Sticky Vraag

[Info] Internetten met PrePaid


Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 5255 reacties
Heb je PrePaid en wil je weten hoe je gebruik kunt maken van internet? Lees dan snel verder! In dit topic leggen wij het je allemaal uit :)

PrePaid internet in Nederland werkt hetzelfde als in het buitenland: wanneer je wilt internetten laat de browser van het toestel automatisch een landingspagina zien. Krijg je de landingspagina niet te zien? Sluit dan eerst al jouw tabbladen, zet jouw wifi uit en ga vervolgens naar deze pagina. Op de landingspagina kan je kiezen uit:
• een (herhalende) bundel
• betalen per MB
• geen internet
• Unlimited Data Vandaag NL bundel met onbeperkt data voor een dag binnen Nederland voor € 2,95! Kijk hier voor meer informatie.
• Unlimited Weekend bundel met onbeperkt internet voor je drukke weekenden, voor €5,-! Kijk hier voor meer informatie.

Betalen per MB
Als je kiest voor Betalen per MB, dan verbruik je gewoon data direct vanuit jouw beltegoed. Als jouw beltegoed op is, stopt jouw internet. Je moet nu bewust kiezen voor Betalen per MB zodat datagebruik niet ongemerkt uit jouw tegoed gaat snoepen zonder dat je dat wilt of als jouw internetbundel op is. In deze video wordt stap voor stap uitgelegd hoe je kunt kiezen voor betalen per MB.
https://www.youtube.com/watch?v=l3tS78UYUTQ

Een internetbundel
Met een internetbundel internet je zorgeloos voor een vast bedrag per maand. De internetbundels zijn 1 kalendermaand geldig binnen Nederland. Is je bundel op of verlopen? Dan stopt de bundel automatisch. Je zit dus nergens aan vast.

Je kunt er echter ook weer voor kiezen om de bundel herhalend te maken. Als je dan voldoende beltegoed hebt, wordt de bundel gewoon automatisch verlengd en hoef jij je geen zorgen te maken over het vervallen van de bundel. 🙂

In deze video wordt uitgelegd hoe je een internetbundel kunt aanschaffen.
https://www.youtube.com/watch?v=EnGWToGNoVs

Veelgestelde vragen
Waarom stopt mijn internet nadat ik 1 GB heb verbruikt met Betalen per MB?
PrePaid klanten die kiezen voor 'Betalen per MB' moeten na 1 GB verbruikt te hebben inderdaad weer aangeven dat ze per MB willen betalen. Ik heb navraag gedaan bij mijn collega die verantwoordelijk is voor PrePaid en de recente aanpassingen waarom er is gekozen voor deze stop na 1 GB. Dit is ontstaan doordat in het verleden klanten juist klaagden omdat hun beltegoed te snel op ging aan internetten per MB. Met deze aanpassing willen we PrePaid klanten beschermen tegen veel verbruik zonder dat ze het door hebben. Nu krijgen we inderdaad wat vragen binnen van klanten die deze stop na 1 GB niet handig vinden. Wij hebben deze feedback doorgegeven en onze collega's van PrePaid gaan kijken of ze hier iets aan kunnen verbeteren.

Hoe kan ik de bundel stoppen?
Is je bundel op? Dan stopt je bundel automatisch. De bundels verlopen na 1 kalendermaand. Als je niet meer kunt internetten, kun je weer een nieuwe internetbundel kopen.

Je kunt er ook voor kiezen om de bundel te laten herhalen. De bundel wordt dan automatisch verlengd, zolang er genoeg beltegoed op jouw nummer staat.

Kan ik een bundel voor een ander kopen?
Ja, dat kan via de pagina Direct een PrePaid-bundel kopen. Je kunt betalen via iDEAL.

Hoeveel tegoed heb ik nog?
Sms SALDO naar 1144 voor het overzicht van je tegoed, inclusief je bundels. Op My T-Mobile vind je alle details van je bundel, zoals je bundeltegoed en de geldigheid. Je ontvangt van ons een gratis waarschuwings-sms als je 80% van je bundel verbruikt hebt. Ook ontvang je een sms als je bundel inmiddels op is.

115 reacties

Het is gewoon te idioot voor woorden dat na 200mb je internet verbinding stopt zonder waarschuwing. Er zijn heel wat apps die via internet lopen en dan niet meer werken, watch app enzo. je bent dan onbereikbaar geworden. Ik vind dat je dit zelf aan of uit moet kunnen zette.
Wat gaat een ander het aan dat ik wat duurder wil zijn met per MB betalen.
Helemaal mee eens! Belachelijk dat je opeens zonder waarschuwing onbereikbaar wordt. Welke idioot verzint zoiets?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Gebruiker PrePaid en E r i k,

Ik heb inmiddels in dit topic al gereageerd op dezelfde vraag. Ik zal mijn reactie hier even plaatsen:

Ik begrijp dat dit misschien niet heel handig is. Zoals aangeven hierboven heb ik jullie feedback ook doorgegeven aan mijn collega's van PrePaid en zij gaan kijken of dit aangepast kan worden. Is het trouwens niet een idee om een internetbundel aan te schaffen? Dit is in verhouding een stuk voordeliger. Als je namelijk 200MB hebt verbruikt, betekent dat je ongeveer 10 euro beltegoed hebt verbruikt. Terwijl een Internet S-bundel van 300 MB maar 4,95 euro kost. Stuk voordeliger 🙂 Uiteraard is de keuze aan jou, maar ik wil je er toch even op wijzen dat je op deze manier flink geld kunt besparen als je toch zoveel MB's verbruikt.

Mocht er iets aangepast worden aan de Betalen per MB optie, dan laten we dat uiteraard op het forum weten! Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het ook graag. Geniet van het mooie weer in ieder geval!

Een internetbundel is inderdaad goedkoper per MB, maar is slechts voor een maand geldig. Zolang je dus minder dan zo'n 150 MB per maand nodig hebt is de bundel helemaal niet voordeliger.

Ik vind ook dat het in ieder geval mogelijk moet zijn om in te stellen dat je altijd per MB wilt betalen.
Reputatie 7
Badge +17
Hi MDF,

Dankjewel voor je feedback. Zoals Thalina ook heeft aangegeven geven wij jullie feedback ook door. Mocht er iets aangepast worden dan zullen wij dat uiteraard delen.
Ben net ook even opzoek geweest en begreep dat 'mobiele gegevens' njet meer werk.. Je moet dan omslachtig baar 'betalen per MB' op internet, geprobeerd en gelijk een euro kwijt terwijl ik gewoon via wifi wil internetten thuis. Mobiele gegevens was zo handig, 1 druk op de knop en nu allerlei omwegen on even snel een appje te sturen. Vind het echt niet handig!!! En ook fijn dat het even is gemeld dat dit zou gebeuren.. Mobiele gegevens graag terug.
En als ik wifi uit zet om even te proberen komt er natuurlijk geen 'landingspagina' om te klikken op betalen per MB. Hoe kan je dan zonder wifi wel op internet... Mobiele gegevens en hupsakeee, werkte altijd!
Reputatie 4
Hoi Mex23,

Welkom op het forum! 🙂

Als je kiest voor betalen per MB, heb je het 'internet' zoals je dat voorheen altijd had. We hebben voor deze wijziging gekozen omdat we regelmatig zagen dat PrePaid klanten ongemerkt internet verbruikten, terwijl ze dat eigenlijk niet wilden. Het grote voordeel van deze nieuwe manier is dat datagebruik niet ongemerkt uit het tegoed gaat snoepen als de bundel op is (bijvoorbeeld 's nachts). Wordt deze landingspagina niet automatisch geopend bij jou als je jouw browser opent? Sluit dan eerst alle tabbladen af en start je browser opnieuw op.

PrePaid klanten die kiezen voor 'Betalen per MB' moeten na 200 MB verbruikt te hebben inderdaad weer aangeven dat ze per MB willen betalen. 200 MB betekent dat je 10 euro hebt uitgegeven aan PrePaid tegoed, terwijl een internetbundel voordeliger is (300 MB voor 4,95 euro). Ik heb navraag gedaan bij mijn collega die verantwoordelijk is voor PrePaid en de recente aanpassingen waarom er is gekozen voor deze stop na 200 MB. Dit is ontstaan doordat in het verleden klanten juist klaagden omdat hun beltegoed te snel op ging aan internetten per MB. Met deze aanpassing willen we PrePaid klanten beschermen tegen veel verbruik zonder dat ze het door hebben. Nu krijgen we inderdaad wat vragen binnen van klanten die deze stop na 200 MB niet handig vinden. Wij hebben deze feedback doorgegeven en onze collega's van PrePaid gaan kijken of ze hier iets aan kunnen verbeteren.

Bij contact met internet wordt er 1 euro gebufferd. Je kunt dus nog wel even internetten voordat er opnieuw wordt afgeschreven. De 1 euro wordt alvast gereserveerd voor internetverbruik. Het wordt niet daadwerkelijk van je beltegoed afgeschreven, je ziet het echter wel in je verbruikstatus terug. Het niet verbruikte tegoed blijft gewoon staan.

Ik hoop dat ik meer duidelijkheid heb kunnen creëren. Voor nu wens ik je een fijn weekend toe!
Muberra en andere Tmobile medewerkers zeggen telkens dat een bundel voordelig is dan betalen per MB. Ze formuleren het zò: " 200 MB betekent dat je 10 euro hebt uitgegeven aan PrePaid tegoed, terwijl een internetbundel voordeliger is (300 MB voor 4,95 euro). Dus je kunt ook kiezen voor een internetbundel. Dan stopt het internet ook automatisch wanneer jouw bundel verbruikt is. Deze pagina heb ik voor je gevonden waar je kunt kijken voor meer informatie over PrePaid internetbundels.".
In dit topic is al eerder opgemerkt dat deze redenering niet opgaat, aangezien de bundel maar 1 maand geldig is. De aangehaalde redenering wordt telkens weer herhaald: ik vind dat Tmobile dit beter moet nuanceren en hierin duidelijker moet zijn.
Nog een aanvulling op het discussiepunt dat telkens weer moet worden gekozen voor "betalen per MB".
Ik vind dat dit voor prepaid klanten afgeschaft moet worden, aangezien zij toch geen slachtoffer kunnen worden van onbewust gebruik, aangezien het gebruik doorgaat tot het beltegoed op is.
Hier zijn we ondertussen behoorlijk klaar met de nieuwe afvangpagina.
Momenteel moet mijn vrouw zo ongeveer 6 keer per week haar keuze voor 'betalen per MB' opnieuw bevestigen. En de helft van de tijd wordt die keuze niet geregistreerd, omdat ze
a) nog een bundel zou hebben (onjuist)
b) ze niet op haar mobiel zit (onjuist)
c) ze niet ingelogd zou zijn op haar tmobile (onjuist)
d) ze geen gebruik maakt van t-mobile pp (onjuist)

soms blijkt de keuze wél geregistreerd te zijn na een uit/aan van het toestel, maar meestal niet.

Gevolg is dat ze de helft van de tijd zonder internet zit, en ook nog eens dagelijks minstens een kwartier kwijt is aan de mooie nieuwe afvangpagina. En nee, ze wil geen bundel aanschaffen 🙂. Betalen per MB is gewoon een geldige optie, en het zou gewoon moeten werken.
Reputatie 4
Hoi Matti100 & A_N,

Wij hebben veel feedback gekregen van onze klanten sinds de veranderingen aan het PrePaid platform. Dit hebben wij doorgezet en wij gaan kijken wat we precies kunnen doen. Ik kan niks garanderen, maar ik wil jullie wel laten weten dat er achter de schermen zeker naar gekeken wordt. Wij doen altijd ons best om naar onze klanten te luisteren om onze producten en diensten nog beter te kunnen maken. Dus ik hoop dat jullie nog even geduld hebben. Zodra er meer informatie bekend is of wij gaan iets wijzigen, dan laten wij dit direct op het forum weten! 🙂
Hoi allemaal ik heb een prepaid bundel van 1250 MB gekocht en heb nog maar 70 mb verbruikt omdat ik elke dag een paar keer offline ben. Woon momenteel in Amstelveen dus daar zou de dekking toch goed moeten zijn. Snap niet waar het aan ligt. Mijn telefoon is een vrij nieuwe moto g4 plus en hiervoor had ik met een vast abonnement niet dit probleem.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi hoi Richard,

Erg vreemd zeg. Wat krijg je precies te zien? Heb je jouw toestel al een keer uit en weer aan gezet? Sinds wanneer heb je hier last van? Om uit te sluiten dat dit probleem wordt veroorzaakt door je telefoon wil ik je vragen om je simkaart tijdelijk in een ander toestel te testen. Zo weten we zeker of dit bij ons netwerk/je simkaart ligt of dat dit aan je toestel ligt.

Ik zie trouwens een andere woonplaats in het systeem staan. Klopt het dat je onlangs bent verhuisd? Wil je dat wij dit voor je aanpassen? Stuur mij dan in een privébericht het volledige adres!

Ik wacht je reactie af!
Reputatie 1
Geweldig.. NOT.. Niet even sms'je of ik en ik me maar afvragen wat ik misschien per ongeluk in de settings had veranderd en vind nu toevallig deze topic/info/sticky.

Ik gebruik met alle hotspots hier hooguit een keer 80 tot 100mb en dan ook nog met het 50% tariefplan.. Daarom is prepay voor mij zelfs lonender als een abonnement want zelfs met een 10tje opwaarderen om de 2 a 3 mnd hou Ik dan nog over.

Ok, nu alsnog betalen per mb weer ingesteld en ik begrijp uit de clip dat ik dat nog een keer zal moeten bevestigen of doen na 200mb. Het is alleen niet duidelijk of dat per opwaardering, bepaalde periode of iedere 200mb is of na de eerste 200mb voor voortaan (na die keer) blijvend geactiveerd?
Ik hoop het laatste anders geeft het toch aanzienlijk ongemak.

Ben benieuwd en dankzij de sticky werkt het iig weer maar even een info sms'je was toch wel zo duidelijk en netjes geweest.

M.v.gr Joop
Joop, net als jij ben ik een verontwaardigde prepaid gebruiker. Als je zoekt op het forum zijn er meer onderwerpen over te vinden: allemaal mensen die opeens ( vanaf 30 april ' middags) geen internet meer hadden. Als je zoekt op het trefwoord " landingspagina", kun je meer topics over hetzelfde vinden. Ik veronderstel dat , net als zovelen, jij die zogenaamde 'landingspagina' ook niet gehad hebt? Dat zou een webpagina moeten zijn, waar je op terecht komt als je bundel/prepaid MB's op zijn. https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass.
De informatie die ik heb over de "betalen per MB bundel" is de volgende.
1. In de bevestigings sms ( of op de webpagina) staat dat het voor 200MB geldt.
2. Ik had begrepen dat het OOK voor maximaal een maand geldt. In mijn geval van 30 april tot 1 juni.
3. In het buitenland moet je APART, op een andere webpagina, https://www.t-mobile.nl/roamingstatus, aangeven dat je daar (ook) wil betalen per MB.
4. De zogenaamde landingspagina verschijnt in mijn geval niet ( Iphone 4S, IOS9.3.5).
5. Als de periode verstreken is krijg je GEEN waarschuwings-SMS.
6. Dat je in het buitenland "betalen per MB" hebt aangezet is zichtbaar in mytmobile ( inclusief de einddatum), maar de einddatum van het Nederlandse 'pakket' zie ik nergens staan.
7. Volgens mij is er dataverbruik is de periode dat je wel 3G op je scherm hebt staan, maar het internet nog niet werkt omdat je het nog niet hebt AAN gezet op de landingspagina.

Ik ben het helemaal eens met je berekening over de kosten. Ik vermoed dat Tmobile niet blij is met zulke uitgekookte klanten. Ze hebben op dit forum eindeloos herhaald dat een "bundel van €4,95" toch veel voordeliger is omdat 200MB prepaid gebruik ca €10 kost" ( waarbij nooit de maximale periode van de bundel werd genoemd).
Reputatie 1
Ok op de telefoon moest ik een nieuwe inlog maken en op de pc werkt dit forum blijkbaar met my.t-mobile login... Affijn ben dus dezelfde Joop als 2 reacties hoger.

Ja zag het Matti. Ander probleem is dat ik met mijn oude Nokia 6230 (reserve telef met basic internet op 3G) totaal niet eens die landingspagina geopend krijg. Ik zal voor dat telefoon nummer (ook t-mobile prepay met 50% plan) de sim wel even tijdelijk in m'n samsung doen om internet weer aan te kunnen zetten 😞

Ander punt.. Mijn vader (79 jaar) heeft ook op zijn telefoon prepay en met ongeveer hetzelfde geringe data verbruik als ikzelf. Ook zijn toestel kwam niet op de landingspagina en had eveneens geen internet meer maar de beste man dacht al die tijd dat hij het verkeerd deed... 😞

Is dus niet "alleen" ongemeld (plus wat Matti al noemde) maar ook voor de oudere klanten en oudere toestellen een ZEER slecht doordachte wijziging t-mobile.:(

Grtx, Joop
Reputatie 4
Hi Joop,

Ik kan mij voorstellen dat je dit niet zo prettig vindt!

Het was ook echt niet onze bedoeling om jouw vader te laten schrikken. Zeg maar tegen hem dat het ons spijt. De veranderingen aan het PrePaid platform hebben wij juist in het leven geroepen om het makkelijker te maken voor de klanten. De wijzigingen hebben we ook gecommuniceerd via onze website en het forum en er zijn sms'jes naar klanten gestuurd. Het kan zijn dat jullie de sms'jes niet hebben ontvangen, mijn excuses daarvoor! Daarna is veel feedback binnengekomen over de PrePaid veranderingen dus dat hebben wij direct doorgezet naar onze collega's van PrePaid. Zij gaan kijken wat wij hieraan kunnen doen, dus weet in elk geval dat wij achter de schermen hard bezig zijn met het zoeken naar verbeteringen.

Om nog even antwoord te geven op jouw vraag over Betalen per MB. Als je voor 'Betalen per MB' wilt kiezen, kan het zijn dat je op de landingspagina eerst op 'Internetbundel' moet klikken. Na 200 MB verbruikt te hebben, of na het bereiken van 30 dagen moet je opnieuw kiezen voor 'Betalen per MB'. Dus het limiet is na 200 MB of als er 30 dagen zijn bereikt. 200 MB betekent dat je 10 euro hebt uitgegeven aan PrePaid tegoed, terwijl een internetbundel voordeliger is (300 MB voor 4,95 euro). Dit is ontstaan doordat in het verleden klanten juist klaagden omdat hun beltegoed te snel op ging aan internetten per MB. Met deze aanpassing willen we PrePaid klanten beschermen tegen veel verbruik zonder dat ze het door hebben.

Ik hoop dat ik zo meer duidelijkheid hebben kunnen creëren. 🙂
Reputatie 1
Bedankt voor de reactie. Ja geen idee waarom maar zowel ik op beide prepay nummers, mijn zoon, mijn dochter en mijn vader hebben geen van allen een sms oid gehad en ook geen van allen automatisch de landingspagina. Vandaar ook dat er verwarring ontstond.

Het werkt nu inmiddels bij allen weer zoals gewenst mbv de link naar de landingspagina bovenaan deze sticky. Wellicht is het echter mogelijk dat ook gekeken wordt naar de mogelijkheid dit in het overzicht van my.t-mobile zichtbaar (en wellicht ook de keuze daar beschikbaar) te maken. Daar zou een keuze voor een bundel immers ook zichtbaar zijn maar betalen per mb is dat niet en ook de huidige keuze is nergens zichtbaar/klikbaar.

Ja bundels zijn wellicht voor anderen interessant maar zoals ik al meldde, bundels zijn voor mij (en mijn vader) niet goedkoper. Ik heb het 50% tariefplan (per mb dus € 0,05) en met 1x per 2 a 3 maanden een € 10,00 opwaarderen heb ik incl. per mb betalen, bellen en sms samen nog steeds rond de € 4,00 a € 5,00 over. Een bundel is dan dus niet interessant. Dat is ook de reden om niet te switchen naar een abonnement omdat ik met ieder abonnement duurder uit zou zijn 🙂

Maar begrijp ik het goed dat ik bij de keuze "betalen per/mb" dus na iedere 30 dagen of 200mb (in mijn en mijn vader's situatie dus iedere 30 dagen want we komen niet aan die 200mb) opnieuw ga moeten aangeven dat ik dat wil? DAT dan bijvoorbeeld steeds onderweg merken dat er ineens weer geen internet is zou pas echt irritant omslachtig worden namelijk. Die landingspage verschijnt immers niet bij ons.

Nogmaals, thnx voor de reactie en ik hoop dat die gekozen optie tzt ook in het my.t-mobile overzicht zichtbaar/klikbaar wordt. Altijd logischer als een klant later wil switchen en/of voor telefoons waar de landingspagina simpelweg niet wil laden (zoals bij mijn reserve toestel met een ander prepay nummer en een eigen my.t-mobile inlog, de genoemde oude Nokia 6230 met 3G).
ook ik heb sinds begin mei al vier x een vinkje laten zetten/gezet bij de optie betalen per MB. de mevrouw die ik vanavond op de chat had, zou mijn (op zichzelf staande, haha) klacht melden. ik ben heel benieuwd hoelang t nu goed gaat, en wanneer ik weer voor een verrassing kom te staan dat ik geen internet kan gebruiken met mijn prepaid tegoed...
Hoi Muberra, Ik heb gisteren een internetbundel genomen van 1250 MB makkelijk voor onderweg voor m'n werk maar vandaag uitgeprobeerd en ik heb geen internet, vanavond alles nagekeken met mijn vrouw en alles staat precies zoals zij alles heeft staan. Zij heeft de Samsung A5 en ik de A3 moet niks uitmaken dacht ik zo. Hoop dat je me kunt helpen want dit zou zonde zijn als ik er niks mee kan.
Reputatie 7
Badge +20
@Joop @JP18

Bedankt voor jullie feedback, we nemen dit dan ook zeker mee! Er wordt gekeken of er nog aanpassingen mogelijk zijn. Dit komt mede door jullie reacties, dus daar kunnen we in ieder geval mee aan de slag voor jullie.

Het klopt inderdaad dat je op dit moment na 200 MB of 30 dagen een nieuwe keuze moet maken, Joop. Ik snap dat dit in jouw geval wat vaker een keuze is om internet te kiezen. In jouw geval zal je dan na 30 dagen de keus moeten maken voor het betalen per MB.

@Joriki

In ons systeem zie ik dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega's. Er stond nog een blokkade op jouw aansluiting waardoor internetten niet mogelijk was. Mijn collega Monique heeft de blokkade voor je verwijderd en nu zou het moeten werken! Kun je nu gewoon internetten? 🙂
ik heb sinds 3 maanden de internet S bundel ingesteld maar ineens kan ik hem niet meer vinden in mijn overzicht. Is het zomaar stopgezet?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Angela,

Begrijpelijk dat je wilt weten wat er aan de hand is. Op zondag 23 april heeft ons PrePaid platform een grote technische update gekregen. Daardoor zijn er een aantal dingen veranderd, waaronder de herhalende internetbundel. De internetbundels worden niet meer automatisch verlengd, maar de verbinding stopt. Je kunt dan zelf kiezen om een nieuwe bundel te nemen. Daarnaast zijn de bundels niet meer 30 dagen geldig, maar 1 kalendermaand. In dit topic lees je meer over de aanpassingen in ons PrePaid systeem.

We hebben van meerdere klanten gehoord dat ze toch graag de herhalende bundels terug zouden willen zien. Ik heb dit ook doorgegeven aan de collega's die gaan over PrePaid en zij gaan kijken of dit mogelijk is. Ik kan je niets beloven maar er wordt in ieder geval naar gekeken.

Voor nu kun je zelf weer jouw internetbundel activeren. Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dat kunt doen. Ik zie dat je vanochtend een internetbundel hebt geactiveerd, dus dat gaat goedkomen 🙂

Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten!
Hallo,

Ik probeer al 2 dagen mijn prepaid internet bundel te verlengen, de site geeft steeds een fout melding aan dat er iets fout is gegaan.
Dit op meerdere computers geprobeerd, helaas het zelfde verhaal.
Hiervoor nooit problemen gehad.
dus help?? 😳

Reageer