Sticky

[Info] Internetten met PrePaid

Toon eerste reactie

115 reacties

En als het daarmee kan, waarom dan niet als het een betaalde bundel is?

Bedoel is ook zo met beltegoed na verloopdatum, in elk geval bij de concurrent(en) waar ik inmiddels al naar overgestapt ben, waardeer je je beltegoed weer op verkrijg je het vorige tegoed ook weer opgeteld bij de opwaardering.

Betalen voor diensten die je (tijdelijk of met wat voor reden dan ook) niet afneemt lijkt mij best wel een vorm van consumentenbedrog...
Volgens mij raak je die 250MB kwijt: dat is het principe van maandbundels namelijk. Anders zou je eindeloos bij kunnen kopen en dan zou je bundel eindeloos groeien.
Maar ben je bekend met de bundel " betalen per MB"? Dat is een gratis bundel die een maand geldig is, maar dan betaal je alleen het werkelijke verbruik. Stel je gebruikt maar 50MB, dan kost dat 50x€0,05=€2,50. Dat is voordeliger dan een duurdere bundel die je gedeeltelijk niet gebruikt. Ook ga je er automatisch zuiniger mee om: je zet mobiel internet alleen aan als je het echt nodig hebt.

Voor dat hele bundel circus begon was dat min of meer ook de manier waarop ik af en toe internette zonder wifi in de buurt, maar ja dat was ook ineens verdwenen toen, bundels kopen was het nieuwe credo

Lijkt de belastingdienst hier wel: ''leuker kunnen we het niet maken, wel voordeliger voor onszelf!!''

(onszelf is hier dus T-mobile)
En nou kan het aan mij liggen, maar meer dan deze opties biedt T-M niet:

Zorgeloos internetten voor een vast bedrag

Internet S-bundel van 300 MB voor € 4,95
Internet M-bundel van 1250 MB voor € 9,95
Internet L-bundel van 2000 MB voor € 14,95
NIEUW: Unlimited data vandaag NL bundel met onbeperkt data voor een dag binnen Nederland voor € 2,95

Herstel, zie nu dat dat kan mits op PC ingelogd!!

Betalen per MB
Ik wil internetten tegen het standaard internettarief vanuit mijn PrePaid-tegoed.
OK! U heeft het gevonden. Het zit inderdaad verstopt. De bedoeling van TM is kennelijk dat je maandbundels koopt. Vandaar ook dat het " betalen per MB" sinds 30 april elke maand weer "AAN" moet worden gezet: zo lijkt het op een maandbundel.
En het is geen consumentenbedrog, voor zover duidelijk gecommuniceerd wordt dat de bundel slechts een maand geldig is: bij een abonnement gaat het immers op dezelfde manier: als je maandbundel aan het eind van de maand niet op is, vervalt het.
Het is deze link: https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass en in de screenshot deze pagina zoals hij te zien is op een Ipad.

Hier gaat ook het nodige mis.
12 augustus 2 sleutels gewonnen .. kreeg er maar 1.

Eerder al een Internet S bundel gekocht ivm de vakantie (alleen dan verbruik ik meer).
Vanmorgen bericht dat mijn bundel nog geldig is t/m morgen (22-8) .. mb-saldo staat echter al op nul!
Internet per mb daarom weer geactiveerd.
Krijg ik de melding:
Je keuze voor betalen per MB op je mobiel is niet meer geldig. Wil je weer internetten op je mobiel? Ga naar https://t-mobile.nl/prepaid-data-pass en kies daar opnieuw voor betalen per MB of een kies voor een voordelige internetbundel. Er is al een internet bundel met 300 MB voor E 4,95. Groeten T-Mobile

Ik kan dus t/m morgen niet op internet .. vanaf gisteren al niet overtuigens, want onderweg "internet per mb's" instellen ging uiteraard veel te omslachtig en lukte dus idd niet 😠😢
Waardeloos!
Hoe lang gaan ze er trouwens over doen om "internet per mb's" weer standaard beschikbaar te stellen, zoals het de afgelopen jaaaaren was?
Zo vervelend deze zgn "verbetering"!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ptr70,

Dat klinkt inderdaad vrij onhandig!

Welke browser gebruikte je voor het spelen van PrePaid Surprise? Niet elke browser is namelijk optimaal compatibel met PrePaid Surprise, dus daar kan soms verkeerd gaan. Als je er vaker last van hebt, probeer dan eens een andere browser.

In ons systeem zie ik dat je op 21 augustus bericht hebt ontvangen dat jouw bundel verbruikt is, daarna zie ik op 22 augustus, in de ochtend, terug dat je voor betalen per MB hebt gekozen. Ik zie daarna echter niet terug dat dit later teruggedraaid of geblokkeerd werd. Wanneer had jij deze melding ontvangen? Op dit moment heb je betalen per MB ingeschakeld en ik zie terug dat er wel iets aan data verbruikt wordt, ook al is het erg weinig. Kun je aangeven hoe het nu gaat aan jouw kant?

Als je onze hulp nog nodig hebt, let us know!
Hoi David,

Volgens mij via Chrome.

De 21ste heb ik het ook geprobeerd om te zetten naar "internet per mb", maar dat liep voor geen meter, dus mee gestopt.

22-8
8:02 melding dat m'n S-bundel nog geldig was (stond al op € 0,00).
9:23 melding:
Je hebt gekozen voor betalen per MB tegen het standaard PrePaid tarief.
9:31 melding:
Je keuze voor betalen per MB op je mobiel is niet meer geldig.

Later die dag nog meerdere keren geprobeerd, is uiteindelijk gelukt idd.

Ik verbruik idd erg weinig mb's, daarom wil ik ook "internet per mb" en zo min mogelijk bundels.
Maar als ik het nodig heb, zoals de 21ste, is het ook wel zo prettig als het gewoon beschikbaar is, zoals voorheen: mobiele gegevens aan zetten en hop het internet op!
Niks geen gezeur met eerst naar een landingspagina, dan kiezen en (weer) activeren. Veel teveel gedoe (onderweg)!

Jullie hadden het voorheen zo goed geregeld!
Echt zonde dat dat gemak verdwenen is! 😢
Reputatie 7
Badge +19
Het is inderdaad niet handig als je meerdere pogingen moet doen, maar ik ben blij dat het uiteindelijk wel is gelukt!

Ik wil je in ieder geval bedanken voor jouw feedback. Wij zijn continu aan het onderzoeken wat er verbeterd kan worden aan onze diensten. Wat betreft dit specifieke onderwerp, kan ik je vertellen dat wij al aan het kijken zijn naar mogelijkheden om dit te optimaliseren!

Hopelijk hoor ik dan binnenkort van je dat het gemak weer terug is! 😉
Is er al iets bekend of en wanneer en hoe m.b.t de hier genoemde toekomstige optie waarbij je niet elke maand weer opnieuw hoeft in te stellen dat je internet "betalen per mb'' kiest? Zodat je dat eenmalig kan instellen?

Want het blijft erg vervelend, elke maand weer instellen!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fred,

We hebben de "drempel" om opnieuw een keus te maken opgeschroefd naar 1 GB en/of 365 dagen. Dan heb je dus in ieder geval niet meer de maandelijkse handeling van het opnieuw instellen! 😉
Aha, dat is mooi. Als het goed is, dan geldt voor mij nu die 365 dagen i.p.v. 1 maand-grens. Ik moet natuurlijk wel die nieuwe grenzen in de gaten houden, zodat ik me realiseer dan als internet niet meer werkt, het weleens aan die nieuwe grenzen kan liggen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fred,

Dat moet wel goedkomen toch? Je kan nu in ieder geval zorgeloos internetten! 😉
Reputatie 1
Krijgen we tijdig bericht nu de periode is verlengd tot een jaar? Tegen die tijd zijn velen van ons het vergeten en zitten dan weer ongevraagd zonder internet.
Het zou handig zijn als we daar een week vantevoren een SMS voor kregen met link om de periode weer te verlengen zonder dat gedoe met de landingspagina.

Uiteraard heeft het aan en uit zetten in ons account de voorkeur en ik hoop dat al die rare regels over 1MB of 1 jaar gewoon vervallen en ik in mijn account kan aangeven wat ik wil, bv na 1 maand, na 1 jaar of nooit en idem voor MBs. Daar worden met mij veel prepaidgebruikers vast hel blij van 😃
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Chrisje57,

Op dit moment is er nog geen sprake van een SMS'je ter herinnering. Je zult dus inderdaad weer opnieuw de handeling moeten uitvoeren, echter moet dat vast goedkomen, aangezien het nu dus maar één keer in het jaar hoeft! 😃
Reputatie 1
Toch maar ff een reminder in mn agenda gezet, tegen die tijd ben ik t vast weer vergeten 😉
Ik had dezelfde vraag (of er nog een herinnerings-sms komt). Bij deze de suggestie van mijn kant om dit alsnog in te voeren, want dat is wel erg handig. Maar ondertussen zal ik ook een aantekening op de kalender maken, om verrassingen voor te zijn. Het idee is om dan voordat het jaar verstrijkt, alvast de aanmelding opnieuw uit te voeren. Dit lost uiteraard het probleem bij het bereiken van de 1 Gb grens niet op. dus hopelijk komt die herinneringssms er toch nog.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fred en Chrisje,

Verstandig om het in je agenda te zetten. Je kan natuurlijk ook ten alle tijden je verbruik in de gaten houden via My T-Mobile.
Reputatie 1
Maar op Mijn TMobile staat niet wanneer het jaar om is en die 1MB haal ik niet binnen dat jaar. Trouwens dat staat ook niet in Mijn TMobile. Het enige wat wij prepaiders kunnen zie is het saldo en de instellingen en als je een bundel hebt het verbruik daaruit maar niet als je gewoon internet uit je MBs.
Dus dan maar zelf in je agenda zetten 🙂
Hallo beste prepaiders,

Mijn prepaid internet was ermee opgehouden. Gelukkig wist ik wat ik doen moest ( ik had geen wifi op dat moment).
- wifi uitzetten.
- iphone uitzetten
- iphone aan zetten.
- naar de landingspagina https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass met de internetbrowser
- kies “ betalen per MB”,Volgende, Volgende, totdat de bevestiging komt dat dit is ingesteld
- controleer of er een SMS komt. ( zie bijlage)

Op mijn mobiel staat een totaal verbruik van 1,4GB. Aangezien ik omstreeks 22 juni 400 MB verbruikt had, is de telling toen begonnen. Bij die 1GB zitten overigens ook enkele prepaidsurprise bundels. Ik vermoed dat die volledig zijn meegeteld ( dus 250MB per bundel).

PS ik heb GEEN waarschuwing vooraf gehad, dus het was toch weer even slikken en improviseren.

Reputatie 6
Badge +16
Hey Matti,

Bedankt voor het delen van jouw oplossing! Ik ben er van overtuigd dat veel andere klanten hier wat aan hebben. 😉
Reputatie 1
Het blijft jammer dat we geen waarschuwingsSMS krijgen als je weer opnieuw moet kiezen zolang dit onhandige systeem in de lucht blijft. Zo moeilijk kan het toch niet zijn!
Reputatie 1
Vandaag blijkt dat ik ineens geen 3G meer heb, ook bij mijn man werkt het niet meer.
En er is echt geen jaar voorbij en ook de 1GB hebben we bij lange na niet gehaald.
Inmiddels maar weer opnieuw de MBs aangezet maar dit is dus knap onbetrouwbaar zo.

Wat is er aan de hand? En zijn er meer mensen bij wie 3G zomaar uitgezet is?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Chrisje57,

Vreemd dat 3G ineens niet meer werkte! Ik heb hier geen andere meldingen van gezien. Gelukkig is het je direct gelukt om de MB's weer aan te zetten. 🙂 Als dit nog eens op deze manier gebeurt, dan mag je het ons zeker nogmaals laten weten, dan kan ik er voor je achteraan gaan!
Reputatie 1
Dankjewel Jaimy, hopelijk is het niet nodig
Ik vind het jammer dat je geen smsje krijgt, wanneer je weer je keuze moet maken om per mb te betalen. Als je beltegoed bijna op is krijg je dat wel, waarom hiervoor niet.

Je staat er niet altijd bij stil, dat je weer opnieuw de keuze moet maken; duurt het even voor je erachter komt, en je weer online kan. Weet één moderators of zo'n smsje wel in de planning staat om in te voeren. Want zo niet, dan denk ik toch dat ik ga overstappen op andere provider.

Reageer