. Check that the SMSC number is programmed correctly as +12063130004. See your device how tos > Messages & Email > Manage messages

op mijn paygo T mobile Nederland SIM is het SMS service centre nummer :- +3162400000

Heb ik het juiste SMS service nummer? ik heb nooit iets hier veranderd dus denk ik dat +3162400000 is het juiste nummer, maar waarom zei de Tmobile link dat het moeten +12063130004 zijn?? bedankt Coatcheckcop
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Coatcheckcop,

Het juiste nummer is inderdaad +31624000000. De link die je hierboven meestuurt, is een pagina op de Amerikaanse website. Om deze reden wijkt dat nummer af! Hoe gaat het nadat je het nummer opnieuw hebt ingevoerd?

Kun je ook eens een kijken nemen in dit topic? Het is al een oud topic, maar wellicht heb je nog iets aan de tips die daar staan.

Ik hoor het graag van je!
OK, het nummer in mijn SMS service in de telefoon is wel +31624000000 dus is het in orde voor ontvangen van SMS en versturen van SMSjs maar steeds krijg ik de "permission denied" ik kan helemaal niks vinden voor de apps settings en wat ik moeten doen om het in orde te maken.
VRESELIJK!!
coatcheckcop
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Coatcheckcop,

Geen zorgen, uiteindelijk vinden we de oorzaak en dus de oplossing wel!

Ik heb net jouw simkaart even opnieuw aangemeld op ons netwerk, dit wil in sommige gevallen namelijk ook nog wel eens helpen. Kun je het nu weer testen? Heb je bij de instellingen van jouw berichtenapplicatie ook al gecontroleerd of de app wel alle toestemmingen heeft? Je kunt dit ook controleren, misschien heb je hier per ongeluk een toestemming geweigerd, waardoor je nu deze melding krijgt. Als laatste wil ik je ook even vragen om jouw simkaart te controleren. Op deze pagina vind je instructies hoe je dit doet.

We zijn erg benieuwd naar jouw bevindingen! Houd ons op de hoogte!
Hi David, Volgens mij is de simkaart goed, ik kan wel bellen en gebeld worden op deze telefoon,
ik heb een andere om de simkaart te testen (maar dat telefoon is in Engeland en ik kan het aleen
gebruiken volgende week do. Ik denk dat het iets te maken heeft met de telefoon, ik heb alles geprobeerd dat de mensen op de Alcatel forum, ze denken dat het iets te maken heeft met een overlay op de telefoon, het moielijkste is dat als tech kluns is het moieliijk om de instellingen doen zonder dat een "persoon" direct naast je zit. I HATE THESE PHONES!! Coatcheckcop
Reputatie 7
Badge +20
Hi Coatcheckcop,

Een kruistest zou wel erg handig zijn, maar ik begrijp dat je geen toestel in de buurt hebt om dit te testen. Niet iemand in de omgeving met wie je even kunt testen?

Ik snap dat het lastig is als je er zelf niet heel veel verstand van hebt, misschien is er een winkel in de buurt waar je even langs kunt gaan om iemand mee te laten kijken. Voor ons is het vanaf hier ook lastig bepalen waar het nou precies verkeerd gaat. Ik zou je anders wel een reset van het toestel willen aanraden (inclusief een goede back-up!), maar ik weet niet in hoeverre dit te doen is voor je? In onze Toestelhulp vind je in ieder geval instructies om dit uit te voeren.

Laat even weten wat je nog zoal geprobeerd hebt en of je nog vragen hebt!
Hi David, Ja, iemand raad me ook aan om de fotos in de toestel te back up en doe en factory reset op de telefoon, dat doe ik morgen als ik meer tijd heb en ik laat je horen hoe het eruit komen
dankje,
Coatcheckcop
Hi David!! HURRAH!! HURRAH!!! HURRAHI!! wij proberen de simkaart in een andere Android telefoon en het doet het goed!! de Android Gmail sturen een code om de sim kaart te bevestigen (denk ik) en het komt direct in op de telefoon met mijn SIM kaart!! dus het is de *** telefoon van mij dat fout is!! het moet nu een factory reset en ik kan het weer (hopelijk??) gebruiken maar goed om te weten dat het probleem niet met de SIM kaart is, bedankt Coatcheckcop
Reputatie 7
Badge +20
Hi Coatcheckcop,

Goed dat je dat in ieder geval ontdekt hebt, dan ligt het inderdaad aan de telefoon en/of instellingen ervan. Je hebt met de Toestelhulp in ieder geval de instructies om een reset uit te voeren (vergeet de back-up niet!).

Ik snap overigens dat je gefrustreerd bent geraakt met jouw toestel, maar vloeken is dan echt niet nodig, dus dat heb ik verwijderd voor je.

Als je nog vragen hebt, je weet ons te vinden.
[reactie verwijderd door moderator]
Reputatie 7
Badge +20
Hi Coatcheckcop,

Dit is je eerste waarschuwing op het forum en jouw reactie is verwijderd. Lees op je gemak even de huisregels door, zodat je weet hoe we hier op het forum met elkaar omgaan. Dit topic gaat op slot. Hopelijk kun je je bij een volgende vraag, waar we je volgens mij altijd netjes en geduldig bij helpen, aan de huisregels houden.